Olen 23v mies. Haluaisin tietää oletteko te muutkin yksinäiset yli-kilttejä, arkoja, syrjäänvetäytyviä...Ja missä määrin? Missä kulkee teidän rajanne?
Itse olen sairaalloisen nössö. Olen aina ollut. Kerron esimerkkejä. Antakaa kommentteja vieläkö tällainen on normaalia vai pitäisikö minun yrittää "karaistua"?
-pahoitan mieleni jos minulle sanotaan sarkastisesti.
-en uskalla käydä baareissa kun pelkään muita ihmisiä.
-en uskalla puhua puhelimeen jos muita on kuuloetäisyydellä.
-pälyilen koko ajan ympärilleni yleisillä paikoilla ettei kukaan tuijota minua.
-jopa pikkulapset saavat vittuilla minulle enkä uskalla sanoa vastaan yhtään mitään.
-jos minua joskus haukutaan, sanon vain "okei" ja menen kotiin itkemään ja unohtamaan asian.
-en kestä minkäälaista kritiikkiä. Silmäni kostuvat heti.
-en uskalla käyttää rahojani mihinkään koska pelkään köyhyyttä.
-jos tyttöystäväni vie yöllä kaiken peiton, en uskalla nyhtää sitä takaisin. Tyydyn ennemmin nukkumaan kylmässä.
-olen täysin "tossun alla"
-pyrin pukeutumaan aina mahdollisimman arkisesti ettei siitä huomauteltaisi.
-liikun ulkona vain pimeällä.
-en uskalla lähteä koskaan mihinkään koska tiedän siellä olevan ihmisiä.
-puhun vähän koska sanon aina jotain tyhmää.
-en ole koskaan haukkunut ketään tosissaan koska alkaa itkettää.
Joka sana on totta. En kestä nykyisin mitään. Kait tuo vuodesta toiseen jatkunut koulukiusaus on johtanut tähän. Saa nähdä kauanko emäntä jaksaa katsella tällaista luuseria. Veikkaisin jo nyt että loppu on lähellä.
Kertokaa omia kokemuksianne. Voiko tästä aremmaksi ihminen enää tulla? Vai olenko jo pohjalla?
Kuinka kilttejä/arkoja olette?
14
1043
Vastaukset
- Pauline Emilia
Olen sua vanhempi nainen.
Mäkin olen sairaalloisen arka. Olen kokenut koulukiusaamiset sun muut.
Kärsin esiintymisjännityksestä, paniikeista, ahdistuksesta, masennuksesta ym.
Tunnistin itseni monista kohdista joita kuvailit, mutta en ole joka suhteessa niin arka...on minulla vielä jotain temperamenttia jäljellä, joka pääsee oikeuksiinsa tuttujen ihmisten keskellä. Vieraampien ja "pelottavien" ihmisten parissa menen monesti jopa paniikkiin.
Mä vain olen sellainen ihminen, jota herkästi aletaan nokkimaan. Olen ollut sitä lapsesta asti. Olemuksessani, persoonassani, ulkoisessa olemuksessani on sellaisia elementtejä, jotka aktivoivat muissa halun kiusata ja halveksia. :(- V***uilumagneetti
Olen jo yli 40 ja koko ikäni olen joutunut kaikenlaisen veetuilun kohteeksi jopa ihan tuntemattomien ihmisten taholta...
Mikä olemuksessani lieneekään sellaista käytöstä herättävää?
Lisäksi olen arka ja tunnistankin itseni hyvin kirjoituksestasi.
- AlemmanTasonMies
Mä uskallan paljon enemmän, mutta naista en saa. Olen kateellinen.
et ole vain kohdannut sopivaa henkilöä.Baareista ei kannata etsiä.Käy tapahtumissa,mene johonkin tapahtumaan vapaaehtoiseksi työntekijäksi,koulutukset ovat myös hyvä vaihtoehto esim. ryhmätyöt.Omani löysin ammattikoulusta noin 10vuotta sitten.
hyvä että on tyttöystävä se on jo paljon,yritäppä jutella asiastasi tyttöystävälle tai äitille ja hakea sitä kautta rohkaisua ja kun tämä onnistuu/luonnistuu hyvin voit yrittää käydä juttelemassa vaikkapa mtk tai diakonilla.Pyydä tyttöystävältäsi josko voisitte tehä asioita yhessä,tarvitsen vain tukea onnistumiseen.Ei ole mitenkään tervettä olla noin yksin.Olet jo ottanut sen tärkeänaskeleen kun olet tiedostanut ongelman ja olet jo uskaltanut täällä siittä kertoa tuosta on hyvä jatkaa pikku hiljaa pieniä askeleita siitä matka jatkuu kohti parempaa päämäärää.
- ****(m)
Minä taidan olla tuollainen kiltti mies.
Mä kyllä uskallan olla ihmisten kanssa tekemisissä. Ja nautin erityisesti naisten seurasta :) Mua ei kyllä saa millään lailla loukkaantumaan. Mutta olen mielestäni liikaa sellainen joo joo mies :/ Kun tapaan kivan naisen niin teen melkein mitä tahansa miellyttääkseen häntä. Jään heti tossun alle :))
Tämä on minun mielestäni tosi ärsyttävää. Mutta heti kun olen miesporukassa niin olen kyllä suoraselkäinen ja jämpti päätöksissäni. Ja minulla on vielä sellainen ongelma. Vaikka olen naisen kanssa niin koen siitä huolimatta olevani tosi yksinäinen. Esim. Kun minulta just päättyi yksi romanssi. Niin koko tuon romanssin aikana tunsin olevani yksinäinen. Vaikka me oltiin kuitenkin tosi paljon yhdessä tuon reilun kuukauden aikana. - tässä moi
Olen 21v nainen. Olen aina ollut todella herkkä etenkin aistimaan ihmisten "viboja." Olen varmasti vainoharhainen sen suhteen. Jos joku katsoo minua tietyllä tapaa niin otan sen heti huomioni alle ja saatan kuvitella että henkilö ajattelee minusta jotain negatiivista. En yleensäkään voi sietää tuijotusta, siksi minäkään en oikeastaan uskalla pukeutua ihan niin kuin haluaisin. En koskaan käytä korollisia saappaita (paitsi juhlissa) koska ne kopisevat ja minut huomataan (kaapissa lojuvat pölyttyneinä). Jos joku sanoo jotain, saatan kuvitella että se on jokin näpäytys minulle vaikka sanoja ei edes tarkoittaisi mitään. Jos joku kritisoi minua tai sanoo minusta jotain josta en pidä en sentään itke, mutta olen todella vaivautunut ja joskus punainen kuin tuore tomaatti.
Olen käynyt baarissa viimeksi joskus kolme vuotta sitten, en voinut tanssia ja seisoin jäykkänä tanssilattian reunalla odotellen ystävääni joka halusi tanssia. Kuulostaa todella huvittavalta.
Tällaista se on sosiaalisten tilanteiden pelon kanssa. Miten ihmeessä olet saanut tyttöystävän jos ulkoilet vain öisin? :) Mnua ovat monet yrittäneet mutta en kestä niitä tilanteita. - IhanMunaton
tässä moi kirjoitti:
Olen 21v nainen. Olen aina ollut todella herkkä etenkin aistimaan ihmisten "viboja." Olen varmasti vainoharhainen sen suhteen. Jos joku katsoo minua tietyllä tapaa niin otan sen heti huomioni alle ja saatan kuvitella että henkilö ajattelee minusta jotain negatiivista. En yleensäkään voi sietää tuijotusta, siksi minäkään en oikeastaan uskalla pukeutua ihan niin kuin haluaisin. En koskaan käytä korollisia saappaita (paitsi juhlissa) koska ne kopisevat ja minut huomataan (kaapissa lojuvat pölyttyneinä). Jos joku sanoo jotain, saatan kuvitella että se on jokin näpäytys minulle vaikka sanoja ei edes tarkoittaisi mitään. Jos joku kritisoi minua tai sanoo minusta jotain josta en pidä en sentään itke, mutta olen todella vaivautunut ja joskus punainen kuin tuore tomaatti.
Olen käynyt baarissa viimeksi joskus kolme vuotta sitten, en voinut tanssia ja seisoin jäykkänä tanssilattian reunalla odotellen ystävääni joka halusi tanssia. Kuulostaa todella huvittavalta.
Tällaista se on sosiaalisten tilanteiden pelon kanssa. Miten ihmeessä olet saanut tyttöystävän jos ulkoilet vain öisin? :) Mnua ovat monet yrittäneet mutta en kestä niitä tilanteita.kiitos teille asiallisista vastauksista. Onpa hyvä etten ole täysin yksin tämän asian kanssa.Arkuus on nimittäin arka asia.
"Miten ihmeessä olet saanut tyttöystävän jos ulkoilet vain öisin? :)"
En osaa selittää sitä. Kohdattiin vain samassa työpaikassa, jossa oltiin kesällä. Ei siihen paljon sanoja tarvittu, katseista sen huomasti. Vaihdettiin vain numerot ja siitä se lähti. Kun ei siellä metelissä kuullut edes omaa ääntään.
Jospa sitä tosiaan saisi lisää rohkeutta kun jo tännekin uskalsin kirjoitella. Päivä kerrallaan on mun motto. - luu__5
IhanMunaton kirjoitti:
kiitos teille asiallisista vastauksista. Onpa hyvä etten ole täysin yksin tämän asian kanssa.Arkuus on nimittäin arka asia.
"Miten ihmeessä olet saanut tyttöystävän jos ulkoilet vain öisin? :)"
En osaa selittää sitä. Kohdattiin vain samassa työpaikassa, jossa oltiin kesällä. Ei siihen paljon sanoja tarvittu, katseista sen huomasti. Vaihdettiin vain numerot ja siitä se lähti. Kun ei siellä metelissä kuullut edes omaa ääntään.
Jospa sitä tosiaan saisi lisää rohkeutta kun jo tännekin uskalsin kirjoitella. Päivä kerrallaan on mun motto.Se kirjoittaminen jo pelkästään ainakin aluksi helpottaa ja auttaa omien tunteiden ja ´juttujen´ käsittelyssä.
Itse olen mm. paniikkihäiriöstä käynyt terapiassa juttelemassa ja kirjoittanut muutenkin ajatuksiani, tunteitani, pelkojani, halujani ylös. Ihan vain itselleni, ei muiden luettavaksi. Silloin voi kirjoittaa juuri niin kuin asiat on ilman että tarvii miettiä jonkun reaktioita siitä tekstistä.
Sitä ei ikinä usko ennen kuin koittaa, kuinka ´valaisevaa´ ja puhdistavaa tuollainen on.
Useasti omia kirjoituksia lukiessa tulee pintaan tosi vahvoja, kipeitä tuntemuksia: tuo kertoo minusta! On kuin lukisi jonkun muun elämästä.
Suosittelen koittamaan ja aloittamaan ihan siitä mitä mieleen tulee, vaikka tyyliin että
"mitä kirjoittaisin, olen tyhmä kun en osaa edes kirjoittaa. Minua on aina sanottu tyhmäksi ja minä p*****e en saa ikinä sanottua mitään takaisin.."
tai:
"ompa vihreä tuo kirjoitus-alusta tuossa.. Tulee kauhea kaipaus johonkin rauhaan ja harmoniaan kun näkee tuon vihreän tuossa. Esko nauroi taas päin naamaa kokouksessa eikä kuunnellut vaan keskeytti kuin olisin ilmaa.."
tai:
"syön taas. Olen ihan p****a kun en voi lopettaa. Inhoan itseäni, olenko näin saamaton.."
Laitoin esimerkkiä tohon ihan siksi kun niin moni sanoo ettei osaa kirjoittaa.
Oikeasti ihan sama mitä laitat alkuu, vaikka vaan irtonaisia sanoja, niin se lähtee kyllä siitä.
Tsemppiä kovasti kaikki kiltit ihmiset !!
- sitä varmaankin olisi apua
mutta kannattaa
mulla on samanlaisia juttuja (olen 38v nainen palveluammatissa toimiva kaiken lisäksi)
et usko miten vaikea on toimia omassa ammatissaan kun pelkää ihmisiä yli kaiken !
no, terapiassa opin,että en ole ollenkaan ainoa lajissani ja että omaa pelkoaan voi todella ymmärtää - mitä enemmän sitä vastaan taistelee sitä suuremman vallan se saa - kun sen myöntää ja pelkää reilusti,on paljon helpompaa
yli kiltti olen edelleen ja siitä on omat seurauksensa - töissä käyttävät hyväksi kun en sano vastaan - enempi kun ennen mutta vieläkin mulla on asian kanssa duunia - vaikka eivät noi ko. työkaveritkaan ole helpoimmasta päästä..
en osaa sanoa missä raja menee - joillekin osaan sanoa vastaan joillekin en varmaan ikinä - ota mut
Kiusaaminen on tehnyt musta ihansamanlaisen, amiksen ekalla kerran suutuin niin että aloin hakkaamaan siinä paria jannua niin sitten koko luokka kimpussa, vaikka ei mulle mitään käynytkään. Jokanen tunti oli vaan mulle vittuilua, tökittiin selkään, vietiin tavaroita, heitettiin jollakin, kysyttiin kaikkia tyhmiä juttuja. Opettajatkin tunneilla näki kun mua kiusattiin niin mitään ei tehty, heitettiin ulos luokasta että muut saisivat opiskella. Yläasteellakin sama juttu niin opettajaa ei kiinnostanut yhtään ja sain muitten syyt niskoille. Nyt en opiskele tai mitään niin kaikki vaan vittuilee siitäkin, tekisin kaiken toisin vaan jos pystyisi, mutta ei ei ei. Suvussa on muutenkin ollut niin moni mielisairaalassa huumeiden ja muitten takia. Noo, kaikki se kiusaaminen on pilannut mun elämän. Nytkin taas semmonen tunne että pystyisi tappamaan itsensä, mutta aina odotus paremmasta huomisesta. Nytkin kokenut niin paljon paskaa, että ei kauaa kestä vaikka hakisin hoitoonkin. p91
- sitte
Vituttaa sellaset kiusaaja paskat!!!
Menis hoitoon ja jättäis toiset rauhaan!!
Ja ne opettajat...Ei saatana! - vielä sen et
sitte kirjoitti:
Vituttaa sellaset kiusaaja paskat!!!
Menis hoitoon ja jättäis toiset rauhaan!!
Ja ne opettajat...Ei saatana!ihan oikein teit!
Opettajat ei tee mitään muuta ko lässyttää et
"sellasta pikku kinastelua"...Ne ei ymmärrä,et se ne kiusaajat saattaa pilata koko toisen elämän! - vaan tärkeetä
vielä sen et kirjoitti:
ihan oikein teit!
Opettajat ei tee mitään muuta ko lässyttää et
"sellasta pikku kinastelua"...Ne ei ymmärrä,et se ne kiusaajat saattaa pilata koko toisen elämän!se että läksyt on tehty...
henkisestä hyvinvoinnista ne ei välitä paskan vertaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047