Sananpaikka.

Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.Ainoa Poika,joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä,on opettanut meidät tuntemaan hänet.Joh.1:18.

20

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinä se taas tuli.
      Harmi vaan, että tällä palstalla kaikki eivät ole lukutaitoisia.
      No sitten on vielä eki.

Ekivaarilla on yleensä oma Raamatun käännös tälläisiin paikkoihin.
      Jäämme siis odottamaan hänen versiotaan.

• hirvas

tutkijoille soraa rattaisiin.

Joh. 1:18
        Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

Joh. 5:37
        Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,

Joh.1:32-34

32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
        34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."

1. Joh. 5:10
        Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

• hirvas kirjoitti:

tutkijoille soraa rattaisiin.

Joh. 1:18
        Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

Joh. 5:37
        Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,

Joh.1:32-34

32 Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä.
        33 Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'.
        34 Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."

1. Joh. 5:10
        Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

hyvistä raamatunkohdista, veli hirvas!

• 22:18   "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

22:19   ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

Sananlaskut:
        30:6   "Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi."

• hirvas
        ekivaari kirjoitti:

hyvistä raamatunkohdista, veli hirvas!

Jumalaa ei ole kukaan koskaan nähnyt, joten silloin se ei voinut ainakaan Jeesus itse olla. Muuten Hänestä olisi tullut valehtelija, koska Hän ilmoitti olevansa totuus.
        Uskon että Jeesus puhui totuutta, koska muuta totuutta kristitylle ei ole annettu.

Ja Jeesuksen sanaan nivoutuu myös Paavalin kirjoitus, joka todisti:

1. Kor.8:5-6

5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Miksi Paavali olisi noin todistanut, jollei asia olisi ollut Jumalan sanan totuutta? Minä uskon, että hänkin puhui totta.

Mutta koetahan pärjäillä, siunausta kaikille muillekin totuuden etsijöille ja siihen uskoville.

• Eroe

Sinulla on hyviä sanan paikkoja. Miksi et osallistu enemmänkin keskusteluun?
      Tiedäthän Raamatusta; neuvonantajien runsaus tuo siunauksen. Tuo paikka vapaasti muistellen.

• mie olen mukana,kun tuntuu siltä,olen kuitenki rukoushengessä mukana täällä,ja luen kaikki keskustelut.Siunausta.

• aksu521 kirjoitti:

mie olen mukana,kun tuntuu siltä,olen kuitenki rukoushengessä mukana täällä,ja luen kaikki keskustelut.Siunausta.

Rauhaa myöskin sinulle! Siunausta samoin!

• on jo yli 2000 vuotta,

eikä kukaan edes tiedä, onko tuollainen ihminen ollut olemassa.
      Kukaan ei myöskään tiedä, mitä Jeesus on sanonut (jos on ollut olemassa), koska tuhannet ihmiset ovat vääntäneet, kääntäneet, kopioineet ja panneet omiaan sekaan ajatuksiin, joita sanotaan Jeesuksen sanoneen.

Kaikki, mitä Raamatussa väitetään Jeesuksen sanomaksi, on ns. ihmisoppia (käyttäen helluntailaisten mielellään viljelemää sanaa).

• "eikä kukaan edes tiedä, onko tuollainen ihminen ollut olemassa". Raamattu se ihan selvästi kertoo, että Jeesus on ollut olemassa, ja on erelleen! Joten sinunkin olisi viisasta uskoa Jeesukseen!

• todisteena
        Il-Mari kirjoitti:

"eikä kukaan edes tiedä, onko tuollainen ihminen ollut olemassa". Raamattu se ihan selvästi kertoo, että Jeesus on ollut olemassa, ja on erelleen! Joten sinunkin olisi viisasta uskoa Jeesukseen!

erittäin huono mm. edellä mainitsemistani syistä.

• on lisätty sanojen Poika ja Jumala väliin sanat "joka itse on", NOVUMin alkutekstissä ei niitä ole, vaan asian ilmaisee NOVUM näin:

Johannes 1:18
      "Jumalaa ei kukaan ole nähnyt milloinkaan. Isän sylissä (helmassa) oleva poika jumala, hän kertoi".

Tässäkin alkuteksti kertoo ja vahvistaa saman kuin muukin Raamatun konteksti, että Jeesus on Jumalan Poika eikä Jumala.

Version 1938 suomennos on lähempänä NOVUMin tekstiä:

Johanneksen evankeliumi:
      1:18   "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut."

Raamatun käännösversio 1992 on ihan törkeä ja tahallinen tarkoitushakuinen väärennös!

• tuo nyt sitä, että jos Jeesus olisi Jumala, niin silloin Hänet olisi aika moni nähnyt. Olihan Jeesus maanpäällä yli 30 vuotta.

• Il-Mari kirjoitti:

tuo nyt sitä, että jos Jeesus olisi Jumala, niin silloin Hänet olisi aika moni nähnyt. Olihan Jeesus maanpäällä yli 30 vuotta.

sitä, että ainoa ja oikea , "totinen Jumala" on näkymätön, jota ei yksikään kuolevainen ihminen ole koskaan nähnyt eikä voi nähdä:

1.Timoteuksen kirje:
        6:16   jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

Pojasta apostolit opetti, että hän:

Kolossalaiskirje:
        1:15   "ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."

Tämä näkymätön jumalakuva tuli Pojassa esille jumallallisena luonnekuvana:

Luukkaan evankeliumi:
        6:36   "Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen."

• se...
        Il-Mari kirjoitti:

tuo nyt sitä, että jos Jeesus olisi Jumala, niin silloin Hänet olisi aika moni nähnyt. Olihan Jeesus maanpäällä yli 30 vuotta.

tarkoittaa. Jos Jeesus todellakin olisi Jumala, niin silloin Jumalan oli moni nähnyt. Mutta kun Jeesus on Jumalan poika, niin Jumalaa ei silloin kukaan ole nähnyt. Tuliko nyt niin selvästi kerrottuu, että hihhulitkin ymmärtää? Häh?

• ekivaari kirjoitti:

sitä, että ainoa ja oikea , "totinen Jumala" on näkymätön, jota ei yksikään kuolevainen ihminen ole koskaan nähnyt eikä voi nähdä:

1.Timoteuksen kirje:
        6:16   jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.

Pojasta apostolit opetti, että hän:

Kolossalaiskirje:
        1:15   "ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa."

Tämä näkymätön jumalakuva tuli Pojassa esille jumallallisena luonnekuvana:

Luukkaan evankeliumi:
        6:36   "Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen."

niin, kun kerrot "jota ei yksikään kuolevainen ihminen ole koskaan nähnyt eikä voi nähdä:" Että emmekö milloinkaan nää Jumalaa, vaikka pääsemme taivaaseen Jeesuksen sovituksen kautta? Emmekö me siellä taivaasakaan mielestäsi näe Jumalaa, vai joudummeko olemaan erossa Jumalasta?

• Il-Mari kirjoitti:

kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta että anna meidän nähdä Isä,niin Jeesus sanoi sanoi että kuka on nähnyt minut,on nähnyt Isän....

• Il-Mari kirjoitti:

niin, kun kerrot "jota ei yksikään kuolevainen ihminen ole koskaan nähnyt eikä voi nähdä:" Että emmekö milloinkaan nää Jumalaa, vaikka pääsemme taivaaseen Jeesuksen sovituksen kautta? Emmekö me siellä taivaasakaan mielestäsi näe Jumalaa, vai joudummeko olemaan erossa Jumalasta?

Raamattu selvän vastauksen. "kun olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan":

Job:
        19:26   "Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan".

Efesolaiskirje:
        1:18   "ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään"

"Uskon kautta", ikään kuin peiliheijasteena, saamme jo täälläkin ajassa katsella näkymättömiä ja hengellisiä asioita sydämiemme hengellisillä silmillä, sillä

Matteuksen evankeliumi:
        5:8   "Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."

2.Korinttolaiskirje:
        5:6   "Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta;
        5:7   sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
        5:8   Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö."

• sitä
        aksu521 kirjoitti:

kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta että anna meidän nähdä Isä,niin Jeesus sanoi sanoi että kuka on nähnyt minut,on nähnyt Isän....

taas nähdään että ekivaari on väärässä. Hyvä että otit aksu tuon esille, siis Jumalan onkin moni nähnyt, tuo kirjoituksesi sen kiistattomasti todistaa.

• sitä kirjoitti:

taas nähdään että ekivaari on väärässä. Hyvä että otit aksu tuon esille, siis Jumalan onkin moni nähnyt, tuo kirjoituksesi sen kiistattomasti todistaa.

2.Korinttolaiskirje:
        4:18   "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia."

2.Korinttolaiskirje:
        5:16   "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

Opettele sinäkin katselemaan Kristusta puhtaalla sydämellä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7320
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3594
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      371
      1978
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1816
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1459
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe