No nysse myrkyn lykkäs! Tarjottiin erinomaisen hienoa yksilöä ja jopa ihan kohtuulliseen hintaan.
Kaupat olisi varmaan syntynytkin, vaan kun olivat mossen koneen laittaneet laivan ruumaan!!
OMC 140 HV 3l, (rivinelkku). Kuinka tuollaiseen runkoon istutetaan tuollaista konetta?
Tietääkö kukaan nouseeko edes plaaniin kun kuormaa kyydissä, sanotaanko vaikka 6-aikuista. Mitekäs on matkanopuden laita, kukas tietäisi sanoa moisen veneen huippunoppeutta. Vastauksista kiitollinen -beikku-
Bayliner 2155
22
8583
Vastaukset
- 130
Joo tosiaankin niitä hepoja on tuossa 3-litraisessa vain 130 (ja 2.3-litraisessa 128). Ei ole kokemusta ko. veneestä, mutta todella vähältä kuulostaa. Kotimaiset tasapohjaiset liukuu ja kulkee kyllä tuollakin teholla, mutta kun noissa jenkeissä tuppaa olemaan jo vähän V-pohjaakin. Itselläni on Capri 1952 sihteerimallin koneella (2.3) ja se kyllä nousee mukavasti plaaniin kuudenkin hengen kuormalla. Veneen paino on app. 1100kg ja pituudessa on eroa noilla veneillä noin 45 cm. Ciera 2155 SB painaa varmaankin 1.5 tonnia ??
Parhaat vastaukset saat, kun käyt koittamassa.- venemies
kyllä tuossa pitäisi olla 4,3l V6kone, jotta ajaminen sujui jossain mieless järkevästi.
Ja kaiken lisäksi aerodynamiikkakaan ei suosi, vaan tuo vene on liukumäki tai silitysrauta mallinen:) - .....
venemies kirjoitti:
kyllä tuossa pitäisi olla 4,3l V6kone, jotta ajaminen sujui jossain mieless järkevästi.
Ja kaiken lisäksi aerodynamiikkakaan ei suosi, vaan tuo vene on liukumäki tai silitysrauta mallinen:)Tuolla moottorilla ei kulje mihinkään ja aina harmittaa.
Vie muuten bensaa ihan sikana kun on alimittanen moottori.
Marssivauhti hädintuskin edes liukukynnyksen yläpuolella
jos on hiukanki kuormaa.
Myös tuo nelkun perässä oleva vetolaite on ns. pikku cobra
mikä ei tahdo enää kestää tuon cieran perässä.
Osta niin halvalla että voit laittaa siihen hiukan tuoreemman tekniikan.
Varmaan toi V6 on siitä parhaimmasta päästä mutta myös vetolaite
kannattaa vaihtaa. Itseasiassa riittää kun vaihdat alakulman eli
torpeedo osan. - Cobra
..... kirjoitti:
Tuolla moottorilla ei kulje mihinkään ja aina harmittaa.
jos on hiukanki kuormaa.
torpeedo osan.Eikös se sama pikku Cobra ole V6:sakin. Mun mielestä King Corba on vasta 330-heppaisessa. Välimallejahan Cobralla ei ole.
- beikku
Cobra kirjoitti:
Eikös se sama pikku Cobra ole V6:sakin. Mun mielestä King Corba on vasta 330-heppaisessa. Välimallejahan Cobralla ei ole.
Olen selannut kaikki pörssit ja muut ilmoitus lehdet enkä ole löytänyt yhtään V6-konetta kaupan. Osaakos joku kertoa mistä voisi alkaa etsimään? Vai lojuisiko kenties jonkun nurkissa vetariin sopivaa laitosta.
- matti
beikku kirjoitti:
Olen selannut kaikki pörssit ja muut ilmoitus lehdet enkä ole löytänyt yhtään V6-konetta kaupan. Osaakos joku kertoa mistä voisi alkaa etsimään? Vai lojuisiko kenties jonkun nurkissa vetariin sopivaa laitosta.
älä osta OMC:n koneella olevaa venettä. Osta MerCruiserilla. OMC:n vetarit on täyttä paskaa. Jos ostat niin pianpa huomaat
- ...
Cobra kirjoitti:
Eikös se sama pikku Cobra ole V6:sakin. Mun mielestä King Corba on vasta 330-heppaisessa. Välimallejahan Cobralla ei ole.
Kyllä niitä Cobria on kahta kokoa.
Neloskoneille oma ja sit V6/V8 omansa.
Suurin ero alakulman koossa ja kestävyydessä.
Tietenkin myös öljytilavuus on eri.
King Kobra tulee sitten erikseen. - Jep
... kirjoitti:
Kyllä niitä Cobria on kahta kokoa.
Neloskoneille oma ja sit V6/V8 omansa.
Suurin ero alakulman koossa ja kestävyydessä.
Tietenkin myös öljytilavuus on eri.
King Kobra tulee sitten erikseen.Myönnetään että oli mutua. Kilpi lienee sama, ainakin Treella yhdessä puljussa sanovat kilven ja vetarin välistä tiivistettä ostaessa että ei sen väliä millä koneella,sama käy. Tiedä sitten...Mutta pidetään mielessa että itse vaihteet on erilaiset.
Onkos sulla ollut ongelmia OMC-vetarin kanssa kun sitä niin kovasti moititaan. Oma paatti on vuosimallia -89, eikä siinä ole ollut ikinä mitään vikaa, edes kaasu-vaihdevaijereita ei ole tarvinnut säätää. - ....
Jep kirjoitti:
Myönnetään että oli mutua. Kilpi lienee sama, ainakin Treella yhdessä puljussa sanovat kilven ja vetarin välistä tiivistettä ostaessa että ei sen väliä millä koneella,sama käy. Tiedä sitten...Mutta pidetään mielessa että itse vaihteet on erilaiset.
Onkos sulla ollut ongelmia OMC-vetarin kanssa kun sitä niin kovasti moititaan. Oma paatti on vuosimallia -89, eikä siinä ole ollut ikinä mitään vikaa, edes kaasu-vaihdevaijereita ei ole tarvinnut säätää.Kokemusta on omc:stä kuin myös MC:stä.
Itsellä ollut kaksi venettä OMC vetarilla.
Mitään ongelmia ei ole ollut mutta kaverin
vetarista meni peräpeilin kaapelin kuori rikki
ja alapään rattaat hajos. Itseasiassa rattaista
menee rikki nämä clutch dogin tartunta kynnet eikä
hampaat kuten jotku välillä väittävät.
Vaihdettiin siihen rattaat sekä clutch dog ja hyvin on toiminut
kolme vuotta.
Kannattaa välillä aina tarkistaa että kun laittaa
eteenpäin vaihteen päälle ettei jää välyksiä eli
vaihde on ns. pohjassa asti.
Toinen mikä kannattaa pitää mielessä on se että
jos huomaa että vaihteen päälle laittaminen vaatii
normaalia enemmän voimaa niin silloin on syytä tarkistaa vaijerit.
Tämä on omsikan huono puoli ja jos nää on kunnossa
niin vetari kestää sen mitä esim Alpha One.
OMC:hen voi olla vaikee löytää uusia kuoria mutta
kaikkia sisuskaluja valmistetaan edelleen.
USA:sta osat saa aivan eri hinnalla kuin suomesta. - epäluuloinen
matti kirjoitti:
älä osta OMC:n koneella olevaa venettä. Osta MerCruiserilla. OMC:n vetarit on täyttä paskaa. Jos ostat niin pianpa huomaat
kerroppa viisastelia missä veneessä on omc moottori
epäluuloinen kirjoitti:
kerroppa viisastelia missä veneessä on omc moottori
Jos tänne nostaa ketjun vuodelta 2003 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! niin myös syytä uskoa sen ajan keskusteluja. nimim. Kahden Beikun omista OMC:n koneilla
- v6
..... kirjoitti:
Tuolla moottorilla ei kulje mihinkään ja aina harmittaa.
jos on hiukanki kuormaa.
torpeedo osan.niin noita niinsanottuja pikku cobria on kahta kokoa välitykseltään 2:1 ja 1,75:1 ja
tämä1.75 on 2155 beikussa kun siitä muutat ylävälityksen niin se kestää v6 tehot - 128hp
itselläni 1952 Beikku vm. 1989. Jo 14. veneilykesä menossa tällä samalla laitteella. Ja ongelmattomia vuosia ovat olleet. OMC-tekniikka pelittänyt ja pelittää edelleen, kuin Buikki. Pienenä tarkennuksena. Edellinen omistaja oli vaihtanut 3-litraisen koneen perässä olleen Cobra-vetolaitteen. Sanoi, että oli mokannut öljyjen vaihdossa (oli laittanut liian vähän öljyä vetolaitteeseen. Ilmakupla ja sen takia n. 0,5l liian vähän öljyä vetariin ->Z leikannut kiinni ).
Lienee tuo 3-litraisen vetari muuten sama kuin tuo 2.3litraisen vetolaite, mutta välityksessä pieni ero. Kahden hengen kuormalla ajettu kaikki nämä vuodet. Hyvin riittänyt tehot, vääntö ja kulku, omiin tarpeisiini. Näiden perusjenkkiveneiden synti; lahot lattiat, ei ole omaani paattia vaivannut. Olen aina huolehtinut, että pressut kunnossa ja sadevedet pidetty pois pilssistä/veneen ulkopuolella. Paatti edelleen "kuin uusi". Paatti ollut aina sisävesillä. ( Saimaalla ).
- Mika
Älä edes harkitse!. Itselläni on 2155, OMC 235 heppasella. Lähtee liukuun ja nopeuttakin löytyy 78 km/h (Gps:llä mitattu). Mikä oli muuten hinta veneestä josta kerroit?
- beikku
Ostin kyseisen veneen, hinta oli taatusti pelkän veneen rungon hinta. Jos kone on tussu niin siihen hommataan toinen, dieselöintikin kiinnostaa.
Löysin pari linkkiä jotka voi kiinnostaa vastaavan venhon hankintaa harkitsevia.
http://www.saunalahti.fi/plx/bayliner2155.htm
http://www.vastela.net/sami/dieselointi.htm
Dieselöinti linkki tosin pienemmässä, mutta voihan noita soveltaa. Olsiko ehdotuksia sopivalle dieselpannulle tuohon? Vetolaite ns. pikkukobra (UUSI). - mika
beikku kirjoitti:
Ostin kyseisen veneen, hinta oli taatusti pelkän veneen rungon hinta. Jos kone on tussu niin siihen hommataan toinen, dieselöintikin kiinnostaa.
Löysin pari linkkiä jotka voi kiinnostaa vastaavan venhon hankintaa harkitsevia.
Dieselöinti linkki tosin pienemmässä, mutta voihan noita soveltaa. Olsiko ehdotuksia sopivalle dieselpannulle tuohon? Vetolaite ns. pikkukobra (UUSI).>Ostin kyseisen veneen, hinta oli taatusti pelkän veneen rungon hinta
Otan osaa. - tuntematon
Mitä ne solmut on?
- Ajattelija
305 ci on 230hv!
- sam
beikku kirjoitti:
Dieselöinti linkki tosin pienemmässä, mutta voihan noita soveltaa. Olsiko ehdotuksia sopivalle dieselpannulle tuohon? Vetolaite ns. pikkukobra (UUSI).Mulla olis sulle tuohon veneeseen sopiva OMC 5,8l 230 hv, jos kiinnostaa ni katso yhteystiedot tuolta em. dieselöinti sivuilta.
- Mika
sam kirjoitti:
Mulla olis sulle tuohon veneeseen sopiva OMC 5,8l 230 hv, jos kiinnostaa ni katso yhteystiedot tuolta em. dieselöinti sivuilta.
voin tulla ruuvaa sitä, jos lämmität saunan ja tarjoat vodkaa
- Ajattelija
sam kirjoitti:
Mulla olis sulle tuohon veneeseen sopiva OMC 5,8l 230 hv, jos kiinnostaa ni katso yhteystiedot tuolta em. dieselöinti sivuilta.
omc ford,tehot luultavasti 250hv,missä kunnossa muuten pakosarjat ja pakokäyrät?anna yhteystietosi kone kiinnostaa myös minua!
- sam
Ajattelija kirjoitti:
omc ford,tehot luultavasti 250hv,missä kunnossa muuten pakosarjat ja pakokäyrät?anna yhteystietosi kone kiinnostaa myös minua!
sami.vastela@luukku.com
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271