Miten voi tietää että kissa on tiineenä?

Auttakaa minua

Ostin kissani n. 1vko sitten ja nyt epäilen että tämä kissa olisi tiineenä. kissa on hoikka ja siro mutta maha on kasvanut ja se maha on sellainen hieman kovahko. kissa nukkuu tosi paljon eikä jaksa leikkiä tmv. kissa nyt 11kk.
pennut tietenkin haluan pitää mutta olisi kiva vähän ennakoida tulevaa. eli mitkä olis niitä merkkejä että tietäisin onkohan kissa tiineenä? tarkoitus on kissa leikkauttaa mutta nythän se ei enään käy jos sillä on pentuja masussa.

7

2691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissavaari

Ei muuta kuin eläinlääkärille.

• kissan mahan alle. Yleensä kissan nisät on tosi pienet ja huomaamattomat, ehkä keittämättömän riisinjyvän kokoiset. Ne ei juurikaan erotu kissan muusta mahasta millään lailla. Tiineen kissan nisät tulevat punaisemmiksi ja ne kasvaa reilusti. Oletko kysynyt edelliseltä omistajalta onko tiineys mahdollista?
      Eläinlääkäri pystyy myös tiineyden vahvistamaan. Itse maksoin kissan ultrauksesta 45 €. Silloin saat myös hiukan vinkkejä milloin mahdollinen synnytys on? Kissahan tulisi madottaa vielä ennen synnytystä. Omalla kissallani tiineys alkoi näkyä n. 3 vkoa ennen synnytystä. Pari viikkoa aikaisemmin näki jo selvästi, kun pennut liikkuivat emon mahassa.

• Nameka

Olla myös madoista. Matomaha on pyöreä ja yleensä eläin joka on täynnä matoja on erittäin laiha. Kannattaa kysyä sieltä mistä kissan ostit että koska kissat on madotettu. Vie kisu lääkäriin, siellä selviää mikä sitä vaivaa

• ???

Sain kissan n. kaksi päivää sitten ja huomasin että tällä on todella pullukka maha, sekä tisulit aika isot.. vertasin niitä 6kk vanhan tyttökissan tisuleihin ja eron kyllä huomasi... Entinen omistaja sanoi heillä olleen 11 kissaa ja sen takia halusi eroon tästä 1 vuotiaasta söpöliinistä... Herra ei kertonut kissasta juuri mitään muuta kuin nimen ja luonteen... Tyttö ei makaa ollenkaan mahallaan ja juo huomattavasti enemmän, sekä syö.. ja nukkuu paljon.. on silti seurallinen.. mietin tässä onkohan hän mahdollisesti tiineänä...

• hanyoo

tisulit?? O__o

• ij87

Aika sen näyttää jos et halua maksella eläinlääkärille ultrauksesta, joka ainakin täälläpäin maksaa 80e :P Itse huomasin kissani olevan tiineenä 3 päivää ennen synnytystä. Ajattelin vain että se oli lihonut kun oli kova syömään ja aina muuten niin pienikokoinen :D

• tieämätön

tallissamme on kaksi kissaa suuninpiirtein saman ikäisiä(12-15vk) tyttö ja poika... Onko mahdollista että tytsy on tiineenä?? Olen kokematon mutta mielestäni nisät punoittavat ja ovat vähän turvonneetkin. Luonne on muuttunut hirveän lempeäksi ja seuralliseksi... Ultrassa ei ole varaa käydä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      110
      3590
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      63
      3216
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2523
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2144
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe