Elän uskovaisen mieheni ja pienen poikani kanssa. Itse olen ns. peruskristitty. Viime aikoina kiinnostus uskontoa kohtaan on lisääntynyt ja halu saada Jeesus lähemmäksi omaa elämääni on suuri. Haluan siis tulla uskoon.
Mutta. Pari vuotta sitten tein teon, mikä on pahinta mitä vaimo voi miehelleen tehdä - petin häntä. Mieheni ei tänäpäivänäkään tiedä asiasta. Ja vain Luoja tietää millaista tuskaa tuo asia on ollut sisällään kantaa.. Tiedän, ettei mieheni antaisi tuota asiaa ikinä minulle anteeksi, minulla ei siis yksinkertaisesti ole riittävästi voimia kertoa asiasta hänelle. En halua lapsellemme rikkonaista kotia, rakastan miestäni syvästi.
Kysynkin siis teidän mielipiteitänne (niin tyhmältä kuin tämä kuullostaakin) Voinko tulla uskoon, kun sisälläni on tämänkaltainen asia?
haluan tulla uskoon,
17
795
Vastaukset
- e.k.v_
En ole kristitty mutta suosittelen sinua keskustelemaan sen jumalan kanssa asiasta.
- can'tbesure
Ja rukoile paljon. Kokeile! Rukoile mitä vain Jumalalle. Kerro kaikki murheet, ilot. Ja jos rohkeus riittää, niin tartu siihen raamattuun ja tutkaile ajatuksen kanssa. Uskossa oleva miehesi tuskin pahastuu, luulisi hänen olevan hyvillään.
Tällä palstalla minulla on keskustelu "miltä tuntuu kun saa uskon". Jos jaksat ettiä sen, niin sieltä saattaa löytyä vinkkiä.
Voih, ihmisen mieli on heikko. Olenko kokenut sen karvaasti itsekin. Mieheni petti minua joskus n. pari vuotta sitten. Hän tuntee Jumalan olemassa olon, ja ilmeisesti omatunto on kovilla.
Kerron oman tilanteeni vain havainnollistaakseni asiaa. Nimittäin minä alan pikku hiljaa pystyä antamaan anteeksi näinkin karvaan teon, sillä näen selvästi kuinka mieheni rakastaa minua(esim. ei ole hankalasta luonteestani huolimatta heittänyt minua pihalle, MIES on vuodattanut KYYNELEITÄ edessäni meidän takiamme). Ja anteeksianto tulee jossain määrin uskon kautta. Uskoni on heikko, mutta se on olemassa ja toivottavsti pysyy!
Jos sinulla on jonain päivänä uskoa, ja sen lisäksi rohkeutta tunnustaa tekosi, luota Jumalaan. Rukoile, laita kaikki luottamuksesi Hänen voimaansa. Niin minä teen, kun näin rikkirevittynä en enää muuhun pysty.
Usko lähtee sydämestä, sen on oltava Jumalan edessä vilpitön. Tunnusta olevasi hauras ja pahan pyörteissä. Jumala nimittäin tietää jo nyt sinusta kaiken, ei sinulla ole salattavaa.
Toivottavasti sait jotain tolkkua tästä sepustuksesta. Mutta älä jätä tuota asiaa sisällesi, jos saat uskon. Sinua haluan kiittää todella välittävästä ja asiallisesta suhtautumisesta tähän asiaan. On aina mieltä lämmittävää huomata että ihmiset vielä välittävät kanssa kulkijoistaan, lähimmäisistään..:)
- uskovainennainen
Mene ja puhu papille ja ripittäydy. Pappi todistaa ja vakuuttaa syntisi anteeksi annetuiksi. Ja on helpompi uskoa kun joku oikein sanoo niin. Syntisi on jo anteeksi annettu, voit uskoa vapaasti. Riittää että itse jaksat uskoa niin.
Ehdottomasti voit tulla. Ja uskon että tuo kiinnostuksesi uskontoa ja Jeesusta kohtaan on juuri Jumalan aikaan saannosta. Jumala "vetää" sinua puoleesi ja odottaa avosylin.
Ei ole sellainen tarkoitus että kelpaamme Jumalalle täydellisinä ja synnittöminä, päinvastoin, saamme tulla juuri sellaisina kuin olemme. Voit tunnustaa tuon rikkomuksesi Jumalalle rukouksessa ja uskoa että se on sen jälkeen anteeksi annettu.
Voisitkin varmaa lukea Raamattua, aloita Evankeljumeista. Ja mennä johonkin Seurakunnan tilaisuuteen. "Alfa"-kurssit ovat juuri tarkoitettu uskon etsijöille ja kyselijöille.
Voin myös antaa linkkejä "Nettiseurakuntiin" ,jos haluat tutustua sellaisiin.
Voimia ja siunausta "etsintääsi", ja muista Jeesus ei jätä eikä hylkää ikinä- tule sellaisena
kun olet....Jeesuksen syli on avoin... ja myohemmin kun asia ei ole niin 'kuuma' voit ottaa sen puheeksi
miehesi kanssa ja sopia sen.l-h.
- Kröpelö
Uskoon voi jokainen sitä haluava ilman muuta tulla, riippumatta siitä mitä on tehnyt. Älä yritä siivota elämääsi, vaan tule Jeesuksen luo siltä istumalta, juuri niin syntisenä kuin olet. Vasta sen jälkeen alkaa siivous, Jeesuksen kanssa.
Ymmärrän syyllisyytesi ja tuskallisen olosi. Tunnustaisitko miehellsi vain siksi että pääsisit eroon pahasta olosta? Mieti syitä, onko miehellesi tunnustaminen aiheellista, kun kerran olet tehnyt parannuksen ja saanut Jumalalata anteeksi.
Jos osanne olisivat toisinpäin, haluaisitko kuulla miehesi tunnustuksen jostain vanhasta synnistä, joka ei mitenkään vaikuta nykyiseen elämään?
Siunausta, ota vastaan Jeesuksen kutsu joka tapauksessa, se on tärkein pointti. Ja rukoile Jumalalta johdatusta. - tietysti !!!
Uskonnossa on kyse suhteesta Jumalaan, siitä, että uskoo Jumalaan ja toivottavasti myös Kristukseen. Siitä, että haluaa olla heidän puolellaan, eikä erossa Jumalasta.
Enpä usko, että Jumala haluaisi, että loukkaisit miestäsi kertomalla tuollaisen asian. Parisuhteessa on kysymys maallisesta asiasta, ei henkisestä, uskonnollisesta asiasta.
Ajattelet ilmeisesti, että kristinuskoon sisältyisi pakollisena joukko tiukkoja ja kapeakatseisia moraalisääntöjä. Ne eivät kyllä ole uskonnon oppeja vaan ihmisten luomien kulttuurien ja sosiaalisten yhteisöjen normeja. - e.k.v_
Pahoitteluni ketjun aloittaneelle että menen hieman offtopiikkiin mutta en yksinkertaisesti voi olla hämmästelemättä.
Eräs vastanneista meinasi että on hyvä tunnustaa synti nyt Jumalalle ja sitten myöhemmin puolisolle, kun asia ei ole enää niin "kuuma peruna".
Jos henkilö siis tunnustaa syntinsä vaikkapa ripittäytymällä, niin puolisolla ei enää niin väliä vaan sitten toimitaan enemmänkin tilanteen mukaan että kannattaako vaiko ei kertoa sille puolisolleen?- "kuuma peruna".
etta jos asian ollessa tuore, toinen osapuoli voi tehda hatikoityja paatoksia,ajattelematta asiaa loppuun.paatoksia,joita voi katua myohemmin.
aivan kuten sanotaan-- aika parantaa haavat--
niin puolisolla ei enää niin väliä -- tuota en tarkoittanut ollenkaan.mutta jos tuon kertomisesta tassa vaiheessa,avioliitto hajoaa--- niin itse siirtaisin asian selvityksen rauhallisempaan ajankohtaan.kukin toimikoon,miten oma sydan vaatii.
l-h - e.k.v_
"kuuma peruna". kirjoitti:
etta jos asian ollessa tuore, toinen osapuoli voi tehda hatikoityja paatoksia,ajattelematta asiaa loppuun.paatoksia,joita voi katua myohemmin.
aivan kuten sanotaan-- aika parantaa haavat--
niin puolisolla ei enää niin väliä -- tuota en tarkoittanut ollenkaan.mutta jos tuon kertomisesta tassa vaiheessa,avioliitto hajoaa--- niin itse siirtaisin asian selvityksen rauhallisempaan ajankohtaan.kukin toimikoon,miten oma sydan vaatii.
l-hEiköhän tuo vastauksesi jo kertonut kaiken oleellisen joten hyvää yötä tai jotain.
- eräs vaan
Tunnusta ensin syntisi Jumalalle. Pyydä sitten anteeksiantoa kaikista synneistäsi Jumalalta Jeesuksen nimessä ja sano hänelle että tahdot antaa elämäsi Jeesuksen johdettavaksi. Näin saat kaikki syntisi kerralla anteeksi täysin, eikä Jumala niitä enää muista ja voit aloittaa täysin puhdistuneena uuden elämäsi. Myös miehesi, jos hän on uskova, hänen pitäisi antaa tuo syntisi anteeksi, sen Jumalakin meille antaa anteeksi. Vain Pyhän hengen pilkkaa ei Jumala anna anteeksi.
Kun olet näin pyytänyt Jeesusta elämääsi olet Jumaln edessä täysin uusi luomus Tulevaisuudessa pitää karttaa syntiä.Pelkkä usko ei riitä.
Miehesi kanssa voisit puhua joskus tulevaisuudessa kun hänkin ymmärtää miten reilusti tulee antaa anteeksi. Tuo yhden kerran hairahdus ei ole niitä pahimpia syntejä ollenkaan, pahempiakin kuuluu antaa anteeksi jos kerran ollaan uskossa tosissaan. - mielestäni
Et koskaan saa rauhaa asiasta, jollet pyydä anteeksi. Tiedät sen itsekkin. Jos miehesi ei pysty antamaan anteeksin on se aika tyhmää jos teillä muuten menee hyvin. Ei maailmassa nykyään kovinkaan usein löydä puhtaita virheittömiä pareja. Mitä hän sinusta odottaa?? Onko hän itse virheetön!?
- sunnyriver
Lienee tosiaan parasta aloittaa rukouksella.
Toinen on se, että etsit itsellesi luotettavan
uskovan ihmisen, jonka kanssa käyt menneisyytesi
läpi, pettämiset ja muut. Tajuat tehneesi väärin, joten asia on siltä osin helpompi. Jeesushan kantoi kaikki syntimme ristillä, isot ja pienet. Meidän tehtävämme on vain tunnustaa synti ja ottaa vastaananteeksianto uskoa se todeksi.
Piru kyllä helposti yrittää onkia niitä asioita
uudestaan sieltä unohduksen merestä syyttääkseen meitä, mutta Jeesus on puolustajamme.
Jumala ei anteeksipyydettyjä ja -annettuja syntejä
muistele.
Miehelle kertominen on kyseenalaista. Me olemme vain ihmsiä ja helposti katkeruus ja mustasukkaisuus saa valtaa petetyn mielessä,
varsinkin silloin, kun on vaikeuksia.
Saatat joutua ojasta allikkoon. Eli jos
ei Jumala erikseen selvästi kehota kertomaan,
voi olla parempi olla kertomatta. Rippi ja siinä
Jumalalta ja Hänen välittäjänään toimineelta
ihmiseltä saatu anteeksianto riittää ihan hyvin.
Ei Jumalan edessä niin suurta syntiä olekaan,
ettei siihen Jeesuksen veri riittäisi.
Kaiken se pesee, kaiken se puhdistaa.
Luota siihen!
Siunausta uskontaipaleellesi ja koko
perheellesi! - Trubaduuri
Jokainen eläväksi syntynyt ihminen saa kyvyn uskoa, siis totella luottamuksen kera Luojaamme, taivaallista Isää, heti syntymästään lähtien. Mutta ehdottomasti suurin osa ihmisistä siitäkin luopuu aikuistuttuaan. Tosin, jokainen aikuinen voi myös kääntyä pahoilta teiltänsä hyvää tekemään ja myöskin tulla tottelevaiseksi uudelleen.
- aloittaja
Kiitos teille kaikille asiallisista vastauksista!!
näin. Puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä. Puhu asiasta Jeesukselle. Hän on syntiemme sovittaja. Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää saa armon. Sit pyydä asiassa viisautta miten kertoisit miehellesi ja mikä ois sopiva ajankohta. Ei se sieltä mielestä lähde ennenkuin oot asiasi laittanut molempien osapuolten kanssa kuntoon. Siunausta ja voimia sinulle. Kiitos Jeesus, että kosketat sisarta, kun hän avonaisin sydämin tulee kasvojesi eteen ja tekee parannusta elämässään ja Sinä annat anteeksi ja etkä muista enää hänen rikkomuksiaan. Anna myös viisautta tässä toisessa asiassa. Jeesuksen nimessä aamen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527080Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7053202Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1171413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2211221Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081