Bayliner 2155

beikku

No nysse myrkyn lykkäs! Tarjottiin erinomaisen hienoa yksilöä ja jopa ihan kohtuulliseen hintaan.
Kaupat olisi varmaan syntynytkin, vaan kun olivat mossen koneen laittaneet laivan ruumaan!!

OMC 140 HV 3l, (rivinelkku). Kuinka tuollaiseen runkoon istutetaan tuollaista konetta?
Tietääkö kukaan nouseeko edes plaaniin kun kuormaa kyydissä, sanotaanko vaikka 6-aikuista. Mitekäs on matkanopuden laita, kukas tietäisi sanoa moisen veneen huippunoppeutta. Vastauksista kiitollinen -beikku-

22

8583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 130

      Joo tosiaankin niitä hepoja on tuossa 3-litraisessa vain 130 (ja 2.3-litraisessa 128). Ei ole kokemusta ko. veneestä, mutta todella vähältä kuulostaa. Kotimaiset tasapohjaiset liukuu ja kulkee kyllä tuollakin teholla, mutta kun noissa jenkeissä tuppaa olemaan jo vähän V-pohjaakin. Itselläni on Capri 1952 sihteerimallin koneella (2.3) ja se kyllä nousee mukavasti plaaniin kuudenkin hengen kuormalla. Veneen paino on app. 1100kg ja pituudessa on eroa noilla veneillä noin 45 cm. Ciera 2155 SB painaa varmaankin 1.5 tonnia ??

      Parhaat vastaukset saat, kun käyt koittamassa.

      • venemies

        kyllä tuossa pitäisi olla 4,3l V6kone, jotta ajaminen sujui jossain mieless järkevästi.
        Ja kaiken lisäksi aerodynamiikkakaan ei suosi, vaan tuo vene on liukumäki tai silitysrauta mallinen:)


      • .....
        venemies kirjoitti:

        kyllä tuossa pitäisi olla 4,3l V6kone, jotta ajaminen sujui jossain mieless järkevästi.
        Ja kaiken lisäksi aerodynamiikkakaan ei suosi, vaan tuo vene on liukumäki tai silitysrauta mallinen:)

        Tuolla moottorilla ei kulje mihinkään ja aina harmittaa.
        Vie muuten bensaa ihan sikana kun on alimittanen moottori.
        Marssivauhti hädintuskin edes liukukynnyksen yläpuolella
        jos on hiukanki kuormaa.

        Myös tuo nelkun perässä oleva vetolaite on ns. pikku cobra
        mikä ei tahdo enää kestää tuon cieran perässä.

        Osta niin halvalla että voit laittaa siihen hiukan tuoreemman tekniikan.
        Varmaan toi V6 on siitä parhaimmasta päästä mutta myös vetolaite
        kannattaa vaihtaa. Itseasiassa riittää kun vaihdat alakulman eli
        torpeedo osan.


      • Cobra
        ..... kirjoitti:

        Tuolla moottorilla ei kulje mihinkään ja aina harmittaa.
        Vie muuten bensaa ihan sikana kun on alimittanen moottori.
        Marssivauhti hädintuskin edes liukukynnyksen yläpuolella
        jos on hiukanki kuormaa.

        Myös tuo nelkun perässä oleva vetolaite on ns. pikku cobra
        mikä ei tahdo enää kestää tuon cieran perässä.

        Osta niin halvalla että voit laittaa siihen hiukan tuoreemman tekniikan.
        Varmaan toi V6 on siitä parhaimmasta päästä mutta myös vetolaite
        kannattaa vaihtaa. Itseasiassa riittää kun vaihdat alakulman eli
        torpeedo osan.

        Eikös se sama pikku Cobra ole V6:sakin. Mun mielestä King Corba on vasta 330-heppaisessa. Välimallejahan Cobralla ei ole.


      • beikku
        Cobra kirjoitti:

        Eikös se sama pikku Cobra ole V6:sakin. Mun mielestä King Corba on vasta 330-heppaisessa. Välimallejahan Cobralla ei ole.

        Olen selannut kaikki pörssit ja muut ilmoitus lehdet enkä ole löytänyt yhtään V6-konetta kaupan. Osaakos joku kertoa mistä voisi alkaa etsimään? Vai lojuisiko kenties jonkun nurkissa vetariin sopivaa laitosta.


      • matti
        beikku kirjoitti:

        Olen selannut kaikki pörssit ja muut ilmoitus lehdet enkä ole löytänyt yhtään V6-konetta kaupan. Osaakos joku kertoa mistä voisi alkaa etsimään? Vai lojuisiko kenties jonkun nurkissa vetariin sopivaa laitosta.

        älä osta OMC:n koneella olevaa venettä. Osta MerCruiserilla. OMC:n vetarit on täyttä paskaa. Jos ostat niin pianpa huomaat


      • ...
        Cobra kirjoitti:

        Eikös se sama pikku Cobra ole V6:sakin. Mun mielestä King Corba on vasta 330-heppaisessa. Välimallejahan Cobralla ei ole.

        Kyllä niitä Cobria on kahta kokoa.
        Neloskoneille oma ja sit V6/V8 omansa.
        Suurin ero alakulman koossa ja kestävyydessä.
        Tietenkin myös öljytilavuus on eri.

        King Kobra tulee sitten erikseen.


      • Jep
        ... kirjoitti:

        Kyllä niitä Cobria on kahta kokoa.
        Neloskoneille oma ja sit V6/V8 omansa.
        Suurin ero alakulman koossa ja kestävyydessä.
        Tietenkin myös öljytilavuus on eri.

        King Kobra tulee sitten erikseen.

        Myönnetään että oli mutua. Kilpi lienee sama, ainakin Treella yhdessä puljussa sanovat kilven ja vetarin välistä tiivistettä ostaessa että ei sen väliä millä koneella,sama käy. Tiedä sitten...Mutta pidetään mielessa että itse vaihteet on erilaiset.
        Onkos sulla ollut ongelmia OMC-vetarin kanssa kun sitä niin kovasti moititaan. Oma paatti on vuosimallia -89, eikä siinä ole ollut ikinä mitään vikaa, edes kaasu-vaihdevaijereita ei ole tarvinnut säätää.


      • ....
        Jep kirjoitti:

        Myönnetään että oli mutua. Kilpi lienee sama, ainakin Treella yhdessä puljussa sanovat kilven ja vetarin välistä tiivistettä ostaessa että ei sen väliä millä koneella,sama käy. Tiedä sitten...Mutta pidetään mielessa että itse vaihteet on erilaiset.
        Onkos sulla ollut ongelmia OMC-vetarin kanssa kun sitä niin kovasti moititaan. Oma paatti on vuosimallia -89, eikä siinä ole ollut ikinä mitään vikaa, edes kaasu-vaihdevaijereita ei ole tarvinnut säätää.

        Kokemusta on omc:stä kuin myös MC:stä.
        Itsellä ollut kaksi venettä OMC vetarilla.
        Mitään ongelmia ei ole ollut mutta kaverin
        vetarista meni peräpeilin kaapelin kuori rikki
        ja alapään rattaat hajos. Itseasiassa rattaista
        menee rikki nämä clutch dogin tartunta kynnet eikä
        hampaat kuten jotku välillä väittävät.
        Vaihdettiin siihen rattaat sekä clutch dog ja hyvin on toiminut
        kolme vuotta.
        Kannattaa välillä aina tarkistaa että kun laittaa
        eteenpäin vaihteen päälle ettei jää välyksiä eli
        vaihde on ns. pohjassa asti.
        Toinen mikä kannattaa pitää mielessä on se että
        jos huomaa että vaihteen päälle laittaminen vaatii
        normaalia enemmän voimaa niin silloin on syytä tarkistaa vaijerit.
        Tämä on omsikan huono puoli ja jos nää on kunnossa
        niin vetari kestää sen mitä esim Alpha One.
        OMC:hen voi olla vaikee löytää uusia kuoria mutta
        kaikkia sisuskaluja valmistetaan edelleen.
        USA:sta osat saa aivan eri hinnalla kuin suomesta.


      • epäluuloinen
        matti kirjoitti:

        älä osta OMC:n koneella olevaa venettä. Osta MerCruiserilla. OMC:n vetarit on täyttä paskaa. Jos ostat niin pianpa huomaat

        kerroppa viisastelia missä veneessä on omc moottori


      • epäluuloinen kirjoitti:

        kerroppa viisastelia missä veneessä on omc moottori

        Jos tänne nostaa ketjun vuodelta 2003 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! niin myös syytä uskoa sen ajan keskusteluja. nimim. Kahden Beikun omista OMC:n koneilla


      • v6
        ..... kirjoitti:

        Tuolla moottorilla ei kulje mihinkään ja aina harmittaa.
        Vie muuten bensaa ihan sikana kun on alimittanen moottori.
        Marssivauhti hädintuskin edes liukukynnyksen yläpuolella
        jos on hiukanki kuormaa.

        Myös tuo nelkun perässä oleva vetolaite on ns. pikku cobra
        mikä ei tahdo enää kestää tuon cieran perässä.

        Osta niin halvalla että voit laittaa siihen hiukan tuoreemman tekniikan.
        Varmaan toi V6 on siitä parhaimmasta päästä mutta myös vetolaite
        kannattaa vaihtaa. Itseasiassa riittää kun vaihdat alakulman eli
        torpeedo osan.

        niin noita niinsanottuja pikku cobria on kahta kokoa välitykseltään 2:1 ja 1,75:1 ja
        tämä1.75 on 2155 beikussa kun siitä muutat ylävälityksen niin se kestää v6 tehot


      • 128hp

        itselläni 1952 Beikku vm. 1989. Jo 14. veneilykesä menossa tällä samalla laitteella. Ja ongelmattomia vuosia ovat olleet. OMC-tekniikka pelittänyt ja pelittää edelleen, kuin Buikki. Pienenä tarkennuksena. Edellinen omistaja oli vaihtanut 3-litraisen koneen perässä olleen Cobra-vetolaitteen. Sanoi, että oli mokannut öljyjen vaihdossa (oli laittanut liian vähän öljyä vetolaitteeseen. Ilmakupla ja sen takia n. 0,5l liian vähän öljyä vetariin ->Z leikannut kiinni ).
        Lienee tuo 3-litraisen vetari muuten sama kuin tuo 2.3litraisen vetolaite, mutta välityksessä pieni ero. Kahden hengen kuormalla ajettu kaikki nämä vuodet. Hyvin riittänyt tehot, vääntö ja kulku, omiin tarpeisiini. Näiden perusjenkkiveneiden synti; lahot lattiat, ei ole omaani paattia vaivannut. Olen aina huolehtinut, että pressut kunnossa ja sadevedet pidetty pois pilssistä/veneen ulkopuolella. Paatti edelleen "kuin uusi". Paatti ollut aina sisävesillä. ( Saimaalla ).


    • Mika

      Älä edes harkitse!. Itselläni on 2155, OMC 235 heppasella. Lähtee liukuun ja nopeuttakin löytyy 78 km/h (Gps:llä mitattu). Mikä oli muuten hinta veneestä josta kerroit?

      • beikku

        Ostin kyseisen veneen, hinta oli taatusti pelkän veneen rungon hinta. Jos kone on tussu niin siihen hommataan toinen, dieselöintikin kiinnostaa.

        Löysin pari linkkiä jotka voi kiinnostaa vastaavan venhon hankintaa harkitsevia.

        http://www.saunalahti.fi/plx/bayliner2155.htm
        http://www.vastela.net/sami/dieselointi.htm

        Dieselöinti linkki tosin pienemmässä, mutta voihan noita soveltaa. Olsiko ehdotuksia sopivalle dieselpannulle tuohon? Vetolaite ns. pikkukobra (UUSI).


      • mika
        beikku kirjoitti:

        Ostin kyseisen veneen, hinta oli taatusti pelkän veneen rungon hinta. Jos kone on tussu niin siihen hommataan toinen, dieselöintikin kiinnostaa.

        Löysin pari linkkiä jotka voi kiinnostaa vastaavan venhon hankintaa harkitsevia.

        http://www.saunalahti.fi/plx/bayliner2155.htm
        http://www.vastela.net/sami/dieselointi.htm

        Dieselöinti linkki tosin pienemmässä, mutta voihan noita soveltaa. Olsiko ehdotuksia sopivalle dieselpannulle tuohon? Vetolaite ns. pikkukobra (UUSI).

        >Ostin kyseisen veneen, hinta oli taatusti pelkän veneen rungon hinta

        Otan osaa.


      • tuntematon

        Mitä ne solmut on?


      • Ajattelija

        305 ci on 230hv!


      • sam
        beikku kirjoitti:

        Ostin kyseisen veneen, hinta oli taatusti pelkän veneen rungon hinta. Jos kone on tussu niin siihen hommataan toinen, dieselöintikin kiinnostaa.

        Löysin pari linkkiä jotka voi kiinnostaa vastaavan venhon hankintaa harkitsevia.

        http://www.saunalahti.fi/plx/bayliner2155.htm
        http://www.vastela.net/sami/dieselointi.htm

        Dieselöinti linkki tosin pienemmässä, mutta voihan noita soveltaa. Olsiko ehdotuksia sopivalle dieselpannulle tuohon? Vetolaite ns. pikkukobra (UUSI).

        Mulla olis sulle tuohon veneeseen sopiva OMC 5,8l 230 hv, jos kiinnostaa ni katso yhteystiedot tuolta em. dieselöinti sivuilta.


      • Mika
        sam kirjoitti:

        Mulla olis sulle tuohon veneeseen sopiva OMC 5,8l 230 hv, jos kiinnostaa ni katso yhteystiedot tuolta em. dieselöinti sivuilta.

        voin tulla ruuvaa sitä, jos lämmität saunan ja tarjoat vodkaa


      • Ajattelija
        sam kirjoitti:

        Mulla olis sulle tuohon veneeseen sopiva OMC 5,8l 230 hv, jos kiinnostaa ni katso yhteystiedot tuolta em. dieselöinti sivuilta.

        omc ford,tehot luultavasti 250hv,missä kunnossa muuten pakosarjat ja pakokäyrät?anna yhteystietosi kone kiinnostaa myös minua!


      • sam
        Ajattelija kirjoitti:

        omc ford,tehot luultavasti 250hv,missä kunnossa muuten pakosarjat ja pakokäyrät?anna yhteystietosi kone kiinnostaa myös minua!

        sami.vastela@luukku.com


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5680
    2. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

      Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1832
    4. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

      Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      26
      1502
    7. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    8. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1286
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1281
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

      Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      347
      1271
    Aihe