ainakin joku 5-16% normaliin verrattuna tilan koosta riippuen. Koska se ei kuluta luontoa ja tulee siis ympäristölle halvemmaksi kun ei heidän vuokseen tarvi puhdistaa vesistöjä ainakaan, ja syöpä ym kulut laskee.
Luomuviljelijöille verohelpotuksia
4
3503
Vastaukset
- zdei -jemmari
Elikkä maataloustukea. Verohelpotus on nimittäin taloudellista tukea. Ei taida muuten olla kannattavaa toimintaa kun täytyy yhteiskunnan alkaa tukea.
- luomutilalliset
pärjäävät ilman, jos tuet lakkautettaisiin kokonaan. Näin ainakin kävi Islannissa, jossa tuet lakkautettiin ja josta lopulta tulikin luomumaanviljelyn menestystarinoita. Kysymys kuuluukin: miksei sama voisi tapahtua Suomessa? Varsinaisia esteitä tälle ei toki olisi, joskin minulle kelpaa luomuruoka tuotu ulkomailtakin.
- mallia
luomutilalliset kirjoitti:
pärjäävät ilman, jos tuet lakkautettaisiin kokonaan. Näin ainakin kävi Islannissa, jossa tuet lakkautettiin ja josta lopulta tulikin luomumaanviljelyn menestystarinoita. Kysymys kuuluukin: miksei sama voisi tapahtua Suomessa? Varsinaisia esteitä tälle ei toki olisi, joskin minulle kelpaa luomuruoka tuotu ulkomailtakin.
Tarkoitit varmaankin Uutta Seelantia. Islanti on nyt liittymässä EU:n jäseneksi, jolloin siellä tulee käyttöön EU:n maataloustukijärjestelmä.
Suomen on vaikea tehdä yksipuolisia ratkaisuja tukiasiassa. Ensin suurmaiden kuten USA:n tulisi lopettaa tukien maksaminen, Sitten EU:n voisi vähentää tukia. Sitten on vielä kilpailukyky ero esim Tanskaan verrattuna.
- Pentti Anis
Tämä luomujuttu on vähän kuin joku uskonto.
Ette varmaan osaa erottaa mikä on "luomuporkkanaa tai perunaa" ainakaan mausta.
Toreilla myydään luomuna käyriä kurkkuja ja muita epäkurantteja vihanneksia.
Ja viherpipertäjät menevät halpaan.
Samaten olen ihmetellyt herneenpalkoja myydään suomalaisina siihen vuodenaikaan aikaan ettei se ole mitenkään mahdollista.
Oikea kotimaa taitaa olla Italia.
Älkää nyt olko niin helkkarin tyhmiä, että maksatte ylimääräistä ihan turhasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911234Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221088- 48814
- 70810
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49677- 33662
- 60659
- 52627
- 50615