Eli tavoitteena olisi saada notkeahko kroppa(spagaatti etuperin ja sivuttain), sekä siinä samalla lihaskuntoa lisää kotona treenaamalla.
Vähän taustaa. Olen 18v nuorimies 180cm ja 71kg. Kunto on ihan kohtalainen (coopperissa noin kuukaus sitte 2650). Sitä on sivuttain spagaattia koitettu saada niin pääsen 55cm päähän maasta. Onko edes spagaatti mahdollista.
Miten alkaisi kehittämää lihaskuntoa ja notkeutta?
Minkälaisilla liikkeillä/sarjoilla?
Löytyisikö joltakin jonkinsortin ohjelmaa, jota voisi noudattaa. Tai voisiko joku tehdä semmoisen? Ilman ohjelmaa tuskin siitä tulee mitään.
Kiitokset etukäteen kaikille vaivaa näkeville.
Notkeutta + Lihaskuntoa kotikonstein
2
1110
Vastaukset
- Dremx
Hieno, että olet kokenut "urheilu herätyksen" nyt vaan tekemään. Miehillä on yleensä ongelmia spagaatin kanssa, koska jalkojen ja erityisesti nivusten lihakset ovat kireät. Koska haluat voimaa ja venyvyyttä yhtäaikaa olisi jokin tanssin/aerobicin kaltainen laji treenin ohelle hyvä.
Viestistä ei oikein selvinnyt onko sinulla paljonkin liikunta taustaa. Tämän takia neovoisin menemään paikalliselle urheilusalille. Siellä alan ammattilainen tekee juuri sinulle sopivan ohjelman ja tarkistaa/opettaa oikean tekniikan. Suosittelen käyntiä siksi, että innostunut alkaja usein tekee liikkeet vääriin eikä niistä silloin ole vastaavaa hyötyä.
Spagaatin venytykset saat varmasti myös kuntosalilta. Niitä on näin postiste vähän vaikea selittää. Sitten kun olet saanut salilta ohjeistuksen pystyt varmasti suorittamaan sarjat itse kotona. Muista, että maltti on valttia. Spagaatti ei tule lähtemään ihan heti. - valmentaja93
Joo kannattaa alottaa jollakin voimaharjoittelulla ja venytellä aina vasta voiman jälkeen, jolloin lihakset ovat lämpöiset ja venytävät! Jos venyttelet ennen voimaa ei ole mitään hyötyä sillä lihas ei ehdi venyä kun heti alat kasvattamaan lihaksia! Itse olen voimistellut 14 vuotta ja valmentanut kohta 9 vuotta! voin tehdä sinulle tänne voimaohjelman jos haluat?:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465297Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5381835Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748