Olen viime aikoina seurannut, kun olemme aikaisempaa enemmän syöneet kalaruokia, varsinkin muikkuja, että syönnin päälle kurkkuuni kertyy aika lailla limaa, kutittaa ja koskeekin.
Hengitykseenkin hieman vaikuttaa.
Tämä koskee nimenomaan järvikaloja, eli ahventa, muikku jne.
Tonnikala ja lohi eivät vaikuta samoin.
Noin tunti sitten söin taas muikkuja ja nyt on kurkku karrhea ja ääni meinaa välillä mennä.
Mahtaisiko kyse olla kala-allergiasta?
Suvussamme on sitä kyllä hyvin monella.
Ikää minulla on 50. Sehän tässä ihmetyttääkin, että voiko sitä vanhemmiten herkistyä?
Minun tuntemillani kala-allergikoilla yleensä ilmenee oksenteluna.
On toki eräs tuttu, joka meinaa tukehtua, jos saa vähänkään jotain kalaan viittaavaa, tai on paikassa jossa haisee kala.
Onko kohtalotovereita?
kala-allergiaako?
jaanushka*
1
365
Vastaukset
- missä iässä
tahansa, outoa kun monella on sellainen luulo, koskien mm. ruoka-aine- ja siitepöly/eläinallergioita, että ei sitten aikuisena enää...
Yliherkkyys voi oireilla eri ihmisillä eri tavoin.
Itse jättäisin moisten oireilujen takia ne järvikalat syömättä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 70850
- 48844
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647