Valitamme ruoan hintaa.
Markettien peliautomaateillakin huomaa, että pelieurot menevät sukkelasti "pajatsoon", mutta
marketissa valitamme ruoan kalleutta !
Nauttisimmeko vaikkapa jo tänään päiväkahvit itse leipomamme pullan kera...?
HALPA RUOKA !
23
1722
Vastaukset
- HTZA
veroja ei saa alentaa, ruoastakaan.
Ja minä en pelaa kolikkopelejä muuta kun silloin kun eteen osuu 20-pennin Pajatso.
Ruoan laitan ihan itse. Jos ihmiset ajattelisivat, he huomaisivat, aika pian, että ihmisen pyörittämiseen ei paljon energiaa tarvita.
Kaksi Banaania, kaksi siivua täysjyväleipää,kaksi lasia punaista maitoa, reilu hörppy kylmäpuristettua Rypsiöljyä ja muutama vitamiinipilleri, siinä se. Joku hunks-porukka elää sillä ja vatsa on kuulema ihan hiveltävä. (Laitoin sen lesken kiertoon, joka tästä kertoi)- naisellinen nainen
Mulla kävikin tsäkä! Mä nain kokin joka oli leski. Ei muuten mikään "huuli" vaan tosijuttu. Ei oo tarvinnu laittaa kiertoon ja enkä muuten kenelläkään anna! Ihan itselläni pidän.
- tosi on Lassila
naisellinen nainen kirjoitti:
Mulla kävikin tsäkä! Mä nain kokin joka oli leski. Ei muuten mikään "huuli" vaan tosijuttu. Ei oo tarvinnu laittaa kiertoon ja enkä muuten kenelläkään anna! Ihan itselläni pidän.
Mistä tunnistit, että sait kunnon kokin
ihan omaksesi? - naisellinen nainen
tosi on Lassila kirjoitti:
ihan omaksesi?Kastike. Miten ammattikokin sen tekee.Yks pointti. Ja näkee sen miten ammattilainen ruokaa laittaa, vähä erilailla ku tälläne kotikokki. Vaikka hyvää ruokaa minäkin laitan. Ei siinä mitään, ainakin tämän oman "kokkini" mielestä. Usein safkaa kimpassa väsätään. Ihan omakseni sain koska "kokkini" on eläkkeellä. Uskollinen on. Nyt. Ei enää muille safkaa väännä. Muuta kuin jos huvittaa. Ja enemmikseen meillä minä safkat teen. Mutta jos tulee vieraita kylään niin sitten tämä omani "kokkini". Ettei kalliit raaka-aineet vaan mee pilalle. Minä ku silloin "jännitän".
- naisellinen nainen
tosi on Lassila kirjoitti:
ihan omaksesi?Kunnon kokki, ei volla koskaan oma. Ei niin voikkaan....
rahnaa pajatsoihin ja leivonkin itse,mutta eipä minusta ole vakavaraista tullut...
- G.J.
itseäni kun kun kahvipaketteja valikoin muunkin kuin arominperusteella, ja sitten kohta ihan kirkkainsilmin meinaan ostaa chilimaustettuja maapähkinöitä tai jugurtti-cachew pähkinöitä tai jotain joka ei ole edes terveellistä.
- juuri luin,
että keskimäärin joka viides ruokakassi joutuu sellaisenaan kaatopaikalle, koska ihmiset ostavat yli kulutuksensa.
Se siitä kalleudesta. - tarkentaa
miten pelieurot ja ruuan hinta korreloivat?
Olen huomannut, että ruoka maksaa aina yhtä paljon pelasi tai ei. Mutta se ruoka on todellakin KALLISTA, siinä oot kyllä oikeassa ja näyttää hinnat kohoavan lähes viikoittain.- Peer G.
Eri rahalla pelataan ja ruokaa ostetaan.
Suomalaiset pelaa lottoa n. 500 miljoonalla eurolla/v. Veikkauksen pelejä yhtreensä n. 1.500 miljoonalla. RAY hedelmäpeleineen, Toto ja TV-pelit niin arvelen jonkun heräävän arvostamaan
todella halpaa ruokakoria.
- Peer G.
MT - Markkinakatsaus 4.8.08 kertoo elintarvikkeiden hinnoista niin meillä kuin muuallakin.
Otan tähän esimerkkinä kananmunat.
Pakkaamoitten myyntihinnat Ruotsissa n. 2 euroa ja Suomessa 1,20.
Suomessa tuottaja saa n. 80 , pakkaamo kymmenkunta senttiä ja kauppa pari euroa...
Viljan ja lihamarkkinain seurantakin ajan tasalla
ja minusta luotettavaa tietoa.- Peer G.
Tuoreet kananmunat saa tuottajalta kolmasosaan kaupan hinnasta. Saat varmasti "tämp´ päiväsiä".
- -tiina
Peer G. kirjoitti:
Tuoreet kananmunat saa tuottajalta kolmasosaan kaupan hinnasta. Saat varmasti "tämp´ päiväsiä".
maaseudulle viiskytkilsaa suuntaansa parin munakennon takia halvaks tulee ja taatusti tuoretta jos satut löytään munantuottajan meillä oli lähin kuudenkymmenen kilsan päässä ja sekin lopetti eu direktiivin myötä.
- kanan-
Peer G. kirjoitti:
pyllistyksille hintaa, jos niitä pitäisi erikseen jostain(?) lähteä metsästämään.
Eikä munat kauppaankaan tule itsestään. - Peer G.
-tiina kirjoitti:
maaseudulle viiskytkilsaa suuntaansa parin munakennon takia halvaks tulee ja taatusti tuoretta jos satut löytään munantuottajan meillä oli lähin kuudenkymmenen kilsan päässä ja sekin lopetti eu direktiivin myötä.
Golfia harrastava ottaa painavan setin slkäänsä ja ajelee kymmeniä kilometrejä kiertääkseen tuntikausia kentällä iskien pieniä palloja maisemaan - jopa satasen mielellään maksaa lystistä.
Sienet ja marjatkin toki ostaa siitä lähikaupasta. Pizzalaatikoita kantaa kotiin
ja sitten roskikseen.
Kauppakassi on turha kun marketissa on muovipusseja... - Peer G.
kanan- kirjoitti:
pyllistyksille hintaa, jos niitä pitäisi erikseen jostain(?) lähteä metsästämään.
Eikä munat kauppaankaan tule itsestään.Isoa kalaa kannattaa pyytää
vaikkei saiskaan.Tiedän monien lähteneen Hesasta Tenolle loheen. Auto junaan, aamulla virkeinä ajamaan satoja kilometrejä. Viikon reissu eikä kotiin tuomisiksi "sintin sinttiä".
Tuoretta lohta olisi ollut omassa marketissakin
tarjoushintaan...
Tenon reissulle tulee hintaa tuhansia euroja
- saaliin kilohintaa en ala edes arvailemaan. - varsinkin lohen,
Peer G. kirjoitti:
Isoa kalaa kannattaa pyytää
vaikkei saiskaan.Tiedän monien lähteneen Hesasta Tenolle loheen. Auto junaan, aamulla virkeinä ajamaan satoja kilometrejä. Viikon reissu eikä kotiin tuomisiksi "sintin sinttiä".
Tuoretta lohta olisi ollut omassa marketissakin
tarjoushintaan...
Tenon reissulle tulee hintaa tuhansia euroja
- saaliin kilohintaa en ala edes arvailemaan.on jalo harrastus, jonka kuuluukin maksaa, ollakseen jalo.
Munien osto on taas välttämätön pakko.
Kyllähän Sinä sen tiedät. :) - Peer G.
varsinkin lohen, kirjoitti:
on jalo harrastus, jonka kuuluukin maksaa, ollakseen jalo.
Munien osto on taas välttämätön pakko.
Kyllähän Sinä sen tiedät. :)Minulla viimeksi kuoriutui munia 31.7.
ja untuvikot ovat ihan lähellä.
Dokumenttia siitäkin löytyy.
Omat munani eivät ole edes ostettavissa,
mutta Tenon lohta aina joskus saa syödäkseen.
Markettien kalatiskistä sitäkään tuskin löytyy. - satunainen vierailija
Peer G. kirjoitti:
Olin maalla viikonloppuna ja siellä paikallisella torilla, jossa viljelijät myivät tuotteitaan. YLLÄTYS oli kova, kun perunat maksoi heillä saman, kuin viereisessä kaupassa.
Kauppa myi perunoita suomalaisena. Sitä en sitten voi taata oliko suomalaisia, vaiko Brasiliasta tuotu lentorahteineen. - Peer G.
satunainen vierailija kirjoitti:
Olin maalla viikonloppuna ja siellä paikallisella torilla, jossa viljelijät myivät tuotteitaan. YLLÄTYS oli kova, kun perunat maksoi heillä saman, kuin viereisessä kaupassa.
Kauppa myi perunoita suomalaisena. Sitä en sitten voi taata oliko suomalaisia, vaiko Brasiliasta tuotu lentorahteineen.Saman asian olen havainnoinut vuosikymmeniä sitten. Ostin mielileipomostani 100 kpl reikäleipiä. Lähimarkettini kauppias soitti leipomoon. Sovimme toimituspäivän.
Sain samat tuotteet lähikaupasta edullisemminh.
- Aamu-TV
Aamu-TV lähettää huomenna tietoa miten
"Ruokamenot kuriin" 7.42 -- Peer G.
Maikkari (MTV) tietää kertoa tekstarisivuillaan suomalaisten elintarvikkeiden olevan Tallinnassa huomattavasti halvempia kuin Helsingissä.
Hintavertailua saa lukea myös päivälehdistä.
Missä ovat parhaat "tehtaanmyymälär"?
Joskus tulee kahvilassa nautittua kahvit mut grilli ruuat jää ostamatta ja nämä paikat ainakin vie rahaa, kun kotona leipoo niin on tosi hyvää justiin uunista otetttu pulla tai sämpylä ja sitten ne tuoksut keittiössä!!!
Vaikka jauhot on mukas kalliita niin pussillisesta jauhoja leipoo monet ämåylät ja pullat! Ostaa tarvikkeita ja tekee ruuan kotona. Eikä osta valmiita ruokia, nehän maksaa!!!
Ketjusta on poistettu 38 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124