Vähän karahti sydämessä, kun luin tuon viestin tuolta alempaa, jossa sanottiin että Nokiamission meno jotenkin pahenee. Olin paikalla Break forth tapahtumassa viikonloppuna kumpanakin päivänä ja kävin neljässä opetuspiirissä sekä yhteiset ylistystilaisuudet läpi. Jos minulla nyt on vähääkään henkivaltojen erottamisen kykyä, niin voin sanoa, että opetus oli ensiluokkaista ja opettajat todella Jumalan työntekijöitä.
Tämä oli ensimmäinen kerta yli puoleen vuoteen kun kävin mission tilaisuuksissa, sillä Koiviston keväinen piispa-höpsäys hieman pelästytti minua. Nyt kuitenkin tiedän, että Jumala vaikuttaa aidosti tämän liikkeen kautta, sain henkilökohtaisestikin uusia ahaa-elämyksiä ihan vain siksi, että asioita aukeni minulle. Tämä tilaisuus oli hyvin Siunattu.
Tiedättekö me ollaan ihmisiä ja me voidaan erehtyä ja tehdä hölmöyksiä, mutta me voidaan myös palata Herran eteen kun ollaan köpsähdetty me saadaan uusi armo ja uusi voima ja uusi mahdollisuus.
NM - OK
15
834
Vastaukset
- aloittaja..
Katselin Nokiamission Break forthin nettilähetystä eilen illalla parin tunnin ajan.
Nokialaisissa tilaisuuksissa olen käynyt pari vuotta sitten muutaman kerran, ja silloin ne olivat mielestäni raittiimpia.
Eilisiltaisessa erityisesti Christer Borgin esiintyminen "karahti" minun sydämessäni.
Onko raamatullista, että Pyhää Henkeä puhalletaan kuulijoiden päälle. Borg puhalsi suullaan, huusi välillä "Fire!" Ja parantuville/täyttyville esitettiin esim. "lähtölaskenta". Sinä paranet 1,2,3..NYT!
Pyhä Henki tulee 1,2,3, NYT! Ja tietysti koko hommaa vielä säestettiin sopivasti tunnelmaa virittävällä musiikilla! JOS EI TÄMÄ OLE IHMISTEN MANIPULOIMISTA JA KOKEMUKSIEN SUGGEROIMISTA, NIIN MIKÄ SITTEN!? MITÄHÄN manipulointimielessä liikkuva OLISI OSANNUT TEHDÄ "PAREMMIN" kuin Borg eilen!?
Koiviston karjuminen eteenkutsutilanteessa on myös lisääntynyt. Hän jatkoi sitä niin kauan, että väkeä tuli riittävästi eteen. Ehkä moni oli jo monta kertaa eteen tullut ja Jeesuksen vastaan ottanut, mutta epävarmempi ihminen, joka sitten tuli taas eteen, että MK rauhoittuisi...
Raamatusta tuollaiselle mesoamiselle ei ole helppoa löytää tukea, mutta painostus ja suggerointikeinona huuto toimii...
Rukoilu ja syntien anteeksijulistaminen eteen tulleille meni sentään vielä arvokkaasti ja asiallisesti!
Christer Borg vielä lopussa houkutteli kuulijoita, jotka olivat jotain tilaisuudessa saaneet, rakkauden mukaan uudelleen hellittämään kukkaronnyörejään ja antamaan jokainen ainakin 10€! Mihinhän ne rahat menevät? Tai kenelle?- aloittaja..
Hänen käsityksensä Pyhästä Hengestä on kumma. Pyhä Henki ilmeisesti on hänestä jokin voima/energia, joka tilaisuuteen tulee, välillä menee pois, sitten taas voimallisesti tulee sinne. Sellaisillakin puheilla suggeroidaan kuulijoihin kokemuksia.
Pyhä Henkihän on persoona. Hän tuli helluntaina, ja on ollut täällä maan päällä aina siitä asti. Ja Hänen tehtävänsä on Jeesuksen ja Hänen sovitustyönsä kirkastaminen. Jos Hän on jossain paikassa muita paikkoja enemmän, niin siellä, missä kuullaan/luetaan/julistetaan Raamatusta Jumalan Sanaa ja evankeliumia.
Koivisto ja Borg pitelivät eilen puhuessaan näyttävästi raamattuja käsissään, mutta eivät pahemmin avanneet Raamattujaan tai lukeneet niistä mitään kuulijoille. - se on .
N.M. on kastamattomien lahko.
- esiintyy enemmän
se on . kirjoitti:
N.M. on kastamattomien lahko.
niillä, jotka mielestäsi eivät ole kastamattomia, ja sanoisin että varsinkin sellaisilla sitä "lahkotouhua" vasta paljon onkin!
- aloittaja..
Olen siis se aloittaja, joka alempana kirjoitti, että NM:n meno pahenee.
- Brideth
Näytät etsivän jotain, koska oma seurakuntasi ei sinua tee tyytyväiseksi.
Jatka vain etsimistä, mutta kulje rukoillen. Rukoile, että Jeesus johdattaisi askeleitasi. Nokia Missio on eräs vaihtoehto monista, he jotka sieltä ovat löytäneet henkisen kodin eivät toki ole täydellisiä ja se on ihan hyvä, sillä silloin sinne uskaltaa tulla muitakin ihmisiä jotka myöskään eivät ole täydellisiä, mutta jotka janoavat lisää Jumalan tuntemista.
Jumala itse on sanonut, että hän valvoo sanaansa ja minun mielestäni se on hurjan turvallinen asia. Saamme herätä aamulla ja kiittää Jumalaa uudesta päivästä, illalla viimeiseksi saamme pyytää Pyhän varjelusta yömme levoksi. Saamme tehdä työtä Herran kanssa ja saamme levätä Herran läheisyydessä. Mitä ihminen muuta saattaa toivoa elämänsä perustaksi.
Kulje rukoillen aloittaja, kyllä se löytyy ja kun löydät Jumalan läheisyyden et enää etsi mitään vaan teet työtä Jumalalle levosta käsin ja pystyt levittämään siunausta ympärillesi. - Raamatun lukeminen,
Brideth kirjoitti:
Näytät etsivän jotain, koska oma seurakuntasi ei sinua tee tyytyväiseksi.
Jatka vain etsimistä, mutta kulje rukoillen. Rukoile, että Jeesus johdattaisi askeleitasi. Nokia Missio on eräs vaihtoehto monista, he jotka sieltä ovat löytäneet henkisen kodin eivät toki ole täydellisiä ja se on ihan hyvä, sillä silloin sinne uskaltaa tulla muitakin ihmisiä jotka myöskään eivät ole täydellisiä, mutta jotka janoavat lisää Jumalan tuntemista.
Jumala itse on sanonut, että hän valvoo sanaansa ja minun mielestäni se on hurjan turvallinen asia. Saamme herätä aamulla ja kiittää Jumalaa uudesta päivästä, illalla viimeiseksi saamme pyytää Pyhän varjelusta yömme levoksi. Saamme tehdä työtä Herran kanssa ja saamme levätä Herran läheisyydessä. Mitä ihminen muuta saattaa toivoa elämänsä perustaksi.
Kulje rukoillen aloittaja, kyllä se löytyy ja kun löydät Jumalan läheisyyden et enää etsi mitään vaan teet työtä Jumalalle levosta käsin ja pystyt levittämään siunausta ympärillesi.ei alituinen kokemusten perässä juokseminen eikä etenkään sellainen suggerointi, mitä Borg eilisessä konffan päätöstilaisuudessa esitti.
Raamatun lukeminen, kirjoitti:
ei alituinen kokemusten perässä juokseminen eikä etenkään sellainen suggerointi, mitä Borg eilisessä konffan päätöstilaisuudessa esitti.
Jumalan tunemisessa,tunteet,kokemukset,yms. se voi viedä harhaan.On muistettava se,ettäme ei tidetä Jumalasta muuta ,kuin se, mitä hän on meille ilmoittanut,se löytyy Hänen Pyhästä Sanastaan,Raamatusta.Kaikki toi hömppä mitä esim. Nokialta tulee,on tarkopin tutkittava,eikä heti nieltävä.
- Raamatun asioita
Kasteesta siellä ei saa julkisesti opettaa. Oudoksuin sitä.
Monet sieltäkin ovat silti jo menneet kasteelle.- sellainen..
kiistoja aiheuttava aihe, että esim.Radio Dein ohjelmissa sitä ei käsitellä.
Kaste ei ole pelastuskysymys. Nokia Missiolla johdatetaan ihmisiä pelastukseen, eikös se ole ihmisen iankaikkisuuden kannalta tärkeintä? - esille
sellainen.. kirjoitti:
kiistoja aiheuttava aihe, että esim.Radio Dein ohjelmissa sitä ei käsitellä.
Kaste ei ole pelastuskysymys. Nokia Missiolla johdatetaan ihmisiä pelastukseen, eikös se ole ihmisen iankaikkisuuden kannalta tärkeintä?Kiistan aihe ei koskaan ole ollut raamatullisesta kasteesta puhuminen ja siihen kehottaminen, vaan kiistan synnyttää lapsikasteen harhasta kiinni pitäminen.
Vai meinaatteko, että Jeesus tai Pietari olivat riitakysymysten aiheuttajia kehottaessaan ihmisiä upotuskasteelle Jeesuksen Nimeen?
Markus 16:16 ja Apt. 10:48.
Saatanallinen systeemi on pääsemässä vallalle, ettei raamatullisesta kasteesta saisi puhua. Mutta sitä, enemmän ja kovaäänisemmin Pyhä Henki alkaa siitä puhua.
Mutta Jumalan rakastava totuuden ääni kuuluu vain nöyrtyneiden korviin. - väität,
esille kirjoitti:
Kiistan aihe ei koskaan ole ollut raamatullisesta kasteesta puhuminen ja siihen kehottaminen, vaan kiistan synnyttää lapsikasteen harhasta kiinni pitäminen.
Vai meinaatteko, että Jeesus tai Pietari olivat riitakysymysten aiheuttajia kehottaessaan ihmisiä upotuskasteelle Jeesuksen Nimeen?
Markus 16:16 ja Apt. 10:48.
Saatanallinen systeemi on pääsemässä vallalle, ettei raamatullisesta kasteesta saisi puhua. Mutta sitä, enemmän ja kovaäänisemmin Pyhä Henki alkaa siitä puhua.
Mutta Jumalan rakastava totuuden ääni kuuluu vain nöyrtyneiden korviin.ettei lapsia kastettu, kun kokonaiset perhekunnat saivat kasteen?
- Totuuden Sana
väität, kirjoitti:
ettei lapsia kastettu, kun kokonaiset perhekunnat saivat kasteen?
Oikeassa uskossa ja Pyhän Hengen johdossa oleva ihminen ei ole koskaan kastanut sylilapsia. Vain harhahenget saavat aikaan poikkeamisen Raamatun Sanasta.
Rakkauden Sana on täynnä Totuutta. Totuuden Sana on täynnä Rakkautta.
Sinulle kuuluu nyt Sana, Apt. 22:16.
- von bulke
ei tätä henkivaltojen erottamiskykyä ole annettu. Sokea tai sokeutunut ei näe. Toiset ovat alusta saakka sokeita ja alttiita. Toiset sokeutuvat vähitellen. Näin kävi aikoinaan itsellenikin. Jumala voi kuitenkin antaa näkevät silmät ja kuulevat korvat. Omiin arvioihin ja "kykyihin" ei pidä luottaa. Toisille ei valitettavasti totuus aukea näiden eksytykseen liittyvien asioiden tiimoiltakaan, koskaan. Kyse on useinmiten nautinnohaluisista, narsistisista ja valitettavan naiveista ihmisistä. He eivät korvasyyhyynsä todella haluakaan parannusta.
- uskossa yli
kolmekymmentä vuotta. Herra on johdattanut minut paikkoihin missä olen saanut vahvaa opetusta. Alussa kritisoin Nm:n opetusta, en pidä huutavista saarnaajista jne.
Nyt olen ollut enemmän mukana NM:n tilaisuuksissa ja katsellut niitä netin välityksellä ja siunaan sitä liikettä. Joistakin ylilyönneistä huolimatta Herra toimii siellä ja työntekijät etsivät aidosti Jumalaa ja Hänen tahtoaan.
Teiltä arvostelijoilta kysyn: näytä missä on se seurakunta missä ei ole mitään inhimillistä tai missä ei tehdä virheitä?
Kasteesta; raamattu opettaa, että on vain yksi kaste. Jos joku on lapsena kastettu niin se kyllä riittää silloin kun ihminen on tullut uskoon. Kaste ei ole kuitenkaan mikään pelastuksen asia, mitä ihmettä te siitä jatkuvasti kiistelette.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565660Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691822- 1141717
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos251484Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121301Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3361270Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3441261Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa371255