Continentalin kuluminen

Rengas_repe

Ostin keväällä huhtikuun alussa uudet Continentalin premiumcontact 2 renkaat. Nyt katselin niitä tarkemmin ja kovin ovat kuluneet noin 15000 km ajettuna. Jäljellä noin 3-4 mm. Kyllähän noilla tämän reilu pari kuukautta vielä ajaa ennen talvea, mutta keväällä taas pitänee hommata uutta kumia alle.

Tuntuu kyllä pirun nopeasti kuluvan, ajotyylini on taloudellisen reipas, ei erityisesti rengasta syövä, mutta silti yli puolet urasyvyydestä jo mennyt. Harmi sinänsä, muuten hyvä rengas mutta seuraavaksi kesäksi merkki vaihtuu.

Joka tapauksessa aion ostaa ns. merkkirenkaat vaikka ovatkin kalliimmat, mutta varmemmat jos jotain sattuu... Autolla kun ajaa myös vaimoni ja kyydissä usein lapseni niin ei se sata euroa enemmän niin paljoa paina...

Olisiko tietoa mitkä kumit kestäis paremmin menettämättä silti turvallisuus ja mukavuus ominaisuuksia. (koko 195/65/15, auto Peugeot 307)

Kiitos!

28

13686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaaaaaaaaaa

      Misukat kestää, vaikka ei ehkä muilta ominaisuuksiltaan ole contien tasoa. Mutta kyllä misukoillakin pärjää, ja energysaver?? malli´n pitäisi säästää bensaa??.

      • renkaaksi

        Joo Moottori lehdessä vissiin on ollut jonkunlainen kestävyys testi?
        Eikös siinä Energy Saver ollut selkeästi kestävin rengas? Onks jollakin se lehti nokan edessä vois heittäää ne tulokset tänne.


      • osssss
        renkaaksi kirjoitti:

        Joo Moottori lehdessä vissiin on ollut jonkunlainen kestävyys testi?
        Eikös siinä Energy Saver ollut selkeästi kestävin rengas? Onks jollakin se lehti nokan edessä vois heittäää ne tulokset tänne.

        Ja nyt autobildin kestotestissä 40tkm kestää kun contin tulos alle 20tkm.
        Rahana paljon ja tavallisiin nopeuksiin varmaan yhtä turvalliset.


    • Conteissa?

      Mikä nopeusluokka Conteissasi on? Itellä on H:t ja ne kestää, W-nopeusluokka kuluu silmissä.

    • Ja ottiatuota..

      Jostakin syystä erilaisissa rengastesteissä- ja artikkeleissa on painettu unohduksiin tai jätetty kokonaan mainitsematta se seikka että Continental on huippurengas pidoltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan MUTTA, juuri kulutuskestävyyden kustannuksella.

      Autolehdet tietenkin puolustelevat testiensä puutteita sillä että ei olisi varaa ajattaa renkaita edes niin pitkään että saataisiin edes viitteitä eri renkaiden kulutuskestävyydestä, toki joitakin positiivisia poikkeuksia autojournalismin saralla tässäkin on, vaan harvoin Suomalaisissa julkaisuissa.

      Jos etsit huippurengasta joka kestää kulutusta, on hiljainen, suuntavakaa ja jossa vieläpä on kiinnitetty erityistä huomiota renkaan reaktionopeuteen ja täsmällisyyteen ohjausliikkeissä, niin omasta kokemuksesta voin suositella Dunlop Fast Responsea juuri mainitsemassasi koossa.

      • kuluu.

        Samoja kokemuksia. Itsellä ollut 225 levee sportcontact3 ja nyt 10 000 ajettuna alkaa olee loppu. Ehkä sen millin uskaltaa vielä ajaa eli yhden tankillisen (reilu 1000km). On se helvetti ku joutuu kesässä 2 rengaskertaa ostaa, vaikka ei ole tapana revitellä yhtään.


    • tuohon kulumiseen voi olla yksi iso vaikutus sillä että on ollut liian pienet ilman paineet rengaissa, tuonkoon rengaassa saa olla 2,4/2.6 riippuen aina onko kysi kitkasta, mutta jos on kesä kyseessä ni 2,4/2,6 on hyvät paineet...

      • ihimettelijä

        Kyllä korkeaprofiilisiin renkaisiin kannattaa ihan valmistajan suosittelemia paineita soveltaa.

        Continental on kuluvan renkaan maineessa, mutta niin on myös nokialainen. Miseliinillä oli aikanaan classic-malli, jonka piti kestää. Kestävimmän renkaan löytää luultavasti joltain vinkuintian valmistajalta, joka käyttää kovaa kumiseosta.


    • jakpe

      Tuossa taannoin selasin vanhoja Tekniikan Maailmoja, ja vuoden/parin takaisessa vertailussa Michelin Exalto voitti vertailun. Merkillepantavaa tässä vertailussa oli se, että renkaat testattiin myös kulutettuina, jolloin niiden kunto vastasi selvästi käytettyjä. Michelinin ominaisuudet olivat kuluneina parhaiten säilyneet ja lehti totesi, että jos vertailu olisi tehty vain kuluneilla renkailla olisi Michelinin voitto ollut ylivoimainen. Koko oli 205 ja jotain, mutta eiköhän kokoa pienempäänkin Misukkaan voi luottaa samalla tavalla.

      • alkup.eräinen

        Kiitoksia asiantuntevista kommenteista. Nyt selvisi sekin, että Contit on ainakin useille Teille kuluvan renkaan maineessa, nytpä tiedän minäkin.

        Ylempänä kysyttiin mm. nopeusluokkaa ja rengaspaineita. Nopeusluokka H ja paineet suositusten mukaiset, jopa vähäsen yli.

        Luulenpa ostavani ensi kesäksi Michelin Energy Saverit, jospa vähän pidempään kestäisivät ja muutenkin ihan perushyvä taitaa olla.

        Turvallista matkaa!


      • JJAa
        alkup.eräinen kirjoitti:

        Kiitoksia asiantuntevista kommenteista. Nyt selvisi sekin, että Contit on ainakin useille Teille kuluvan renkaan maineessa, nytpä tiedän minäkin.

        Ylempänä kysyttiin mm. nopeusluokkaa ja rengaspaineita. Nopeusluokka H ja paineet suositusten mukaiset, jopa vähäsen yli.

        Luulenpa ostavani ensi kesäksi Michelin Energy Saverit, jospa vähän pidempään kestäisivät ja muutenkin ihan perushyvä taitaa olla.

        Turvallista matkaa!

        jos haluat kestävät kumit niin ne on bridgestonen turanzat...itellä 205/55R16 ja 60000km sai ajella ja vielä pintaa 3mm...tietysti meluisathan ne ovat!


      • samaavikaa
        JJAa kirjoitti:

        jos haluat kestävät kumit niin ne on bridgestonen turanzat...itellä 205/55R16 ja 60000km sai ajella ja vielä pintaa 3mm...tietysti meluisathan ne ovat!

        bs turanza alla, ja melua (jyrinää) riittää
        ja kokona myös 205/55/16.

        mikähän olisi se hiljainen vaihtoehto ?


      • sssuuper
        samaavikaa kirjoitti:

        bs turanza alla, ja melua (jyrinää) riittää
        ja kokona myös 205/55/16.

        mikähän olisi se hiljainen vaihtoehto ?

        Voisi melkein sanoa, että on enemmän hiljaisempia vaihtoehtoja kuin meluisampia. Continentalin ja Michelinin pitäisi molempien olla hiljaisimpia rengasmerkkejä...


      • hermistoirieska
        JJAa kirjoitti:

        jos haluat kestävät kumit niin ne on bridgestonen turanzat...itellä 205/55R16 ja 60000km sai ajella ja vielä pintaa 3mm...tietysti meluisathan ne ovat!

        Itse ostin kans bridgestone turanzat, mutta en päässy kun sen 20 000km/yhden kesän ja sileät oli. Nopeusluokasta en ole ihan varma, kun ittekseni ne saksasta tilasin, mutta kummiski aattelin kertoa kokemuksestani.


      • näkee..
        hermistoirieska kirjoitti:

        Itse ostin kans bridgestone turanzat, mutta en päässy kun sen 20 000km/yhden kesän ja sileät oli. Nopeusluokasta en ole ihan varma, kun ittekseni ne saksasta tilasin, mutta kummiski aattelin kertoa kokemuksestani.

        > Nopeusluokasta en ole ihan varma, kun ittekseni ne saksasta tilasin

        Kyllä sen nopeusluokan näkee heti renkaat saatuaan. Tieto löytyy renkaan kyljestä heti kokomerkintöjen jälkeen ja vieläpä samalla fontilla.


      • parhaat kuluu nopsaa

        kun testit tehdään uusille renkaille , merkittävämpää olisi testata esim vuoden tai 15000km vanhat.


    • Premium Contact

      Ostin keväällä Continentalin Premium Contact 205/55/16 ja V-nopeusluokka. Katsoin tänään eturenkaita ja varsinkin oikea etupyörä oli millin kulutusindikaattorin yläpuolella.

      ja ajettu vain 8000 km ;(

      Muuten hyvä rengas ajaa, mukava ja hiljainen mutta jos näitä pitää ostaa kuin lakritsaa niin ei helv....!!

      Auto on GT-Mondeo 2.0. Ajotapa siistiä, ei edes sakkoja. Normaalikiihdytykset ettei jaloissa olla.

      Tie, jolla ajan, on urissa karkea pinta... Sinne se pinta jäi...

      EI enää ikinä Continentalia!

      • vaihdosta ei parane

        ei Contit noin nopeasti kulu normiajossa jos auto on kunnossa ja paineet oikein. Tuo toisen eturenkaan nopeampi kuluminen kertoo jostain ongelmasta.


    • ei löydy 5/5saanutta
      • ulkoiset tekijät

        renkaista ja te joilla renkaat kuluvat eivät johdu renkaiden laadun vaihtelusta vaan autonne asiat eivät ole olleet kunnossa.
        eli näin:"
        renkaan kulumisnopeus
        johtuu niin monesta itse renkaasta riippumattomasta tekijästä. Toiset ajaa
        täysin samanlaisella autolla ja samanlaisella renkaalla jopa puolet enemmin
        kuin toiset ja tämä ei toki johdu renkaasta vaan nimenomaan niistä
        ulkoisista tekijöistä."


    • paineita on

      auraukset ja paineet kohillaan?? Mamma on ajanut Conteilla 50tkm ja kolme milliä jäljellä.

      • automatique'

        Liikaa vesiuria = nopea kuluminen. Raivoisan hyvissä vesikelin kesiksissä on 4 leveää uraa pitkittäin kulutuspinnassa ja voi ajaa sateellakin 120-140 vauhtia, mutta ei kestä kulutusta. Ihmekös tuo kun ei ole pintaa vaan pelkkiiä uria.
        Ostimpa tuosta edeliskesänä (-10) Cordiantit, missä on kaksi uraa pari kapeaa sellaista, mutta paljon kulutuspintaa. Ei ole paras sadekelin rengas, mutta enteilee pitkää kestoikää. Toinen syksy jo hyvää vauhtia menossa eikä ole kulumisen kerkkejä, vaan pintaa on vielä rutosti järjellä ja rengas on ennen kaikkea hiljainen. Kokona 205/65-15


    • ljål53

      28 tkm ajettu yokohama advan a10 215/50/17" renkaissa edessä pintaa vajaa 5 milliä ja takana n kuusi.Kerran takaa eteen vaihdettu.Melko kestävät v-nopeusluokan renkaat.

      • osssss

        Onko niissä TW luku?


      • jål53
        osssss kirjoitti:

        Onko niissä TW luku?

        yokojen tw on 320.Esim conti premium ja hamkook ventus(nuo kaks siis 215/55/16" koossa)tw on 280.Ja nuo yokot siis subarun ensiasennus rengas legasys.Erikoisuus et kylmäl asvaltil pienempi rengas melu kuin kuuma?!Tai sit mä luulen vaan.


    • 34753864865

      Testivoittajarenkaat = nopeasti kuluvat renkaat.

      Kun renkaat tehdään pehmeästä seoksesta testivoittojen toivossa, niin ne kuluvat hyvin nopeasti. Esim. omat Kumhot jotka eivät pärjää pitotesteissä, ovat kestäneet jo 25.000km ja uraa yli 7mm kaikissa 4ssä renkaassa (talvirenkaat).

      Varsinkin kesärenkaissa pidolla ei ole niin väliä joten kannattaakin hankkia huonosti pitävät kovaseoksiset renkaat niin kestävät.

    • ösjofkhvj

      Ajoin 3 kesässä 28800km Kumhoilla 225/40-18" treadwear 400. Nyt alle tuli Continental Sportcontact3 235/40-18" treadwear 280 , Kulutus nousi 0,8l/100km maantieajossa.

    • Viimeinen Conti

      Samaa ongelmaa. Uusimmat Continentalit alla yhden kesän ja vähillä kilometreillä, eikä autossa eikä rengaspaineissa taatusti ole vikaa. Tulos, kalliit renkaat vaihtokunnossa, sama pätee Gislavediin (edelliset saman tehtaan paskat).
      Seuraavat on korealaiset ja tilaan ne Saksasta, enkä kusekkaan Rengasmarketin suuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

      Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

      Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

      Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe