Jos olet elänyt avioliitossa useamman vuoden,niin oletko kuitenkin tästä huolimatta pitäytynyt ajattelemaan omilla aivoillasi?
Tuli tämä mieleeni,koska olen huomannut monissa tuttavapariskunnissa sen,että usein toinen alkaa käyttämään toisen osapuolen päätä.Ei enää osata ajatella itse,vaan aina pitää kysyä toisen mielipidettä joka asiaan.
Yhteisissä asioissahan tämä on tietysti normaalia,mutta kun se ei rajoitu vain siihen..
Hassua on se,että useimmin tämä osapuoli on nainen,joka alkaa elämään miehen mukaan..
Järkee vai ei...
54
1511
Vastaukset
- tomppa2006
...touhut menee joskus hieman överiksi...
Aletaan hallita sitä pientä valtakuntaa (=perhe) tyrannin ottein ja kuvitellaan ja annetaan ymmärtää kaikkien asioiden kuuluvan hänelle.
Onneksi meillä on päätäntävalta ja aivot vielä molemmilla osapuolilla.- naisellinen nainen
...mullaki tätä "kokemusta" vaikka löytyy parisuhteista, niin helppoo se ei oo ollu koskaan, muuta kuin suhteen alussa...aina vähän ajan päästä toi "mies sukupuoli", haluu sit kumminki hallita. Sit lopputulos on et vaikka mä kuinka yrittäisin räplätä vastaan...niin ei onnistu. Et pakko hiljentyy ja yrittää löytää jonkunlainen balanssi. Muuten ei tuu mitään.
Hyvää aurinkoista päivää vaa sulle Tomppa;
t.friidu miksi esim.nainen ei enään osaa itse ajatella?Miksi hän antaa kaiken vallan miehelle?Pitääkö hän sitten miestä niin viisaana? :) Omalla kohdallani ei kyllä voisi mennä tuohon pisteeseen,sillä pidän kiinni omista ajatuksistani ja mielipiteistäni..
Joidenkin kohdalla voisi hyvinkin puhua aivopesusta.- naisellinen nainen
mii-su kirjoitti:
miksi esim.nainen ei enään osaa itse ajatella?Miksi hän antaa kaiken vallan miehelle?Pitääkö hän sitten miestä niin viisaana? :) Omalla kohdallani ei kyllä voisi mennä tuohon pisteeseen,sillä pidän kiinni omista ajatuksistani ja mielipiteistäni..
Joidenkin kohdalla voisi hyvinkin puhua aivopesusta...asian ydin tulikin. Kiitti! mii-su. Voi, hitsi. Munki on pitänyt elää tässä "harhaluulossa". Sit vasta 50 v. friiduna. Tänki asian hiffaan. Mut eihän se oo myöhäistä vielä, niinku oppii, sano ettei oo? Onks mulla vielä toivoo?
Aurinkoista Päivää sulle: mii-su;
t.friidu
ja nyt tää yks "aivoton" toope lähtee kyllä tonne sittariin, ostaa taas tota safkaa, viikonlopun jälkeen ku toi jääkaappi on taas tyhjä.
Tsau!
- adaptercable
Omilla aivoilla, milläs muulla? Ja eipä tutuistakaan löydy muitten aivoja käyttäviä. Joten enpä enempää osaa kantaa ottaa, kai tämä maalaijärki suojelee, ettei kukaan käytä minun aivoja. :)
et sitten ole toisen vietävissä..
Hieno juttu! :)
Jostain syystä minun lähipiiristänikin löytyy paljon näitä aivonsa menettäneitä..- naisellinen nainen
...mä tarkotan "sun" ajatuksia. Mut sä haluaisit pitää nää sun omat aivoitukset vain itselläsi?
Ja toinen ei hyväksy. Kundi osaa lukea mua. Jos, oon vähänki "omissa ajatuksissani", niin se kyselee, ja kyselee, eikä anna periksi. Joskus stressaa tosi paljo. Mut tää kaveri onki sellane yliherkkä reagoimaan tuntuu että, sillä noi "tuntosarvet" on todella kehittyny pitkälle...ja mies taas, sen "tuntosarvet" ei oo läheskää mun "tuntosarvien" kanssa aina samalla aaltopituuksilla...et vaikeeta välillä on...näin niinku friidunaki tää elämä.
t.friidu - IKMA
mii-su kirjoitti:
et sitten ole toisen vietävissä..
Hieno juttu! :)
Jostain syystä minun lähipiiristänikin löytyy paljon näitä aivonsa menettäneitä..Naiset uskovat kaiken avioliitossa, sen kaiken minkä haluavatkin uskoa. Kun omilla aivoilla ajattelee naisena, niin siitä saa aina maksaa jotakin. Mieshän saa kärsimyskohtauksen jos nainen ei palaudu ruotuun, ja heitä ainokaisia aivojaan narikkaan. Varsin vahvaluontoisena ihmisenä olen kokenut usein näin. Minua on vaikea saada ruotuun. Joitakin on naisia, jotka ei saa mitään aikaiseksi jollei se ukko kuhni koko ajan vierellä. Ei osata päättää yksin mistään asioista vaikka ihan arkiasioista kysymys.
- ja aattele seuraavaa
IKMA kirjoitti:
Naiset uskovat kaiken avioliitossa, sen kaiken minkä haluavatkin uskoa. Kun omilla aivoilla ajattelee naisena, niin siitä saa aina maksaa jotakin. Mieshän saa kärsimyskohtauksen jos nainen ei palaudu ruotuun, ja heitä ainokaisia aivojaan narikkaan. Varsin vahvaluontoisena ihmisenä olen kokenut usein näin. Minua on vaikea saada ruotuun. Joitakin on naisia, jotka ei saa mitään aikaiseksi jollei se ukko kuhni koko ajan vierellä. Ei osata päättää yksin mistään asioista vaikka ihan arkiasioista kysymys.
Arvaas vttaako tällänen sitä ukkoa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000038235549 - IKMA
ja aattele seuraavaa kirjoitti:
Arvaas vttaako tällänen sitä ukkoa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000038235549Miten voi olla kaupassakäynti näin vaikeaa? Olisiko vaimo oikeasti sairas? Ainakin mies aivan hiilenä. En ole kokenut tällaista elämässäni, mutta nähnyt muilla olevan.
IKMA kirjoitti:
Naiset uskovat kaiken avioliitossa, sen kaiken minkä haluavatkin uskoa. Kun omilla aivoilla ajattelee naisena, niin siitä saa aina maksaa jotakin. Mieshän saa kärsimyskohtauksen jos nainen ei palaudu ruotuun, ja heitä ainokaisia aivojaan narikkaan. Varsin vahvaluontoisena ihmisenä olen kokenut usein näin. Minua on vaikea saada ruotuun. Joitakin on naisia, jotka ei saa mitään aikaiseksi jollei se ukko kuhni koko ajan vierellä. Ei osata päättää yksin mistään asioista vaikka ihan arkiasioista kysymys.
juuri tarkoitin,että odotetaan vaikka miestä työreissulta,että tulee kertomaan miten tehdään missäkin asiassa..
En yksinkertasesti ymmärrä tällaista..- Miksi kuitenkin
mielipiteet ovat suoraan iltapäivälehtien palstoilta. Kuten piispa Riekkinen sanoi:Uutislehdet ovat nykyisellään postitoimistoja.
Maailmalta tulevia uutissähkeitä vaan kopioidaan. Ja uutiset ovat niinkuin Ruotsin-laivan seisova pöytä. Jokainen voi valita mieluisensa uutisen. Kuten esim. ilmastonmuutos. Aina löytyy sopiva asiantuntijalausunto. Ja aivoni ajattelevi/ko?
- itse päättää.....
ple mitään.
Kaupassakin seisotaan leipähyllyn vieressä minuuttitolkulla eikä saada sitä pleen asiaa päätettyä omin avuin.
Alkanut se aivottomuus vttaan oikein kunnolla.
Hoetaan vain jotta ota sinä ja valitse sinä saatana aivan kuin omia aivoja ei olisi ple ollenkaan.
Lisäksi koskaan en ole moittinut enkä halveksinut päätöksiä.
Ja mulla just on tällänen aivoton tollukka vaimona.
Nyt on menty niin pitkälle etten asioi sen kanssa enää missään kun en jaksa keskustella joka asiasta minuuttitolkulla kaupoissa.
Stana et potuttaa, oliskohan joku sairaus.??tuosta sairaudesta,mutta jostain se täytyy tuokin johtua..Olisikohan kyse jonkinlaisesta huonosta itsetunnosta?!?
- naisellinen nainen
mii-su kirjoitti:
tuosta sairaudesta,mutta jostain se täytyy tuokin johtua..Olisikohan kyse jonkinlaisesta huonosta itsetunnosta?!?
eikä myöskään sairaudesta, vaan huonosta itsetunnosta. Mene ja tiedä. Mutta raskasta on elää, jos toinen ei kykene arkipäivän päätöksiin, edes ruokakaupassa ilman toista. Tuollaisessa tilanteessa jos on, niin syyllistäminen ei auta. Mitä jos hakisit vaimollesi, ammattiapua. Ulkopuolinen ihminen vois selvittää mistä on oikein kysymys. Jostain tuon käytöksen pitää johtua. Eikä syy ole sinussa.
Tsemppiä;
t.friidu
- Rocellii
menee yli sieltä mistä aita on matalin
tuskinpa hän ..nyt sentään...oikeesti "ajattelee toisen aivoilla" ?
sehän on rankkaa ja uuvuttavaa, alkaa arvailemaan mitä toisen päässä liikkuu
jokin kehityskaari kai siinä on, että oppii mukautumaan tai...mukauttaa...itseään toisen ajatusmaailmaan = pääsee helpommalla ja voi edetä haastavampiin tilanteisiin
tosi paikan tullen, varmaan omiakin mielipiteitä löytyy....omilla,mutta ei nyt varsinaisesti toisenkaan..
Kyllähän aikuisen ihmisen pitää osata itsekkin ajatella, eikä aina myöntyä toisen mielipiteeseen.Aivan kuin toinen olisi henkilö jota katsoo ylöspäin, itsensä alentaen saman tien..
- vai ei?
Meillä asiat menevät onneksi ristiin.
Mikä on vaimolle tärkeää niin useimmiten en näe mitään syytä ryhtyä kinaamaan.
Samoin toisin päin. Vaimo on valmis tiettyyn rajaan saakka joustaman minulle tärkeissä asioissa.
Talouden hoidossa ja lasten kasvatuksessa olemme olleet aidosti samoilla latusilla.
Oman jälkikasvun osalta on ikäväkseni todettava että vuosien yksipuolinen jousto ( miehen taholta ) johti mattojen halkileikkaukseen ilman kompromissimahdollisuutta.
Liian kiltti ei kummankaan kannata olla.sen pitääkin mennä,että molemmat ovat yhteisesti asialla..Joustoa pitää olla molemmin puolin,mutta pitää sitten myös osata arvostaa sitä,jos kaikki ei käykkään yksiin..:)
- k/k
kun luveskelin ,huomasin mailman epäoikeuren mukaisuuren,miksihän mä pääsen näin vähällä?
Vaimokin osaa ihan itte ostaa leipänsä.- k/k
mii-su kirjoitti:
on sitten hyvin pullat uunissa,kun leipääkin aina löytyy..:)
mutta jos muistat niin tuoretta ei tahro saara.
k/k kirjoitti:
mutta jos muistat niin tuoretta ei tahro saara.
vasta ostettua ei saanut syödä,vaan vanhat ekaks pois..:D
- täti puskasta
omat aivot on meillä arvossaan.
Ei eletä kumpikaan toisen aivojen, elämän tyylin mukaan.
Mielipidettä kysellään jos siihen on tarvetta.
Isoissa hankinnoissa istutaan keittiönpöydän ääreen ja keskustellaan asia niin että lopputulos on kumpaistakin osapuolta miellyttävä.
Todellakin tunnen pariskuntia joissa toinen ei osaa käyttää omia ajatuksia, on tarvis ottaa huomioon pienissäkin asioissa se toisen mielipide. Ota aivot elämääsi mukaan, suosittelen, en aloittajalle, vaan yleisseti. :)tosissani pohtimaan tätä asiaa,kun tuli taas vastaan yksi asia tältä alueelta..Minua oikeasti kiukuttaa se,että aletaan olemaan ihan toisen vietävissä..Ihan tekee mieli murista..:/
- täti puskasta
mii-su kirjoitti:
tosissani pohtimaan tätä asiaa,kun tuli taas vastaan yksi asia tältä alueelta..Minua oikeasti kiukuttaa se,että aletaan olemaan ihan toisen vietävissä..Ihan tekee mieli murista..:/
ja murise, polkaise vaik jalkaa lattiaan. :))
täti puskasta kirjoitti:
ja murise, polkaise vaik jalkaa lattiaan. :))
aina mieli ravistaa sellaista ihmistä,joka ei tajua itse käyttää päätään..:/
Mulla on semmonen tapa,että kun olen kiukkuinen,niin istuessa mun jalka heiluu koko ajan..:DDD Mummulla oli kuulemma sellainen tapa myös..:)
- Meriläinen
ero kait juuri siksi etten suostunut elämään toisen tavalla. Olen aina ollut itsellinen ja alettiin seurustelemaan kun olin yli 30v.
Erostakin on jo yhdeksän vuotta ja yksi seurustelu yritys välissä mutta ei minusta ole toisten tavoille.
Alussa mies tuli kauppaan ja hedelmien osto oli aina tuskaa. Kun en osannut ostaa oikein, leipää en leikannut kuin herra halusi ja monta muuta pientä juttua joista saattoi tulla iso asia. Ja jos kysyin jotain tuli ensin kysymys miksi, mitä varten sellaista kysyt. Minä en kauaa jaksanut vaikka omalla laillaan oli hyvä mies.
Kaksi kuukautta erosta hänellä oli toinen, minulla meni 5 vuotta. Ja yksin olen nyt ja tyytyväinenmieheltä kuullosti..
Kyllä jokaisesta ihmisestä pitäisikin löytyä ainakin jonkun verran itsenäisyyttä..
Mukava kuulla,että olet nyt tyytyväinen elämääsi.:)
- Pirre*
järkee..
Kyllä sen verran täytyy olla päätäntävaltaa kummallakin, ettei tarvia soittaa kaupasta, että ostanko Juhlamokkaa vai Kultakatriinaa :)- Pirre*
mii-su kirjoitti:
ja tohtii vaikka ihan yksinäänkin vaihtaa vaikka kokonaan kaffeemerkkiä..;)
avuton "aatu", en yritä edes näytellä avutonta..:)
- oma mutututkimus?
Meillä ei vuosikymmenten saatossakaan ole kummankaan aivot lähteneet hiihtelemään toisen kallon sisälmysten mukana, onneksi meille!
mikään tutkimus,vaan asia jonka olen huomannut jo vuoden päivät..
Voin laittaa yhden esimerkin lähipiiristä..Piti myydä sukutaloa,niin eräs sisaruksista ei koskaan osannut sanoa mihinkään omaa mielipidettä,vaan hän soitti aina miehelleen.Puhelimessakin kun juteltiin,hän sanoi että soittaa kohta uudelleen.Sitten kun soitti,niin puhe tuli kuin nauhurista..:/
vaikka oon ollut avioliitossa 33 vuotta. Käytän omia aivojani, mutta toki liitossa kuuluu ottaa myös puolison ajatukset huomioon. Ainaski silloin, jos ne eivät liikaa eroa minun meiningeistäni..
Kuullosti tutulta..:D
Minä olen aika vahvaluontoinen ihminen, ja mies on taas se myöntyvämpi osapuoli useimmiten.Kummassakin on kumminkin sitä jääräpäisyyttä,ettemme välttämättä anna periksi jossain asiassa.Silloin pitää ottaa käyttöön naisen kuuluisat konstit...Kyllä heltyy..:DD
tapauksessa olen huomannut naisen ajattelevan miehen puolesta. Mies alkaa vastaamaan kysymykseen ja välittömästi nainen alkaa puhumaan päälle, ikäänkuin ei luottaisi mieheensä. Liekö nainen sitten mielestään ainoa, jolla on sitä järkee.
Ainakin se tuntuu hieman ikävältä tavalta miehen kannalta.ei kuullosta kyllä mukavalta..Kannattaisi miehen karjaista kerralla,että suu kiinni,niin auttaisikohan? :)
Monesti naiset vain ovat kovia puhumaan,joten ei välttämättä tämä nainen tarkoita mitään pahaa..tiedä tuota..:)
- Buteo.lagopus
...kun mua rupes naurattaan aivan hirveesti tuo sun kysymys!
Oon väsyksissä ja päästin mielikuvitukseni valloilleen.
Siis jotta minä ajattelisin mieheni aivoilla...
Tai kyselisin sen mielipidettä.
Ensiksikin meillä roikkuisi perityt lakanat ikkunalla (nehän on ihan hyvät ja järkevät),sänkyvaatteita olisi tasan yhdet (pitääkö niitä joskus pestäkki),sillä olisi vieläkin salihousut 80-luvun alusta (nää on ihan hyvät vielä),ikänä ei oltaisi käyty yhdessä kaupassa (mitä varte sinne pitää molempien yhtäaikaa mennä)...
Jos mä käyttäisin mieheni päätä niin joissakin asioissa elettäis kivikautisella tasolla,luolan nurkissa ostoskanavan rikkaimuri kenollansa.
(sillä on aivan ihme logiikka säästämisen ja ostamisen suhteen)
Jos se käyttäisi mun päätä niin meillä olis täydellinen avioliitto!Meilläkin menisi kyllä kaikki poskelleen,jos ottaisin miehen aivot käyttöön..:D
Meillä ei olisi mattoja ja verhoja ollenkaan,sillä ne ovat jotain sellaista,mitä ei välttämättä tarvi..:D- Mitä noilla
mii-su kirjoitti:
Meilläkin menisi kyllä kaikki poskelleen,jos ottaisin miehen aivot käyttöön..:D
Meillä ei olisi mattoja ja verhoja ollenkaan,sillä ne ovat jotain sellaista,mitä ei välttämättä tarvi..:Doikeasti tekee, varmaan matot pitää olla että saadaan riita aikaan...ku sä et ikinä vie niitä ulos kun lähdet kaljalle...Ja verhot kerää ulkoa kaiken maailman siitepölyt yn, .. ku pitää tuulettaa, niin maan perusteellisesti.
Viis vuotta on selvinnyt hyvin ilman noita tässä elämässä,
et siinäs näette akat tuon teidän turhamaisuuden. Mitä noilla kirjoitti:
oikeasti tekee, varmaan matot pitää olla että saadaan riita aikaan...ku sä et ikinä vie niitä ulos kun lähdet kaljalle...Ja verhot kerää ulkoa kaiken maailman siitepölyt yn, .. ku pitää tuulettaa, niin maan perusteellisesti.
Viis vuotta on selvinnyt hyvin ilman noita tässä elämässä,
et siinäs näette akat tuon teidän turhamaisuuden.eikös matot ja verhot tee kodista kodikkaan ja viihtyisän? :)
Meillä ei kyllä riidellä tamppauksesta,sillä minä teen sen aina ihan itse..Eikä mieskään pompi kaljalla ilman minua..:D- Mitä noilla
mii-su kirjoitti:
eikös matot ja verhot tee kodista kodikkaan ja viihtyisän? :)
Meillä ei kyllä riidellä tamppauksesta,sillä minä teen sen aina ihan itse..Eikä mieskään pompi kaljalla ilman minua..:D"eikös matot ja verhot tee kodista kodikkaan ja viihtyisän?"
Eikös tuossa tullut jo kerrottua niitä haittapuoliakin, että tuskin se paimentolaismatto oikein sopii vessaan (miehille ny ainaskaan).. Ja on se myös maku ja haju asia .
Minkäs lapatossun sä oot löytänyt?
Näemmä tässä kysymyksessä onkin niin et,
sinä se oletkin tuo alkup. kysymyksen väliaivo. Mitä noilla kirjoitti:
"eikös matot ja verhot tee kodista kodikkaan ja viihtyisän?"
Eikös tuossa tullut jo kerrottua niitä haittapuoliakin, että tuskin se paimentolaismatto oikein sopii vessaan (miehille ny ainaskaan).. Ja on se myös maku ja haju asia .
Minkäs lapatossun sä oot löytänyt?
Näemmä tässä kysymyksessä onkin niin et,
sinä se oletkin tuo alkup. kysymyksen väliaivo.todellakaan sovi paimentolaismatto vessaan..Ei taho sopia oikeen mikään..:¤
Ei toi mies mikään lapatossu kuiteskaa ole..:DD Kyllä se osaa omankin päänsä pitää..tarpeen tullen..;)Nii ja sopivassa määrin...- Pirre*
mii-su kirjoitti:
Meilläkin menisi kyllä kaikki poskelleen,jos ottaisin miehen aivot käyttöön..:D
Meillä ei olisi mattoja ja verhoja ollenkaan,sillä ne ovat jotain sellaista,mitä ei välttämättä tarvi..:Dvaatteita, "taasko" - oli ainakin 30 -vuotta vastaus kun satuin ääneen tarvitsemaan jotain riepuja päälleni, - enne omia kunnollisia palkkatuloja.
Tuo oli tosi hauska oivallus, tuo kivikautinen huushollin taso.., mutta ihan tosiasiaa hyvin monessa miesaivoisessa taloudessa.
Joillakin välähtää..:)
- Otto-Vaan
Laskin tuossa, että tänäänkin soitti viisi eri
henkilöä.( kaikki vieläpä naisia)
Mites me nyt tämän asian kans tehdään tai otatko
selvää siitä jutusta jne.
Tästä päättelin että minua käytetään väliaivona vai
oliko se nyt väli kätenä.:)- naisellinen nainen
mä alanki käyttää tota sanaa, kun hiffaa mistään mitään: sanon vaa et mä tiedä, ku mä oon Väliaivo.
Kiitti sulle Otto!
Täällä alkaa taas ilta " hillitön iltahihitys".
Kukakohan laittaa paremmaks? - tänä iltana?
t.friidu
aivottomassa tilassa.
- ymmärtänyt kysymystä,
sen asettelu onnahti jossakin kohdassa pahasti.
Koska 20 vuoden jälkeenkään mieheni ei vieläkään ymmärrä mitään, olen joutunut olemaan aina se mielipiteen muodostaja. Automaattivastaaja.
Johtopäätökseni on siis se, että kysymyksesi asettelu on aivan poskellaan. Ellei koko kysymys peräti ihan turha.
Pahus, etten huomannut ainoaa tekemääni tyhmyyttä ennenkuin hän sanoi sen yhden sanan, eli "tahdon". Ei kehdannu sanoa papille muuta kuin mitä yleisö odotti.että yleisesti kaikki naiset..Hyvin voi mennä toisinkin päin tämä juttu. :)
Kait sinulla oli muitakin syitä sanoa "tahdon",koska sinne alttarille kävelit?
Kysymys saattoi kyllä onnahdella muutenkin,sillä oli vaikea selittää mitä tarkoitan..suotakoon se minulle anteeksi..:))
heti kun huomasin, että oman pään käyttö ei ollut enää sallittua.
sen teit...Jokaisella on oikeus käyttää omaa päätään..
Tuosta tulikin mieleen.Olisiko sitten se yleensä kyseessä,että toinen osapuoli on vain niin vahvempi,että toinen jää siinä sitten alakynteen..:¤ Ainakin joissakin tapauksissa..mii-su kirjoitti:
sen teit...Jokaisella on oikeus käyttää omaa päätään..
Tuosta tulikin mieleen.Olisiko sitten se yleensä kyseessä,että toinen osapuoli on vain niin vahvempi,että toinen jää siinä sitten alakynteen..:¤ Ainakin joissakin tapauksissa..Kaikki ei sovi yhteen kaikkien kans. Ihan hyvä jos kokeilee ja etsii sellaisen jonka kans synkkaa. Toinen arvostaa ehkä toista asiaa kun toinen, ja kiva jos löytää sellaisen jonka kanssa arvostaa samoja asioita, joten ei tarvitse vaihtaa sitä päätään.
Nykyisen kans olen samaa mieltä tärkeimmistä asioista ja hän ilmeisesti myös mun kanssa, kun ei pahemmin rutise. Pikkumaisia ei ole meistä kumpikaan.
- Anskuliini
elää omilla aivoilla, ihan itteään varten.
Mun tehtäväni on palvella toisia ja nyt saan toteuttaa sitä, eikä kukaan ole moittimassa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.29611547Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4153242Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951838- 881614
- 821605
- 861076
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te411061Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73927Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21903Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e253887