bedikö?

bnmhgf

Mietin tässä, että olisinkohan sairastunut johonkin syömishäiriöön ehkäpä joku tunnistaa merkkejä kertomuksestani ja valaisee minua.

Eli siitä lähtien kun täytin 14 olen laihduttanut (huom aina kuitenkin olen ollut normaalipainoinen BMI:n mukaan), ikinä en ole ollut tyytyväinen painooni. Yläasteella se heitteli parilla kilolla. Lukion tokalla sitten alkoi hidas mutta varma lihominen, kahdessa vuodessa lihoin 15kg. Sitten kun eräänä päivänä menin taas vaa´alle, 75kg iski päin kasvoja ja alkoi mieletön ahdistus/laihdutus/repsahdus kierre. Siitä olen tiputtanut nyt 7kg tosin ihan vaan sillä että hillitsin sitä tunnesyömistä. Voisiko siis olla että minulla oli (on?) BED?
Viime viikolla lopetin lihan syönnin ja leipien syönnin. Syön nyt siis kasviksia ja jogurttia lähinnä. Onko tämä kuitenkin jo ihan normaalia?

2

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .-.

Nuorena painonsa tarkkailu ja ei liian pitkälle menevä laihduttaminen on minun mielestä ihan normaalia. Olet sentään pystynyt laihtumaan ja hillitsemään syömistäsi ilman toisten apua. Jos ajatuksesi ja elämäsi ei pyöri pelkän ruuan ympärillä, uskon ettei sinulla ole mitään pahempaa syömishäiriötä.

Yritä pitää syömiesi annosten määrä kohtuullisena, älä siis sorru ahmimiseen. Kasviksista ja jugurtista et saa esimerkiksi proteiineja tai kuituja, joten muutakin olisi hyvä syödä. Mutta tämän varmaan jo tiesitkin.. :)

Tsemppiä sinulle!

• alkup.

Heh siis joo toi ahmiminen se piirre olikin miksi mietin. Esimerkkejä pahimmista päivistä
        1.
        0,5l sprite & hampurilaisateria
        0,5l sprite & kebab kermaperunoilla
        300g sipsiä
        200g karkkia
        100g suklaata
        ja kaikkea tähteitä mitä jääkaapista löytyi milloinkin. Tälläistä mulla oli joka vkl vuoden ajan, kunnes viime marraskuussa sitten aloin hillitä itseäni.
        Nyt siis 2vk ollut dieetillä ja joo vetänyt jo hampparia tänää ja eilen sipsiä. :D En tiedä pitäisikö olla huolissaan vai ei..Siis mietin monta tuntia päivässä mitä syön ja sitten kuitenkin repsahdan ennemmin tai myöhemmin. Tietysti syömistä seuraa aina paha olo. En tiedä, onko normaalia..(?)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60