http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.subaruoutback.org/forums/showthread.php?s=&postid=139781&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search?q=subaru outback 2010&start=10&hl=fi&sa=N
Outbackistä on tulossa 2010 uusi malli. Auto, Motor und Sport tuntuu tietävän jotain asiasta. Myös ulkomaisilla keskustelusivustoilla tunnutaan tietävän asiasta.
Seuraavassa muutamia pääkohtia.
-Kokoonpanolinjoja viimeistellään
-Valmistus alkaa huhti-toukokuussa 2010
-4EAT:tä luovutaan ja tilalle tulee 5EAT
-Dieselit ovat 2.0 ja 2,5 litraisia
-Tehot 170 hp ja 200 hp
-Outbackistakin tullee XT kuten Forester XT
Kuvia ei pysty linkittämään, mutta tuossa yllämainitussa linkissä sen lopussa on muutama kuva Outbackistä ja on ilolla merkillepantava, että 2010 malli palaa pikemmin juurilleen sekä keulan, että perän muotoilussa. Mm. takavalot kiertyvät takakulman ympäri tyylikkäästi ilman nykytyylin viuhautuksia.
Uuusi Outback 2010
28
3377
Vastaukset
Nuo käännökset suomeksi ovat vallan kauheita, koneeni on syyllinen niihin, en minä.
- AllWheelDrive
Subbe muistaakseni Impun lanseerauksen yhteydessä oli matkalla kohti "parempia piirejä".
Siellä tarvitaan kolmelitraista kutosdieseliä automaattilaatikolla.
Luulisi Suben markkinointiosaston osaavan lukea ajan merkkejä ja tekevän sellaisen uuden Outbackin ja Tribecan keulalle.- 6-koneet...
Tuo polttoainetalous tulee jatkossa yhä tärkeämmäksi ja tuolloin turhat sylinterit/tehot jäävät marginaaliryhmille. Joten jos 6-diesel tulee, se on auttamatta myöhässä suurille massoille.
- forre
6-koneet... kirjoitti:
Tuo polttoainetalous tulee jatkossa yhä tärkeämmäksi ja tuolloin turhat sylinterit/tehot jäävät marginaaliryhmille. Joten jos 6-diesel tulee, se on auttamatta myöhässä suurille massoille.
jenkit herää vasta nyt dieseleille, joten 6 diesel on sopiva sikäläisille markkinoille, kaikki kun pitää olla suurta, mielummin V8.
- AllWheelDrive
6-koneet... kirjoitti:
Tuo polttoainetalous tulee jatkossa yhä tärkeämmäksi ja tuolloin turhat sylinterit/tehot jäävät marginaaliryhmille. Joten jos 6-diesel tulee, se on auttamatta myöhässä suurille massoille.
Väitänpä, että kutoskoneita ei ole koskaan Euroopan markkinoilla suunnattukaan "suurille massoille". Kutoskoneille tulee jatkossakin olemaan kysyntää ja niitä ostavat ne, jotka ovat tavallista kiinnostuneempia auton suorituskyvystä ja hienostuneista ominaisuuksista.
- Hihna vai ketju
AllWheelDrive kirjoitti:
Väitänpä, että kutoskoneita ei ole koskaan Euroopan markkinoilla suunnattukaan "suurille massoille". Kutoskoneille tulee jatkossakin olemaan kysyntää ja niitä ostavat ne, jotka ovat tavallista kiinnostuneempia auton suorituskyvystä ja hienostuneista ominaisuuksista.
nii,...tietääkö kukaan että onko tulevat dieselit (2010) Ketjulla vai hihnalla??
- Subar
Hihna vai ketju kirjoitti:
nii,...tietääkö kukaan että onko tulevat dieselit (2010) Ketjulla vai hihnalla??
ketju
- niukkaa
On teho jos jää 2.5 200hv,kuikahan on tehon ilmenemiskierrokset ja vääntökäyrä. Jos kovin laakea niin se kyllä paikkaa kanssa huipputehoja.Edelleen itseä kismittää kun auto kasvaa koko ajan ja samalla menee näppäryys ja painokin kasvaa jolle ei ole pahemmin käyttöä joku 1500kg piisaisi moneen hommaan ja jos isoille kuormille tarvetta joku hinuri semmoisia varten.On aika hlmöä ajella itsekseen 2.3tonnin autolla 99% auton ajosta.Vaikka autoni viekin bensaa n10 silti toivon pienikulutuksisia autoja koka auton alusta asti.Siis jo suunnitelusta lähtien ei dinosauruksia enää tielle turhaan. Egot sivuun ne on heikkoja varten.
- Automiekkonen(orig.)
Enää ei puhuta huhutusta dieselautomaatista mitään. Sääli jos jää tulematta....
- forre
Automiekkonen(orig.) kirjoitti:
Enää ei puhuta huhutusta dieselautomaatista mitään. Sääli jos jää tulematta....
ei tule automaattia dieseliin, eikä sitä jonkun kaipaamaa 200 hv. dieseliä.
- kaipailin...
forre kirjoitti:
ei tule automaattia dieseliin, eikä sitä jonkun kaipaamaa 200 hv. dieseliä.
200 hv:n dieseliä.
Eikös tämä nykyinen 150 hv:n kone alunperin suunniteltu 180-hevosvoimaiseksi, mutta eivät tehtaalla olleet satavarmoja sen kestävyydestä?
Jokohan ne nyt rohkenevat päästää sen sillä teholla markkinoille? - Viisasten viisas
kaipailin... kirjoitti:
200 hv:n dieseliä.
Eikös tämä nykyinen 150 hv:n kone alunperin suunniteltu 180-hevosvoimaiseksi, mutta eivät tehtaalla olleet satavarmoja sen kestävyydestä?
Jokohan ne nyt rohkenevat päästää sen sillä teholla markkinoille?Tuo on täyttä puppua. Dieselin ensi esittelyn yhteydessä messuilla tehtaan edustaja kertoi koneen olleen 163 heppainen alkuun, mutta turbon sovituksella saatiin vääntöalue paremmaksi ja tehot rajattu 150hp.
Automaatin puute on tosi paha miinus Subaru myynnille. Vois kuvitella Legacyn kelpaavan esimerkiksi taksiin jos ois diesel/automaatti. Uutukaisessa kun tulee olemaan tilaa taksitarpeisiin saakka. - Eräs taksihegu
Viisasten viisas kirjoitti:
Tuo on täyttä puppua. Dieselin ensi esittelyn yhteydessä messuilla tehtaan edustaja kertoi koneen olleen 163 heppainen alkuun, mutta turbon sovituksella saatiin vääntöalue paremmaksi ja tehot rajattu 150hp.
Automaatin puute on tosi paha miinus Subaru myynnille. Vois kuvitella Legacyn kelpaavan esimerkiksi taksiin jos ois diesel/automaatti. Uutukaisessa kun tulee olemaan tilaa taksitarpeisiin saakka.Jos saavat kulutuksen uudella portaattomalla automaatilla bensakoneessa suurinpiirtein skodan tasolle, niin voipi ostaa pamauttaa bensanakin !
- "Viisasten viisas"?
Viisasten viisas kirjoitti:
Tuo on täyttä puppua. Dieselin ensi esittelyn yhteydessä messuilla tehtaan edustaja kertoi koneen olleen 163 heppainen alkuun, mutta turbon sovituksella saatiin vääntöalue paremmaksi ja tehot rajattu 150hp.
Automaatin puute on tosi paha miinus Subaru myynnille. Vois kuvitella Legacyn kelpaavan esimerkiksi taksiin jos ois diesel/automaatti. Uutukaisessa kun tulee olemaan tilaa taksitarpeisiin saakka.Tässä nyt olisi vaikkapa Hesarin paskapuhetta ja täyttä puppua, johon aiemmin viittasin.
Hyvin miellyttävä keskustelutyyli sulla kyllä on. Lapset (?) varmaan kasvaa yhtä viisaiksi.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Subaru esittelee bokseridieselin/1135225332601?merkki=Subaru - Se sama keskustelija
"Viisasten viisas"? kirjoitti:
Tässä nyt olisi vaikkapa Hesarin paskapuhetta ja täyttä puppua, johon aiemmin viittasin.
Hyvin miellyttävä keskustelutyyli sulla kyllä on. Lapset (?) varmaan kasvaa yhtä viisaiksi.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Subaru esittelee bokseridieselin/1135225332601?merkki=SubaruSubaru ei ole tietääkseni antanut yhtään virallista tiedotetta joissa sanotaan 180hv dieselin tehoksi. Ainoastaan moottorin virallisessa esittelytilaisuudessa mainittiin 163hp.
Tuo 180hp on kaiketi lähtenyt liikkeelle siitä, että moottoria kehitellessä ilmoittivat sen olevan tehoiltaan ja ominaisuuksiltaan kärkipäässä ja sen koko piti olla 2.2 litraa.
Pahoittelut huonoista sanavalinnoistani. Otti vain päähän, kun tästä on ollut aiemminkin vääntöä ja asianharrastajana en ole tosiaan missään nähnyt mitään Subarulta tullut 180hv kommenttia. Enkä nähnyt vieläkään.
Täälläkin:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/subarun-ensimmainen-diesel-esittaytyy - forre
Eräs taksihegu kirjoitti:
Jos saavat kulutuksen uudella portaattomalla automaatilla bensakoneessa suurinpiirtein skodan tasolle, niin voipi ostaa pamauttaa bensanakin !
paljonko se skodan taso nyt on? Tietysti pitää puhua superbin kulutuksesta, sillä silloin ollaan lähellä samaa kokoluokkaa.
- Eräs taksihegu
forre kirjoitti:
paljonko se skodan taso nyt on? Tietysti pitää puhua superbin kulutuksesta, sillä silloin ollaan lähellä samaa kokoluokkaa.
No valmistajahan ilmoittaa superbille sen rapiat 7, mutta taksiajossa se pyörii kuulemma siellä 8,5 kieppeissä, eli valmistajan lukuihin saa tässä hommassa aina pistää sen litran, puolitoista lisää. Eli niihin jos päästään, niin voisi olla aika kova sana....
- forre
Eräs taksihegu kirjoitti:
No valmistajahan ilmoittaa superbille sen rapiat 7, mutta taksiajossa se pyörii kuulemma siellä 8,5 kieppeissä, eli valmistajan lukuihin saa tässä hommassa aina pistää sen litran, puolitoista lisää. Eli niihin jos päästään, niin voisi olla aika kova sana....
veikkaisin että 9 - 10 l/100 km tulee olemaan lähellä tuon bensa cvt-n kulutus. Tietenkään mitään tietoa asiasta ei voi vielä ollakkaan, mutta esim avensis 2,0 cvt kulutti tm:n koeajossa keskimäärin sen 8 litraa, ja kun nyt tuntee subarun bensamoottorin, ja tietää että neliveto lisää kukutusta, niin arvio taksikäytössä on varmaan aika lähellä kymppiä, jos tuota kaupunki ja taajama-ajoa on edes osa, jos kaikki ajo tapahtuu kaupungissa, niin kymppikään ei tule riittämään. Mutta toisaalta, millä nelivedolla pääsee paljon pienemmällä?
- Outback mies
forre kirjoitti:
veikkaisin että 9 - 10 l/100 km tulee olemaan lähellä tuon bensa cvt-n kulutus. Tietenkään mitään tietoa asiasta ei voi vielä ollakkaan, mutta esim avensis 2,0 cvt kulutti tm:n koeajossa keskimäärin sen 8 litraa, ja kun nyt tuntee subarun bensamoottorin, ja tietää että neliveto lisää kukutusta, niin arvio taksikäytössä on varmaan aika lähellä kymppiä, jos tuota kaupunki ja taajama-ajoa on edes osa, jos kaikki ajo tapahtuu kaupungissa, niin kymppikään ei tule riittämään. Mutta toisaalta, millä nelivedolla pääsee paljon pienemmällä?
Forre on varmaan hyvin pitkälti oikeassa. Todellisessa kaupunkiajossa harvoin riittää EU mitattu, eli tässä tapauksessa alle 12 litraa. Jos talviajoa pyörii kaupungilla pääasiassa 2.5 litraisella automaattivaihteisella niin kulutuksen voi olettaa olevan yli tuon em luvun.
Sen verran kuin olen Outback.org sivustolta koettanut seurata,niin vaikuttaa että CVT:n kulutus tosiaan pysyy alle kympin jopa sekalaisessa ajossa. Ja se on hyvä saavutus tuon kokoiselle autolle. CVT:nkin tapauksessa kuskilla on luultavasti tosi suuri merkitys siinä mielessä, että itse laatikko osaa kyllä valita parhaat välitykset. Mutta malttaako kuski ajaa järkevästi?
Kaikesta huolimatta tuo on positiivista kehitystä jos verrataan Foresterin 2.0 4AT version kulkuun ja kulutukseen. Ulkomaan versiot 2.5 4AT ja 2.5T 4AT sitten kuluttaakin jo melkolailla.
Juuri tänään juttelin Kajaanin Subarumyyjän kanssa aiheesta diesel ja automaatti. Hänellä oli sellainen tuntuma, että sen odottelu on täysin turhaa. Uskoi menevän vuosia ennenkuin siitä kannattaa haaveilla. - forre
Outback mies kirjoitti:
Forre on varmaan hyvin pitkälti oikeassa. Todellisessa kaupunkiajossa harvoin riittää EU mitattu, eli tässä tapauksessa alle 12 litraa. Jos talviajoa pyörii kaupungilla pääasiassa 2.5 litraisella automaattivaihteisella niin kulutuksen voi olettaa olevan yli tuon em luvun.
Sen verran kuin olen Outback.org sivustolta koettanut seurata,niin vaikuttaa että CVT:n kulutus tosiaan pysyy alle kympin jopa sekalaisessa ajossa. Ja se on hyvä saavutus tuon kokoiselle autolle. CVT:nkin tapauksessa kuskilla on luultavasti tosi suuri merkitys siinä mielessä, että itse laatikko osaa kyllä valita parhaat välitykset. Mutta malttaako kuski ajaa järkevästi?
Kaikesta huolimatta tuo on positiivista kehitystä jos verrataan Foresterin 2.0 4AT version kulkuun ja kulutukseen. Ulkomaan versiot 2.5 4AT ja 2.5T 4AT sitten kuluttaakin jo melkolailla.
Juuri tänään juttelin Kajaanin Subarumyyjän kanssa aiheesta diesel ja automaatti. Hänellä oli sellainen tuntuma, että sen odottelu on täysin turhaa. Uskoi menevän vuosia ennenkuin siitä kannattaa haaveilla.vielä tuosta CVT:stä sen verran, että kun esim. jo aiemmin mainitsemani tojo avensis (2,0) kuluttaa CVT:llä 0,1 l enemmän mitä 6 v. manuaalilla, niin ihmetystä herättää että miten esim. legacy 2,0 voi muka kuluttaa CVT:llä 0,5 l vähemmän kun 6 v. manuaalilla, tuskin tuon manuaalin välitykset niin paljoa pielessä on? Vai olisiko kyseessä vain myyntikikka, jotta saataisiin vain myytyä noita variaattorivaihteisia? Pitänee vielä reilu kuukausi odotella jotta pääsee itse kokeilemaan.
- Outback mies
forre kirjoitti:
vielä tuosta CVT:stä sen verran, että kun esim. jo aiemmin mainitsemani tojo avensis (2,0) kuluttaa CVT:llä 0,1 l enemmän mitä 6 v. manuaalilla, niin ihmetystä herättää että miten esim. legacy 2,0 voi muka kuluttaa CVT:llä 0,5 l vähemmän kun 6 v. manuaalilla, tuskin tuon manuaalin välitykset niin paljoa pielessä on? Vai olisiko kyseessä vain myyntikikka, jotta saataisiin vain myytyä noita variaattorivaihteisia? Pitänee vielä reilu kuukausi odotella jotta pääsee itse kokeilemaan.
Sama "oire" löytyy monen muunkin valmistajan mallistosta. Automaatti on taloudellisempi kuin manuaali. Ja tämän (poislukien DSG tyyppiset, jotka on oikeasti taloudellisempia joskus) syy löytyy EU mittausyklistä. Se on niin kaukana todellisesta elämästä kuin se vain voi olla. Juuri reippaat kiihdytykset puuttuu, sekä SUURIMMALLA vaihteella kovaa (120kmh) ajo puuttuu sekä muutekin se on huonosti todellisuutta kuvaava.
Se ikäänkuin suosii automaatteja, vaikka todellisuudessa suurin osa automaateista ei ole manuaalia taloudellisempia. Tietty, manuaalilla kuskilla on vielä suurempi vaikutus kulutukseen.
Mutta sen verran Audin Multitronicilla olen ajanut, että odotukset on CVT:n osalta korkealla. Kunhan tottuu siihen miten kone huutaa täyskaasulla kuin viimeistä päivää niin ei meno vois olla varmaan sulavampaa. Kun ei ole vaihtoja !
Sanoisinkin, että suurimmat voittajat CVT:n käytössä on matkustajat. Ei nykimisiä, ei epämääräisiä vaihtoja yms. Vaan kiihdytys on aina sulavaa.
Oispa kiva kun saatais jotain suorituskyky lukemiakin näytille 2.5i CVT:stä. Juurikin 0-100kmh ja 60-100 / 80-120 repäisyt kertois hieman miten se laatikko toimii. Jenkithän on kertoneet, että se tuntuu laiskalta muttei sitä silti todellisuudessa ole.
Kuukausi menee nopeaan, kun ensimmäiset testi Legat saapuu. Kerrotaan täällä miltä ne sitten tuntuivat! - kulutus
Outback mies kirjoitti:
Sama "oire" löytyy monen muunkin valmistajan mallistosta. Automaatti on taloudellisempi kuin manuaali. Ja tämän (poislukien DSG tyyppiset, jotka on oikeasti taloudellisempia joskus) syy löytyy EU mittausyklistä. Se on niin kaukana todellisesta elämästä kuin se vain voi olla. Juuri reippaat kiihdytykset puuttuu, sekä SUURIMMALLA vaihteella kovaa (120kmh) ajo puuttuu sekä muutekin se on huonosti todellisuutta kuvaava.
Se ikäänkuin suosii automaatteja, vaikka todellisuudessa suurin osa automaateista ei ole manuaalia taloudellisempia. Tietty, manuaalilla kuskilla on vielä suurempi vaikutus kulutukseen.
Mutta sen verran Audin Multitronicilla olen ajanut, että odotukset on CVT:n osalta korkealla. Kunhan tottuu siihen miten kone huutaa täyskaasulla kuin viimeistä päivää niin ei meno vois olla varmaan sulavampaa. Kun ei ole vaihtoja !
Sanoisinkin, että suurimmat voittajat CVT:n käytössä on matkustajat. Ei nykimisiä, ei epämääräisiä vaihtoja yms. Vaan kiihdytys on aina sulavaa.
Oispa kiva kun saatais jotain suorituskyky lukemiakin näytille 2.5i CVT:stä. Juurikin 0-100kmh ja 60-100 / 80-120 repäisyt kertois hieman miten se laatikko toimii. Jenkithän on kertoneet, että se tuntuu laiskalta muttei sitä silti todellisuudessa ole.
Kuukausi menee nopeaan, kun ensimmäiset testi Legat saapuu. Kerrotaan täällä miltä ne sitten tuntuivat!näyttäisi useimmissa tapauksissa olevan varsin lähellä tasaisen 110 km/h kulutusta. No, varsin pianhan tuo selviää. Sen verran viherpiipertäjä olen, että yli 9 litran kulutus ei ole hyväksyttävällä tasolla (nykyinen autoni). Vaikka tällä hetkellä kyse on enemmän periaatteesta kuin rahasta niin parin vuoden kuluttua bensa maksanee pari euroa litralta. Ei taida palkka nousta samaa tahtia. Onhan jenkeilläkin ollut varaa ajella pick-upeilla mutta on se kuitenkin järjetöntä tuhlausta.
- Outback mies
kulutus kirjoitti:
näyttäisi useimmissa tapauksissa olevan varsin lähellä tasaisen 110 km/h kulutusta. No, varsin pianhan tuo selviää. Sen verran viherpiipertäjä olen, että yli 9 litran kulutus ei ole hyväksyttävällä tasolla (nykyinen autoni). Vaikka tällä hetkellä kyse on enemmän periaatteesta kuin rahasta niin parin vuoden kuluttua bensa maksanee pari euroa litralta. Ei taida palkka nousta samaa tahtia. Onhan jenkeilläkin ollut varaa ajella pick-upeilla mutta on se kuitenkin järjetöntä tuhlausta.
Sen verran jo alkaa löytyä kommentteja kulutuksesta, että jonkinsortin seka-ajossa tuntuu pääsevän tosiaan siihen 8.5 l/100km tuntumaan. Ei paha ollenkaan. Ja väittävät, ettei kaupunkiajo nosta kulutusta niin pahoin kuin perinteisellä automaatilla. Mikä toisaalta vaikuttaa ihan järkevältä kun ei vatkata/lämmitetä sitä öljyä vaan siirretään tehoa suoraan mekaanisesti.
- forre
Outback mies kirjoitti:
Sen verran jo alkaa löytyä kommentteja kulutuksesta, että jonkinsortin seka-ajossa tuntuu pääsevän tosiaan siihen 8.5 l/100km tuntumaan. Ei paha ollenkaan. Ja väittävät, ettei kaupunkiajo nosta kulutusta niin pahoin kuin perinteisellä automaatilla. Mikä toisaalta vaikuttaa ihan järkevältä kun ei vatkata/lämmitetä sitä öljyä vaan siirretään tehoa suoraan mekaanisesti.
kuullostaa lupaavalta, mutta kannattaako jenkkejä uskoa joka asiassa, tai oikeastaan missään, liekö vielä pahempia valehtelijoita muut kun venäläiset?
- Setback man
Outback mies kirjoitti:
Sen verran jo alkaa löytyä kommentteja kulutuksesta, että jonkinsortin seka-ajossa tuntuu pääsevän tosiaan siihen 8.5 l/100km tuntumaan. Ei paha ollenkaan. Ja väittävät, ettei kaupunkiajo nosta kulutusta niin pahoin kuin perinteisellä automaatilla. Mikä toisaalta vaikuttaa ihan järkevältä kun ei vatkata/lämmitetä sitä öljyä vaan siirretään tehoa suoraan mekaanisesti.
"Ja väittävät, ettei kaupunkiajo nosta kulutusta niin pahoin kuin perinteisellä automaatilla. Mikä toisaalta vaikuttaa ihan järkevältä kun ei vatkata/lämmitetä sitä öljyä vaan siirretään tehoa suoraan mekaanisesti. "
- Mitähän meinaat tuolla öljyn vatkauksella? Tarkoitatko, että tavanomaisessa automaatissa vatkataan öljyä ja CVT:ssä ei? Molemmissa on samanlainen momentinmuunnin, jossa se öljynvatkaus tapahtuu. - OBdman
Setback man kirjoitti:
"Ja väittävät, ettei kaupunkiajo nosta kulutusta niin pahoin kuin perinteisellä automaatilla. Mikä toisaalta vaikuttaa ihan järkevältä kun ei vatkata/lämmitetä sitä öljyä vaan siirretään tehoa suoraan mekaanisesti. "
- Mitähän meinaat tuolla öljyn vatkauksella? Tarkoitatko, että tavanomaisessa automaatissa vatkataan öljyä ja CVT:ssä ei? Molemmissa on samanlainen momentinmuunnin, jossa se öljynvatkaus tapahtuu.jo nyt on luja usko "momentinmuunnin" -sanaan. Tämä tulee ilmi viestiketjun kytkin käryää -osiossa. Se mitä nyt itse saan tavattua ja katsottua CVT:tä mainittuja artikkeleja kuvineen, niin CVT -vaihteistossa on ketju, joka on kartioiden välissä. Näitä kartioita ohjataan/siirretään HYDRAULIIKAN avulla, jolloin ketju kulkee ylös-/alas suunnassa sen mukaan miten kartiot toisistansa eroaa tai lähenee. Tällöin välitys muuttuu portaattomasti (momentti muuntuu) ja voimaa siirretään mekaanisesti eteenpäin. Systeemissä on mahdollisuus manuaaliseen 6 portaiseen vaihteen käyttöön, tällöin ketju/kartiot asettuvat ohjelmoituun kohtaan.
En näe kuvissa, että CVT:ssä kytkentä tapahtuu perinteisen nestevaihteiston tavoin, ellei sitten niiden kartioiden sisällä ole sitten se "momentinmuunnin", mutta se ei halkileikkaus -kuvan kautta välity. - OBdman
OBdman kirjoitti:
jo nyt on luja usko "momentinmuunnin" -sanaan. Tämä tulee ilmi viestiketjun kytkin käryää -osiossa. Se mitä nyt itse saan tavattua ja katsottua CVT:tä mainittuja artikkeleja kuvineen, niin CVT -vaihteistossa on ketju, joka on kartioiden välissä. Näitä kartioita ohjataan/siirretään HYDRAULIIKAN avulla, jolloin ketju kulkee ylös-/alas suunnassa sen mukaan miten kartiot toisistansa eroaa tai lähenee. Tällöin välitys muuttuu portaattomasti (momentti muuntuu) ja voimaa siirretään mekaanisesti eteenpäin. Systeemissä on mahdollisuus manuaaliseen 6 portaiseen vaihteen käyttöön, tällöin ketju/kartiot asettuvat ohjelmoituun kohtaan.
En näe kuvissa, että CVT:ssä kytkentä tapahtuu perinteisen nestevaihteiston tavoin, ellei sitten niiden kartioiden sisällä ole sitten se "momentinmuunnin", mutta se ei halkileikkaus -kuvan kautta välity.pitää ottaa kuvaan etäisyyttä, niin näkee paremmin ja pakkohan se on uskoa kun kuvassa lukee isolla torque converter...siinähän se, kiitos ja näkemiin
- for Ester
forre kirjoitti:
paljonko se skodan taso nyt on? Tietysti pitää puhua superbin kulutuksesta, sillä silloin ollaan lähellä samaa kokoluokkaa.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Passatin (Superb) 2,0 litranen bensiinivapari vei yhtä paljon bensiiniä kuin Foresterin 2,0 litranen A/T vapari, eli omassa ajossa liikutaan noin 10 l keskikulutuksessa ajon ollessa 80%:sti PK-seudulla tapahtuvaa pyörittelyä.
Ei siihen siis ihmeitä tarvita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702952
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792128
- 951956
- 321702
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191175