Mistä olemme tulleet ?

KaidanTienKulkija

Kuljin eräänä usvaisena aamuna aamuhämärässä kävelytietä pitkin. Kuljin alamäkeä kohti laakson pohjaa ja kun katsoin ylöspäin seuraavalle mäelle, näin siellä kaksi valkopukuista enkeliä.Liikutuin kyyneliin.
Kun olin tullut mäelle, näky oli kadonnut. Näky oli todella ihana ! Se herätti minussa aivan valtavan voimakkaan liikutuksen tunteen. Sanoinkuvaamattoman tuttuuden tunteen. Tunne oli pelkästään hyvä, ei siis pelottava .Aivankuin olisin aistinut jotain todella tuttua, mutta en vain muista mitä !
Tämä sai minut miettimään, mistä olemme tulleet tänne ? Vai syntyykö sielumme hetkellä, kun munasolu hedelmöittyy ?
Tässä tapahtumassa ei ole oleellista se , oliko enkelit kuinka todellisia, vaan tuttudeen tunne, minkä ne herättivät.

34

1471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

ja sinä olit he. Tuttuuden tunne tulee siitä että sinä olet enkeli kun et ole ihminen. Ja kaikki olemme yhtä.

• KaidanTienKulkija

oli kieltämätä aivan käsin kosketeltava . Muistin silloin myös virren , jossa lauletaan : "Maailman kautta
        kuljemme laulain
        taivasta kohti matka vie "
        Siinä viitataan myös siihen , kuin olisimme tulleet tänne jostain muualta.
        Luen myös Raamattua jonkin verran ja minulle se on Jumalan sanaa , mutta en ole vielä löytänyt sieltä
        selitystä siihen, mistä olemme tänne tulleet.
        Tuo yllämainittu kokemukseni on ehkä vaikuttavin uskonnollisista kokemuksistani ja se kantaa ja vahvistaa minua varmasti koko elämäni ajan.

• miisamaria
        KaidanTienKulkija kirjoitti:

oli kieltämätä aivan käsin kosketeltava . Muistin silloin myös virren , jossa lauletaan : "Maailman kautta
        kuljemme laulain
        Luen myös Raamattua jonkin verran ja minulle se on Jumalan sanaa , mutta en ole vielä löytänyt sieltä
        Tuo yllämainittu kokemukseni on ehkä vaikuttavin uskonnollisista kokemuksistani ja se kantaa ja vahvistaa minua varmasti koko elämäni ajan.

Enkelten läsnäolo jonkun ihmisen kokemuksessa on merkki siitä , että todellisuus käsitetään monikerroksisena. Koko totuus ei onneksi ole siinä, mitä arjeksi kutsutaan. Tämän todellisuuden takana on jotain paljon suurempaa, parempaa , todellisempaa ja pysyvämpää. Se vahvistaa ihmisen elämää.

• Aritta

kuljemme laulain

ei ollut pelkästään uskonnollinen koska kaikki voivat kokea sellaista vaikka eivät olisi uskossakaan. Se on sellainen kokemus sieltä mistä olemme lähtöisin.

Minulla on teoria siitä mistä olemme kotoisin. Sinun ei tarvitse uskoa sitä jos et halua. :-)

Kaikki mitä on on Jumala ja me olemme henkiä Jumalasta tai enkeleitä tai valo-olentoja, miksi nyt haluamme itseämme kutsuttavan. Sitten osa meistä enkeleistä alkoi inkarneeraamaan tänne materiaan ihmisruumiisiin jotka me loimme itsellemme että saisimme kokea materian ja vastakohdan siihen mitä olimme silloin kun kuuluimme tuohon ykseyteen, muuten emme ymmärtäneet mitä ykseys oli.

Mutta juutuimme tänne karmankierteeseen ja meidän on elettävä monia elämiä ennenkuin pääsemme siitä eroon ja takaisin taas muiden enkeleiden pariin. Nyt he vartioivat meitä ja haluavat myös olla kanssamme koska olemme yhtä heidän kanssaan.

Raamatusta pystyy löytämään myös tämän teorian ja koska raamattu on kirjoitettu vertauskuvin on se tulkattava sieltä.

• miisamaria
        Aritta kirjoitti:

ei ollut pelkästään uskonnollinen koska kaikki voivat kokea sellaista vaikka eivät olisi uskossakaan. Se on sellainen kokemus sieltä mistä olemme lähtöisin.

Minulla on teoria siitä mistä olemme kotoisin. Sinun ei tarvitse uskoa sitä jos et halua. :-)

Kaikki mitä on on Jumala ja me olemme henkiä Jumalasta tai enkeleitä tai valo-olentoja, miksi nyt haluamme itseämme kutsuttavan. Sitten osa meistä enkeleistä alkoi inkarneeraamaan tänne materiaan ihmisruumiisiin jotka me loimme itsellemme että saisimme kokea materian ja vastakohdan siihen mitä olimme silloin kun kuuluimme tuohon ykseyteen, muuten emme ymmärtäneet mitä ykseys oli.

Mutta juutuimme tänne karmankierteeseen ja meidän on elettävä monia elämiä ennenkuin pääsemme siitä eroon ja takaisin taas muiden enkeleiden pariin. Nyt he vartioivat meitä ja haluavat myös olla kanssamme koska olemme yhtä heidän kanssaan.

Raamatusta pystyy löytämään myös tämän teorian ja koska raamattu on kirjoitettu vertauskuvin on se tulkattava sieltä.

Raamattua on osattava tulkita jos sieltä hakee vastauksia. Olin nuorempana jonkin aikaa eräässä pienessä uskonnollisessa yhteisössä ja siellä tuo oppi langenneista enkeleistä oli tulkittu lyhykäisyydessään näin : " Jumala loi enkelit . Kerran yksi enkeleistä syyllistyi ylpeyden syntiin ja alkoi pitää itseään Jumalana . Se nousi Jumalaa vastaan ja kolmannes enkeleistä sen mukana. Tämä enkeli joukkoineen karkotettiin taivaasta ja siitä tuli Saatana, pimeyden ruhtinas ja muiden langenneiden enkelten eli demonien päällikkö."
        Tämä on nyt siis vain yksi tulkinta ja sekin on tehty yhdistelemällä eri raamatunkohtia. Lisäksi siihen on vaikuttanut ennen kaikkea Raamatun ulkopuolinen, juutalainen kirjallisuus ja aivan erityisesti Heenonin kirja.
        Itse kun olin aikani tuossa yhteisössä, minua alkoi ahdistamaan se että ihmiset korostivat sitä, että kuinka paholainen kiusaa heitä ja kuinka taas on saanut kohdata " vihollisen hyökkäyksiä " jne..
        Itse kun en ollenkaan koe, että tässä nyt mikään PAHA koko ajan ympäröisi minua ! Vaan aivan päinvastoin. Koen elämän pikemminkin niin, että jokin itseäni suurenpi ja jokin HYVÄ ympäröi minua. Tämän vuoksi sitten lähdin pois aikoinani tuosta yhteisöstä , koska oma sielunmaisemani on niin erilainen. Siis valoisampi ainakin.
        Minusta onkin mielenkiintoista kuulla, että tuosta tulkinnasta langenneista enkeleistä on muitakin tulkintoja.

• Aritta
        miisamaria kirjoitti:

Raamattua on osattava tulkita jos sieltä hakee vastauksia. Olin nuorempana jonkin aikaa eräässä pienessä uskonnollisessa yhteisössä ja siellä tuo oppi langenneista enkeleistä oli tulkittu lyhykäisyydessään näin : " Jumala loi enkelit . Kerran yksi enkeleistä syyllistyi ylpeyden syntiin ja alkoi pitää itseään Jumalana . Se nousi Jumalaa vastaan ja kolmannes enkeleistä sen mukana. Tämä enkeli joukkoineen karkotettiin taivaasta ja siitä tuli Saatana, pimeyden ruhtinas ja muiden langenneiden enkelten eli demonien päällikkö."
        Tämä on nyt siis vain yksi tulkinta ja sekin on tehty yhdistelemällä eri raamatunkohtia. Lisäksi siihen on vaikuttanut ennen kaikkea Raamatun ulkopuolinen, juutalainen kirjallisuus ja aivan erityisesti Heenonin kirja.
        Itse kun olin aikani tuossa yhteisössä, minua alkoi ahdistamaan se että ihmiset korostivat sitä, että kuinka paholainen kiusaa heitä ja kuinka taas on saanut kohdata " vihollisen hyökkäyksiä " jne..
        Itse kun en ollenkaan koe, että tässä nyt mikään PAHA koko ajan ympäröisi minua ! Vaan aivan päinvastoin. Koen elämän pikemminkin niin, että jokin itseäni suurenpi ja jokin HYVÄ ympäröi minua. Tämän vuoksi sitten lähdin pois aikoinani tuosta yhteisöstä , koska oma sielunmaisemani on niin erilainen. Siis valoisampi ainakin.
        Minusta onkin mielenkiintoista kuulla, että tuosta tulkinnasta langenneista enkeleistä on muitakin tulkintoja.

tulkintoja on enemmänkin. :-)

Ja tosiaan, hyvyyshän meitä ympäröi eikä mikään paha olento. Miksi fokusoida pahaan kun voi fokusoida hyvyyteen? :-)

• kuolematon sielu
        Aritta kirjoitti:

pallollamme ovat näistä inkartuneista enkeleistä lähteisin? Ei kai kuitenkaan, mistä sitten ne muut sielut ovat lähtöisin mielestäsi.
        Kallistun siihen kivikunnasta kasvikuntaan,kasvikunnasta eläinkuntaan, eläinkunnasta ihmiskuntaan.
        Onhan ne humanoidit tietenkin saattaneet panna alulle uusia rotuja joskus ammoin, siitähän on maininta krisseleiden isossa kirjassakin.

• miisamaria
        Aritta kirjoitti:

tulkintoja on enemmänkin. :-)

Ja tosiaan, hyvyyshän meitä ympäröi eikä mikään paha olento. Miksi fokusoida pahaan kun voi fokusoida hyvyyteen? :-)

Kun nyt siinä seurakunnassa kuitenin opetettiin , että 2/3 enkeleistä on hyviä, niin miksi ajatella, että juuri jokin paha ympäröi meitä ja tekee hyökkäyksiä ! Enkeleistä eivät seurakuntalaiset, eivätkä sielunhoitajat juurikaan puhuneet . Opetuksessa ei mitenkään erityisesti korostettu pahan voimia, mutta yksilötasolla olikin ihan eri juttu . En vain koskaan ymmärtänyt , että miksi.

Sana enkeli on kuitenkin mainittu Raamatussa n. 300 kertaa. Vajaat 100 kertaa Vanhassa ja yli 200 kertaa Uudessa testamentissa. Erityisesti Johanneksen ilmestys suorastaan vilisee niitä.
        Kaipaankin enemmän keskustelua enkeleistä ja esim. täältähän sitä löytyy. Onneksi elämme vapaassa maassa ja voi itse valita , missä piireissä kulkee ja missä vaihtaa ajatuksiaan.

• <I>
        miisamaria kirjoitti:

Kun nyt siinä seurakunnassa kuitenin opetettiin , että 2/3 enkeleistä on hyviä, niin miksi ajatella, että juuri jokin paha ympäröi meitä ja tekee hyökkäyksiä ! Enkeleistä eivät seurakuntalaiset, eivätkä sielunhoitajat juurikaan puhuneet . Opetuksessa ei mitenkään erityisesti korostettu pahan voimia, mutta yksilötasolla olikin ihan eri juttu . En vain koskaan ymmärtänyt , että miksi.

Sana enkeli on kuitenkin mainittu Raamatussa n. 300 kertaa. Vajaat 100 kertaa Vanhassa ja yli 200 kertaa Uudessa testamentissa. Erityisesti Johanneksen ilmestys suorastaan vilisee niitä.
        Kaipaankin enemmän keskustelua enkeleistä ja esim. täältähän sitä löytyy. Onneksi elämme vapaassa maassa ja voi itse valita , missä piireissä kulkee ja missä vaihtaa ajatuksiaan.

"miksi ajatella, että juuri jokin paha ympäröi meitä ja tekee hyökkäyksiä"

Siksi koska se on se reaalinen todellisuus, jossa elämme. Langenneet enkelivallat heitettiin tänne maanpiiriin. Ei ole pahaan fokusoimista, jos sen todellisuuden realistisesti toteaa ja ottaa huomioon elämässään. Siksi enkeleistä ei niin kovin paljoa puhuta koska enkelit eivät ole evankeliumin sisältönä vaan Jeesus. Uskoville riittää että he tietävät että enkelit on lähetetty heitä varten varjelemaan ja tuomaan tietoa Jumalalta. Mutta liikaa ei saa enkeleihin huomiota kohdistaa, koska se vääristää uskoa, jonka kohteena on Jeesus.

http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2008-02-13

• Aritta
        miisamaria kirjoitti:

Meillä on sentään vapaus valita. Kaikilla ei ole.
        Ja tietenkin on silloin myös järkevämpää valita hyvyys. :-)

• Aritta
        <I> kirjoitti:

Siksi koska se on se reaalinen todellisuus, jossa elämme. Langenneet enkelivallat heitettiin tänne maanpiiriin. Ei ole pahaan fokusoimista, jos sen todellisuuden realistisesti toteaa ja ottaa huomioon elämässään. Siksi enkeleistä ei niin kovin paljoa puhuta koska enkelit eivät ole evankeliumin sisältönä vaan Jeesus. Uskoville riittää että he tietävät että enkelit on lähetetty heitä varten varjelemaan ja tuomaan tietoa Jumalalta. Mutta liikaa ei saa enkeleihin huomiota kohdistaa, koska se vääristää uskoa, jonka kohteena on Jeesus.

http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2008-02-13

Itse en edes usko moisiin. Ja se realistisesti toteaminen on yhtä kuin fokusoimista.

• miisamaria
        <I> kirjoitti:

Hyvä kun vastasit tänne, nyt tässä onkin tuhannen taalan paikka kysyä sinulta, mikä saa jotkut ihmiset kokemaan elämänsä niin, että jokin paha ympäröi ja sitä varten tulee aina taistella ?
        Kun nyt lähtökohta on kuitenkin se, että Jumala hallitsee tätä maailmaa - ei mikään paholainen - ja Jeesus on voittanut paholaisen vallan . Vielä kun tuon yllämainitun tulkinnan mukaan suurin osa enkeleistäkin on hyviä enkeleitä , niin mikä ihme saa jotkut vielä kokemaan että paholaisella on niin paljon valtaa. Sanoisinkin, että liikaa ei saa pahoihin henkiin huomiota kohdistaa, koska se vääristää uskoa ! Jään odottelemaan vastaustasi.

• miisamaria kirjoitti:

Mistä olemme tulleet? Vastaus löytyy Salli Laaksosen kanavoiman korjatun Uuden testamentin Johanneksen evankeliumista.>> Mahtavin enkeli lankesi ja joutui poistumaan taivaista. Samoin me muut(ihmiset), jotka olimme hänen puolellaan olleet. Mutta kun Jumala on hyvä ja rakkaus, armahti hän meitä ja antoi meille sanansa, mikä oli lupaus siitä että saamme palata hänen luokseen taivaaseen.
        >>Alussa oli sana, ja sana oli JUmalan tykönä, ja Jumalan oli sana ja lupaus.

• erinomaista

Minun sanoilla ilmaistuna sanoisin, että verho oli sinulla hetken aikaa jostain syystä ohuempi kuin normaalisti. Oman tuntuman mukaan tällaisia kokemuksia tulee kun niitä vähiten odottaa ja niitä ei etsi. Ne tulevat yllättäen ja jättävät ihmeellisen muistikuvan. Ehkä niiden tarkoituksena on herättää kysymyksiä ja antaa vastauksiakin aikaa myöten? Se tuttuuden tunne oli ehkä johtolanka sinun kysymykseesi. Kiinnittäisin huomiota nimenomaan tunteeseen, en niinkään visuaalisiin näkymiin.

• maude.chen

Kun olin asunut katolilaisessa luostarissa,arkkipiispa oli kertonut meille että on semmoinen tiede kun angelologia,mitä ilmeisesti tarkkoita tiede enkeleistä.Me ollaan eriluontoiset olennot kun enkelit,emme koskaan ollut niitä,eikä meistä koskaan ihan enkeleitä tulee.Enkelit suojelevat ja rakastavat meitä,pitävät meistä huolta,mutta vain silloin kun niitä pyydetään,koska kaikkille sallittu vapaa tahto.Meidän sieluille on tarkkoitettu erilainen kehitystie,mutta olemme silti enkeleitä lähellä.

• Katolilainen

Näkemys. Voisitko kirjoittaa lisää?

• maude.chen
        Katolilainen kirjoitti:

Näkemys. Voisitko kirjoittaa lisää?

Creatura Spiritualis.Ensimmäistä kertaa enkeleistä oli puhuttu tietellisesti 4:nnessä Yhteiskirkkon kokouksessa v.1215.Paljon muita tietoja voi löytyä St.Augustinin kirjoituksista,PseudoDionisiuksella(5-6j.K),Thomas Aqillaisen Summa teologicasta.
        Enkelit ovat luonolta hengelliset oliot,mutta puhdas henki on olemassa vain yksi-se on Pyhä Henki,joka on jumala itse.Kaikki Jumalan luomat maailmat ja oliot ovat sekoitettuja materiaan enemmän tai vähemmän.Enkeleiden luonne on hengellisesti tavallaan korkeampi kun meidän ja heillä materian osamäärä on pienempi.sen takia me voidaan nähdä niitä yleensä unissa,koska nukuessa meidän sielu pääsee maailmoihin,mihin vartalo ei pääsee.Enkeleiden tehtävä on luultavasti siirtä ja hallita maailmankaikkeudessa jotain hengellisia voimia,osa niistä voimista on meissa , sen takia ne ovat tavallaan meistä huolissa.Jos meidän "ihmisien" maailma tuhoo itseä,tai kehitty alempaan suntaan,se hejastuu myös enkeleiten kehityksen kulkuun.Enkelit ovat kuolemattomia,koska niiden luonne on lähes puhdas hengellinen.
        Meidän välinen ero on se että Jumala oli antanut enkeleille enemmän ymmärrystä ja enkeleillä on kyky "nähdä" Jumalaan,mutta he eivät ymmärrä sydämmen ja rakkauden salaisuutta,mitä on meillä.Enkeleiilä on tiukka hierarkia,niitä on 9 astetta,mutta siitä riippumatta joka ikinen enkeli on yksilö.Hierarkiassa korkkeimat ovat Serafimit,niistä seuravat Heruvimit.Enkeli Gabriel oli yksi Serafimeista.
        Koko Jumalan luomisen tarkkoitus on ylistä ja rakasta Jumalaa,enkelit omilla taitoilla ohjavat siitä rakkautta eteenpain,mutta eivät itse osa rakasta,koko rakkaus tulee "meistä".Se on meidän laatun ero.
        Meillä ihmisillä on uskomaton tarkeä tehtävä tällä maan päällä,mutta monet meistä on kiinnittynnet materiaan niin paljon,että tulivat kuuro-sokeiksi siille,mitä me todellisuudessa ollaan.Mekin ollaan hengellisia olentoja ja meidän tärkkein tehtävä tällä kasvaa rakkaudessa.En osa sanoa,miksi enkelit tulevät meitä lähelle,mutta luulen,että he haluavat todista oman olemassaolon ihan tavallisille ihmisille,antaa niille turvallisuuden ja uskon tunne.
        Tämä on semmoinen alkutieto,jos Teitä kiinnosta,voin kirjoitta teorian langenneista enkeleistä ja enkeleiden koetteluista.Itse olin suurin osa tietoja saannut Kazakhstanin arkkipiispalta (Isä Tomas Peta),joka oli luennoinut Karagandan Karmelitaanien luostarissa.

• Katolilainen
        maude.chen kirjoitti:

Creatura Spiritualis.Ensimmäistä kertaa enkeleistä oli puhuttu tietellisesti 4:nnessä Yhteiskirkkon kokouksessa v.1215.Paljon muita tietoja voi löytyä St.Augustinin kirjoituksista,PseudoDionisiuksella(5-6j.K),Thomas Aqillaisen Summa teologicasta.
        Enkelit ovat luonolta hengelliset oliot,mutta puhdas henki on olemassa vain yksi-se on Pyhä Henki,joka on jumala itse.Kaikki Jumalan luomat maailmat ja oliot ovat sekoitettuja materiaan enemmän tai vähemmän.Enkeleiden luonne on hengellisesti tavallaan korkeampi kun meidän ja heillä materian osamäärä on pienempi.sen takia me voidaan nähdä niitä yleensä unissa,koska nukuessa meidän sielu pääsee maailmoihin,mihin vartalo ei pääsee.Enkeleiden tehtävä on luultavasti siirtä ja hallita maailmankaikkeudessa jotain hengellisia voimia,osa niistä voimista on meissa , sen takia ne ovat tavallaan meistä huolissa.Jos meidän "ihmisien" maailma tuhoo itseä,tai kehitty alempaan suntaan,se hejastuu myös enkeleiten kehityksen kulkuun.Enkelit ovat kuolemattomia,koska niiden luonne on lähes puhdas hengellinen.
        Meidän välinen ero on se että Jumala oli antanut enkeleille enemmän ymmärrystä ja enkeleillä on kyky "nähdä" Jumalaan,mutta he eivät ymmärrä sydämmen ja rakkauden salaisuutta,mitä on meillä.Enkeleiilä on tiukka hierarkia,niitä on 9 astetta,mutta siitä riippumatta joka ikinen enkeli on yksilö.Hierarkiassa korkkeimat ovat Serafimit,niistä seuravat Heruvimit.Enkeli Gabriel oli yksi Serafimeista.
        Koko Jumalan luomisen tarkkoitus on ylistä ja rakasta Jumalaa,enkelit omilla taitoilla ohjavat siitä rakkautta eteenpain,mutta eivät itse osa rakasta,koko rakkaus tulee "meistä".Se on meidän laatun ero.
        Meillä ihmisillä on uskomaton tarkeä tehtävä tällä maan päällä,mutta monet meistä on kiinnittynnet materiaan niin paljon,että tulivat kuuro-sokeiksi siille,mitä me todellisuudessa ollaan.Mekin ollaan hengellisia olentoja ja meidän tärkkein tehtävä tällä kasvaa rakkaudessa.En osa sanoa,miksi enkelit tulevät meitä lähelle,mutta luulen,että he haluavat todista oman olemassaolon ihan tavallisille ihmisille,antaa niille turvallisuuden ja uskon tunne.
        Tämä on semmoinen alkutieto,jos Teitä kiinnosta,voin kirjoitta teorian langenneista enkeleistä ja enkeleiden koetteluista.Itse olin suurin osa tietoja saannut Kazakhstanin arkkipiispalta (Isä Tomas Peta),joka oli luennoinut Karagandan Karmelitaanien luostarissa.

Kyllä kiinnostaa. On hienoa kun saa lukea täällä palstalla hieman erilaista kuvausta enkelien
        maailmasta.

• sanotaan

että "sielu palaa Jumalan luo josta se on tullut?

• Aritta

ja minun tulkintani on että Jumala on tämä Ykseys josta olemme lähtöisin ja johon menemme takaisin.

• KaidanTienKulkija

Ihana lause : " Sielu palaa Jumalan luo josta se on tullut " Siinä on jo vastausta kysymykseeni . Muistaako tai tietääkö joku, löytyykö tämä lause Raamatusta ? Ja mistä sieltä ?

• näin...

Ihana lause : " Sielu palaa Jumalan luo josta se on tullut " Siinä on jo vastausta kysymykseeni . Muistaako tai tietääkö joku, löytyykö tämä lause Raamatusta ? Ja mistä sieltä ?

Saarnaaja 12:7 "Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin."

• KaidanTienKulkija
        näin... kirjoitti:

Saarnaaja 12:7 "Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin."

Uudessa käännöksessä teksti on melkein samalla lailla " Tomu palaa maahan, josta se on tullut. Henki palaa Jumalan luo , joka sen on antanut ".
        Siinä selitys sille voimakkaalle tuttuuden tunteelle. Nimenomaan henki PALAA Jumalan luo.
        Kiitos vielä kerran.

• jenny.

"Tämä sai minut miettimään, mistä olemme tulleet tänne ? Vai syntyykö sielumme hetkellä, kun munasolu hedelmöittyy ?"

Käsittääkseni sielu ei heti "pomppaa" sikiöön, eikä edes heti syntymän jälkeen, vaan vasta myöhemmin, joskus muutaman vuoden tietämillä...

• vastaaja x

ihmiset oppivat elämisensä aikana olemisen tarkoituksen määräämättömässä aikajanassa.

ottavat yhteyttä kuin näyttelijät ja muusikot halutessaan henkiseen maailmaan sulautuen
        esittämäänsä "rooliin" ja siten vievät olevaisuutta haluamaansa suuntaan. parempaa huomista kohti tietysti, hyvä puoli on ihmisessä kaikissa, kun sen oikein oivaltaa.

• Synnymme kuolemme, tätä ympyrää käymme lävitse. Tuolla henk.m. on meidän oikea kotimme, siksi enkelit vaikuttivat sinuun noin voimakkaasti.

• Salli Laaksosen automaattikirjoituksella vastaanottamasta Uudesta Testamentistä. Se on lähes samanlainen kuin J.Greberin teos yhteydessä henkimaailman kanssa osat I ja II.
        Alkuperäinen raamattu sisälsi kertomukset; miten Jumala loi henget ja miten osa heistä luopui Jumalasta. Mutta nämä kertomukset on pahuuden voimien vaikutuksesta poistettu nykyraamatusta. Se on vain typistetty jäljennös. Myös Jumalan pelastussuunnitelma on siitä poistettu. Kaikki ne ihmiset jotka elävät maapallolla ovat näitä langenneita henkiä. Kun synnymme aineeseen, häviää kaikki tieto entisistä elämistä.

• MarkkuP kirjoitti:

Salli Laaksosen automaattikirjoituksella vastaanottamasta Uudesta Testamentistä. Se on lähes samanlainen kuin J.Greberin teos yhteydessä henkimaailman kanssa osat I ja II.
        Alkuperäinen raamattu sisälsi kertomukset; miten Jumala loi henget ja miten osa heistä luopui Jumalasta. Mutta nämä kertomukset on pahuuden voimien vaikutuksesta poistettu nykyraamatusta. Se on vain typistetty jäljennös. Myös Jumalan pelastussuunnitelma on siitä poistettu. Kaikki ne ihmiset jotka elävät maapallolla ovat näitä langenneita henkiä. Kun synnymme aineeseen, häviää kaikki tieto entisistä elämistä.

salli oli seuran puhenjohtajan Helmi Grunin jälkeen. Harmi että hänen kirjoituksensa ovat loppuneet.
        Greberin Yhteydessä henkimaailman kanssa voisi vielä olla myynnissä
        www.henkinenkehitys.fi

• minkälaisia satuja
        maagikko kirjoitti:

salli oli seuran puhenjohtajan Helmi Grunin jälkeen. Harmi että hänen kirjoituksensa ovat loppuneet.
        www.henkinenkehitys.fi

Keksittekö ne ihan itse, vai luetteko jostain.
        Jutteletteko te tuollaisia ihan tosissanne vai kieli poskessa.
        H.C.Andersen kalpenee kateudesta ja hän oli sentään sadunkertoja parhaasta päästä.
        Vai että enkeleitä ja oikein parittain, kas kun ei oikein siivet seljässä ja pitkä pyrstö pyllyssä.

• maude.chen
        MarkkuP kirjoitti:

Salli Laaksosen automaattikirjoituksella vastaanottamasta Uudesta Testamentistä. Se on lähes samanlainen kuin J.Greberin teos yhteydessä henkimaailman kanssa osat I ja II.

Ylivoimainen enemmistö ramattuoppineita , sekä liberaaleja että vanhakantaisia,sijoitta koko Uuden Testamenttin kirjoittaminen 1 vuosisadan loppupuolelle.N.v.70 j.Kr paikkeille.
        Ehkä Johanneksen evankelium ja Ilmeistyskirja tulivat n.20v. myöhemmin.
        Oli valvottu että koko Uusi Testamentti on sellaisten hlö:iden kirjoittama,jotka itse olivat omin silmin olivat seuramassa Jeesuksen elämää tai että se olisi kirjoitettu heidän saamiensa silminnäkijäkuvausten perusteella.
        Uuteen Testamenttiin otettavia kirjoja ja tietoja valitsessaan kirkko sovelsi noihiin 2 kriteeriä: 1)Apostollisuus.Oliko kirjoittaja apostoli tai oliko sillä apostolin antama valtuus(mm.Lukas),b)Oppillinen puhtaus.Kirjoituksijen vertailu muihin apostolienkirjoituksiin.
        Monet kirjat (mm."Didakhe"-12 apostolin opetus ja "Hermaan paimen" oli jätetty ulkopuolelle,mutta tälläkin hetkellä ne on saattavissa.Tarkkoittako se puhdistusta?Ne oli kirjoitettu 2-3 vuosisadalla.Ne oli 100-200 v. Kristuksen jälkeen eivät ne voi olla silminnäkijöiden kirjoittamia,se asetti niiden luotettavuutta kyseenalaiseksi.
        Jeesus itse teki valmistavaa työtä Uuden Testamenttin pyhien kirjoituksien kirjoittamiseksi antamalla apostoleille sitä varteen valtuuksensa (Matt. 16:19).Apostolien kuoltua heidän oppin jatkuvuutta vaalittiin huolellisesti ja Kristuksen opetuksen aitouden säilyttämiseksi oli nähty paljon vaiva.
        En tietysti voi väittää että tämä on fakta ja ainut totuus.Mutta kuka tiedä missä ainut totuus on?

• maagikko kirjoitti:

www.henkinenkehitys.fi

jossa on juttu Salli Laaksosesta. Onko sinulla tietoa minä vuonna Salli kuoli?

• maude.chen kirjoitti:

Ylivoimainen enemmistö ramattuoppineita , sekä liberaaleja että vanhakantaisia,sijoitta koko Uuden Testamenttin kirjoittaminen 1 vuosisadan loppupuolelle.N.v.70 j.Kr paikkeille.
        Ehkä Johanneksen evankelium ja Ilmeistyskirja tulivat n.20v. myöhemmin.
        Oli valvottu että koko Uusi Testamentti on sellaisten hlö:iden kirjoittama,jotka itse olivat omin silmin olivat seuramassa Jeesuksen elämää tai että se olisi kirjoitettu heidän saamiensa silminnäkijäkuvausten perusteella.
        Uuteen Testamenttiin otettavia kirjoja ja tietoja valitsessaan kirkko sovelsi noihiin 2 kriteeriä: 1)Apostollisuus.Oliko kirjoittaja apostoli tai oliko sillä apostolin antama valtuus(mm.Lukas),b)Oppillinen puhtaus.Kirjoituksijen vertailu muihin apostolienkirjoituksiin.
        Monet kirjat (mm."Didakhe"-12 apostolin opetus ja "Hermaan paimen" oli jätetty ulkopuolelle,mutta tälläkin hetkellä ne on saattavissa.Tarkkoittako se puhdistusta?Ne oli kirjoitettu 2-3 vuosisadalla.Ne oli 100-200 v. Kristuksen jälkeen eivät ne voi olla silminnäkijöiden kirjoittamia,se asetti niiden luotettavuutta kyseenalaiseksi.
        Jeesus itse teki valmistavaa työtä Uuden Testamenttin pyhien kirjoituksien kirjoittamiseksi antamalla apostoleille sitä varteen valtuuksensa (Matt. 16:19).Apostolien kuoltua heidän oppin jatkuvuutta vaalittiin huolellisesti ja Kristuksen opetuksen aitouden säilyttämiseksi oli nähty paljon vaiva.
        En tietysti voi väittää että tämä on fakta ja ainut totuus.Mutta kuka tiedä missä ainut totuus on?

siis säilynyt. Ensimmäiseltä ja toiselta vuosisadalta on säilynyt vain papyryksen katkelmia. Evankelistat Markus ja Luukas eivät tiettävästi koskaan tavanneet Jeesusta elävänä.
        Kaikki tiedot perustuvat kansan ja opetuslasten kertomuksiin. Jeesushan puhui arameaa äidinkielenään. Miten lauseen merkitys ja sanoma muuttuivat kun ne käännettiin seemiläisestä kielestä indoeuroppalaiselle kreikan kielelle. Jehovan todistajat puolustavat mm. Um:n käännöstä sanomalla>
        Jeesushan ei varmasti puhunut tälläista hienostunutta kreikkaa vaan äidinkieltään arameaa, joka muinoin oli lähi-idän valtakieli.
        Maalistunut kirkko määritteli uskonkappaleet.
        Mikä oli kirkon johtajien totuus, sen oli myös rahvaalle kelvattava. Kopoijat jättivät surutta pois sen mitä eivät ymmärtäneet tai mitä kirkko piti vaarallisena kansan tietää.
        Ei Pyhän hengen vaikutus loppunut kirkossa Jumalan tahdosta vaan kirkko yksinkertaisesti sulki henkimaailman vaikutuksen pois. Kirkko monopolisoi itselleen yksinoikeuden Jumalaan ja Jeesukseen. Kukaan ei saanut enää etsiä Jumalaa kuin kirkon dogmien ja opinkappaleitten kautta.
        Inhimillinen ylpeys ja kunnianhimo pääsivät kirkossa valloilleen. Annappa olla jos joku ihminen tavoitteli yhteyttä henkimaailmaan, silloin leimahtivat kerettiläisvalkeat.

• vastaaja x
        MarkkuP kirjoitti:

Henkihän on kaikentietävä niin halutessaan.

Jos henki on Jumalasta, miksi pitäisi olla

erossa kaikkitietävyydestä jonkin aikaa..

• Selvää.

Ota selvää mistä ajatuksesi saavat alkunsa. Silloin Sinulle selviää mistä olet saanut alkusi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2604
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      29
      1316
    Aihe