Kuinka moni tuntee :)
Luin juuri David Wilkersonin "Taloudellisen tuhon jyrkänteellä, viimeinen varoitus" ja siinä kerrottiin mielenkiinotoisia juttuja , joita Eusebius on kirjoittanut kristittyjen historiasta.
Oletettavasti ateistit pitävät häntä valehtelijana ja muuten epäpätevänä, mutta kiinnostaisi tietää mitä todellisia syitä on epäillä Eusebiuksen kirjoituksia historiallisista tapahtumista?
Eusebius
16
746
Vastaukset
NOT!
Luin juuri Aku Ankkaa, eikä siellä ollut mitään mainintaa ko. herrasta!?!- ............
Jossain kerrottiin jotain mielenkiintoisia juttuja, joita joku on kirjoittanut kristittyjen historiasta?
Yritä nyt tuohon sitten repäistä jotain vastausta.- jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Eusebiuksen sanotaan kirjoittaneen mm. miten Herodes Suuri, Herodes Antipas, Herodes Agrippa ja Kaifas kuolivat. Minä uskon Eusebiuksen kirjoitukset, mutta haluaisin tietää, millä perusteella ateisti ei niitä usko? Voi olla tietenkin, että moni ateisti ei ole edes kuullut kyseisestä henkilöstä, mutta ehkä joku osaa kertoa, miksi ateisti ei hyväksy niitä historian kirjoituksia, jotka Eusebius on laatinut.
- voi vastata
jeesusteleva kiihkohihhuli ... kirjoitti:
Eusebiuksen sanotaan kirjoittaneen mm. miten Herodes Suuri, Herodes Antipas, Herodes Agrippa ja Kaifas kuolivat. Minä uskon Eusebiuksen kirjoitukset, mutta haluaisin tietää, millä perusteella ateisti ei niitä usko? Voi olla tietenkin, että moni ateisti ei ole edes kuullut kyseisestä henkilöstä, mutta ehkä joku osaa kertoa, miksi ateisti ei hyväksy niitä historian kirjoituksia, jotka Eusebius on laatinut.
jollei tiedä mihin vastata.
Koskaan kuullut kenestäkään Eusebiuksesta tai sen teksteistä.
Kuinka voi silloin sanoa miksei hänen txt uskota.
Olisit nyt laittanut tänne vaikka referaatin sen jutuista?
JA sanot itsekin "sanotaan kirjoittaneen"...ei kuullosta alkuunkaan uskottavalta...edes näin?
- Kössönöm
Voisitko vähän valaista, mistä on kyse?
- jeesusteleva kiihkohihhuli ...
"En tunne miestä."
Sitten et voi oikein auttaa.
"Voisitko vähän valaista, mistä on kyse?"
Aloituksessani mainitsemanin kirjan mukaan, Eusebius oli muinainen historioitsija, joka kertoo mm. Jeesuksen ajan hallitsijoiden tuhoista.
Ateistihan ei voi uskoa niitä juttuja ja siksi ajattelin täälä kysyä, onko jotain perusteluita, miksi Eusebius ei olisi luotettava. - Perkeleensaarnamies
"En tunne miestä."
Aloituksessani mainitsemanin kirjan mukaan, Eusebius oli muinainen historioitsija, joka kertoo mm. Jeesuksen ajan hallitsijoiden tuhoista.
Ateistihan ei voi uskoa niitä juttuja ja siksi ajattelin täälä kysyä, onko jotain perusteluita, miksi Eusebius ei olisi luotettava.Ööh... miksi hitossa ateisti ei voisi niitä uskoa? Ateismi merkitsee uskon puutetta jumaliin.
- jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Perkeleensaarnamies kirjoitti:
Ööh... miksi hitossa ateisti ei voisi niitä uskoa? Ateismi merkitsee uskon puutetta jumaliin.
"miksi hitossa ateisti ei voisi niitä uskoa? Ateismi merkitsee uskon puutetta jumaliin."
Ne ovat aika vahvaa todistusta Raamatun tapahtumista. Mutta on Eusebiuksen tekstissä tietenkin paljon sellaista, minkä ateistikin voisi uskoa, ilman, että se aiheuttaisi ongelmia ateismille. - Kössönöm
"En tunne miestä."
Ateistihan ei voi uskoa niitä juttuja ja siksi ajattelin täälä kysyä, onko jotain perusteluita, miksi Eusebius ei olisi luotettava.laittaa jotain linkkiä, jos haluaa kommenttia johonkin asiaan. Sinä vaan heität tuollaisen toteamuksen, etkä kerro sen tarkemmin minkälaisesta tekstistä on kysymys.
Ei minulla ole Eusebiuksen kirjoituksista mitään sanottavaa, koska en ole niitä lukenut. Silti sinä vaan väität tietäväsi mitä mieltä minä ateistina olen niistä. Perin kummallista. - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Kössönöm kirjoitti:
laittaa jotain linkkiä, jos haluaa kommenttia johonkin asiaan. Sinä vaan heität tuollaisen toteamuksen, etkä kerro sen tarkemmin minkälaisesta tekstistä on kysymys.
Ei minulla ole Eusebiuksen kirjoituksista mitään sanottavaa, koska en ole niitä lukenut. Silti sinä vaan väität tietäväsi mitä mieltä minä ateistina olen niistä. Perin kummallista."Yleensä nyt on tapana laittaa jotain linkkiä, jos haluaa kommenttia johonkin asiaan."
Minulla nyt sattuu olemaan vain kirjana tämä tieto ja ajattelin kysyä, jos joku sattuu tietämään asiasta.
"Ei minulla ole Eusebiuksen kirjoituksista mitään sanottavaa, koska en ole niitä lukenut."
Eikä sinun tarvitse siksi kommentoida tätä enempää.
"Silti sinä vaan väität tietäväsi mitä mieltä minä ateistina olen niistä. Perin kummallista."
No, se oli veikkaus, mitä ajattelisin ateistin ajattelevan niistä, voin olla väärässä. - tarjoaa
Kössönöm kirjoitti:
laittaa jotain linkkiä, jos haluaa kommenttia johonkin asiaan. Sinä vaan heität tuollaisen toteamuksen, etkä kerro sen tarkemmin minkälaisesta tekstistä on kysymys.
Ei minulla ole Eusebiuksen kirjoituksista mitään sanottavaa, koska en ole niitä lukenut. Silti sinä vaan väität tietäväsi mitä mieltä minä ateistina olen niistä. Perin kummallista.Kyseessä on Eusebios, ilmeisesti, Wikipediassa on jotakin tietoa hänestä sekä myös linkkejä teoksiinsa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Eusebios_Kesarealainen
- Toppuuttaja
Eusebius eli noin kolmesataa vuotta Jeesusta myöhemmin, joten hänen tekstejään ei todellakaan voida pitää luotettavina lähteinä tämän asian suhteen.
- jeesustelevakiihkohihhuli s...
"Eusebius eli noin kolmesataa vuotta Jeesusta myöhemmin, joten hänen tekstejään ei todellakaan voida pitää luotettavina lähteinä tämän asian suhteen."
Nyky historioitsijoilla on pari tuhatta vuotta väliä, joten heidän teksteihin ei voi luottaa senkään vertaa? - Totuudennäkijä
jeesustelevakiihkohihhuli s... kirjoitti:
"Eusebius eli noin kolmesataa vuotta Jeesusta myöhemmin, joten hänen tekstejään ei todellakaan voida pitää luotettavina lähteinä tämän asian suhteen."
Nyky historioitsijoilla on pari tuhatta vuotta väliä, joten heidän teksteihin ei voi luottaa senkään vertaa?Nykyhistorioitsijat eivät puhukaan paskaa minkään jeesuksen jumalallisuudesta.
jeesustelevakiihkohihhuli s... kirjoitti:
Nyky historioitsijoilla on pari tuhatta vuotta väliä, joten heidän teksteihin ei voi luottaa senkään vertaa?kehittynyt parin tuhannen vuoden aikana lainkaan?
- evoluutiotarinoista
voi sitten muka tietää varmasti - phöh!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764777- 123316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261994Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471926Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6731873- 1171821
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431