Yksinäisyys on

kirosana !

Niin paljon se kalvaa ihmisen sisintä,psyykettä.Kuluttaen ruumiillisetkin voimat.Ei ole helppoa kaikkien tutustua toisiin ihmisiin ,saatikka ystävystyä ja luottaa toisiin.Päivät kun yksin miettii asioita ne kerääntyy suureksi palloksi ja tulee itseä kohti lamaannuttaen.Monella ei ole ketään kelle mielipiteitään maailman tilanteista ja asioista kertoisi.Edessä on katettu pöytä yhdelle päivästä toiseen.Yksi ruoka,yksi kahvikuppi tai se olut pullo.Ei ole ihme ,että itsemurha tilastot on suuria.Myös meillä varkaudessa tapahtuu.Mikä neuvoksi yksinäisille ihmisille?Kaikki ei halua ravintoloihin mennä.Olisi hyvä olla jokin kohtaamispaikka!Ideoita aikuiseen yksinäisyyteen?Olen onnellinen siitä ,että itselläni on kaikki ok,mutta entä toiset.L.D.

7

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muikkumies

Mitä järkeä siinä on, koska hakemalla toisilta luottamusta haet vain tietä pettymyksille.
      Miten sinä voit auttaa toista yksinäistä, kyllä se vastuu omasta itsestään on vain hänellä.
      Jostain syystä ihminen saa tyydytystä enemmän siitä omasta surkeudestaan, kuin astuisi rohkeasti ulkomaailmaa.

• Leidi D

Ehkä syvimmiltään kaikki eivät haluakkaan muutosta.Olisiko noin?Jos se onkin vapaaehtoista yksinäisyyttä.Mulla oli kausia kauansitten,että kaipasin seuraa mutta en jaksanut sitä silloin lähteä etsimään.Pettymys seurakuntaan ja uskoviin ajoi yksinäisyyteen.Ravintolaelämä ja muu vastaava ei kiinnostanut.Naapureissa ei ollut ketään ,jota olisin pyytänyt vaikka kahveelle.Mutta hengisä selvisin ja uusi valoisa elämänjakso sai alkaa.En tiedä,pitäisikö jokaisen vaan huolehtia omasta elämästään?Olenko varkautelainen ylihuolehtiva "emohahmo".

• olla rauhassa
        Leidi D kirjoitti:

Ehkä syvimmiltään kaikki eivät haluakkaan muutosta.Olisiko noin?Jos se onkin vapaaehtoista yksinäisyyttä.Mulla oli kausia kauansitten,että kaipasin seuraa mutta en jaksanut sitä silloin lähteä etsimään.Pettymys seurakuntaan ja uskoviin ajoi yksinäisyyteen.Ravintolaelämä ja muu vastaava ei kiinnostanut.Naapureissa ei ollut ketään ,jota olisin pyytänyt vaikka kahveelle.Mutta hengisä selvisin ja uusi valoisa elämänjakso sai alkaa.En tiedä,pitäisikö jokaisen vaan huolehtia omasta elämästään?Olenko varkautelainen ylihuolehtiva "emohahmo".

Minua ärsyttää, kun jatkuvasti joutuu juoksemaan kaiken maailman kissanristiäisissä. Minä haluaisin olla kaikessa rauhassa yksin kotona. Yksinäisyys on luksusta.

• olla rauhassa kirjoitti:

Minua ärsyttää, kun jatkuvasti joutuu juoksemaan kaiken maailman kissanristiäisissä. Minä haluaisin olla kaikessa rauhassa yksin kotona. Yksinäisyys on luksusta.

Ei kaikki yksinäiset ihmiset välttämättä ole sitä omaa tahtoaan. Itsekin olen muualta muuttanut, ihan äärimmäisen vaikea täällä on ihmisiin tutustua. Muutama tuttu on löytynyt vajaan yhdeksän vuoden aikana. Tuntuu jotenkin, että täällä on omat "piirit". Ei meillä Pohjanmaalla tällaista ollut.

• onko se
        olla rauhassa kirjoitti:

Luxusta vai rangaistus.Jos esimerkiksi työssä on,haluaa vapaa aikana olla jo yksinkin.Jos paljon on niitä kissanristiäisiä,niin jää aikavähän aikaa itselle ja seon luxusta.työssä jos matkoineen 10t,on ihanaa olla yksinkin.Niin vaan on ,että jokainen tietää omaltakohdalta mitä se on.Pohjanmaan yksinäiselle terveisiä.Tää varkaus on vähän outopaikka maailmassa.

• mietityttää
        onko se kirjoitti:

Luxusta vai rangaistus.Jos esimerkiksi työssä on,haluaa vapaa aikana olla jo yksinkin.Jos paljon on niitä kissanristiäisiä,niin jää aikavähän aikaa itselle ja seon luxusta.työssä jos matkoineen 10t,on ihanaa olla yksinkin.Niin vaan on ,että jokainen tietää omaltakohdalta mitä se on.Pohjanmaan yksinäiselle terveisiä.Tää varkaus on vähän outopaikka maailmassa.

Päivästä toiseen yksin kotonaan,mun voimavarat eivät riitä käydä.Itkettää.

• IsoArtsi
        mietityttää kirjoitti:

Päivästä toiseen yksin kotonaan,mun voimavarat eivät riitä käydä.Itkettää.

Soita tai tekstaa, eikai se nyt ole niin vaikeaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      2026
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1396
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1211
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      942
    Aihe