nukahtanut veneen rattiin, en ainakaan ole kuullut, enkä itsekään ole, vaikka tuo taimenten uistelu on aika väsyttävää puuhaa.
Onkohan kukaan?
17
1143
Vastaukset
- jotaan
muuta lajia, laita vaikka sellanen terhakka hauki sinne koukkuun, nii etköhän vähän virkoa
e he he heeKyllähän noita haukia on tullut, isoin kahdeksan kiloinen tänä kesänä, mutta taimenet ovat vähän kortilla.
- nukahti
Oli vietetty rankka ja kostee kesäpäivä porvoossa jokirannan terasseilla, kaveri halus ajaa kotiinpäin ja siinähän se hamarin kohdalla nukahti veneen rattiin ja heilahti penkille poikittain perskele! Onneks ei ollu vauhtia kun 30kn ja alla tukeva sipoolaisvalmisteinen pulpettivene. Siinä vaiheessa vaihdettiin kuskia vähän selvempään, että päästiin turvallisesti kalkkirannan grillille syömään.
- harva se kesä
mikäs ihme toi on?
- ja puuhun
Tuttu simahti yamariinin rattiin ja sitten maihin ja puuhun, kone ja vene meni kovin huonoksi, keulassa istunut muija sekä kuski ilman vammoja, oli varmaan sitä tietynlaista tuuria.
- on!!!
viisasten juoma
on!!! kirjoitti:
viisasten juoma
Tarkoitin kyllä nukahtamisella sellaista, minkä väsymys aiheuttaa, kun tien päällä on itsekin joskus ollut lähellä nukahtamista. Ei ole tuon viinan kanssa tullut touhuttua kun uskossa olen.
- PuSe
LuckyLake kirjoitti:
Tarkoitin kyllä nukahtamisella sellaista, minkä väsymys aiheuttaa, kun tien päällä on itsekin joskus ollut lähellä nukahtamista. Ei ole tuon viinan kanssa tullut touhuttua kun uskossa olen.
ei ole mitään tekemistä sen kanssa käyttääkö alkoholia vai ei.
Sillä kyllä että julistaako olevansa käyttämättä.
Monasti näin kuuluu olevan näillä uskoansa julistavilla.
Tuo uskonto ja alkoholi ovat suomalaisten pahimmat addiktit. Ja monesti molemmat kulkevat käsi kädessä samoissa suvuissa. PuSe kirjoitti:
ei ole mitään tekemistä sen kanssa käyttääkö alkoholia vai ei.
Sillä kyllä että julistaako olevansa käyttämättä.
Monasti näin kuuluu olevan näillä uskoansa julistavilla.
Tuo uskonto ja alkoholi ovat suomalaisten pahimmat addiktit. Ja monesti molemmat kulkevat käsi kädessä samoissa suvuissa.PuSe:n kirjoituksesta taas huomasi, että uskonasioita ei voi ymmärtää järjellä. Kuitenkin Kristinusko on ainoa uskonto, missä Jumala on itse tullut ihmiseksi ja kärsinyt rangaistuksen, joka kuuluisi ihmiselle. Mutta tuo Jumalan armo täytyy ottaa vastaan, muuten sitä ei ymmärrä, ennenkuin Jeesus itse tulee ihmisen elämään ja alkaa muuttaa sitä. Raamattu sanoo, että elämä on veressä ja Jeesus vuodatti viattoman verensä koko ihmiskunnan edestä. Mikään muu uskonto ei voi antaa vastausta ihmisen Jumalakaipaukseen. Siitä taas seuraa se, että ihminen voi vapautua esim. alkoholista tai mistä tahansa riippuvuudesta.
- PuSe
LuckyLake kirjoitti:
PuSe:n kirjoituksesta taas huomasi, että uskonasioita ei voi ymmärtää järjellä. Kuitenkin Kristinusko on ainoa uskonto, missä Jumala on itse tullut ihmiseksi ja kärsinyt rangaistuksen, joka kuuluisi ihmiselle. Mutta tuo Jumalan armo täytyy ottaa vastaan, muuten sitä ei ymmärrä, ennenkuin Jeesus itse tulee ihmisen elämään ja alkaa muuttaa sitä. Raamattu sanoo, että elämä on veressä ja Jeesus vuodatti viattoman verensä koko ihmiskunnan edestä. Mikään muu uskonto ei voi antaa vastausta ihmisen Jumalakaipaukseen. Siitä taas seuraa se, että ihminen voi vapautua esim. alkoholista tai mistä tahansa riippuvuudesta.
kuuluisi ihmiselle? Ei ihmisen elämän tarvitse olla väärin ja oikein - syntiä ja katumusta.
Vääräuskoisia - hurskaita.
Jos se elämä on sitä sinulle, so what? Se kannattaa pitää.Mutta kaikilla on oma totuutensa. Pyrkisit sinäkin kunnioittamaan sitä.
Alkoholisti on ihan yhtä hyvä ihminen kuin sinä.
Turha nostaa itseäsi toisen yläpuolelle ja alkaa "muuttamaan" ihmisiä mieleiseksesi.
Tulee mieleen Hitlerin kolmas valtakunta.
Siellä oli vähän sama meininki..... PuSe kirjoitti:
kuuluisi ihmiselle? Ei ihmisen elämän tarvitse olla väärin ja oikein - syntiä ja katumusta.
Vääräuskoisia - hurskaita.
Jos se elämä on sitä sinulle, so what? Se kannattaa pitää.Mutta kaikilla on oma totuutensa. Pyrkisit sinäkin kunnioittamaan sitä.
Alkoholisti on ihan yhtä hyvä ihminen kuin sinä.
Turha nostaa itseäsi toisen yläpuolelle ja alkaa "muuttamaan" ihmisiä mieleiseksesi.
Tulee mieleen Hitlerin kolmas valtakunta.
Siellä oli vähän sama meininki.....Miten minä nostan itseni muiden yläpuolelle, jos tunnustan että olen syntinen ihminen ja tarvitsen Jumalan armoa. Ei nämä ole minun keksimiäni juttuja, totuus vaan on se että kun Aadam ja Eeva lankesivat syntiin paratiisissa, synti tuli maailmaan ja kaikki ihmiset ovat heidän jälkeläisiään, siis myös syntisiä (perisynti), vaikka ei olisi tehtykään mitään murhia, tms. Vai väitätkö, että olet itse pystynyt rakastamaan Jumalaa ja lähimmäistäsi elämäsi jokaisena päivänä, tai pystynyt noudattamaan moraalikäskyjä jotka Jeesus antoi vuorisaarnassa (Matt.5:20-48). On eri asia ihmisen teot ja arvo, jokainen ihminen on Jumalan edessä yhtä arvokas, ja rakkaudesta ihmiseenhän Jumala antoi juuri poikansa. Siunausta sulle.
- PuSe
LuckyLake kirjoitti:
Miten minä nostan itseni muiden yläpuolelle, jos tunnustan että olen syntinen ihminen ja tarvitsen Jumalan armoa. Ei nämä ole minun keksimiäni juttuja, totuus vaan on se että kun Aadam ja Eeva lankesivat syntiin paratiisissa, synti tuli maailmaan ja kaikki ihmiset ovat heidän jälkeläisiään, siis myös syntisiä (perisynti), vaikka ei olisi tehtykään mitään murhia, tms. Vai väitätkö, että olet itse pystynyt rakastamaan Jumalaa ja lähimmäistäsi elämäsi jokaisena päivänä, tai pystynyt noudattamaan moraalikäskyjä jotka Jeesus antoi vuorisaarnassa (Matt.5:20-48). On eri asia ihmisen teot ja arvo, jokainen ihminen on Jumalan edessä yhtä arvokas, ja rakkaudesta ihmiseenhän Jumala antoi juuri poikansa. Siunausta sulle.
"Vai väitätkö, että olet itse pystynyt rakastamaan Jumalaa ja lähimmäistäsi elämäsi jokaisena päivänä, tai pystynyt noudattamaan moraalikäskyjä jotka Jeesus antoi vuorisaarnassa"
- enkä ole sitä luvannutkaan enkä väittänytkään.
Se on vain niin että sekin raamattu jota olet lukenut on kymmeniä kertoja kirjoitettu uudestaan.
Siihen on lisätty asioita, sitä on muuteltu, siitä on poistettu asioita aina sen mukaaan mikä on ollut senhetkisen vallanpitäjän edun mukaista.
Lue sitä sitten kuin elämän ohjekirjaa...
Lisäksi suurin osa raamatun teksteistä on kirjoitettu vertauskuvina sen ajan kulttuurin hengessa, sen ajan käsityksiä noudattaen siten että sen ajan ihmiset asian ymmmärtäisivät kun sitä heille luettiin...
Sitäpaitsi tämän maailman suurimmat veriteot on tehty uskontoon vedoten. Kristinusko taitaa tässäkin olla yksi raaimmista kun lukee historiaa, vaikka monet kauhistelee esimerkiksi islamin oppeja.
Aina ei näe metsää puilta..... PuSe kirjoitti:
"Vai väitätkö, että olet itse pystynyt rakastamaan Jumalaa ja lähimmäistäsi elämäsi jokaisena päivänä, tai pystynyt noudattamaan moraalikäskyjä jotka Jeesus antoi vuorisaarnassa"
- enkä ole sitä luvannutkaan enkä väittänytkään.
Se on vain niin että sekin raamattu jota olet lukenut on kymmeniä kertoja kirjoitettu uudestaan.
Siihen on lisätty asioita, sitä on muuteltu, siitä on poistettu asioita aina sen mukaaan mikä on ollut senhetkisen vallanpitäjän edun mukaista.
Lue sitä sitten kuin elämän ohjekirjaa...
Lisäksi suurin osa raamatun teksteistä on kirjoitettu vertauskuvina sen ajan kulttuurin hengessa, sen ajan käsityksiä noudattaen siten että sen ajan ihmiset asian ymmmärtäisivät kun sitä heille luettiin...
Sitäpaitsi tämän maailman suurimmat veriteot on tehty uskontoon vedoten. Kristinusko taitaa tässäkin olla yksi raaimmista kun lukee historiaa, vaikka monet kauhistelee esimerkiksi islamin oppeja.
Aina ei näe metsää puilta.....Ei Raamatun sisältöä ole muutettu, vaikka onkin eri käännöksiä, joitakin kirjoitus ja käännösvirheitä on korjattu ja kieliasua ymmärrettävämmäksi, mutta ihmisen perustarve on pysynyt samanlaisena, miten löytää Jumala, vaikka inhimillistä viisautta onkin tullut lisää.
En tiedä mitä tarkoitat kristinuskon raakuudella, kristittyjä on kyllä aina vainottu. Tietysti ristiretkien aikaan evankeliumia vietiin vähän kyseenalaisella tavalla, mutta siitä nyt on aikaa tuhansia vuosia ja sen jälkeen on ollut uskonpuhdistajia. Mutta en taida enää jatkaa tätä keskustelua tällä kertaa, kohta joku sanoo, että ollaan väärällä palstalla.- PuSe
LuckyLake kirjoitti:
Ei Raamatun sisältöä ole muutettu, vaikka onkin eri käännöksiä, joitakin kirjoitus ja käännösvirheitä on korjattu ja kieliasua ymmärrettävämmäksi, mutta ihmisen perustarve on pysynyt samanlaisena, miten löytää Jumala, vaikka inhimillistä viisautta onkin tullut lisää.
En tiedä mitä tarkoitat kristinuskon raakuudella, kristittyjä on kyllä aina vainottu. Tietysti ristiretkien aikaan evankeliumia vietiin vähän kyseenalaisella tavalla, mutta siitä nyt on aikaa tuhansia vuosia ja sen jälkeen on ollut uskonpuhdistajia. Mutta en taida enää jatkaa tätä keskustelua tällä kertaa, kohta joku sanoo, että ollaan väärällä palstalla."Tietysti ristiretkien aikaan evankeliumia vietiin vähän kyseenalaisella tavalla, mutta siitä nyt on aikaa tuhansia vuosia"
Mutta kuitenkin pidät elämäsi ohjekirjana vielä vanhempaa raamattua?
Niinhän ne asiat kannattaa tulkita mitkä on oman ideologian kannalta hyödyllisimpiä...
Noin niinkuin fariseus -mielessä? - pidän
PuSe kirjoitti:
"Tietysti ristiretkien aikaan evankeliumia vietiin vähän kyseenalaisella tavalla, mutta siitä nyt on aikaa tuhansia vuosia"
Mutta kuitenkin pidät elämäsi ohjekirjana vielä vanhempaa raamattua?
Niinhän ne asiat kannattaa tulkita mitkä on oman ideologian kannalta hyödyllisimpiä...
Noin niinkuin fariseus -mielessä?kun siellä vanhassa kirjassa ei puhuta mitään evankeliumin viemisestä väkivaltaisesti tai sotilaallisesti, se on Paavin toimeenpanema juttu. Oikean evankelionnin tarkoitus on se, että ihmiset pelastuu ja parantuu monista vaivoista, lueppa vaikka apostolien tekoja miten siellä vietiin evankeliumia. Meillä on muuten tänään rukousilta ja voin rukoilla että sinäkin löytäisit pelastuksen Jeesuksessa, ja pääsisit sisälle jumalanvaltakuntaan, kun näitä asioita ei oikein ymmärrä kuin sisältäpäin.
- PuSe
pidän kirjoitti:
kun siellä vanhassa kirjassa ei puhuta mitään evankeliumin viemisestä väkivaltaisesti tai sotilaallisesti, se on Paavin toimeenpanema juttu. Oikean evankelionnin tarkoitus on se, että ihmiset pelastuu ja parantuu monista vaivoista, lueppa vaikka apostolien tekoja miten siellä vietiin evankeliumia. Meillä on muuten tänään rukousilta ja voin rukoilla että sinäkin löytäisit pelastuksen Jeesuksessa, ja pääsisit sisälle jumalanvaltakuntaan, kun näitä asioita ei oikein ymmärrä kuin sisältäpäin.
ei siellä siitä sanotakaan, mutta kaikenlaiset ketkut on vuosituhansia pitäneet raamattua ja uskontoa keppihevosenaan omien tavoitteittensa saavuttamisessa ja etsineet sieltä oikeutusta omille pyrkimyksilleen, teoilleen ja rikoksilleen.
Minä pyrin olemaan sellaisesta porukasta erossa ja elämään siten että kunnioitan ympärilläni olevia ihmisia myös siten etten tuputa heille omaa oikeaani vaan arvostan myös heidän näkemyksiään.
Eli ei kiitos. - se hyvä
LuckyLake kirjoitti:
PuSe:n kirjoituksesta taas huomasi, että uskonasioita ei voi ymmärtää järjellä. Kuitenkin Kristinusko on ainoa uskonto, missä Jumala on itse tullut ihmiseksi ja kärsinyt rangaistuksen, joka kuuluisi ihmiselle. Mutta tuo Jumalan armo täytyy ottaa vastaan, muuten sitä ei ymmärrä, ennenkuin Jeesus itse tulee ihmisen elämään ja alkaa muuttaa sitä. Raamattu sanoo, että elämä on veressä ja Jeesus vuodatti viattoman verensä koko ihmiskunnan edestä. Mikään muu uskonto ei voi antaa vastausta ihmisen Jumalakaipaukseen. Siitä taas seuraa se, että ihminen voi vapautua esim. alkoholista tai mistä tahansa riippuvuudesta.
että joku vielä puhuu asiaa AAMEN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277