Historian valossa voimme muotoilla seuraavan hahmotelman:
- Silloin, jolloin oma maanpuolustus on heikoissa kantimissa ja armeija rempallaan, niin juuri silloin saattaa osua tulemaan se paha päivä, jota ei pitänyt laisinkaan tulla kuuna kullan valkeana. Ja liian myöhään valtakunta huokuu henkitoreissaan: Olisi pitänyt olla oma, riittävä maanpuolustus. Nato-apujoukot tulevat, jos tai kun joskus kerkiävät dokumentoimaan savunneitten raunioitten kylmiä jäänteitä.
- Silloin, kun oma maanpuolustus on kunnossa ja siihen on satsattu riittävästi, silloin Suomea kunnioitetaan ja arvostetaan kaikissa naapurimaissa ja muuallakin ja juuri silloin armeijaan satsaaminen saattaa vaikuttaa rajallisen budjettirahan haaskaukselta, kun tarjolla olisi myös Baltian malli, jossa maalla itsellään ei ole juuri mitään maanpuolustusta, vaan ainoastaan Naton propagandistinen "turvavarjo".
Uskomusdilemma
5
260
Vastaukset
- Vetosolmu
Kävelin taannoin vesisateessa, joka kasteli pahoin vaatteeni. Ylväästi vierelläni talsi kaveri, jolla oli sateenvarjo, joten hän pysyi kuivana koko ajan. Kenkutti, kun itselläni ei ollut lainkaan turvaa sadetta vastaan, mutta toisella oli.
Sen jälkeen avasin oven, missä oli kyltti: täällä myydään sateenvarjoja. Kaivoin kuvettani, sillä tiesin, että sadepäiviä on jatkossakin, vaikka jotkut povaavat maailmanloppua koko ajan. Sen jälkeen en ole kastunut pilvisäidenkään yllätettyä, vaan aina päässyt perille kuivin jaloin.
Sateenvarjo maksoi tietysti hieman, mutta paljon enemmän tuhlautui aiemmin rahaa vaatteiden pesuun ja kuivatukseen. Yskänlääkkeitäkään en ole tarvinnut, koska en ole kastunut läpimäräksi. Selkeätä säästöä on siis kertynyt. - pitää kohdata
vaikeudet persoonakohtaisesti. Menneistä ei voida/haluta/kyetä oppimaan mitään. Ihan samalla tavalla kuin nykyiset liukuhihnalta tuotetut sekundatohtorit kirjoittavat historiaa uusiksi, niin meidän pitää löytää myöskin jonkin kaltaista hätäkäyttöä joka suhteessa ylituotetuille ye-upseereille. Ainahan nuo uraa edistävät hyvin palkatut kansainväliset tehtävät ovat mukavampia kuin oma maanläheinen maanpuolustus kouluttajana. Kaiketi se että nuo Naton Texasin/USA:n slummeista kootut nahkatukat hoitavat maanpuolustuksen jatkossa antaa meille oikeuden laiminlyödä omalta kohdalta. Kuten historia on osoittanut , niin sieltä maailman turuilta kilvan riennetään avuksi.
- W.Leiriniekka
Kyllä, kyllä, joopati joo. Vanhan kunnon ajan musiikki on aivan rattoisaa verrattuna "hevimetalliin". Uskallan sanoa käsitykseni silti, vaikka minulla ei ole erityisemmin edes korvakuulon sävelkorvaa ja vaikka meidän yhteinen ja kansamme naisväen syvästi rakastama pääministerimme, Nurmijärven honkien huminoitten humina, vaikka Hän tosiaan on oman kertomansa mukaan "hevimiehiä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361793
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329