Jos maakunnassa ei ole tarpeeksi ajoja, niin tervetuloa pääkaupunkiseudulle. Tarjolla on ainakin 200 vakipaikkaa.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/09/707762
Taksikuskeille on kysyntää
72
11230
Vastaukset
- takseja...
Jos ne 200 saisivat taksiluvan ja pääsisivät "taksi-isännäksi" niin takseista olisi jopa ylitarjontaa.
Kuka hullu nyt lähtee "taksirengiksi"? Niillä palkoilla ja työajoilla?- Apteekki ja Taksi niillä pä...
Kyllä se on niin että ei kantsi mennä näillä palkoilla rengiksi!
Miksi niitä lupia pantataan? Ei millään muulla palvelualalla kuin apteekki alalla ole samanlaista! Luvat vapaaksi ja silloin tulee hinnatkin alas! Suomi on sikakallis maa ajaa taksilla! Vaikka valtio sponssaa ne autot omistajille! - juupajuup
Apteekki ja Taksi niillä pä... kirjoitti:
Kyllä se on niin että ei kantsi mennä näillä palkoilla rengiksi!
Miksi niitä lupia pantataan? Ei millään muulla palvelualalla kuin apteekki alalla ole samanlaista! Luvat vapaaksi ja silloin tulee hinnatkin alas! Suomi on sikakallis maa ajaa taksilla! Vaikka valtio sponssaa ne autot omistajille!Ensinnäkään valtio ei kummosesti sponssaa kellekkään taksiautoilijalle autoa ja toisekseen jos taksiluvat vapautettaisiin innokkaita taksikuskeja olisin vähän liikaa ja mitä kävisi niille taksiyrittäjille jotka ovat koko elämänsä ajaneet taksia! Hinnat laskee, palkka laskee, mutta muuta ammattia ei voi oikein tehäkkään! Taksilla ajaminen on kallista joo, mutta myös bensa on kallista! Taksiautoilijalle ei jää käteen kaikkien maksujen jälkeen paljoakaan mitään!
- taksit
juupajuup kirjoitti:
Ensinnäkään valtio ei kummosesti sponssaa kellekkään taksiautoilijalle autoa ja toisekseen jos taksiluvat vapautettaisiin innokkaita taksikuskeja olisin vähän liikaa ja mitä kävisi niille taksiyrittäjille jotka ovat koko elämänsä ajaneet taksia! Hinnat laskee, palkka laskee, mutta muuta ammattia ei voi oikein tehäkkään! Taksilla ajaminen on kallista joo, mutta myös bensa on kallista! Taksiautoilijalle ei jää käteen kaikkien maksujen jälkeen paljoakaan mitään!
"Hinnat laskee, palkka laskee, mutta muuta ammattia ei voi oikein tehäkkään!"
Jos tavalliset ihmiset eivät voi käyttää takseja niin silloin hinnat ovat liian korkeita. Outoa on se, että vain liikemiehillä on varaa takseihin, ja silloinhan firma (=loppuasiakas) maksaa taksimatkan.
Taksi seisoo vaikka tyhjän panttina tolpalla mutta taksihintoja ei alenneta. - Juupa juu..d
juupajuup kirjoitti:
Ensinnäkään valtio ei kummosesti sponssaa kellekkään taksiautoilijalle autoa ja toisekseen jos taksiluvat vapautettaisiin innokkaita taksikuskeja olisin vähän liikaa ja mitä kävisi niille taksiyrittäjille jotka ovat koko elämänsä ajaneet taksia! Hinnat laskee, palkka laskee, mutta muuta ammattia ei voi oikein tehäkkään! Taksilla ajaminen on kallista joo, mutta myös bensa on kallista! Taksiautoilijalle ei jää käteen kaikkien maksujen jälkeen paljoakaan mitään!
Kyllä se kuule niin, että taksialalla ei ole minkäänlaista kilpailua!
Jos luvat vapautettaisiin niin nähtäisiin "oikeasti" mikä on se todellinen kilometritaksa! Nyt ne ovat monopoliaseman vuoksi pilvissä, valitettavasti! Juupa juu..d kirjoitti:
Kyllä se kuule niin, että taksialalla ei ole minkäänlaista kilpailua!
Jos luvat vapautettaisiin niin nähtäisiin "oikeasti" mikä on se todellinen kilometritaksa! Nyt ne ovat monopoliaseman vuoksi pilvissä, valitettavasti!Varmaa on se ettei taksat ainakaan halpenisi, nykyisellä kulurakenteella ei ole varaa yksinkertaisesti ajaa halvemmalla.
Esim kuluista: Auto=1400 kk, polttoaineet=1000 kk, Yel=400kk vakuutukset=400kk ulamaksut=300 kk tyel=600kk verot=2000 kk. Auto on loppu kahdessa vuodessa, lumipalloilmiö on valmis. Tervetuloa taksimaailmaan, kun suoranaiset kulut hipovat pilviä... kulut vasta 6000 kk.
- 16H työpäiviä!
Poikani on ollut renkinä taksissa. Ei ole normaali aikoina yöllä tilipussi kasvanut! Kuka ajaa vakituiseen ja tekee 16h päiviä juuri elää sillä! Miten on asikkaiden turvallisuus sellaisessa työvuorossa? Ei kuski ole virkeimmillään silloin!
- kolunpenkille
31/2 vuoden koulutus niin saadaan kunnon palvelua!!!...karsiutuu kaikki kusipäät pois...
- Sama Juttu
Tulkaa tänne,ei tarvi sielä ruuhkassa hermoja repiä,saman tääläkin tienaa,eikä kahvi maksa vitosta,niinkuin sielä. (ja niile ruikuitajille hinnoista,että soita kaverille neljän aikaan aamulla,ja pyydä heittämään vitosella kotiin,niin se vetää sua turpaan.)
- ex-kuski (5-v takana)
on sekä renkinä, että isäntänä noin yleismaailmallisesti katsottuna pelkkää paskaa. Toinen juttu on, jos on pakka sen verran kunnossa, ettei tarvitse puristaa rattia, jos tuntipalkka pyörii siellä 4-5 euron tietämillä pitkiä aikoja yhtä soittoa.
Aloitteleva isäntä, joka lähtee lainarahalla yrittämään saa ihan surutta vetää sinne 250 tuntiin kuukaudessa, että hommasta jää jotain. Siis jotain, vaikka ensiauto olisikin joku Skoda tai Toyota. Tämä on kylmää FAKTAA niille, jotka kuvittelevat, että taksihomma on joku kultakaivos.
- Huono kokemus
Viime lauantain kokemus Helsingin taksista oli todella huono. Kuljettaja oli jo alkuillasta töykeä ja röyhkeä niin asiakkaille kuin muillekin autoilijoille. Käytän aina vieraalla paikkakunnalla taksia niin koti- kuin ulkomaillakin, enkä koskaan ennen ole kokemut vastaavaa.Pois palveluammatista, jos psyyke ei kestä.
pettynyt- Rane
Metsä vastaa niikun sinne huudetaan,on sanonta?
Kuskina kysyn miten aloitua sujui?
Mä olin Turkissa lomalla tossa parikuukautta sitten hotelli oli kaukana joten käytin jokun verran paikalista taksia.
Autoja paljon ajoja päivällä vähän vietetään aikaa makoillen.
kukaan ei neuvomatta tiennyt hotelia jossa asuin,kuitenkin paillisessa kartassa oli merkitty kaikki hotellit kun vuokra autolla sitä silmäilin,jos Pk seudulla taksi ei neuvomatta tiedä hotelleja tarvitaan viranomasia apuun.
Mitä fiksut asiakkaat on kertoneet mualtakin vastaavaa tietämättömyyttä esiinyy muaallakin,eikä aina ole varmaa hinnasta kohteesta
- viljo12
Taksikuskien tarvetta ei olisi, jos annetaisiin nykyisille kuljettajille, jotka ovat jo ajaneet toiset jopa 8-10 vuotta, mutta eivät ole saaneet vieläkään omia taksilupia , vaan ajavat ammattiajoluvillansa isäntien autoilla pienellä palkalla,siksi kuskeja ei ole, jos anettaisiin nykyisille kuljettajille omat taksiluvat, niin he ostaisivat auton ja alkaisivat ajamaan ja taksit riittäisi takuula pääkaupungissamme, mutta niitä pantataan niin kamalasti niitä lupia, ettei nykyiset isännät vaan menetä euroakaan, ennemmin saa auto tallissa seistä, kun uusia lupia annettaisiin,luvat niille jotka haluu,niin monopoli särkyy ja työttömyys aste vähenee kummasti monella sadalla ja taksinkin saa silloin , kun sen tilaa, kyllä silloin on kuskeja, kun saavat ajaa omaan taskuun ,eikä vieraan taskuun ,mutta se vaan on estetty,outoa hommaa, kun vaikka kioskin tai kaupan,tai nyt minkä muun toiminimen saa suomessa perustaa, mutta takseja ei,älkää sitten valittako ettette saa kyytejä,olkaa ilman ja menkää busseilla,kun järkikin sanoo ettei nykyisin autot riitä,kun kulut on nousseet,niin ne otetaan kuskien palkoista,niin kukaan tervellä järjellä varustettu ihminen ei aja toisille,omat niille jotka sen haluaa ja omaavat jo ammattiajoluvan,niin ei vaarannu turvallisuuskaan,kun nehän meitä nytkin ajaa, mutta renkeinä.
- ikinä
En ole koskaan ollut"renki",vain autonkuljettaja.
- jopas jotakin
Paljon on pikku Viljolla vielä opettelemista. Opettele ensin äidinkieltäsi, sitten vasta paneudu isojen setien taksiasioihin.
;-)
- Renkinä
Mikäli taksilupa helpottuisi, lähinnä isännäksi pääsy, niin taksipula olisi historiaa.
Renkinä ajelet perse ruvella muutaman roposen tähden ja alkoholistien jorinoita kuunnellen ei rohkaise.- "isäntänä" sitten?
"Renkinä ajelet perse ruvella muutaman roposen tähden ja alkoholistien jorinoita kuunnellen ei rohkaise."
Isäntänäkö sitten tienaat muutaman roposen enemmän, eikä isäntänä sitten tarvitse kuunnella alkoholistien jorinoita? Sekö sitten rohkaisee?
Palkkaisitko sinäkin rengin kuuntelemaan alkoholistien jorinoita? :D
- palkka on ....
Kertokaa nyt perkele joku, kuinka paljon tai vähän ne taksirengit oikeen tienaa. Täällä vaan kaikki helvetin kusipäät haukkuu palkkaa huonoksi ja työtä paskaksi. Luulis että ne joilla todella on jotain oikeaa tietoa palkoista ja palkkausmuodoista, voisivat anonyymina hiukan kertoa niistä palkoista, hyvistä tai huonoista. Ei sitten tarttis lukea kaikkien uunojen, joilla ei ole paskan vertaa tietoa asioista, lausuntoja täältä.
- liksa on surkee
Ajan vantaalla renkinä.Ajoin koko elokuun yövuoroja noin klo.16.00-24.00 maanantaista perjantaihin tienasin 3984 euroa bruttona.Todella surkea liksa en kerennyt olla kuin lauantai-sunnuntai illat kotona.Tämä on ihan sairas ammatti isäntä istuu kotona ja lihoo kun kannan sille joka ilta kalja rahaa.Luvat vapaaksi niin voisin minäkin ajaa päivävuoroja ja tienata ainakin 15000euroa kuukaudessa niin kuin mun isäntä.Kaiken hyväksi se vielä kehtaa valittaa koko ajan surkeaa palkkaa.
- Paskaa palkkaa maksava
Oma kuljettajani on tienannut vuoden alusta elokuun loppuun verotettavaa tuloa 25.600 euroa.
Hän piti neljän viikon kesälomankin. Mikäli tahti on sama kuin tähänkin asti, tienaa hän vielä n. 13.000 euroa.
Näin ollen vuoden verotettava paska palkka tekee n. 38.600 euroa.
Pikku mainintana, hän on perheellinen, eikä vietä viikonloppujaan kapakoissa, vaan on viikonloput melko usein töissä pitäen vapaata yleensä viikolla.
Kuukauden työtunnit ovat n. 200-220 tuntia ja hän ajaa stadissa etupäässä öisin.
Siinä sinulle se paskaakin paskempi autokuskin liksa.
Tyydyttikö? - he he heh
liksa on surkee kirjoitti:
Ajan vantaalla renkinä.Ajoin koko elokuun yövuoroja noin klo.16.00-24.00 maanantaista perjantaihin tienasin 3984 euroa bruttona.Todella surkea liksa en kerennyt olla kuin lauantai-sunnuntai illat kotona.Tämä on ihan sairas ammatti isäntä istuu kotona ja lihoo kun kannan sille joka ilta kalja rahaa.Luvat vapaaksi niin voisin minäkin ajaa päivävuoroja ja tienata ainakin 15000euroa kuukaudessa niin kuin mun isäntä.Kaiken hyväksi se vielä kehtaa valittaa koko ajan surkeaa palkkaa.
"Ajoin koko elokuun yövuoroja noin klo.16.00-24.00 maanantaista perjantaihin tienasin 3984 euroa bruttona."
"Luvat vapaaksi niin voisin minäkin ajaa päivävuoroja ja tienata ainakin 15000euroa kuukaudessa niin kuin mun isäntä."
Sinä kannoit bruttona isännällesi 3984 euroa kuukaudessa, siltikin isäntäsi tienaa 15.000 euroa samassa ajassa kotona makaillen?
Ei nyt mee ihan läpi!
Provo joka paistaa läpi! - mie renkinä
Palkka on kohtuullinen ainakin mulle...
Eli saan 30% kaikista ajoista ja isäntä maksaa mun verot ja muut henkilöstökulut -> n.40% yht.
12h vuoro, tulot 100-550€, palkka 30-170€ tipit 1-30€. Eli max. saa n.200€ 12 tunnilta...
n.16,67€/h, netto todella hyvänä vuorona.
n.3,0€/h, netto hiljaisena vuorona.
keskimääränen palkka n.12 € tunnilta mulla.
Kun teen pelkät viikonloppu illat/kk, jää käteen pyöreästi 800-1100€. Jos kaikki vuorot, niin n.2000-2500€ netto.
opiskelijana tuo tonni lämmittää kummasti mieltä, mutta Kela sitten verottaa, koska opiskelija ei Suomessa saa tienata! prkl! - kirjoittaa asiallisesti ...
mie renkinä kirjoitti:
Palkka on kohtuullinen ainakin mulle...
Eli saan 30% kaikista ajoista ja isäntä maksaa mun verot ja muut henkilöstökulut -> n.40% yht.
12h vuoro, tulot 100-550€, palkka 30-170€ tipit 1-30€. Eli max. saa n.200€ 12 tunnilta...
n.16,67€/h, netto todella hyvänä vuorona.
n.3,0€/h, netto hiljaisena vuorona.
keskimääränen palkka n.12 € tunnilta mulla.
Kun teen pelkät viikonloppu illat/kk, jää käteen pyöreästi 800-1100€. Jos kaikki vuorot, niin n.2000-2500€ netto.
opiskelijana tuo tonni lämmittää kummasti mieltä, mutta Kela sitten verottaa, koska opiskelija ei Suomessa saa tienata! prkl!No niin, kyllä täälläkin osataan kirjoitella asiallisesti mm. palkkauksesta, kun vaan vähän provosoivasti kyselee.
- MaalaisVossikka
mie renkinä kirjoitti:
Palkka on kohtuullinen ainakin mulle...
Eli saan 30% kaikista ajoista ja isäntä maksaa mun verot ja muut henkilöstökulut -> n.40% yht.
12h vuoro, tulot 100-550€, palkka 30-170€ tipit 1-30€. Eli max. saa n.200€ 12 tunnilta...
n.16,67€/h, netto todella hyvänä vuorona.
n.3,0€/h, netto hiljaisena vuorona.
keskimääränen palkka n.12 € tunnilta mulla.
Kun teen pelkät viikonloppu illat/kk, jää käteen pyöreästi 800-1100€. Jos kaikki vuorot, niin n.2000-2500€ netto.
opiskelijana tuo tonni lämmittää kummasti mieltä, mutta Kela sitten verottaa, koska opiskelija ei Suomessa saa tienata! prkl!Pannaanpa esimerkki täältä maaltakin.
Auto tienaa bruttokassaa(ainakin kyseisessä 3500 asukkaan kunnassa)parhaimmillaan N.5000-6000€/kk,
Otetaan tuo 5000€/kk lähtökohdaksi,taksiautoilijalla on vakituinen renki,joka ajaa vain arkipäivinä 8 tuntia,eli siis normaali "ihmisen "työpäivän(5p/viikossa),rengille on sovittu tuntipalkka 11.15€/tunti=89.20€/päivä.
rengin tienesti Viikossa 446.00e ja 1784.00e/kk,ja hän on tyytyväinen"kohtaloonsa"kun tietää mitä olisi ajaa esim.viikonloppuisin hömmhöm ajoja,,,,isännälle rengistä kulut/palkka on yht. n. 2600€/kk.
Isännälle jää siis 5000€-2600= >2400e/kk omaan palkkaan ja kaikkeen yrityksestä/autosta aiheutuviin kuluihin,tämä esimerkki on tosi, eräältä joka aloitti uutena yrittäjänä taksiautoilun,ja joka vielä miettii käyden itse muualla päivätöissä,että kannattaakohan tää,jokainen voi viettää elämänsä miten haluaa,jokainen voi miettiä onko tää täällä elämäntyö vai tienestiä,vai kunhan palvelu toimii,,,pääasia
Huomioitavaa on että hiljaisina aikoina ei tuohon kk/tuottoon aina pääse. - MaalaisVossikka
MaalaisVossikka kirjoitti:
Pannaanpa esimerkki täältä maaltakin.
Auto tienaa bruttokassaa(ainakin kyseisessä 3500 asukkaan kunnassa)parhaimmillaan N.5000-6000€/kk,
Otetaan tuo 5000€/kk lähtökohdaksi,taksiautoilijalla on vakituinen renki,joka ajaa vain arkipäivinä 8 tuntia,eli siis normaali "ihmisen "työpäivän(5p/viikossa),rengille on sovittu tuntipalkka 11.15€/tunti=89.20€/päivä.
rengin tienesti Viikossa 446.00e ja 1784.00e/kk,ja hän on tyytyväinen"kohtaloonsa"kun tietää mitä olisi ajaa esim.viikonloppuisin hömmhöm ajoja,,,,isännälle rengistä kulut/palkka on yht. n. 2600€/kk.
Isännälle jää siis 5000€-2600= >2400e/kk omaan palkkaan ja kaikkeen yrityksestä/autosta aiheutuviin kuluihin,tämä esimerkki on tosi, eräältä joka aloitti uutena yrittäjänä taksiautoilun,ja joka vielä miettii käyden itse muualla päivätöissä,että kannattaakohan tää,jokainen voi viettää elämänsä miten haluaa,jokainen voi miettiä onko tää täällä elämäntyö vai tienestiä,vai kunhan palvelu toimii,,,pääasia
Huomioitavaa on että hiljaisina aikoina ei tuohon kk/tuottoon aina pääse.Auto päivystää 24/7/365...
- sama se
MaalaisVossikka kirjoitti:
Pannaanpa esimerkki täältä maaltakin.
Auto tienaa bruttokassaa(ainakin kyseisessä 3500 asukkaan kunnassa)parhaimmillaan N.5000-6000€/kk,
Otetaan tuo 5000€/kk lähtökohdaksi,taksiautoilijalla on vakituinen renki,joka ajaa vain arkipäivinä 8 tuntia,eli siis normaali "ihmisen "työpäivän(5p/viikossa),rengille on sovittu tuntipalkka 11.15€/tunti=89.20€/päivä.
rengin tienesti Viikossa 446.00e ja 1784.00e/kk,ja hän on tyytyväinen"kohtaloonsa"kun tietää mitä olisi ajaa esim.viikonloppuisin hömmhöm ajoja,,,,isännälle rengistä kulut/palkka on yht. n. 2600€/kk.
Isännälle jää siis 5000€-2600= >2400e/kk omaan palkkaan ja kaikkeen yrityksestä/autosta aiheutuviin kuluihin,tämä esimerkki on tosi, eräältä joka aloitti uutena yrittäjänä taksiautoilun,ja joka vielä miettii käyden itse muualla päivätöissä,että kannattaakohan tää,jokainen voi viettää elämänsä miten haluaa,jokainen voi miettiä onko tää täällä elämäntyö vai tienestiä,vai kunhan palvelu toimii,,,pääasia
Huomioitavaa on että hiljaisina aikoina ei tuohon kk/tuottoon aina pääse.HYVIN SANOTTU.
- Make60
Paskaa palkkaa maksava kirjoitti:
Oma kuljettajani on tienannut vuoden alusta elokuun loppuun verotettavaa tuloa 25.600 euroa.
Hän piti neljän viikon kesälomankin. Mikäli tahti on sama kuin tähänkin asti, tienaa hän vielä n. 13.000 euroa.
Näin ollen vuoden verotettava paska palkka tekee n. 38.600 euroa.
Pikku mainintana, hän on perheellinen, eikä vietä viikonloppujaan kapakoissa, vaan on viikonloput melko usein töissä pitäen vapaata yleensä viikolla.
Kuukauden työtunnit ovat n. 200-220 tuntia ja hän ajaa stadissa etupäässä öisin.
Siinä sinulle se paskaakin paskempi autokuskin liksa.
Tyydyttikö?Kyllä on surkee palkka kunon kuukaudessa tunteja noin paljon. Itse olen asennusvalvojana matkatöissä ja saan 160 tunnin työstä kuukaudessa käteen 2700€ ja pääsen paljon helpommalla kuin kuskisi koska teen töitä vain päivällä. JOs tulee ylitöitä ja viikonlopputöitö niin palkka tuplaantuu helposti ja boonuset päälle.
- ...........
Paskaa palkkaa maksava kirjoitti:
Oma kuljettajani on tienannut vuoden alusta elokuun loppuun verotettavaa tuloa 25.600 euroa.
Hän piti neljän viikon kesälomankin. Mikäli tahti on sama kuin tähänkin asti, tienaa hän vielä n. 13.000 euroa.
Näin ollen vuoden verotettava paska palkka tekee n. 38.600 euroa.
Pikku mainintana, hän on perheellinen, eikä vietä viikonloppujaan kapakoissa, vaan on viikonloput melko usein töissä pitäen vapaata yleensä viikolla.
Kuukauden työtunnit ovat n. 200-220 tuntia ja hän ajaa stadissa etupäässä öisin.
Siinä sinulle se paskaakin paskempi autokuskin liksa.
Tyydyttikö?Laskeskelin että tuo tekee 3200 bruttoa kuussa! Eli auton kassaan tulisi noin 10000kuussa kuskin toimesta!! Eli tunti ansioksi kassaan noin 50e/tunti. No saa kyllä olla joku supermies jos näin on.
- Werdi
Palkka on verottomasta kassasta 25-40%
mitään muita etuja ei ole
Ei sairasajan palkaa keälomakorvaus 11% ansiosta
Ei lomalta paluurahaa.
Siis yrittäjä omalla riskillä,palkka tulee ajetuista km siis jos vuorossa painaa -400 km joista maksetut 50% siitä jää liksaakin,jos keikka ei ole ei tule liksaakaan,tietty omasta motiivistakin kiinni mitä sillon kun sitä keikkaa on ehtii pystyy ajamaan,Mäkillä seisominen ei tuota jos ajoa on sillä vai km tuotta tuloa - paskaa palkkaa maksava
........... kirjoitti:
Laskeskelin että tuo tekee 3200 bruttoa kuussa! Eli auton kassaan tulisi noin 10000kuussa kuskin toimesta!! Eli tunti ansioksi kassaan noin 50e/tunti. No saa kyllä olla joku supermies jos näin on.
"No saa kyllä olla joku supermies jos näin on."
Ei tarvii. Sehän tekee vain alle 500€/vuoro. Kyllähän nyt 500 saa stadissa melko helposti varsinkin yövuorossa. Paras kassa, jonka hän ajoi mulle 12 tunnissa oli 789€.
Kuten sanoin, hän on ahkera, niin, eikä juo lainkaan kahvia... ;-) - viinasta puhumattakaan! - tehdatyöläinen
Paskaa palkkaa maksava kirjoitti:
Oma kuljettajani on tienannut vuoden alusta elokuun loppuun verotettavaa tuloa 25.600 euroa.
Hän piti neljän viikon kesälomankin. Mikäli tahti on sama kuin tähänkin asti, tienaa hän vielä n. 13.000 euroa.
Näin ollen vuoden verotettava paska palkka tekee n. 38.600 euroa.
Pikku mainintana, hän on perheellinen, eikä vietä viikonloppujaan kapakoissa, vaan on viikonloput melko usein töissä pitäen vapaata yleensä viikolla.
Kuukauden työtunnit ovat n. 200-220 tuntia ja hän ajaa stadissa etupäässä öisin.
Siinä sinulle se paskaakin paskempi autokuskin liksa.
Tyydyttikö?Vai että kehtasi pitää 4 viikkoa kesälomaakin.
Eikös se ole ihan normaalia ainakin kaikilla muilla aloilla.
Itse olen tehtaassa töissä kevyessä ja siistissä sisätyössä.
Normaalit 8,5tpäivässä ruokatunteineen.
Liukuma klo 7.00-10.00/15.30-18.30.
10 palkallista pekkaspäivää vuodessa.
Vuosiansio 42.000e.
Eli ei tarvitse ihmetellä miksi rengeistä on pulaa.
Isäntänä omalla ajavalla tilanne on tietty toisenlainen. - paskaa palkkaa maksava
tehdatyöläinen kirjoitti:
Vai että kehtasi pitää 4 viikkoa kesälomaakin.
Eikös se ole ihan normaalia ainakin kaikilla muilla aloilla.
Itse olen tehtaassa töissä kevyessä ja siistissä sisätyössä.
Normaalit 8,5tpäivässä ruokatunteineen.
Liukuma klo 7.00-10.00/15.30-18.30.
10 palkallista pekkaspäivää vuodessa.
Vuosiansio 42.000e.
Eli ei tarvitse ihmetellä miksi rengeistä on pulaa.
Isäntänä omalla ajavalla tilanne on tietty toisenlainen.Joo. Minäkin tiedän paljon ja isosti paljon erilaisia ammatteja, joissa tienaa paljon ja isosti paljon enemmän kuin taksikuski tai taksiautoilijakaan.
Sanoinkin maksavani ihan paskaa palkkaa, tottakai ja tietys JUURI SINÄ tienaat isosti paljon enemmän!!
Eihän taksikuski ole juuri edes kouluttautunut kuten sinä, kirjoitustaitokaan ei ole niin hyvä kuin sinulla "tehdatyöläinen", mikä tehdatyöläinen sitten onkin. Mikä ammatti se muuten on? - paskaa palkkaa maksava
paskaa palkkaa maksava kirjoitti:
Joo. Minäkin tiedän paljon ja isosti paljon erilaisia ammatteja, joissa tienaa paljon ja isosti paljon enemmän kuin taksikuski tai taksiautoilijakaan.
Sanoinkin maksavani ihan paskaa palkkaa, tottakai ja tietys JUURI SINÄ tienaat isosti paljon enemmän!!
Eihän taksikuski ole juuri edes kouluttautunut kuten sinä, kirjoitustaitokaan ei ole niin hyvä kuin sinulla "tehdatyöläinen", mikä tehdatyöläinen sitten onkin. Mikä ammatti se muuten on?Vaimonikin on lääkäri, hänkin tienaa kolmin-nelinkertaisesti sen mitä minä, vaikka olen ihan itse autoilija ja minulla on peräti kaksi taksilupaakin. Vaan onpahan hänen pitänyt kouluttautua runsaasti meihin ressukoihin nähden.
Että me molemmat, varsinkin sinä, olet perin huonopalkkainen vaimooni nähden.
Pelkkiä surkimuksia ollaan... - näkkäri...
paskaa palkkaa maksava kirjoitti:
Vaimonikin on lääkäri, hänkin tienaa kolmin-nelinkertaisesti sen mitä minä, vaikka olen ihan itse autoilija ja minulla on peräti kaksi taksilupaakin. Vaan onpahan hänen pitänyt kouluttautua runsaasti meihin ressukoihin nähden.
Että me molemmat, varsinkin sinä, olet perin huonopalkkainen vaimooni nähden.
Pelkkiä surkimuksia ollaan...Kyllä me ollaan pellejä ja tyhmiä. Mäkään en ole käynny, kun ammattikoulun ja jo silloin tuurasin taksia. Päivääkään en koulutusta vastaavaa työtä ole tehnyt, ajanut VAAN taksia. Omat luvat antoivat myös tälle kouluttamattomalle raasulle jo 80 luvun lopulla. Yllätys on kuitenkin se, että mullekkin kouluttamattomalle riistäjä isännälle, joka ei aja enää alle 50-vuotiaana edes yö vuoroja ja joka maksaa kahdelle kuljettajalle hyvää palkkaa, jää jumakauta tästä hommasta jopa verotettavaa tuloa;) Kyllä tää on niin väärin koulutettuja kohtaan että;)
- tehdatyöläinen
paskaa palkkaa maksava kirjoitti:
Joo. Minäkin tiedän paljon ja isosti paljon erilaisia ammatteja, joissa tienaa paljon ja isosti paljon enemmän kuin taksikuski tai taksiautoilijakaan.
Sanoinkin maksavani ihan paskaa palkkaa, tottakai ja tietys JUURI SINÄ tienaat isosti paljon enemmän!!
Eihän taksikuski ole juuri edes kouluttautunut kuten sinä, kirjoitustaitokaan ei ole niin hyvä kuin sinulla "tehdatyöläinen", mikä tehdatyöläinen sitten onkin. Mikä ammatti se muuten on?Ihan peruskoulupohjalta ponnistan.
Ja kun sun kirjoitusasua katsoo, niin ISOSTI ei ole siinäkään kehumista. - paskaa palkkaa maksava
tehdatyöläinen kirjoitti:
Ihan peruskoulupohjalta ponnistan.
Ja kun sun kirjoitusasua katsoo, niin ISOSTI ei ole siinäkään kehumista.Kyllä! Perille meni. Olet tottakai parempi ihminen, ellei parhain ihminen ja tietysti suurempipalkkaisempi... ;-)
- paskaa palkka maksava
paskaa palkkaa maksava kirjoitti:
Kyllä! Perille meni. Olet tottakai parempi ihminen, ellei parhain ihminen ja tietysti suurempipalkkaisempi... ;-)
Minä en käynyt edes peruskoulua. Silloin käytiin vain kansakoulu...
Tiedätkös mikä se koulu on? - wwwwwwwwwwwwwwwww
paskaa palkka maksava kirjoitti:
Minä en käynyt edes peruskoulua. Silloin käytiin vain kansakoulu...
Tiedätkös mikä se koulu on?Joo köyhäinkoulu.
- paskaa palkkaa maksava
wwwwwwwwwwwwwwwww kirjoitti:
Joo köyhäinkoulu.
Köyhäinkouluhan se. Mistä tiesit?
Köyhyys ei ole ilo, vaikka se joskus naurattaakin.
Toista se on teillä ISOpalkkaisilla tehdatyöläisillä ;-) :D :D - pääsis
paskaa palkkaa maksava kirjoitti:
Köyhäinkouluhan se. Mistä tiesit?
Köyhyys ei ole ilo, vaikka se joskus naurattaakin.
Toista se on teillä ISOpalkkaisilla tehdatyöläisillä ;-) :D :Dtuollaiseksi tehdastyöläiseksi? Olis ihan kiva heivata näillä koulutuspohjilla nää paskat taksihommat narikkaan ja siirtyä tommoseks tehdastyöläiseksi, jossa saa palkkaa, ei tarvi ilmeisesti tehdä mitään, on lomia ja pekkasia. Saa varmaan valita omat työaikansakkin miten haluaa ja liksa ei ole alle 4000e/kk.
Ps. tulis nyt pakksata ja tappais tommoset hemmetin pekkaset, nehän on jo aikansa eläneitä, lienee vuodelta CCCP/SKP.
- yks onneton autoilija
niin saattaa olla tuo palkkaus yks syy siihen miksi sinne ei löydy kuskeja,mut maakunnassa,ei löyvy kuskeja myöskään,muuta kun viikonlopuiksi,siksi toiseksi eipähän täällä kohta ole ajojakaan kun toiset kartelloituu keskenään ja kerää kaikki ajot itselleen,ja muille ei jää mitään ajettavaa,ja vielä lääninhallitus uskoo tilastoja,ja myöntää lisää lupia tänne seisomaan kopille jos joku mummo älähtää ja joutuu vähän aikaa odottaan autoa,pitäs olla joka asiakkaalle oma taksi nenän edessä,luuleeko joku et se kannattaa,kun kaikki maksut syö jo nyt koko katteen,joo kaikki neropatit vaan oitä tänne viikolla kyttäämään keikkoja näette mitä löytyy
- TEKEEN....
METALLITÖITÄ VUOROHOMMISSA PIENEEN KAUPUNKIIN PASKASEEN PAJAAN,SIIS HITSAUSTA YMS..RASKAITA LEVYTÖITÄ!!!
PALKKA 10,30E KURSSIEN JA MELKEEN NELJÄN VUODEN TYÖKOKEMUKSELLA!!!
MIELUUSTI AJELISIN ÖISIN AUTOLLA MIELUMMIN VAIKKA OIS KUINKA JUOPPOJA KYYTISSÄ!!!NEHÄN SEN MUN PALKANKIN MAKSAA!!!EIKÄ YLEENSÄ OLE KAUAA KYYDITTÄVÄNÄ!!!
ETTÄ ALAN VAIHTO MIELESSÄ HEITTELEN PAINAVIA LEVYNKAPPALEITA!!:) - pulmaan
pimeille takseille lupa!
- jotka suurine luuloineen
Täällä jotkut suurine luuloineen taksiammatista huutavat TAKSIT VAPAAKSI, en mä rengiksi, isännäksi vaan rupean, mutku lupia ei saa. Sitten kun luvat haetaan sen kummemmin selvittämättä alan kulurakennetta ja asiakasmääriä, sitten alkaa valitus. Eiks tää ollutkaan niin hyvää hommaa. Tai joku Primera-ukko täällä valitti ettei lupia saa. Hän kun tulis vaan kakkostyönä kermoja kuorimaan tietämättä alasta hönkäsen pöläystä.
"...kun kaikki maksut syö jo nyt koko katteen,joo kaikki neropatit vaan oitä tänne viikolla kyttäämään keikkoja näette mitä löytyy..."
Kuulutko sinä(kin) heihin?
Neropatteihin...
- EiKiitos..
Joo, koettu on. En aja hesassa vaikka palkka olisi mitä. Jotenkin sai käsityksen, että suurin osa asiakkaista oli vajakkeja tai sitten ei ole lainkaan saatu kotoa mitään tapakasvatusta.
- Kunhan puhuvat lämpimikseen...
Itse olen ajanut 17v.renkinä Tampereella.Eikä suuremmin omat luvat kiinnosta(ENÄÄ)....(SELKEÄ SYY)Sille rahalle mitä sieltä saa, ON MONTA OTTAJAA,Ja niitä sitten riittääkin,Renkinä ei tartte ajatella kuin pelkät osoitteet ei auton vaihtoja eikä veroja /ym. eläke maksuja/ties mitä.Itse olen HUOM:SAANUT ajaa CITIKOILLA ,Joka on valta merkki KOREALAISTEN, kanssa suomessa TAXISSA. AINOA JÄRKEVÄ TODELLA JÄRKEVÄ ostos ensi autoksi.Perustelut ,Hinta /laatu/taxiin ei suurempia seisokki korjaamo käyntejä PASKKAA VOI SYYTÄÄ NETTIIN OLEMATTA Päivääkään TAXISSA Tietämättä höykösen pöläystä todellisista asioista käteen jäävistä netto ansioista .Ja niistä.UUDEN ISÄNNÄN HELPOISTA ANSIOSTA ,VELKAKIERTEESTÄ MAHD:Konkurrsista mikä ei ole harvinaista. Renkinä ollut ?Uusi isäntä ostaa OK,Talon,moottoripyörän,(KIMI)Tason veneen tarjoilee lähipubissa vanhoja unohtuneita kalja velkojaan kavereille alkohlisoituu entisestään mitä se on ollut ennen,tätä suurta, (MOKAA SAADA KAUAN KAIVATTU TAXI LUPA)Tärkeintä on ensi alkuun ottaa huomioon ,MAHDOLLISET Ennalta arvaamattomat menot Sairaus perhe asunto velat ,ym,s.JA MIKÄ TÄRKEINTÄ OPETELLA (((( TASKU LASKIMEN KÄYTTÖ))).Se uskoo ken on ? ehkä kokenut.
- 17v renkinä
tehdä tehtävänsä vai oletko jurrissa? eihän tuosta tekstistä ota erkkikään selvää.
- SUN AJATUS
17v renkinä kirjoitti:
tehdä tehtävänsä vai oletko jurrissa? eihän tuosta tekstistä ota erkkikään selvää.
JA ÄLYKKYYS OSA MÄÄRÄLLE LUETTAVAKSI.Oletko muuten päivääkään ajanut taxia, muualta kuin takapenkiltä hönö päisenä örisevänä SAATANAN TINKARINA Joka narisee koko ajan kun kuski ei antanut rahaa sulle että sai sut`viedä kotiin.tappeleen ja nariseen.
- armeijjaa!!!
Ja sitte sinne piää viä mennä tekemään niiden työtkin että sossusta tulee "fyffet"!!! Imekää. . . . .
Olen kuullut että helsinkiläiset työnantajat ottavat kyllä mielummin muualta päin suomea työntekiöitä kun sieltä itsestä... Mitä, mikä vitun vätysten leiri siä oikeen on...- paskojahan ne!
Eiköhän siä jo homotkin rupee olee koko sukasluvusta 60% Kuka siä nyt miesten hommia tekis
- Make60
Kyllä taksikuskeja löytyy jos siitä maksettaisiin
kunnon palkka. Nykyjää kuski on provikka palkalla eli jos ei ole ajoja niin ei saa palkkaakaan. Ei muuta kun kiinteä 10-15€/tunti niin kyllä kuskeja löytyy ja 8 tunnin työaika.
Nykyisillä palkkamallilla ei kukaan itseäänkunnioittava henkilö ei taksia rupea ajamaan. Itse olin noin 15 vuotta menossa suorittamaan taksiluvan että olisi joskus käydä tuuraamassa mutta kun kuulin palkan niin ei homma enää kiinnostanutkaan.- meinasit
että sitä palkkaa voi maksaa, jos taksi seisoo tolpalla ilman asiakasta? Sitten, kun sellainen tulee kyytiin ja ajaa 10€ keikan istut taas samalla tolpalla sitä 10€ keikkaa odottamassa. Jos jonkun, vaikka putkifirman asentaja lähtee tekemään saman ajan työn, kun tuon 10€ keikan ajamiseen kuluu, on laskutus moninkertainen ja jos se tehdään päivystyksenä kerroin nousee edelleen. Taksissa on liki aina samat taksat. Mistä silloin voi yrittäjä maksaa, kun ei tule sitä liikevaihtoa mistä maksaa? Mielellään sitä maksaisi vaikka mitä mutta kun ei ole/tule mistä maksaisi. Senhän jokainen taksia hiljaisena aikana ajanut tajuaa itsekkin.
Niin tuo ratkaisu ei todellakaan ole helppo tai yksinkertainen! Taksilupien reilu lisääminen ei auta koska suuri osa kokeneista kuljettajista lopettaisi hommat tulojen pienenmisen johdosta.
Kuskeja juu tarvittaisiin lisää koska läheskään kaikki autot eivät ole liikenteessä vaikka saisivat olla... Toisaalta alalla on työnantajia ("isäntiä") joille kukaan ei halua ajaa. Esimekkinä eräs jonka tiedän, maksaa reilua palkkaa (40% nettoajotuloista) mutta on muuten täysi mulk** eikä kukaan halua tehdä hänelle töitä.
Pk-seudulla ongelma on varmaan maan suurin, ja suurin syy on puhtaasti maantieteellinen, mutta yhtä suuri syy on ravintoloiden aukiolopolitiikka. Kolmanneksi syyksi pitänee mainita Halsingin taksien ja ympäristön kuntien taksien yhteistyökyvyttömyyden.
Helsingissä asiakkaat menevät pääasiassa 3:een suuntaan (Länsi, Pohj ja Itä). Matkaan menee varmaan keskimäärin 10 minuuttia ja takaisinajomatkaan saman verran (vaihtelua on tietenkin paljon), eli yksi taksi kerkiää ajaa 3 kyytiä tunnissa. Takseja on pk-seudulla yhteensä n. 2000 viikonloppuna ajossa, joten kyytejä ajetaan yhteensä n. 6000 tunnissa. Ja paljonko asiakkaita on yhteensä ravintoloissa?? Sitä en tiedä, mutta kun he kaikki tulevat taksitolpille vajaan 2:n tunnin aikana (2.30-4.30) niin katastrofi on valmis!
Ravintoloiden aukioloaikoja pitäisi radikaalisti porrastaa! Baarit ja Pubit menisivät kiinni jo 1.30, discot ja laadukkaammat baarit 2.30-3.30 ja sitten olisi vielä kansaenväliset yökerhot jotka saisivat oll auki vaikkapa 5.30:een asti!
Tällä hetkellä esim. pe-iltaisin 22-24 välisenä aikana takseilla ei ole paljoa töitä koska jo silloin kaikki autot ovat liikenteessä mutta asiakkaat ei vielä liiku paljoakaan koska esim julkinen liikenne pelaa varsin hyvin.
Ja jos pk-seudun kuntien taksiyhteistyötä lisättäisiin ei kaikkien tarvitsisi ajaa "asiakas kyydissä lähiöön ja tyhjänä takaisin hakemaan uutta asiakasta..." -vaan olisi mahdollisimman monella taksilla lähes koko ajan asiakas kyydissä -tällä hetkellä liian moni ulkokuntalainen ajaa vapaana takaisin omalle alueelleen koska ei tiedä että esim. sadan metrin päässä olisi asiakkaita...- viellä vähän
Helsinki sijaitsee niemellä, josta ei pääse etelään. Edellisen kirjoitajan suuntimat ovat oikein. Kun keskustastan kaikki kapakat sulkevat samaan aikaan 5000 taksiakaan ei riitä kaikille asiakkille. Kun auto lähtee viemään yhtä asiakasta keskustasta vaikka espooseen, sen on palattava tyhjänä takaisin hakemaan seuraavaa asiakasta keskustasta, eli autoja on pakko siirtää tyhjinä sinne missä niitä tarvitaan. Mikään yhteisliikenne ei ratkaise Helsingin keskustan ruuhkapiikki ongelmaa, sillä kukaan ei ole tulossa taksilla keskustaan siihen aikaan, kun ravintolat ovat menossa kiinni. Yhteisliikenteen laajentaminen auttaa muihin aikoihin mutta ei siihen yölliseen hulabalooseen, joka keskustassa vallitsee. Yhteisliikenteen laajentaminen saattaisi jopa pahentaa keskustan autopulaa ja pitää autot pois sieltä entistä pidempään, jos ne jäisivät ajamaan kyytejä vantaalle ja espooseen.
Järkevä asiakas lähtee tunti ennen pahinta ryysistä ja saa auton aina suoraan tolpalta se on varma se.
Ravintoloiden aukioloaikojen porrastuksessa olen samaa mieltä, kunhan kaikki ei tunge jatkoille niistä sulkeutuneista niihin, jotka ovat edelleen auki:) - Pillipiiparinen
viellä vähän kirjoitti:
Helsinki sijaitsee niemellä, josta ei pääse etelään. Edellisen kirjoitajan suuntimat ovat oikein. Kun keskustastan kaikki kapakat sulkevat samaan aikaan 5000 taksiakaan ei riitä kaikille asiakkille. Kun auto lähtee viemään yhtä asiakasta keskustasta vaikka espooseen, sen on palattava tyhjänä takaisin hakemaan seuraavaa asiakasta keskustasta, eli autoja on pakko siirtää tyhjinä sinne missä niitä tarvitaan. Mikään yhteisliikenne ei ratkaise Helsingin keskustan ruuhkapiikki ongelmaa, sillä kukaan ei ole tulossa taksilla keskustaan siihen aikaan, kun ravintolat ovat menossa kiinni. Yhteisliikenteen laajentaminen auttaa muihin aikoihin mutta ei siihen yölliseen hulabalooseen, joka keskustassa vallitsee. Yhteisliikenteen laajentaminen saattaisi jopa pahentaa keskustan autopulaa ja pitää autot pois sieltä entistä pidempään, jos ne jäisivät ajamaan kyytejä vantaalle ja espooseen.
Järkevä asiakas lähtee tunti ennen pahinta ryysistä ja saa auton aina suoraan tolpalta se on varma se.
Ravintoloiden aukioloaikojen porrastuksessa olen samaa mieltä, kunhan kaikki ei tunge jatkoille niistä sulkeutuneista niihin, jotka ovat edelleen auki:)Ravintolat juottaapi asikkaitaan liian humalaan,eikös lakikin kiellä "humalaiselle" tarjoilun,pilli suuhun ja jos näyttää liikaa,esim.rajana 1.0 promil.niin ulos ja taksilla kotiin,loppuis jonot taksitolpilta!
Miksi ei linja-auto yrittäjät aja yöliikennettä ko. ruuhka aikana(tietysti auton pitäis olla muovisisustainen,et sais ryyteet pestä painepesurilla ja vanhaki losu hommaan kelpais),markkinarakoa/kysyntää olis,jos kerran kolmeen ilmansuuntaan tarttis linjat ajaa,enin ryysis purkaantuis ja takseillekkin varmaan jäis omat asiakkaansa. - ja jostain samaa mieltä
Ei helsingin taksit ja ympäristön taksit ole yhteistyökyvyttömiä vaan Htd;n johto ja Lähitaksin johto. Epäilen että taustalla on jotain vanhoja kaunoja ajalta jolloin työmahdollisuuksia oli vähemmän.
Taksikuskit itse ovat todella yhteistyökykyisiä ja ammattitaitoisia kavereita.
Ja useimmat ajaisivat myös naapurikunnissa keikkaa jos vain saisivat sitä.Täysin varmaa on että ammattimiehet hakeutuvat sinne missä keikkaa on tyrkyllä ja jos siitä vaan vihiä saavat, ovathan he kaikki provikkapalkalla.
Taksat pitäis olla 30% korkeammat, et joku viittis tulla töihin. Mikään yksityinen palvelu ei oo näin naurettavan hintaista.
- Nimetön
Taksi uutisessa sanotaan että,tervetuloa työttömät mutta kuka maksaa työttömän taksikurssin.Itse lähtisin seuraavalle kurssille mutta ei löydy pers aukiselle rahoittajaa kun kurssi maksaa 350 euroa ja päälle vielä lääkärintarkastus.
- maksaa
Kyllä siellä on isäntiä jokta ovat valmiita maksamaan kurssin. Edellyttäen tietenkin että ajat heille jonkun aikaa.
Työvoimatoimiston sivuilta löytyy.
Pitää nääs olla aktiivinen, ei ne sinua sieltä kotoa tule hakemaan...
- veksi666
Eu:n myötä paljon bunkkereita on purettu. Taksi ja apteekki on vielä vapauttamatta. Kun noita takseja katselee, niin ei niiden tarvitse paljoa kustannuksista välittää. Ökydiplomaatti pirssillä päästellään. Vapaa kilpailu takseihinkin, niin jo riittää takseja ja asiakkaita.
- EU direktiivi
havaintokykysi on parempi kuin järkesi. Jos tunnistat jo nyt taksiliikenteessä brändin vaikutuksen, niin luuletko, että ilman sitä tullaan paremmin toimeen vapaassa kilpailutilanteessa.
Muistin virkistämiseksi. Taksi ajaa ja pitää pystyä ajamaan monenlaista ajoa. Ei taksi ole vain juoppokuski. - Luvat vapaaksi!
Mikäli taksiyrittjät poraa että tulee kilpailua ja he ei osaa muuta tehdä on korkea aika opetella.
Annetaan vaikka osuuskaupoille 10 000 taksilupaa ja he saa jakaa ne haluamilleen paikkakunnille. Tehdään ns. ABC takseja isoja näyttäviä ja siistiä autoja. Tilaamme aina ABC taksin. Mitäs te x taksimiehet teette elätte entisillä tienesteillä. Näin se toimii myös huoltamo/kahvila toimminta!
Tuossa hyvä ehdotus ministeriöön!
Tai toinen vaihtoehto luvat kokonaan vapaaksi, ne jotka osaa ja haluaa palvella pärjää! Kellä ei kantti kestä tippukkot pois! Ja sitten MB:t myyntiin! Asiakkaita on vakio määrä. Takseja lisää niin saatais hyvä konkurssiaalto aikasex. Arvostelijoille voin vaan toivottaa tervetulleex alalle. Palkkaan heti pari.
- Seppooo
markuulio kirjoitti:
Asiakkaita on vakio määrä. Takseja lisää niin saatais hyvä konkurssiaalto aikasex. Arvostelijoille voin vaan toivottaa tervetulleex alalle. Palkkaan heti pari.
Vai on asiakkaita vakio määrä? Kui?
Jos tarjonta paranee, asiakkaita lisää. Jos hintoja nostaa, asiakkaat vähenee. Jos sataa...vuodenaika...tapahtumat...lama...
Selitätkö?
- gangsteri
ei mitään järkee,kun saa vähemmän,kun sairaanhoitajat ja päivät aina yli 10 tuntia!!
se pitäisi tehdä laskutuksella niin toimisi - juttua
Tuntipalkkaa kysyttiin. Todellakin vaihtelee välillä 3-17e/h. Keskiarvoisesti voisi olla noin 10e. Tämä ei siis pääkaupunkiseudulla. Huippu 17e saavutettu jonain viikonloppuiltana. 3e taasen hiljaisena kesäpäivänä tai yönä.
Ei näillä palkoilla kovinkaan moni ole halukas lähtemään taksikuskin hommiin, ei koskaan tiedä paljonko vuoron aikana ansaitsee.
Kohtuullinen ansio vaatii aina vkl-iltoina työssäoloa, joka lopulta vaikuttaa jo ihmissuhteisiin ja omaan jaksamiseen. Myös vuorot ovat todella pitkiä, jotta jonkunlaiseen palkkaan pääsisi.
Itse en omaa lupaa haluaisi vaikka saisin, työtuntien määrä kasvaisi todella isoksi, reilusti yli 200 tuntia kuukaudessa jotta jotain jäisi viivan allekin. - V: Tähän on tultu
Kateus vie kalatkin vedestä!
- ainoa mitä...
se vie, musta se vie koko mädin vedestä.
- rutinoff
mikä on paska palkka?? Viime vuoden verotettava
tulo oli 41.000 egee.Tosin olivathan vuorotkin
pitkiä,eikä lomaakaan juuri tullut pidettyä.- huono palkka
ei ihme ettei tule kuskeja tuo on todella huono liksa.Ei minullakaan olisi varaa pitää lomia jos tienaisin noin huonosti.Voimia kuskit annan tästä lähin tippiä teille kun käytän taksia.
- weatend
huono palkka kirjoitti:
ei ihme ettei tule kuskeja tuo on todella huono liksa.Ei minullakaan olisi varaa pitää lomia jos tienaisin noin huonosti.Voimia kuskit annan tästä lähin tippiä teille kun käytän taksia.
Et kai totta vie uskonut että taksisävööri tienaisi noin jettä huonost.Minnä asun esbo westend ja tiedän että täällä hemma yks taksi eikä täälä tuskin kukaan tienaa alle 70000 euroa.
- minäkin luovuin
weatend kirjoitti:
Et kai totta vie uskonut että taksisävööri tienaisi noin jettä huonost.Minnä asun esbo westend ja tiedän että täällä hemma yks taksi eikä täälä tuskin kukaan tienaa alle 70000 euroa.
taksiliikenluvasta, brutto ylitti vaivoin satatuhatta euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124