Eikös Koivisto,Jalovaara,Juntuben,kaikki

olekkin Ben hinnin opetuslapsia.Se mistä se oppi on peräisin,VAROKAA.

21

1530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja Jumalan työtovereita.

      Siksipä heitä jatkuvasti syytetäänkin. Itse sain ihmeellisen lahjan Jalovaaran rukouksen kautta.

      • Jumalan käytössä ovat.

        Mutta se, että heitä vastaan hyökätään, on merkki siitä, että paholainen ei pidä heidän toiminnastaan Jumalan työssä.


      • ihana ihminen?
        Jumalan käytössä ovat. kirjoitti:

        Mutta se, että heitä vastaan hyökätään, on merkki siitä, että paholainen ei pidä heidän toiminnastaan Jumalan työssä.

        Ja vastustetaanko häntä vain ilkeyttään ja ovatko hänestä varoittavat saarnamiehet, kuten David Wilkerson, vain saatanan kätyreitä?


      • oma jumala
        ihana ihminen? kirjoitti:

        Ja vastustetaanko häntä vain ilkeyttään ja ovatko hänestä varoittavat saarnamiehet, kuten David Wilkerson, vain saatanan kätyreitä?

        oman jumalansa käytössä ne ihmiset ovat.


      • Benny Hinniä
        ihana ihminen? kirjoitti:

        Ja vastustetaanko häntä vain ilkeyttään ja ovatko hänestä varoittavat saarnamiehet, kuten David Wilkerson, vain saatanan kätyreitä?

        En voi sanoa onko Benny Hinn mukava vai ei, koska en ole häntä ikinä tavannut.

        Kaikki me ihmiset varoittelemme toisiamme eri ihmisistä, niistä joista emme itse jostain syystä pidä, ja joiden kanssa me emme ole samaa mieltä joistakin asioista.

        Benny Hinn ja David Wilkerson ovat vain ihan tavallisia luotuja ihmisiä, eivät ollenkaan täydellisiä, ja siksi hekin erehtyvät monissa asioissa hengellisellä rintamalla.

        Meidän tehtävä on mielestäni seurata Jeesusta Kristusta, ei ketään luotua ihmistä, esim. Hinniä tai Wilkersonia.

        Roomalaiskirje 14

        1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
        2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.

        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

        19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

        20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
        21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.

        22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
        23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.


      • terence.hill
        Benny Hinniä kirjoitti:

        En voi sanoa onko Benny Hinn mukava vai ei, koska en ole häntä ikinä tavannut.

        Kaikki me ihmiset varoittelemme toisiamme eri ihmisistä, niistä joista emme itse jostain syystä pidä, ja joiden kanssa me emme ole samaa mieltä joistakin asioista.

        Benny Hinn ja David Wilkerson ovat vain ihan tavallisia luotuja ihmisiä, eivät ollenkaan täydellisiä, ja siksi hekin erehtyvät monissa asioissa hengellisellä rintamalla.

        Meidän tehtävä on mielestäni seurata Jeesusta Kristusta, ei ketään luotua ihmistä, esim. Hinniä tai Wilkersonia.

        Roomalaiskirje 14

        1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
        2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.

        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.

        19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

        20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
        21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.

        22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
        23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

        Voit etsiä, mitä hän on esim. kirjoittanut, puhunut, tehnyt...

        Minäkään en ole koskaan tavannut Hitleriä enkä Idi Aminia. TIEDÄN kuitenkin, etteivät olleet hyviä tyyppejä.


      • ......
        terence.hill kirjoitti:

        Voit etsiä, mitä hän on esim. kirjoittanut, puhunut, tehnyt...

        Minäkään en ole koskaan tavannut Hitleriä enkä Idi Aminia. TIEDÄN kuitenkin, etteivät olleet hyviä tyyppejä.

        Minä en tiedä oletko sinä hyvä tyyppi, koska en ole sinua koskaan tavannut.

        Myöskään kuulopuheiden, juorujen ja Internetistä löytyvän epäselvän ja arveluttavan tiedon perusteella en mene kenestäkään ihmisestä muodostamaan omaa mielipidettäni tai tuomitsemaan häntä.

        Voisin sanoa sinulle terence, jos niin haluaisin, että sinäkin olet omalla tavallasi eksyttäjä ja eksytetty omassa epäraamatullisessa lapsikasteteologiassasi. En kuitenkaan lähde tuomiolinjalle tämän opinkohdan suhteen, koska en katso olevani siihen luotuna ihmisenä oikeutettu.

        Lisäksi kastekysymys ei ole mielestäni Raamatussa luovuttamaton opinkohta, koska kaste ei toimituksena ketään pelasta, eikä siksi ole merkityksellinen meidän iankaikkisuuskohtaloamme ajatellen.

        Laitan tähän taas muutaman jakeen Roomalaikirjeen 14. luvusta, koska se on mielestäni aivan SUPERLUKU Raamatussa UT:ssä

        Roomalaiskirje 14

        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
        5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.


      • ValmaO
        ...... kirjoitti:

        Minä en tiedä oletko sinä hyvä tyyppi, koska en ole sinua koskaan tavannut.

        Myöskään kuulopuheiden, juorujen ja Internetistä löytyvän epäselvän ja arveluttavan tiedon perusteella en mene kenestäkään ihmisestä muodostamaan omaa mielipidettäni tai tuomitsemaan häntä.

        Voisin sanoa sinulle terence, jos niin haluaisin, että sinäkin olet omalla tavallasi eksyttäjä ja eksytetty omassa epäraamatullisessa lapsikasteteologiassasi. En kuitenkaan lähde tuomiolinjalle tämän opinkohdan suhteen, koska en katso olevani siihen luotuna ihmisenä oikeutettu.

        Lisäksi kastekysymys ei ole mielestäni Raamatussa luovuttamaton opinkohta, koska kaste ei toimituksena ketään pelasta, eikä siksi ole merkityksellinen meidän iankaikkisuuskohtaloamme ajatellen.

        Laitan tähän taas muutaman jakeen Roomalaikirjeen 14. luvusta, koska se on mielestäni aivan SUPERLUKU Raamatussa UT:ssä

        Roomalaiskirje 14

        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
        5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

        Voimme lukea näiden kuuluisten evankelistojen kokouksista tai käydä niissä itse, nähdä videoilta heidän opetuksiaan, lukea heidän kirjoittamiaan kirjoja, emme me ole heidän tapauksessaan pelkkien kuulopuheiden ja juorujen varassa. Onko meidän siis vaieten hyväksyttävä nämä evankelistat tai opettajat jos emme tunne heitä henkilökohtaisesti vaikka näkisimme että he mielestämme ovat eksyttäjiä? Ja sen tähden, että olemme luotuja ihmisiä, meilläkö ei ole oikeutta esittää mitään arvostelua kristillisestä opetuksesta ja toiminnasta seurakunnassa?

        Apostoli Paavalikin koetti kasvattaa ja ohjata, sekä varoitti erilaisista eksyttäjistä muun muassa kirjeissään Timoteukselle ja Tiitukselle, jotka olivat häntä nuorempia ja kokemattomampia miehiä uskontiellä. Hän käski Tiitustakin jopa tukkimaan suun vääriltä opettajilta. Tiitus 1:11

        Terence.hill ei mielestäni syyllisty ihmisen tuomioon, joka on aivan toista kuin harhaoppisten tai eksyneiden arvosteleminen tai tuomitseminen. Tarkoitan siis ihmisten tekoja ja opetusta, ns. "hedelmiä".
        Tämä Room 14.jae käsittelee henkilökohtaisia asioita, jotka eivät ole syntiä koska ne ovat uskosta. Näihinhän kastetapakin liitetään toisaalla Raamatussa.
        "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti. Miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar" ja voimmeko "syödä riivaajien pöydässä", eli hyväksymmekö vaiti ollen seurakuntaan nekin jotka katsomme harhaopettajiksi?!
        Heikkouskoisia hoivaten saa varoitella eksyttäjistä, arvostelkoon itsekin ja ottakoon tai jättäköön.


      • terence.hill
        ValmaO kirjoitti:

        Voimme lukea näiden kuuluisten evankelistojen kokouksista tai käydä niissä itse, nähdä videoilta heidän opetuksiaan, lukea heidän kirjoittamiaan kirjoja, emme me ole heidän tapauksessaan pelkkien kuulopuheiden ja juorujen varassa. Onko meidän siis vaieten hyväksyttävä nämä evankelistat tai opettajat jos emme tunne heitä henkilökohtaisesti vaikka näkisimme että he mielestämme ovat eksyttäjiä? Ja sen tähden, että olemme luotuja ihmisiä, meilläkö ei ole oikeutta esittää mitään arvostelua kristillisestä opetuksesta ja toiminnasta seurakunnassa?

        Apostoli Paavalikin koetti kasvattaa ja ohjata, sekä varoitti erilaisista eksyttäjistä muun muassa kirjeissään Timoteukselle ja Tiitukselle, jotka olivat häntä nuorempia ja kokemattomampia miehiä uskontiellä. Hän käski Tiitustakin jopa tukkimaan suun vääriltä opettajilta. Tiitus 1:11

        Terence.hill ei mielestäni syyllisty ihmisen tuomioon, joka on aivan toista kuin harhaoppisten tai eksyneiden arvosteleminen tai tuomitseminen. Tarkoitan siis ihmisten tekoja ja opetusta, ns. "hedelmiä".
        Tämä Room 14.jae käsittelee henkilökohtaisia asioita, jotka eivät ole syntiä koska ne ovat uskosta. Näihinhän kastetapakin liitetään toisaalla Raamatussa.
        "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti. Miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar" ja voimmeko "syödä riivaajien pöydässä", eli hyväksymmekö vaiti ollen seurakuntaan nekin jotka katsomme harhaopettajiksi?!
        Heikkouskoisia hoivaten saa varoitella eksyttäjistä, arvostelkoon itsekin ja ottakoon tai jättäköön.

        kuuntelisi minunkin kritiikkiäni menestysteologian opetuksista, jos näkisin kastekysymyksen hänen kanssaan prikulleen samalla tavalla...


      • AinoM

        Minäkin olin Pirkon ihailija monta vuotta, kävin kerran heidän työnsä alussa Pirkon käsien allakin ja "kaaduin". Se oli itsestäni lähtöisin. Sen jälkeen kävin vain muutaman kerran istumassa penkillä kun hän tuli paikkakunnalle, mutta luin Pirkon kirjoja seurasin mediasta hänen työtään. Hitaasti aloin epäillä. Ihmettelin varoituksia, aluksi en uskonut niihin, mutta kun luin kirjoja ja kuuntelin puheita, huomasin, että hän oli erilainen kuin esim. useat papit, evankelistat ja saarnaajat eri seurakunnista. Sitten eräs toiseen seurakuntaan kuuluva ihminen sanoi ääneen sen mitä olin jo epäillytkin. Pirkolta puuttuu henkilökohtainen todistus Jeesuksen rististä ja sovitustyöstä. Monissa uskovien kirjoissa, he varsinkin siitä innokkaasti kertoilevat. Se on itsellenikin kaikkein tärkein asia, uskon keskipiste on Jeesus itse, mitä Hän minulle merkitsee. Pirkon todistusta etsimällä etsin kirjoistakin enkä löytänyt. Hän kyllä opettaa Jeesuksesta kauniisti, Jeesuksen esimerkistä ja rukouksesta ja rukoilemisesta, työnsä mukaisesti. Pirkko on hyvin herttainen ja hyvää tarkoittava, hyvin ahkera, nöyrä ja uhrautuva ihminen. Pidän hänestä edelleen paljon! MUTTA: hänellä ei ole Jeesusta Kristusta. Hän kertoo liikuttavia kertomuksia toisten kokemuksista ja opettaa rukoilemista kirjoissaan. Hän kertoo saaneensa "voiman" jota pitää Jumalan voimana, John Wimberin kokouksesta ja koki että hänen piti lähteä sitä jakamaan koska hän tunsi parantuneensa vammastaan. Hän ei ole tainnut koskaan koetella tuota "voimaa"?
        Hänhän on ekonomi ja kertoo itsestään että on tottunut tekemään työtä ja tekemään itse. Siihen eksyttävä "voiman" henki hänet piinaakin: rukoile enemmän! Näin rukous tulee työksi. Pirkko on varmastikin usein hyvin väsynyt kun ilta illan jälkeen rukousjonot venyvät pitkinä hänen edessään.
        Jeesus opetti ja kehotti rukoilemaan ja anomaankin mitä tahdomme, mutta ei hän koskaan sanonut eikä käske:"rukoile enemmän". Me rukoilemme rakkaudesta ja omien voimiemme mukaan ja Henki auttaa meidän heikkouttamme. Jeesus kutsuu tykönsä myös lepäämään. Jumala odottaa rukouksiamme aivan kuin Isä odottaa lapsensa tulevan huoliaan kertomaan tai vain juttelemaan, olemaan lähellä. Rukous on rakkautta kuten Paavo Hiltunenkin kirjoittaa.
        Pirkko on eksynyt, hän kantaa "vieraalta alttarilta otettua tulta". Minäkin varoitan menemästä Pirkon kokouksiin ja käsien alle. Tänä päivänä Pirkon kokoukset ovat muuten aivan erilaisiakin, hiljaisuus ja järjestys oli hänen työnsä alussa hyvin tärkeää, mutta nyt...


      • von bulke
        AinoM kirjoitti:

        Minäkin olin Pirkon ihailija monta vuotta, kävin kerran heidän työnsä alussa Pirkon käsien allakin ja "kaaduin". Se oli itsestäni lähtöisin. Sen jälkeen kävin vain muutaman kerran istumassa penkillä kun hän tuli paikkakunnalle, mutta luin Pirkon kirjoja seurasin mediasta hänen työtään. Hitaasti aloin epäillä. Ihmettelin varoituksia, aluksi en uskonut niihin, mutta kun luin kirjoja ja kuuntelin puheita, huomasin, että hän oli erilainen kuin esim. useat papit, evankelistat ja saarnaajat eri seurakunnista. Sitten eräs toiseen seurakuntaan kuuluva ihminen sanoi ääneen sen mitä olin jo epäillytkin. Pirkolta puuttuu henkilökohtainen todistus Jeesuksen rististä ja sovitustyöstä. Monissa uskovien kirjoissa, he varsinkin siitä innokkaasti kertoilevat. Se on itsellenikin kaikkein tärkein asia, uskon keskipiste on Jeesus itse, mitä Hän minulle merkitsee. Pirkon todistusta etsimällä etsin kirjoistakin enkä löytänyt. Hän kyllä opettaa Jeesuksesta kauniisti, Jeesuksen esimerkistä ja rukouksesta ja rukoilemisesta, työnsä mukaisesti. Pirkko on hyvin herttainen ja hyvää tarkoittava, hyvin ahkera, nöyrä ja uhrautuva ihminen. Pidän hänestä edelleen paljon! MUTTA: hänellä ei ole Jeesusta Kristusta. Hän kertoo liikuttavia kertomuksia toisten kokemuksista ja opettaa rukoilemista kirjoissaan. Hän kertoo saaneensa "voiman" jota pitää Jumalan voimana, John Wimberin kokouksesta ja koki että hänen piti lähteä sitä jakamaan koska hän tunsi parantuneensa vammastaan. Hän ei ole tainnut koskaan koetella tuota "voimaa"?
        Hänhän on ekonomi ja kertoo itsestään että on tottunut tekemään työtä ja tekemään itse. Siihen eksyttävä "voiman" henki hänet piinaakin: rukoile enemmän! Näin rukous tulee työksi. Pirkko on varmastikin usein hyvin väsynyt kun ilta illan jälkeen rukousjonot venyvät pitkinä hänen edessään.
        Jeesus opetti ja kehotti rukoilemaan ja anomaankin mitä tahdomme, mutta ei hän koskaan sanonut eikä käske:"rukoile enemmän". Me rukoilemme rakkaudesta ja omien voimiemme mukaan ja Henki auttaa meidän heikkouttamme. Jeesus kutsuu tykönsä myös lepäämään. Jumala odottaa rukouksiamme aivan kuin Isä odottaa lapsensa tulevan huoliaan kertomaan tai vain juttelemaan, olemaan lähellä. Rukous on rakkautta kuten Paavo Hiltunenkin kirjoittaa.
        Pirkko on eksynyt, hän kantaa "vieraalta alttarilta otettua tulta". Minäkin varoitan menemästä Pirkon kokouksiin ja käsien alle. Tänä päivänä Pirkon kokoukset ovat muuten aivan erilaisiakin, hiljaisuus ja järjestys oli hänen työnsä alussa hyvin tärkeää, mutta nyt...

        on minullakin. Valitettavasti.


      • ...... kirjoitti:

        Minä en tiedä oletko sinä hyvä tyyppi, koska en ole sinua koskaan tavannut.

        Myöskään kuulopuheiden, juorujen ja Internetistä löytyvän epäselvän ja arveluttavan tiedon perusteella en mene kenestäkään ihmisestä muodostamaan omaa mielipidettäni tai tuomitsemaan häntä.

        Voisin sanoa sinulle terence, jos niin haluaisin, että sinäkin olet omalla tavallasi eksyttäjä ja eksytetty omassa epäraamatullisessa lapsikasteteologiassasi. En kuitenkaan lähde tuomiolinjalle tämän opinkohdan suhteen, koska en katso olevani siihen luotuna ihmisenä oikeutettu.

        Lisäksi kastekysymys ei ole mielestäni Raamatussa luovuttamaton opinkohta, koska kaste ei toimituksena ketään pelasta, eikä siksi ole merkityksellinen meidän iankaikkisuuskohtaloamme ajatellen.

        Laitan tähän taas muutaman jakeen Roomalaikirjeen 14. luvusta, koska se on mielestäni aivan SUPERLUKU Raamatussa UT:ssä

        Roomalaiskirje 14

        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
        5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

        että Terense on hyvä ihminen,on sillä niin hyvät ja Kristillisesti puhtaat räpit.


      • ......
        ValmaO kirjoitti:

        Voimme lukea näiden kuuluisten evankelistojen kokouksista tai käydä niissä itse, nähdä videoilta heidän opetuksiaan, lukea heidän kirjoittamiaan kirjoja, emme me ole heidän tapauksessaan pelkkien kuulopuheiden ja juorujen varassa. Onko meidän siis vaieten hyväksyttävä nämä evankelistat tai opettajat jos emme tunne heitä henkilökohtaisesti vaikka näkisimme että he mielestämme ovat eksyttäjiä? Ja sen tähden, että olemme luotuja ihmisiä, meilläkö ei ole oikeutta esittää mitään arvostelua kristillisestä opetuksesta ja toiminnasta seurakunnassa?

        Apostoli Paavalikin koetti kasvattaa ja ohjata, sekä varoitti erilaisista eksyttäjistä muun muassa kirjeissään Timoteukselle ja Tiitukselle, jotka olivat häntä nuorempia ja kokemattomampia miehiä uskontiellä. Hän käski Tiitustakin jopa tukkimaan suun vääriltä opettajilta. Tiitus 1:11

        Terence.hill ei mielestäni syyllisty ihmisen tuomioon, joka on aivan toista kuin harhaoppisten tai eksyneiden arvosteleminen tai tuomitseminen. Tarkoitan siis ihmisten tekoja ja opetusta, ns. "hedelmiä".
        Tämä Room 14.jae käsittelee henkilökohtaisia asioita, jotka eivät ole syntiä koska ne ovat uskosta. Näihinhän kastetapakin liitetään toisaalla Raamatussa.
        "Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti. Miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar" ja voimmeko "syödä riivaajien pöydässä", eli hyväksymmekö vaiti ollen seurakuntaan nekin jotka katsomme harhaopettajiksi?!
        Heikkouskoisia hoivaten saa varoitella eksyttäjistä, arvostelkoon itsekin ja ottakoon tai jättäköön.

        En minä mitään hyssyttele, eikä kirjoitukseni tarkoituksena ollut myöskään mitenkään puolustaa torontolaisuutta tai menestysteologiaa.

        Hain kirjoituksellani ihan muuta, mutta en aina osaa esittää asiaani tarpeeksi selkeällä ja ymmärrettävällä tavalla.

        Tarkoituksenani oli kaiketi herätellä meitä kaikkia itsessämme miettimään, olemmeko me luotuna ihmisinä aivan varmasti aina niin kokeneita, kasvaneita ja koeteltuja omassa uskossamme Jeesukseen Kristukseen, että olemme kykeneviä ohjaamaan ja neuvomaan korkealta korokkeelta toisia ihmisiä opillisissa, saati sitten syvissä hengellistä elämää koskevissa kysymyksissä, paremmin kuin Jeesus Kristus ITSE sen tekisi omiensa kohdalla?

        Kumpi on tarkoituksenmukaisempaa, ohjata ihmisiä katsomaan ja kuulemaan Jeesusta Kristusta itseään, vai tarjota heille ensisijaisesti tietoa harhaopeista ja tämän vastapainoksi täydellisen oikeaa omaa oppia, mitä ei mielestäni edes ole olemassa, koska kaikki on vain Täydellisen vajavaista tulkintaa?

        Voimme myös miettiä, onko Jumala koskaan saanut todella koetella henkilökohtaista suhdettamme ja luottamustamme Häneen sieltä kaikkein syvimmän sielun pimeyden, epäilysten ja ahdistusten kautta, voidaksemme nähdä oliko elämämme sittenkään rakennettu Kristus- kalliolle, vai vaan tuon kallion kuvalle?

        Ellei ihminen anna omassa elämässään Jeesukselle lupaa opettaa itseään Raamatun Sanan ja Pyhän Hengen kurin kautta, ei siihen mielestäni ketkään ammatti-eksytys-varoittelija-ihmisetkään pysty.

        Usein näillä palstoilla mielestäni harrastetaan asioiden ja ilmiöiden kriittistä tarkastelua pelottelusta ja väärästä farisealaisesta hengestä käsin. Tämä on minun oma näkemykseni asiasta ja haluan sen rehellisesti tuoda esille, niinhän täällä toisetkin tekevät.

        Kun ihminen on saanut kasvaa ja vahvistua omassa uskossaan, ja Herra on saanut tuon uskon tulessa koetella, niin sen jälkeen ei tarvitse enää pelätä, että kukaan ihminen, julistaja, saarnamies, seurakunta, tai itse eksytykseen eksynyt eksytys-varoittelija omilla mahdollisilla väärillä ja epäraamatullisilla opetuksillakaan voisi viedä tuota lahjana saatua pelastusta, lapsenuskoa ja luottamusta Kristukseen pois.

        Niin vahvalle perustalle heikon ihmisen luja ja koeteltu uskonluottamus on rakennettu, silloin kun se on rakennettu Jeesukseen Kristukseen itseensä ja Hänen Sanaansa.

        Tulessa koeteltu usko Kristukseen ei horju erilaisten harhaoppien ja opettajien opintuulissa ja aivoituksissa. Jumalan armon varassa, Hänen armossaan sisällä oleva ihminen, eli Kristus sisällisesti meissä, pysyy täysin koskemattomana, pyhänä ja puhtaana keskuudessamme vaikuttavien harhaoppien ja eksytystenkin keskellä.

        Minä tulkitsen Roomalaiskirjeen 14.luvun jakeita

        22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
        23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

        siten että,

        jos ihminen perustaa oman uskonelämänsä totuuden, ja omat käsityksensä oikeasta ja väärästä, toisten ihmisten mielipiteisiin ja näkemyksiin hengellisistä asioista ja opillisista kysymyksistä, vaikka ei olekaan näistä näkemyksistä itse sydämessänsä täysin varma, niin silloin tällainen ihminen syyllistyy epäuskon syntiin Jumalan edessä ja siitä on tehtävä parannus!

        Ihminen voi mielestäni uskoa ja elää omaa kristillistä elämäänsä vain sen uskonmäärän mukaan, mikä hänelle on lahjana ylhäältä annettu, enempään ei ihminen itsessään, omassa voimassaan ja vajavaisessa inhimillisessä ymmärryksessään pysty.

        Onnellisia ovat siis mielestäni ne, jotka eivät tuomitse itseään niistä opillisista ja hengellisistä näkemyksistä, jotka oikeaksi omassatunnossaan Jumalan edessä havaitsevat, kun se tapahtuu yksin- vain- ja ainoastaan uskosta.

        Näin minä olen tämän asian omassa sydämessäni aivoitellut, ja tähän minulla on lupa, koska olen tehnyt sen uskossa, enkä yhtään asiaa epäröinyt.


      • ValmaO
        ...... kirjoitti:

        En minä mitään hyssyttele, eikä kirjoitukseni tarkoituksena ollut myöskään mitenkään puolustaa torontolaisuutta tai menestysteologiaa.

        Hain kirjoituksellani ihan muuta, mutta en aina osaa esittää asiaani tarpeeksi selkeällä ja ymmärrettävällä tavalla.

        Tarkoituksenani oli kaiketi herätellä meitä kaikkia itsessämme miettimään, olemmeko me luotuna ihmisinä aivan varmasti aina niin kokeneita, kasvaneita ja koeteltuja omassa uskossamme Jeesukseen Kristukseen, että olemme kykeneviä ohjaamaan ja neuvomaan korkealta korokkeelta toisia ihmisiä opillisissa, saati sitten syvissä hengellistä elämää koskevissa kysymyksissä, paremmin kuin Jeesus Kristus ITSE sen tekisi omiensa kohdalla?

        Kumpi on tarkoituksenmukaisempaa, ohjata ihmisiä katsomaan ja kuulemaan Jeesusta Kristusta itseään, vai tarjota heille ensisijaisesti tietoa harhaopeista ja tämän vastapainoksi täydellisen oikeaa omaa oppia, mitä ei mielestäni edes ole olemassa, koska kaikki on vain Täydellisen vajavaista tulkintaa?

        Voimme myös miettiä, onko Jumala koskaan saanut todella koetella henkilökohtaista suhdettamme ja luottamustamme Häneen sieltä kaikkein syvimmän sielun pimeyden, epäilysten ja ahdistusten kautta, voidaksemme nähdä oliko elämämme sittenkään rakennettu Kristus- kalliolle, vai vaan tuon kallion kuvalle?

        Ellei ihminen anna omassa elämässään Jeesukselle lupaa opettaa itseään Raamatun Sanan ja Pyhän Hengen kurin kautta, ei siihen mielestäni ketkään ammatti-eksytys-varoittelija-ihmisetkään pysty.

        Usein näillä palstoilla mielestäni harrastetaan asioiden ja ilmiöiden kriittistä tarkastelua pelottelusta ja väärästä farisealaisesta hengestä käsin. Tämä on minun oma näkemykseni asiasta ja haluan sen rehellisesti tuoda esille, niinhän täällä toisetkin tekevät.

        Kun ihminen on saanut kasvaa ja vahvistua omassa uskossaan, ja Herra on saanut tuon uskon tulessa koetella, niin sen jälkeen ei tarvitse enää pelätä, että kukaan ihminen, julistaja, saarnamies, seurakunta, tai itse eksytykseen eksynyt eksytys-varoittelija omilla mahdollisilla väärillä ja epäraamatullisilla opetuksillakaan voisi viedä tuota lahjana saatua pelastusta, lapsenuskoa ja luottamusta Kristukseen pois.

        Niin vahvalle perustalle heikon ihmisen luja ja koeteltu uskonluottamus on rakennettu, silloin kun se on rakennettu Jeesukseen Kristukseen itseensä ja Hänen Sanaansa.

        Tulessa koeteltu usko Kristukseen ei horju erilaisten harhaoppien ja opettajien opintuulissa ja aivoituksissa. Jumalan armon varassa, Hänen armossaan sisällä oleva ihminen, eli Kristus sisällisesti meissä, pysyy täysin koskemattomana, pyhänä ja puhtaana keskuudessamme vaikuttavien harhaoppien ja eksytystenkin keskellä.

        Minä tulkitsen Roomalaiskirjeen 14.luvun jakeita

        22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
        23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

        siten että,

        jos ihminen perustaa oman uskonelämänsä totuuden, ja omat käsityksensä oikeasta ja väärästä, toisten ihmisten mielipiteisiin ja näkemyksiin hengellisistä asioista ja opillisista kysymyksistä, vaikka ei olekaan näistä näkemyksistä itse sydämessänsä täysin varma, niin silloin tällainen ihminen syyllistyy epäuskon syntiin Jumalan edessä ja siitä on tehtävä parannus!

        Ihminen voi mielestäni uskoa ja elää omaa kristillistä elämäänsä vain sen uskonmäärän mukaan, mikä hänelle on lahjana ylhäältä annettu, enempään ei ihminen itsessään, omassa voimassaan ja vajavaisessa inhimillisessä ymmärryksessään pysty.

        Onnellisia ovat siis mielestäni ne, jotka eivät tuomitse itseään niistä opillisista ja hengellisistä näkemyksistä, jotka oikeaksi omassatunnossaan Jumalan edessä havaitsevat, kun se tapahtuu yksin- vain- ja ainoastaan uskosta.

        Näin minä olen tämän asian omassa sydämessäni aivoitellut, ja tähän minulla on lupa, koska olen tehnyt sen uskossa, enkä yhtään asiaa epäröinyt.

        Kirjoituksesi oli hyvä varoitus puolestaan meille, mutta en aio siltikään vaieta asiasta!

        Nimittäin juuri siksi ettei kaikilla ole tuota kuvailemaasi vahvaa ja varmaa koeteltua uskoa Kristuksessa, vaan monet ovat epävarmoja etsijöitä, vasta uskoon tulleita tai pelkästään uteliaita eiuskovia, olemme ottaneet oikeuden varoittaa harhaopeista ja -opettajista, jotka eivät mielestämme ohjaa kuulemaan Kristusta itseään vaan ihmeitä ja merkkejä ja heidän omia opetuksiaan, ottamaan vastaan "Jumalan voimaa" ja joillakin on myös raha mielessä saarnamiestä itseään varten.

        Nämä etsijät eivät ehkä vielä osaa antaa Jeesuksen ohjata heitä Raamatun Sanan ääressä Pyhän Hengen kautta kuten vanhemmat uskossa enemmän tai vähemmän koetellut osaavat ja jotka eivät enää juokse kaikissa herätysjuhlissa ja kokouksissa.

        Vajavaisia olemme kaikki, enkä minä tahdo kieltäytyä neuvoista ja ojentamisesta vaan kiitän kirjoituksestasi. Aina olisi osattava ottaa nöyrästi opiksi.
        Olen kuitenkin jo tietoinen mitä olen oppinut ja mistä olen varma. Perustus on luja. Sinulla ja minulla on muuten samat ajatukset uskosta, jos sitä epäilit.

        Toivottavasti joku epävarma, joka lukee sinun hyvän kirjoituksesi, harkitsee myös kannattaako lähteä uutta saarnamiestä kuulemaan vai ottaa mieluummin Raamattu käteen ja lukea itse.
        Herramme varoittaa eksyttäjistä ja apostolit varoittavat joten siis uskallamme mekin, vaikka joku pitäisikin sitä meidän osaltamme ylimielisyytenä, vihamielisyytenä tai pelkkänä mustamaalauksena. Vaatimattomankin varoittajan tehtävä on aina ollut hyvin epäkiitollinen. Ihmiset suuttuvat ja loukkaantuvat helposti.


      • ......
        ValmaO kirjoitti:

        Kirjoituksesi oli hyvä varoitus puolestaan meille, mutta en aio siltikään vaieta asiasta!

        Nimittäin juuri siksi ettei kaikilla ole tuota kuvailemaasi vahvaa ja varmaa koeteltua uskoa Kristuksessa, vaan monet ovat epävarmoja etsijöitä, vasta uskoon tulleita tai pelkästään uteliaita eiuskovia, olemme ottaneet oikeuden varoittaa harhaopeista ja -opettajista, jotka eivät mielestämme ohjaa kuulemaan Kristusta itseään vaan ihmeitä ja merkkejä ja heidän omia opetuksiaan, ottamaan vastaan "Jumalan voimaa" ja joillakin on myös raha mielessä saarnamiestä itseään varten.

        Nämä etsijät eivät ehkä vielä osaa antaa Jeesuksen ohjata heitä Raamatun Sanan ääressä Pyhän Hengen kautta kuten vanhemmat uskossa enemmän tai vähemmän koetellut osaavat ja jotka eivät enää juokse kaikissa herätysjuhlissa ja kokouksissa.

        Vajavaisia olemme kaikki, enkä minä tahdo kieltäytyä neuvoista ja ojentamisesta vaan kiitän kirjoituksestasi. Aina olisi osattava ottaa nöyrästi opiksi.
        Olen kuitenkin jo tietoinen mitä olen oppinut ja mistä olen varma. Perustus on luja. Sinulla ja minulla on muuten samat ajatukset uskosta, jos sitä epäilit.

        Toivottavasti joku epävarma, joka lukee sinun hyvän kirjoituksesi, harkitsee myös kannattaako lähteä uutta saarnamiestä kuulemaan vai ottaa mieluummin Raamattu käteen ja lukea itse.
        Herramme varoittaa eksyttäjistä ja apostolit varoittavat joten siis uskallamme mekin, vaikka joku pitäisikin sitä meidän osaltamme ylimielisyytenä, vihamielisyytenä tai pelkkänä mustamaalauksena. Vaatimattomankin varoittajan tehtävä on aina ollut hyvin epäkiitollinen. Ihmiset suuttuvat ja loukkaantuvat helposti.

        Minä iloitsen siitä, että sinä olet laskenut oman uskosi perustan vahvalle ja iankaikkisesti voimassa pysyvälle Kristus- kalliolle ja haluat pysyä siinä opissa, mistä olet sydämessäsi varma, ja tiedät keneltä ja mistä olet sen saanut.

        Näin minäkin teen omassa kristillisessä elämässäni voidakseni säilyttää hyvän ja puhtaan omantunnon ihmisten ja Jumalan edessä.

        On totta, että toisinaan meidän täytyy omantunnon tähden avata suumme sopivalla ja joskus sopimattomallakin ajalla, ja puhua ikäviäkin asioita ja varoittaa toisiamme niistä ihmisistä, opeista ja opetuksista joista omatuntomme ja inhimillinen ymmärryksemme Raamatun valossa todistavat vääräksi.

        Yksi sellainen harhaoppi, jonka minun omatuntoni ja omakohtainen tosielämän kokemukseni Raamatun valossa todistaa vääräksi, liittyy uskovan ihmisen voittoaseman Jeesuksessa Kristuksessa, yli perkeleen ja henkivaltojen, ja Jeesus- nimen auktoriteetin/eli käskyvallan käyttämisen kieltämiseen epäraamatullisena.

        Tällaista epäraamatullista opetusta annetaan joissakin piireissä meidän maassamme, ja silloin kun tällaista väärää opetusta tulee vastaani, olen kyllä valmis avaamaan suuni sopivalla ja sopimattomallakin hetkellä, omantuntoni tähden.

        Pyhästä Hengestä uudestisyntyneellä uskovalla on voittoasema ja Jumalan lapsen perintöosa Elävässä Sanassa, eli Jeesuksessa Kristuksessa. Kukaan ihminen tai mikään mahti maailmassa ei voi viedä meiltä tätä perintöosaa pois tai horjuttaa asemaamme Kristuksessa.

        Tätä kautta meille on myös annettu oikeus käyttää käskyvaltaa Jeesuksen nimessä perkeleen ja pimeyden henkiolentojen väistymiseksi.

        Omasta kokemuksestani tiedän, että käskyvallan käyttäminen on erityisen tärkeää ja suorastaan elinehto hengissä selviämiseksi okkultismista vapautumisen jälkeen, ns. niittovaiheessa, jolloin Jumala joutuu sallimaan ihmisen kohdalla erilaiset demoniset, jopa fyysisellä tasolla tapahtuvat hyökkäykset, sen vuoksi että niittämisen ja kylvämisen laki on raamatullinen tosiasia.

        Minulla on jostain syystä pieni epäilys siitä, että edellä kertomani jälkeen mielesi on hieman muuttunut siitä, että sinulla ja minulla olisi samanlaiset näkemykset uskonasioista. Mutta ei se mitään, meitä on moneksi.


      • ValmaO
        ...... kirjoitti:

        Minä iloitsen siitä, että sinä olet laskenut oman uskosi perustan vahvalle ja iankaikkisesti voimassa pysyvälle Kristus- kalliolle ja haluat pysyä siinä opissa, mistä olet sydämessäsi varma, ja tiedät keneltä ja mistä olet sen saanut.

        Näin minäkin teen omassa kristillisessä elämässäni voidakseni säilyttää hyvän ja puhtaan omantunnon ihmisten ja Jumalan edessä.

        On totta, että toisinaan meidän täytyy omantunnon tähden avata suumme sopivalla ja joskus sopimattomallakin ajalla, ja puhua ikäviäkin asioita ja varoittaa toisiamme niistä ihmisistä, opeista ja opetuksista joista omatuntomme ja inhimillinen ymmärryksemme Raamatun valossa todistavat vääräksi.

        Yksi sellainen harhaoppi, jonka minun omatuntoni ja omakohtainen tosielämän kokemukseni Raamatun valossa todistaa vääräksi, liittyy uskovan ihmisen voittoaseman Jeesuksessa Kristuksessa, yli perkeleen ja henkivaltojen, ja Jeesus- nimen auktoriteetin/eli käskyvallan käyttämisen kieltämiseen epäraamatullisena.

        Tällaista epäraamatullista opetusta annetaan joissakin piireissä meidän maassamme, ja silloin kun tällaista väärää opetusta tulee vastaani, olen kyllä valmis avaamaan suuni sopivalla ja sopimattomallakin hetkellä, omantuntoni tähden.

        Pyhästä Hengestä uudestisyntyneellä uskovalla on voittoasema ja Jumalan lapsen perintöosa Elävässä Sanassa, eli Jeesuksessa Kristuksessa. Kukaan ihminen tai mikään mahti maailmassa ei voi viedä meiltä tätä perintöosaa pois tai horjuttaa asemaamme Kristuksessa.

        Tätä kautta meille on myös annettu oikeus käyttää käskyvaltaa Jeesuksen nimessä perkeleen ja pimeyden henkiolentojen väistymiseksi.

        Omasta kokemuksestani tiedän, että käskyvallan käyttäminen on erityisen tärkeää ja suorastaan elinehto hengissä selviämiseksi okkultismista vapautumisen jälkeen, ns. niittovaiheessa, jolloin Jumala joutuu sallimaan ihmisen kohdalla erilaiset demoniset, jopa fyysisellä tasolla tapahtuvat hyökkäykset, sen vuoksi että niittämisen ja kylvämisen laki on raamatullinen tosiasia.

        Minulla on jostain syystä pieni epäilys siitä, että edellä kertomani jälkeen mielesi on hieman muuttunut siitä, että sinulla ja minulla olisi samanlaiset näkemykset uskonasioista. Mutta ei se mitään, meitä on moneksi.

        Olipas sinulla yllätys kerrottavana, tuo omasta kokemuksestasi! Ei ole minun mielipiteeni samanlaisista uskonkäsityksistä muuttunut. Meillähän ei ole taistelu lihaa ja verta vastaan vaan pimeyden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa, joten jotkut siihen taisteluun ihan fyysisestikin joutuvat käskyvaltaa käyttämään. Olen vain lukenut niistä tapauksista. Meidän Herramme ajoi pois riivaajia ja lähetti opetuslapsetkin tekemään samoin. Matt.10:1-8.
        Eikä meille ole muuta nimeä annettu jossa me pelastumme kuin Hänen nimensä.


      • terence.hill
        ...... kirjoitti:

        Minä iloitsen siitä, että sinä olet laskenut oman uskosi perustan vahvalle ja iankaikkisesti voimassa pysyvälle Kristus- kalliolle ja haluat pysyä siinä opissa, mistä olet sydämessäsi varma, ja tiedät keneltä ja mistä olet sen saanut.

        Näin minäkin teen omassa kristillisessä elämässäni voidakseni säilyttää hyvän ja puhtaan omantunnon ihmisten ja Jumalan edessä.

        On totta, että toisinaan meidän täytyy omantunnon tähden avata suumme sopivalla ja joskus sopimattomallakin ajalla, ja puhua ikäviäkin asioita ja varoittaa toisiamme niistä ihmisistä, opeista ja opetuksista joista omatuntomme ja inhimillinen ymmärryksemme Raamatun valossa todistavat vääräksi.

        Yksi sellainen harhaoppi, jonka minun omatuntoni ja omakohtainen tosielämän kokemukseni Raamatun valossa todistaa vääräksi, liittyy uskovan ihmisen voittoaseman Jeesuksessa Kristuksessa, yli perkeleen ja henkivaltojen, ja Jeesus- nimen auktoriteetin/eli käskyvallan käyttämisen kieltämiseen epäraamatullisena.

        Tällaista epäraamatullista opetusta annetaan joissakin piireissä meidän maassamme, ja silloin kun tällaista väärää opetusta tulee vastaani, olen kyllä valmis avaamaan suuni sopivalla ja sopimattomallakin hetkellä, omantuntoni tähden.

        Pyhästä Hengestä uudestisyntyneellä uskovalla on voittoasema ja Jumalan lapsen perintöosa Elävässä Sanassa, eli Jeesuksessa Kristuksessa. Kukaan ihminen tai mikään mahti maailmassa ei voi viedä meiltä tätä perintöosaa pois tai horjuttaa asemaamme Kristuksessa.

        Tätä kautta meille on myös annettu oikeus käyttää käskyvaltaa Jeesuksen nimessä perkeleen ja pimeyden henkiolentojen väistymiseksi.

        Omasta kokemuksestani tiedän, että käskyvallan käyttäminen on erityisen tärkeää ja suorastaan elinehto hengissä selviämiseksi okkultismista vapautumisen jälkeen, ns. niittovaiheessa, jolloin Jumala joutuu sallimaan ihmisen kohdalla erilaiset demoniset, jopa fyysisellä tasolla tapahtuvat hyökkäykset, sen vuoksi että niittämisen ja kylvämisen laki on raamatullinen tosiasia.

        Minulla on jostain syystä pieni epäilys siitä, että edellä kertomani jälkeen mielesi on hieman muuttunut siitä, että sinulla ja minulla olisi samanlaiset näkemykset uskonasioista. Mutta ei se mitään, meitä on moneksi.

        Silloin, kun TODELLA on kyseessä esim. okkultismista vapautuminen, on ihan oikein käyttää Jeesuksen nimen auktoriteettia henkivaltoja vastaan. Ja tällainen tarve valitettavasti Suomessakin on lisääntymään päin.

        Mutta kristityn ei kuulu esim. rahanhimossaan esittää rahan saamiseksi pahoille henkivalloille vaatimuksia, tyyliin: "Saatana, päästä irti MINUN rahoistani!" Ja jos hänellä on flunssa, niin sen takana on yleensä flunssavirus eikä "flunssan henki", joka pitää määrätä Jeesuksen nimessä poistumaan...


    • Juntunen tuli paikkakunnalle,menimme vaimon kanssa tilaisuuteen.Juntunen oli mukava mies,jutteli piänt tsoukkii,ja koko kirkko nauroi,hyville jutuille.Menimme molemmat ,sinne eteen.Mua se tuuppas otsasta,ei mitään ,katso mua ja tuuppas toisen kerran,ei tuntunu missään,enkä kaatunu.Vaimon kanssa juteltiin,parkkipaikalle kävellessä.Hän sanoi,että olis tuntenu piänt kihelmöintii kehossaan,minä en sitte mitään.Sitte kun luin,että Jalovaara, muuten aika osuva nimi,koivisto ja Juntunen ovat saaneet oppinsa Benny Hinniltä,joka mentyään oppiäitinsä Khatreen Khulbergin haudalle,oli sanonut saaneensa mahtavan voitelun,sieltä haudasta.Silloin ymmärsin minkä kanssa on oltu tekemississä.

    • kaikki muu on turhaaa

      ..........

    • sisältää
    • armototuus

      He ovat Kristuksen uskollisia palvelijoita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4740
    2. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1314
    5. Tekisitkö jotain toisin

      Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      86
      1289
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

      Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      126
      1084
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1026
    8. Jos saan sinut elämääni

      niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

      Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      252
      935
    10. Tulee ikävä

      Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      906
    Aihe