Kertokaas joku,

-outolintu-

millainen on tavallinen, ikäisensä näköinen ja oloinen 4-kymppinen mies tai nainen?

Kun näyttää siltä, että suurin osa 40-50 v. deitti-ilmoittajista kilvan vakuuttelevat olevansa ikäistänsä nuorekkaampia?

9

974

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vain

Tavallinen nelikymppinen on juuri se ikäistään nuorekkaampi;)

• sanoo että

hän on ikäisensä näköinen, niin hän on ainakin REHELLINEN mitä nämä itseään nuorekkaaksi väittävät eivät useimmiten ole.

• Minä vain

nuorekkaitakin, mutta itseään nuorekkaaksi mainostava ei sitä KOSKAAN ole minun kokemukseni mukaan. Olen käynyt jonkin verran treffeillä 40 miesten kanssa. Vain yksi EI väittänyt olevansa nuorekas - ja hän oli ainoa joka minun mielestäni oli selvästi ikäistään nuoremman näköinen.

• tutkimusta

liekkö emppiiristä tai mitä, mutta

Avasin itselleni kuvattoman profiilin, jonhon kirjoitin: Ropaltansa rupsahtanut, naamaltansa rypisynyt, maanvetovoiman vaikutuksesta kärsivä 40 nainen.... plaapplaap

Arvatkaapa sainko yhtään yhteydenottoa? Arvatkaapa vastasiko yksikään mies jota itse lähestyin minulle?

• vertasin

kolmi- ja nelikymppisiä. Enkä huomannut oikeastaan muuta eroa kuin kasvoissa näkyvän iän. Jutut, vaatetus, elämäntilanteen mukaiset menemiset yms. olivat suunnilleen samanlaiset.

• neljäkymppinen

Tuo nuorekkuus ainakin on yksilöllistä. Tunnen naisen 40 , jonka olemus on kuin nuoren tytön ja hän näyttääkin alle kolkytvuotiaalta. Hämmästyin, kun kuulin hänen ikänsä. Toinen esimerkki taas on mies, ikää 29v. ja hän näyttää huomattavasti ikäistään vanhemmalta, arvelin hänen ikäänsä joskus olemuksen, joka on vähän ukkomainen, ja kaljuuntumisen perusteella noin suunnilleen 45 vuotiaaksi. Hämmästyin hänenkin kohdallaan, kun sain selville hänen syntymävuotensa. Ihmiset "vanhenee" eri tahdissa ja se on hyvin yksilöllistä. Joku voi olla jo nuorena vanhan näköinen ja joillakin säilyy nuorekas olemus ja ulkonäkö pidempään.

• vaan kaikin tavoin parempia

Tuo "keskiarvoa parempi" -ilmiö pätee kaikilla elämänalueilla: jokainenhan muistaa esim. kyselyt, joiden mukaan vaikkapa 90 % autoilijoista pitää itseään keskimääräistä parempina kuskeina. Koulutus ja teoreettinen tieto tilastollisista jakaumista ei auta asiaa: eräässä tutkimuksessa selvitettiin yliopisto-opettajien käsityksiä opetustaidostaan, ja valtaosa heistä piti itseään keskivertoa parempina pedagogeina.

Asia erikseen on, miksi juuri tuo ikäkysymys jaksaa herättää niin valtaisaa mielenkiintoa tällä keskustelupalstalla. Aina parin päivän välein joku aloittaa uuden keskustelun samasta aiheesta!

• Minä olen ihan tavallinen oma itseni. Hetkeä vaille 50, elämä ei ole kohdellut välttämättä silkkihansikkain. Mielelläni näkisin peilistä jotain muuta kuin mitä näen, vaan ei voi mitään. Peili ei valehtele, ja miksi sen muuten pitäisikään...

Olen itse hyvinkin jäävi arvioimaan omaa "pappamaisuuttani" tai "nuorekkuuttani", siksi jätänkin sen niiden tehtäväksi, ketä se milloinkin kiinnostaa. Itse yritän tulla toimeen itseni kanssa, juuri niillä ulkoisilla ja sisäisillä ominaisuuksilla mitä minussa on!

Mav, 49-vuotias mies!

• Nainen 41v

että sanot noin rehellisesti!

Olet täysin oikeassa. Olin treffeillä miehen kanssa, joka profiilissaan valehteli ikänsä alakanttiin ja kertoi olevansa komea....totuus paljastui kyllä heti, mies oli n. 5v vanhempi mitä oli kertonut ja komea hän ei ollut...

Minäkään en kerroprofiilissani olevani hyvännäköinen, vaan mies voi kuvani saatuaan päätellä sen ihan itse. Jonkun mielestä olen kivan näköinen, jonkun mielestä en.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7237
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3401
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      155
      1693
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      305
      1631
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1250
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      248
      1195
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe