Laiska töitään luettelee

Yxitypy

Joten sanonpa mitä oon tänään saanut aikaiseksi:

Leiponut piirakan, imuroinut ja pyyhkinyt lattiat, hakannut matot, vaihtanut ja tuulettanut petivaatteet, leikannut nurmikon, pessyt pari koneellista pyykkiä ja vienyt ne kuivumaan. Nyt alan tekemään ruokaa (paistan silakoita).
Mistä lie moinen energian puuska. Tai taidan tietääkin, mutta en kerro :=)))

Ootteko te muut tehneet muuta tänään kuin norkoilleet netissä? Ettepä tietenkään, laiskamadot :=))

49

1758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikunkeikku

...no täytyy kyllä tunnustaa, että en ole ollut ihan yhtä ahkera, kuin sinä.
      Itse asiassa en ole tehnyt mitään :( Vielä.

Istuin ulkona pitkään ja join pannullisen kahvia.
      Olen puhunut pitkän puhelun. Siis pitkän.

En ole norkoillut netissä kauaakaan. Paitsi minulle oli tullut 12 sähköpostiviestiä ja niiden lukemiseen meni jonkin verran aikaa.

Mutta sinä olet kyllä saanut TOSI paljon aikaseksi. Olet valkotornaadon lailla pyörinyt huushollissa sinne tänne ahkerine käsinesi :)

Mistä lie moinen energian puuska. Tai taidan tietääkin, mutta en minäkään kerro sulle :=)))

Tv. Laiskamato

• HTZA

Noussut ylös aamulla 4.30.
      Kahvia ja luonnonihannointia avoimen ikkunan ääressä.
      60 km. autoajelua määrätyissä paikoissa ja luonnon valokuvausta.
      Aamiainen 7.30.
      Asiakirjahyllystön nouto, kolme ajokertaa, raahaminen toiseen kerrokseen, asennus ja pölyjen pyyhkiminen, kaksi tölkkiä olutta ja suihku.
      Kuivatut Suppilovahverot likoamaan.
      12.00 Tietokoneen ääreen, postit ja vastaaminen, lörpöttely palstalle.
      Kohta pyykit koneeseen ja sieni-kerma-sipuli kastike alkuvaiheeseen, vihannesten huuhtelu ja paloittelu.
      Pyykit kuivamaan, syöminen ja mahdolliset torkut, 15-16.30.
      Kolmas tölkki auki ja hyllyjen täyttäminen, vanhojen hyllyjen purkaminen ja ulostaminen, ja taas pölyt pois, vapautuneen lattiatilan pesu (Tolu).
      Neljäs tölkki.
      Suihku ja enemmän tölkkejä.
      Loppu riippuu teistä tai uutisista. Sänkyyn 21.30 "iltalehtien" kanssa, luultavasti, ainakin useimmiten. Sinänsä kivaa että nyt ei ole töitä viikonloppuna.

• Yxitypy

sitä on jo tähän mennessä juotu?

Kohtahan sä sammut :=))

• HTZA
        Yxitypy kirjoitti:

sitä on jo tähän mennessä juotu?

Kohtahan sä sammut :=))

neljä on nyt juotu ja siinä se.
        Tietenkin, jos annat aiheen, niin otan lisää.
        Mutta minun pitää ajaa autolla vielä illalla.
        20.00 kyttään muuttolintuparvia. En nosta kaljaa, vaan kiikarit ja kameran.

• Yxitypy
        HTZA kirjoitti:

neljä on nyt juotu ja siinä se.
        Tietenkin, jos annat aiheen, niin otan lisää.
        Mutta minun pitää ajaa autolla vielä illalla.
        20.00 kyttään muuttolintuparvia. En nosta kaljaa, vaan kiikarit ja kameran.

oot.
        Millanen aihe se pitäis olla, että lisää ottaisit?
        Anna pieni vinkki :=))

Autolla pitää minunkin vielä ajaa tänään. Ei passannut etes siivouskaljaa kumota, vaikka janotti.

Yleensä olen varannut 6 kaljaa siivouspäivälle, koska on 6 huonetta. Kun olen yhden huoneen lattiat pyyhkinyt odottaa seuraavan huoneen lattialla olutpullo jne. Se on siis palkkio siihen asti tekemästäni työstä.
        Ei tunnu täten siivous koskaan keljulta, vaan sitä päivää odottaa :=))

• täti puskasta

laiskoteltu.
      Pikkupullia 4 peltillistä, mankeloitu liinavaatteet, imuroitu huoneet ja pölyt samantien, kaalipata parhaillaan uunissa.
      Nyt päivä kahvin keittoon, vois kyl jonku jälkkärin pyöräyttää ihan marjoista ja jäätelötä.
      Maistus varmaan sullekkin.

• HTZA

sen kaalipadan jos siinä on Lammasta.
        Tuo se heti tänne!
        Tee itsellesi uusi..

• täti puskasta
        HTZA kirjoitti:

sen kaalipadan jos siinä on Lammasta.
        Tuo se heti tänne!
        Tee itsellesi uusi..

lampaanlihaa, saan siis pitää patani.

• HTZA
        täti puskasta kirjoitti:

lampaanlihaa, saan siis pitää patani.

pysy pois keittiöstä.
        Ole kuin NAISET.

• täti puskasta
        HTZA kirjoitti:

pysy pois keittiöstä.
        Ole kuin NAISET.

pataa, pata minun kanssani, ilman lammastakin.
        Siis tunkeudun edelleen sinne keittiöön.
        Lammas maistuu villalle. :)

• HTZA
        täti puskasta kirjoitti:

kaikki maistuu mille maistuu.
        Nuori Lammas ja keväinen silli, tai tilli.
        Saat pitää sen roskaruokasi.
        Palaan asiaan jos aihetta löytyy.

• täti puskasta
        HTZA kirjoitti:

kaikki maistuu mille maistuu.
        Nuori Lammas ja keväinen silli, tai tilli.
        Saat pitää sen roskaruokasi.
        Palaan asiaan jos aihetta löytyy.

roskaruokaa, seassa on hirvenlihaa.
        Jokos maistuisi.

• HTZA
        täti puskasta kirjoitti:

roskaruokaa, seassa on hirvenlihaa.
        Jokos maistuisi.

sitähän syö Sudet ja Karhutkin.

• täti puskasta
        HTZA kirjoitti:

sitähän syö Sudet ja Karhutkin.

lastenlapsetkin. :)

• alima
        täti puskasta kirjoitti:

kun lampaasta ottaa kaiken rasvan tarkkaan pois, ei maistu yhtään "villalle" ja valkosipulilla maustettuna maistuu mielettömän hyvälle, tietty pitää olla myös punaviinikastike.

• täti puskasta
        alima kirjoitti:

kun lampaasta ottaa kaiken rasvan tarkkaan pois, ei maistu yhtään "villalle" ja valkosipulilla maustettuna maistuu mielettömän hyvälle, tietty pitää olla myös punaviinikastike.

ei sitten millään. :(

• G.J.
        täti puskasta kirjoitti:

ei sitten millään. :(

kaksi erehdystä ja ja niistä oppineina: ei enää koskaan lammasta, ei enää koskaan kalkkunaa. Piste.

• alima
        G.J. kirjoitti:

kaksi erehdystä ja ja niistä oppineina: ei enää koskaan lammasta, ei enää koskaan kalkkunaa. Piste.

Voin vannoa, että jos saisitte mun valmistamaa lammasta tai kalkkunaa, tulisitte toisiin aatoksiin.

On kokemusta, et monet hyvinkin epäluuloisina ovat maistaneet, mutta sen jälkeen on maistunut ja ovat ihmetelleet ku on hyvää.
        Ei näköjään sitte kaikki osaa. Mie osaan tehä niit molempii ja mahtavan hyviä ovat.

• G.J.
        alima kirjoitti:

Voin vannoa, että jos saisitte mun valmistamaa lammasta tai kalkkunaa, tulisitte toisiin aatoksiin.

On kokemusta, et monet hyvinkin epäluuloisina ovat maistaneet, mutta sen jälkeen on maistunut ja ovat ihmetelleet ku on hyvää.
        Ei näköjään sitte kaikki osaa. Mie osaan tehä niit molempii ja mahtavan hyviä ovat.

kasvattamisesta ja kohtelusta tuli telkkarissa niin raju ja raastavasti koskettava ohjelma, että sellaista kidutetun olennon syömistä en halua edistää.

• HTZA
        G.J. kirjoitti:

kasvattamisesta ja kohtelusta tuli telkkarissa niin raju ja raastavasti koskettava ohjelma, että sellaista kidutetun olennon syömistä en halua edistää.

mitä Heinälle ja Porkkanoille tehdään!
        Juuri kun olet kukkeimmillasi ja valmis jatkamaan sukua niin tuuli käy ylitsesi, eikä sinua enää ole.
        Paitsi onnellisen "vegen" lautasella.
        Ja siellä pöydässä sitten kuulee kummallista tarinaa elämästä.

• alima
        G.J. kirjoitti:

kalkkunoita? En ole koskaan kuullut että niitäkin kohdellaan huonosti.
        Broilereistä on tullut montakin ohjelmaa, eikä meille sen jälkeen ole broilerin lihaa ostettu.
        Kalkkunoita kasvatettiin itse ja voin vakuuttaa, että ennen loppuaan elivät onnellista elämää vapaina pihalla. Yöksi lensivät omenapuun oksalle, vaikka sisällekin oli orret heille rakennettu.
        Kyllä on onnellisen kalkkunan liha todella paljon parempaa, kuin kaupasta saatu.
        Lampaitakin kasvatimme itse ja niistä pitikin vielä mainita, että vanha lammas kyllä menettelee, mutta ei ole yhtä hyvää kuin karitsa, joten mieluiten, jos vain mahdollista valitsen karitsan lihaa.

• tällä iällä

enään niin hirveesti huuhkia?
      Kait se on muutenkin selvää että niitä huushollitöitä tehdään kun on aihetta :)
      Olen kohta menossa suorittamaan päivän tärkeintä tehtävääni josta en kerro täällä.

• HTZA

näin myöhään?
        Minusta "Lambi Satin" on parasta.
        Ei mene sormi ihan helposti läpi, vaikka onkin imukykyinen!
        :)

• mustaa kahvia
        HTZA kirjoitti:

näin myöhään?
        Minusta "Lambi Satin" on parasta.
        Ei mene sormi ihan helposti läpi, vaikka onkin imukykyinen!
        :)

olen juonut kahvia jo pariin otteeseen tänään ( kotona ja torilla ) mutta mitä tekemistä on kahvilla ja lambilla keskenään?
        Ahaa, se tehtävä on paljon tärkeämpi miksi sinä luulit :)

• Yxitypy

Mutta joskus sitä saa siivouskohtauksen, joka on vietävä loppuun saakka :=))

• Aatami Autuas

...tehnyt aktiivisesti lähtöä kaupungille.

• Pirre*

ruokkinut perheeni yht. 6 kpl, mie tosin en ole kerennyt vielä syömään kuin soijajogurttia..

Olen pessyt, siis koneeni on pessyt kaksi koneellista pyykkiä, leivoin 6 kpl ruisleipää, sekä muikkukukon, täytin kaksi lääkedosettia, kävin synttärisankarille kukkia pihalta, - ai niin - tyhjensin leivinuunin tuhkasäiliön, koska tietenkin muistan asiantilan- , tai huomaan täyden tuhkasäiliön siinä vaiheessa kun pitäisi vetää hiilet uunista, - olin saada hepulin..melkein poltin talonkin siinä hässäkässä..:)
      Onneksi on tuo kupari tuossa uunin edessä..

Nyt pitäisi kumota synttärisankarin hyytelökakku, ja keittää kakkukahvit..jne..jne..jne..

Tuliko tarpeeksi nostettua tätä kissanhäntää..:)

• yön työssä

sitten käväisin hetken täällä, yritin nukkua, mutta n.tuntiin jäi. Sen jälkeen olen touhunnut noita kotiaskareita, tosin laiskanlaisesti, mutta itsepähän niiden suhteen pomoni olen.

• mennyt tekemään kaikkea yhteisen hyvän nimissä?;)
      Olen herännyt selkä kipeänä pitkän univelan vuoksi ja polttanut tupakkaa pitkän paussin takia liki ketjussa.Kaffia suonissa ajelin kaupunkiin ja sain ruokakaupassa tilini tyhjäksi.
      Kotona odotti siivoustarpeinen asunto,mutta pesin pöntön ja astiat koneeseen,huolellinen tuuletus ja kas..mä ainakin pärjään näillä miehestä tiedä.??

• Iltaa pohojanmaalta.
        Tänään on ollu ohojelmas Nykarleby/Juthbacka, suomen suurin rompetori tapahtuma. Ja AA Fordin valolyhyyryyt löyty, kyllä ny seppää vetääsi. Kiilteleväkki vielä kovasti, Autosoliilla ku sipasoo niin justihin ku tuloo ku uuret. Ja löytyy sieltä polttoainetankkihin uusi korkki, siihen tuulilasiin etehen, soon rintapelliis tuas malliis se tankki.
        Starttimoottorihin ettin siihen bendix laitteesehen uutta siirtohaarukkaa sitä en löytäny, no sen mä saan teheryyksi ittekki.
        Grammarihin sain ostaa uusia neuloja parisaran kappalehen rasian ja yhyreen savikiekon. Tuula Siponiuksen aikoonansa äänittämän kappalehen Ilta Tangerissa.
        Siellä meni mun päiväni ja Tiitu täällä oli vaan kotuurina. Saunas on käyty ja ny on taas seppä ristityn ihimisen näköönen.
        Huominen päivä menöö varmahan tualla viinimarja puskiis. Kovasti on marijonehet ja ny jo saa kerätä ne taltehen ja talaven varooksi. Varmahan onnistuu ku poutaa lupaali rarioos.
        terv. seppä ja Tiitu kulta täältä pohojanmaalta.

• Pirre*
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa pohojanmaalta.
        Tänään on ollu ohojelmas Nykarleby/Juthbacka, suomen suurin rompetori tapahtuma. Ja AA Fordin valolyhyyryyt löyty, kyllä ny seppää vetääsi. Kiilteleväkki vielä kovasti, Autosoliilla ku sipasoo niin justihin ku tuloo ku uuret. Ja löytyy sieltä polttoainetankkihin uusi korkki, siihen tuulilasiin etehen, soon rintapelliis tuas malliis se tankki.
        Starttimoottorihin ettin siihen bendix laitteesehen uutta siirtohaarukkaa sitä en löytäny, no sen mä saan teheryyksi ittekki.
        Grammarihin sain ostaa uusia neuloja parisaran kappalehen rasian ja yhyreen savikiekon. Tuula Siponiuksen aikoonansa äänittämän kappalehen Ilta Tangerissa.
        Siellä meni mun päiväni ja Tiitu täällä oli vaan kotuurina. Saunas on käyty ja ny on taas seppä ristityn ihimisen näköönen.
        Huominen päivä menöö varmahan tualla viinimarja puskiis. Kovasti on marijonehet ja ny jo saa kerätä ne taltehen ja talaven varooksi. Varmahan onnistuu ku poutaa lupaali rarioos.

seppä löytänytkin.

Täälläpäinkin on joskus ollut semmoisia rompepäiviä, ei vaan ole tullut koskaan lähettyä..iltaa vain teille kaveruksille :)

• seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Iltaa pohojanmaalta.

Kyllä tähän ihan piti vastata, vaikka luulen sen menneen hiukan väärälle oksalle.
        Sulla on tuollaiset autoharrastukset ja liittyy se elämäs aika pitkälle noihin autoihin päin, jos en ole väärin ymmärtänyt. Hienoa, että löysit sellaisia aarteita sellaisia itselle valikoituja.
        Vai sait vielä rammariin neuloja ja kiekonkin.Mun isä löysi myös rammarin jostain kun olin nuori tyttö.Teksasin Keltaruusut soivat moneen kertaan...muista kuitenkaan oliko se ainut kiekko vai ihan lempikappale:)

Tiitulle vaan terveisiä ja saunapuhdas on saunapuhdas myös sielultaan.

• alima

on tullut tehtyä tänäänkin, vaikkei sitä energia-ruisketta männä yönä tullutkaan.
      Tiedän siis mikä sulle on tehonnut, itselle käy samoin.
      Eilen siivosin ja leivoin leipää ja laitoin ruokaa, niin että me syötiin siitä kaksi päivää ja eilen oli vielä ruokavieraita ja annoin miniälle myös kahden päivän safkat.
      Tänään oon sit ottanut rennommin, muutaman ikkunan vain pessyt ja yhden maton, ihana ilma.
      Nyt pitäis vielä pestä sauna höykkärillä.
      Pyykkiä tuli myös pestyä pari koneellista, mut sitähän tulee tehtyä lähes joka päivä, joten..

• sinä ollut ahkera. Mistäs sais tuollaista virtaa.
      Mulla päivän ohjelmassa oli kevyt perussiivous, käynti Ikeassa ja mustikkapiirakan paistoa.
      Melkein lorvipäivä.

• alima

mustikkapiirakkaa????
        Mistä olet saanut mustikoita????
        Olen kohta koko kesän odottanut, et pääsen mustikkapiirakan paistoon, vaan eipä ole mustikoita löytynyt mistään.

• alima kirjoitti:

mustikkapiirakkaa????
        Mistä olet saanut mustikoita????
        Olen kohta koko kesän odottanut, et pääsen mustikkapiirakan paistoon, vaan eipä ole mustikoita löytynyt mistään.

ei mustikoita löydy, näin olen kuullut. Piirakan tein viime vuotisista pakastemarjoista.

Kun niitä metsämustikoita ei tule kävin taannoin marjatilalla keräämässä pensasmustikoita. Ne vasta on mukavia kerätä. Ovat isoja ja niitä on pensaassa paljon. :)

• Pirre*

, täällä Itä-Suomessa, järvien rannoilla esim...

Ja ihan mukavan kokoistakin, vesisateen lihottamia :)

• Pirre* kirjoitti:

, täällä Itä-Suomessa, järvien rannoilla esim...

Ja ihan mukavan kokoistakin, vesisateen lihottamia :)

tässä pitää reissu tehdä että mustikoita saa talteen :).

Parin viikon päästä ajelen Kuopioon ja siitä vähän ylöspäin. Oiskohan siellä? Metsään aion ainakin mennä koluamaan. Tiedä mitä sieltä vielä löydänkään :).

• alima
        Mariet kirjoitti:

ei mustikoita löydy, näin olen kuullut. Piirakan tein viime vuotisista pakastemarjoista.

Kun niitä metsämustikoita ei tule kävin taannoin marjatilalla keräämässä pensasmustikoita. Ne vasta on mukavia kerätä. Ovat isoja ja niitä on pensaassa paljon. :)

oli aikanaan meilläkin omasta takaa.
        Hyviä ovat popsia, mutta kunnon piirakkaa niistä ei saa, joten kiinnostus niihin lopahti alkuunsa.

• Pirre*
        Mariet kirjoitti:

tässä pitää reissu tehdä että mustikoita saa talteen :).

Parin viikon päästä ajelen Kuopioon ja siitä vähän ylöspäin. Oiskohan siellä? Metsään aion ainakin mennä koluamaan. Tiedä mitä sieltä vielä löydänkään :).

mustikoita, ainakin :)

• HTZA
        Pirre* kirjoitti:

lukenut palstan tarkkaan?
        Ihan HTZA:takin?

• Pirre*
        HTZA kirjoitti:

lukenut palstan tarkkaan?
        Ihan HTZA:takin?

ymmärtänyt, - vai puhuitko sinäkin jossain karhuista? Sori en kyllä lukenut kenenkään viestejä, en ole kerennyt..olen ollut työn orjana.

• Pirre* kirjoitti:

sitä en ajatellutkaan että karhuja vastaan tulisi. Millähän sen torjuis ettei söisi suuhunsa.

Huh, nyt alkoi mietityttää koko metsäreissu.

• Muuta...kuin

Heränny klo 5:00.Aamupala ensin ja sit käynnistänyt auton ja vekslannut sen maantielle.Käännelyt rattia että etuset kääntyy.Kuusi pysähdystä,tavaroitten tyhjennys ja biili hetki sitten talliin.
      Mitäs tässä meikä tänään muuta.

• Wenla-G

meni tämä päivä, enkä tunne minkäänlaista pistosta omassatunnossani.

Syvennyin tarkkaan päivän sanomalehteen, katselin nettiä, jännäsin keihäsmiesten kisaa.

Nyt katselen syrjäsilmällä jo kertaalleen nähtyä leffaa, miettien ja miettien mitä milloinkin, se se vasta onkin rasittavaa.

• raataja!!

Olen keittänyt itselleni kahdet kahvit.
      Kotona ollessa vaimo hoitaa oman aamupalansa.

Vienyt lasi- ja peltirojut lajitteluun.

Katsonut yhden "kulttuurielokuvan" tallenteen.
      Lueskellut Assyria/Babylonia historiaa.

Auttanut vaimoa vaikeahkossa palkintoristikossa.

Raatamiseni huipentuu kohta aloittamaani sunnuntailounaan valmistukseen.

Olen siis työn sankari!

• Yxitypy

meni jo ohi, ja seuraavaa saa varmasti oottaa :=))

Nyt elelenkin taas entiseen malliin.
        En ole tehnyt kun petin, aamupalan ja tyhjentänyt astianpesukoneen.
        Onpa taas niin ihana olla entisenlainen :=))

Sinullapa onkin ollut rankka aamu. Mees nyt väliin lepäämään :=))

• raataja!!
        Yxitypy kirjoitti:

meni jo ohi, ja seuraavaa saa varmasti oottaa :=))

Nyt elelenkin taas entiseen malliin.
        En ole tehnyt kun petin, aamupalan ja tyhjentänyt astianpesukoneen.
        Onpa taas niin ihana olla entisenlainen :=))

Sinullapa onkin ollut rankka aamu. Mees nyt väliin lepäämään :=))

Heerkkulounas on nautittu ja nyt on totunnaisten iltapäivänokosten vuoro.

Vaimo panostaa parhaillaan tiskikonetta.

Siivouskohtauksen saan(-mme) tämän viikon torstaina.
        Häivymme maisemista kuukaudeksi ja urhamaisen vaimoni mielestä on mukavampaa palata siistiin kotiin.
        En ole pannut merkille.

• minä en ole

tehnyt tänään oikeastaan yhtään mitään :)

Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3500
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2316
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1463
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1291
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe