Tietääkö kukaan, onka runsaan kuukauden päästä pidettävissä kunnallisvaaleissa ehdolla semmoista suvaitsevaista ryhmää, joka samalla arvostaisi suomalaisuutta? Tässä muutama minulle tärkeä asia valintaperusteeksi:
- Paikallisen tahdon arvostus eli ei ylikävelyjä;
- Kansanäänestysten käyttö ja niitten tulosten noudatus;
- Sosiaalisen turvaverkon arvostus ja kunnossapitäminen;
- Taksoituksen kohtuullisuus, esim. vesi- ja viemäritaksat;
- Avara-asenteisen yhteiskuntaopin opetus kouluissa;
- Ihmisiksi elämiseen patisteleva jatkuva tapakasvatus;
- Perinteisen suomalaisen lähiruuan käyttöön opastaminen;
- Väestön riittävän fyysisen kunnon hyväksi toimiminen;
- Ihmisten oman talouden hoitamiseen opastaminen;
- Verovarojen tarkka ja huolellinen käyttö kotikunnassa;
- Oman maankamaran pitäminen suomalaisten omistuksessa.
Mahtaisiko tosiaan kukaan tietää mm. näitä kaikkia asioita ajavaa ryhmää tulevissa vaaleissa?
Modernia ja perinteistä
1
124
Vastaukset
Pitäisi perustaa kokonaan uusi yhdistys. Kolme yksityishenkilöä riittää uuden yhdistyksen perustamiseen. Kun tässä on tilaisuus, niin en malta olla lisäämättä muutamia yleisvaltakunnallisia seikkoja.
o Maanpuolustus pidettävä omissa käsissä. Rynnäkkökiväärit pidettävä omissa varastoissa eikä niitä myydä ulkomaille eikä romuteta. Siis Ei Nato-jäsenyydelle!
o Kaivosasioitten pykälämääräyksiä tiukennettava sillä tavalla, että kenelläkään ei ole oikeutta tallustella toisten maille minkään sortin selvitys- ja valtausmerkkejä laittamaan ilman maanomistajan kirjallista lupaa, jonka paikallinen käräoikeus olisi vahvistanut.
o Atomivoimaloitten kustannuslaskelmiin sisällytettävä myös ne kulut, joita syntyy, kun uraanikaivosten työolosuhteet ovat kunnossa ja uraanikaivosten ympäristöseikat reilassa. Samoin kustannuksiin laskettava ydinjätteen varastointi mieluiten niin, että se voidaan ottaa vaikkapa joskus tuhannen vuoden päästä jälleenkäsittelyyn eikä sitä haudata Olkiluodon kallioperään eikä muuannekaan "ikuisiksi ajoiksi".
o Ruotsin kielen pakkokurssivaatimus poistettava yliopistojen ja korkeakoulujen lopputukinnoista. Kaksikielisiin kuntiin ja maakuntiin viranhaltijoiksi aikovat suorittakoot erillisen kurssin, jos virkoja hakevat. Sama sääntö voimaan venäjän kielen kohdalla, sillä lähiaikoina meille syntyy uusia kaksikielisiä kuntia myös venäjänkielisen väestön lisääntymisen johdosta.
o Pohjoismaisesta sähkösopimuskimpasta irtaannuttava, koska se vain nostaa sähkön hintaa. Samoin irtaannuttava EU:n älyttömästä päästökauppajärjestelmästä.
o EU-jäsenyyden jatkumisesta järjestettävä meillä Suomessa uusi kansanäänestys, jonka kampanjoinnissa mm. Yleisradio velvoitettava moraallisesti ankaraan tasapuolisuuteen kampanjan aikana. Jos ei-äänet voittavat, Eta-sopimus uudelleen voimaan.
Ottakaapa yhteyttä te ihmiset, jotka hyväksytte mm. nämä erilliset asiakohdat! Sähköpostia:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil291316