Kyselisin erityisesti Luterilaisen kirkon uskovilta jäseniltä, muutkin saavat vastata ja kertua näkökulmiaan ja mielipitetään, ne ovat tervetulleita.
1) Oletko ajatellut erota Ev.lut kirkosta, sen maallistumisen, esim.homoseksuaalien avioliittoon siunaamisen vuoksi?
2)Jos olet eronnut tai edes harkinnut, mitä kirkkokuntaa pidät hyvänä vaihtoehtona Ev.luteille?
3)Mitä mieltä Ev.lut kirkon sisällä vaikuttavista pienistä "liikkeistä",esim. Kansan Raamattuseurasta, Sleystä,"viidesläisyydestä"?
4) Onko sinulla ja millaisia kokemuksia Nokia Mission kirkosta ja/tai "Majakka seurakunnasta"?
Toivoisin asiallisia ja rakentavia vastauksia.
Itsellä on harkinnassa tuo eroaminen. Tosin vasta luin Uuras Saarnivaaran vanhaa kirjaa ja siinä kehoitettiin olemaan kirkossa niin kauvan kunnes "maailmankirkko" perustetaan.
Mutta vaikealta tämä näyttää. Ev.lutista lähti ensin ateistit ja senhän ymmärtää, sitten Markku Koivisto poppoineen senkin jotenkin ymmärtää,ja ovatko nyt sitten lähdössä uskovaiset?
Mitä jää jäljelle? "Kuolleet kivet"? Onkos se silloin enään Kristillinen kirkko?
Pyydän vastauksia
34
1150
Vastaukset
1. en voi erota kun en ole liittynyt
2. en pidä mitään hyvänä
3. sääliksi heitä käy
4. on negatiivisia näkemyksiä
Uuras Saarnivaara on kirjoittanut erlaisia kirjoja joita hän piti Raamattuina.
Ateistit ei ole kirkossa joten he ei sieltä ole voineet lähteä.
On hyvä asia kaikille jos eroat kirkosta ja jos sulla on vahva mieli niin et tarvitse uutta riippuvuutta vieroitusoireisiin.- kymysyksiä
1) Kirkko on kirkko, siitä ei erota. Se ei maallistu, vaan uskoviksi itsensä ylentävät ärhäköityvät muita jatkuvasti aliarvostellessaan. Homoseksuaaleja ei ole siunattu avioliittoon. On pidetty esirukoushetkiä. Kirkko kuuluu kaikille. Meidän Herramme kehotti kutsumaan pitosallin mm. raajarikot ja sokeat. "Uskovaiset" eivät tunnu hyväksyvän muita kuin itsensä.
2)Vaihtoehtoa ei ole.
3)Kansan Raamattuseura OK, SLEY surullisenkuuluisa esimerkki itseriittoisasta rakkikoirakristillisyydestä, joka kaivaa omaa hautaansa. Entinen iloinen evankelisuus on nyt tiukaan napitettua yksisilmäsitä opillisuutta. Ei ihme että se jakautui ja syntyi ELY. Kansanlähetys on petrannut kuin sika juoksuaan.
4) Onneksi Nokiaa tai Majakkaa ei täällä Itä-Suomessa edes tunneta. Lehtikirjoitusten mukaan Nokian herätys on yhä kauempana terveestä opista.
"Uskovaisten" tympeä itsensä ylentäminen ja muiden tuomitseminen on todella ikävää. - vastauksen vastatusten
1 Ota selvää, mitä Lutherin mukaan ovat
Kristuksen kirkon 7 tuntomerkkiä. Löytyvät
netistä. Kantsii lukea
3 Kirkossa on monia hyviä herätysliikkeitä.
4 Nokian liike ei sovi luterilaiselle, koska
on hurmahenkinen fiilistelyporukka, joka on
irti Jumalan sanasta. - että tämä
pitää paikkansa:"Ev.lutista lähti ensin ateistit ja senhän ymmärtää, sitten Markku Koivisto poppoineen senkin jotenkin ymmärtää, ja ovatko sitten lähdössä uskovaiset." Jos uskomattomat ja uskovista kaikkein ahdasmielisimmät, esim. naisappeuden ja homoseksuaalien vastustajat, lähtevät, niin aivan tavalliset meuhkaamattomat luterilaiset jäävät kuitenkin jäljelle. Minusta olisi hölmöä nimittää heitä "kuolleiksi kiviksi"? Täällä muistetaan usein esittää, kuinka kirkoissa käy vain vähän ihmsiä, mutta unohdetaan ilmeisesti tahallaan sanoa, että jumalanpalveluksia myös televisioidaan ja radioidaan, joskus näytetään myös netissä. Vai onko sinusta vain kaikkinainen ahdasmielisyys elämisen merkki? Jos on, niin silloin olemme tuosta asiasta eri mieltä.
Vastaukseni kysymyksiisi: 1) En ole ajatellut nyt erota enkä tule myöskään tulevaisuudessa eroamaan siitäkään huolimatta, vaikka sattuisin menettämään uskoni. Noin olen tuon asian ajatellut. 2) - 3 ) Tunnen noista liikkeistä jonkin verran vain Kansan Raamattuseuraa, jonka puhujat yöpyivät ilmaiseksi kotonani maalla sielläpäin puhujamatkoillaan liikkuessaan. 4 ) Ei ole noista minkäänlaisia kokemuksia.- vastaus......k
Kuolleita kiviä on kirkossa paljon. Siksi kaikki tämä jumalattomuus on siellä mahdollista.
Sinun kannaltasi on tíetysti ikävää, että on sellaisia, jotka eivät tahtoisi kehoittaa vapaaseen syntielämään.
Oletko koskaan ajatellut, että Jumala voi ottaa siunauksensa Suomen kansalta pois!? - mitä tarkoitat.
vastaus......k kirjoitti:
Kuolleita kiviä on kirkossa paljon. Siksi kaikki tämä jumalattomuus on siellä mahdollista.
Sinun kannaltasi on tíetysti ikävää, että on sellaisia, jotka eivät tahtoisi kehoittaa vapaaseen syntielämään.
Oletko koskaan ajatellut, että Jumala voi ottaa siunauksensa Suomen kansalta pois!?"Kuolleita kiviä on kirkossa paljon. Siksi kaikki tämä jumalattomuus onkin mahdollista."
Edelleen tuo kirkkoon kuuluvien ihmisten nimittäminen "kuolleiksi kiviksi" tuntuu hyvin loukkaavalta. Onko unohtunut tämä:"Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi." Mistä jumalattomuudesta puhut?
"Sinun kannaltasi on tietysti ikävää, että on sellaisia, jotka eivät tahtoisi kehoittaa vapaaseen syntielämään."
Miten niin? En ole puhunut täällä mitään vapaasta syntielämästä saati siihen kehottamisesta. Tuskinpa kukaan luterilainen kehottaa ketään vapaaseen syntielämään. Ihan hölmöä vapaaseen syntielämään kehottaminen olisikin.
- tapahtuu aina
Usko on hyvin elävää ja se puhuttaa ihmisiä aina.
Nyt se tuntuu puhuttavan ateistejakin ( yleensä he eivät ole kiinnostuneita).
1. Minä olen ajatellut erota. Luultavasti aika piankin sillä haluan kohdentaa eroni kirkon päätösten seurauksiin.
2. Tulee enemmän itsetutkiskelun aikaa.Tavallaan vapaa olemaan uskossa , sillä ei ole sitoutunut kuuntelemaan mitään virkamiestä tai naista.
Luther teki hyvää työtä ja oikeaa työtä. Tulen aina kuulumaan luterilaiseen ajattelu- ja uskosuuntaa. Olen ajatellut tutustua kaikkiin luterilaisiin suuntauksiin ja sitten vasta tiedän, että missä totuus löytyy.
3. Sley on ollut käsittääkseni aivan hyvällä asialla. Kannattaa tutustua varmaan heidän toimintaansa. Myös Luthersäätiö on tutustumisen arvoinen, sillä siellä älähdettiin julkisesti ensimmäisenä näitä piispojen hairahduksia.
4. Nokiamissiota olen kuunnellut ja mielestäni hurmoshenkistä joten ei ole minun. Majakkaa en tunne muuten kun merinäköalasta ( merellä se vilkuttelee).
Kuolleet kivet eivät kiinnosta eivätkä harhaan johtajat. Synnin siunaajat eivät käy.
Minä haluan puhdasta raikasta Jumalansanaa joka ei kumarra minulle, eikä muille ihmisille.
Yhteisö pitää olla ystävällinen ( lähimmäisen rakkaus), Raamattua ymmärtävä ( ei teologista korostusta), synnit syntinä pitävä ja anovalle anteeksi antava.
Ei tarvitse esityksiä, teatteria, bändejä tai muuta " minä ihminen olen suuri" linjauksia.
Ihmisen on hyvä tutustua Jumalaan , Jumalan tahtoon ja ymmärtää Jumalan rakkaus, että jos vireitä olisikin tullut, niin ne saa anteeksi ja elämää voi jatkaa iloisena ja onnellisena. - kyselyyn
1) En siinäkään tapauksessa, että homoseksuaalisen avioliiton siunaamiselle laadittaisiin oikein kaava.
2) Evankelis-luterilaisella kirkollamme ei ole hyvää vaihtoehtoa.
3) Ahdashenkinen johtoklikki pyrkii tuhoamaan vanhan iloisen evankelisuuden sisältä päin samalla kun osastot muuten vielä vanhalla vapaamielisellä ydinkannatusalueella ukkoutuvat ja akkautuvat. Liikkeen tulevaisuus ei vaikuta hyvältä sen kummemmin opillisesti kuin kannatuksellisestikaan.
Vaikuttaa siltä, että myös kansanlähetysläisyys on monin paikoin toiminnaltaan passivoitunut. Syitä voi vain arvailla. Kansan Raamattuseuraa en tunne.
4) Ei ole kokemuksia kummastakaan. Nokia Missio on sentään ollut mediassa paljon esillä. Liike on jo parhaat vuotensa nähnyt ja eroaminen ev.lut. kirkosta vie siltä mahdollisuudet nousta uudelleen. Kirkon maallistumista protestoiville liike ei käy vaihtoehdoksi edes opillisesti, saati perinteistä poikkeavan ulkonaisen menonsa vuoksi.- SeurakuntalainenS
Viidenteen ns. herätysliikkeeseen kuuluvat herätyskristilliset Kansan Raamattuseura, jonka lehti on SANA, kansanlähetys, jonka lehti on UUSI TIE ja sitten vielä kolme pienempää herätyskristillistä, kuten Sanansaattajat eli radiolähetystyö ja pari muutakin liikettä ja heilläkin on oma kannattajalehtensä.
Monesti sekoitetaan keskenään näitä herätysliikkeitä.
Missään tapauksessa ns. heränneet, eli körtit ei ole mikään herätysliike. Ei siinä liikkeessä ainakaan ketään kehoiteta parannukseen, vaan kehoitetaan vaan odottamaan ja nukkumaan unta rauhaisaa.
- Kirkosta? .
Ensiksikin:
Kirkkoon liittämisessä käytetään kyseenalaisia toimia. Sen tähden koko järjestelmä on vinossa.
Luterilaiseen kirkkoon liitetään ihmisiä kysymättä asianomaisen omaa liittymishalua. Eikö tuo, jos joku, ole väärin?
Jokaiselle ihmiselle pitää antaa vapaa valintaoikeus itse päättää kuulumisestaan uskontoon (tai poliittiseen ryhmään). Tämän oikeuden säätää YK.n ihmisoikeuksien julistus.
Ihmettelen suuresti, jos joku ei tunnusta tätä rehellistä Jumalan totuutta, jonka YK.in on tunnustanut.
Eikö se näin ole?
Tämän asiakokonaisuuden perusteella erosin kirkosta. enkä halua tukea sen kirjavia opetuksia. Käyn vanhoillislestadiolaisissa seuroissa ja olen pitänyt todella paljon siellä julistetusta armon evankeliumista..
Mitä tulee tuohon Lohen kirjoitukseet, niitä on toki toimittajat pyöritellyt ja käännellyt, että saa sensaatiota. Asiana lohi on oikeassa, Raamatun mukaan...- muistutuksesta
Niinpä se onkin, että Laestadius tukee myös Lutherin oppeja.
Lestadiolaiset ovat myös Kristittyä uskoa.
Aikamoinen rumba tulee eteen etsiessä.
Ei se haittaa, sillä tässä on elämä aikaa löytää oikea uskonyhteisö.
Minä ainakin lähden katsomaan ja kuuntelemaan jokaiseen luterilaiseen uskonyhteisöön.
Mukava muutenkin tutustua luterilaisiin joihin en ole ennen ollut kosketuksessa.
Tietenkin pitää olla aika rehellinen itselleen, sillä sitä oikeaa etsiessä ei pidä hyväksyä mitään valheita tai vääryyksiä, sillä silloin tilanne olisi sama kun nykykirkossa.
Kiitos siis muistutuksesta. En muistanut Lestadiolaisia Lutherilaisia. - Sarpatin leski
Minäkään en haluaisi seurata SRK:n ihmislähtöisiä opetuksia.
Pysyn toistaiseksi kirkossa.
"Kussa raato on, sinne kotkat kokoontuvat". Sarpatin leski kirjoitti:
Minäkään en haluaisi seurata SRK:n ihmislähtöisiä opetuksia.
Pysyn toistaiseksi kirkossa.
"Kussa raato on, sinne kotkat kokoontuvat".Raamatun mukaan eriseuraisuus on myös syntiä ja vastoin Raamattua.
12. "Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie".- missä hän tahtoo
weha kirjoitti:
Raamatun mukaan eriseuraisuus on myös syntiä ja vastoin Raamattua.
12. "Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie".Eriseuraisuuden tielle kuitenkin kerrot asettuneesi tienviitaksi?
Näitä irrallisia sananlaskuja kyllä jokainen pystyy napsimaan.
Ei ole kuitenkaan veeällälläkään varaa julistaa Kristusta, joka on tie, totuus ja elämä, kuoleman tieksi.
1. En ole Ev.lut. kirkon jäsen. Olen eronnut aika päiviä sitten.
2. Olen harkinnut muita kirkkokuntia, mutta olen tullut siihen tulokseen, että uskonnot ja niiden edustajat ovat vallanhaluisia alistajia ja riviuskikset ovat masokisteja kun rupeavat alistetuiksi.
3. Joka riitaa kylvää se riitaa niittää. (Wariskan oma sananlasku) Pienet lahkot ovat syntyneet erimielisyyksistä elikkä riidoista. Ja ne pienenevät kunnes kuolevat.
4. Kuten jo sanoin, uskonnollista valtaa joku aina hakee ja joku aina suostuu olemaan pässinä lieassa.
Kaikella rakkaudella.
Kuitenkin Jumalaan uskoen
Wariska- -I-
www.luterilainen.com
- Sarpatin leski
Mielenkiintoista, kun eräät tuntuvat kauppaavan aina vain omaa kaukaloaan, mutta eivät puhu mitään Jumalan sanasta ja Kristuksesta.
Kyllä eriseuran ja separatismin henki on hirvittävä, jos on lipilarismikin.
Kaikille tuhlaajapojille sanoisin, että kiinnittäkää huomioonne niihin, jotka tarjoavat leipää eivätkä ensin huuda: tule meille asiakkaaksi. - -I-
Sarpatin leski kirjoitti:
Mielenkiintoista, kun eräät tuntuvat kauppaavan aina vain omaa kaukaloaan, mutta eivät puhu mitään Jumalan sanasta ja Kristuksesta.
Kyllä eriseuran ja separatismin henki on hirvittävä, jos on lipilarismikin.
Kaikille tuhlaajapojille sanoisin, että kiinnittäkää huomioonne niihin, jotka tarjoavat leipää eivätkä ensin huuda: tule meille asiakkaaksi.menisit noille sivuille huomaisit, miten Kristusta korostava kirkko on kyseessä. Siksi voin ilolla heittää linkkiä peliin kun olen niin varma sivun sisällöstä.
Sivusto on kattava ja sieltä saa käsityksen opetuksesta. - Sarpatin leski
-I- kirjoitti:
menisit noille sivuille huomaisit, miten Kristusta korostava kirkko on kyseessä. Siksi voin ilolla heittää linkkiä peliin kun olen niin varma sivun sisällöstä.
Sivusto on kattava ja sieltä saa käsityksen opetuksesta.Ihan kaikella kunnioituksella, mutta eriseuraisuus on syntiä.
Olen muuten lukenut saarnaajasi tekstejä (S.). En saa niistä mitään lisäarvoa. Elän evankeliumin täyteydessä, en jää mitään paitsi siinä suhteessa. - -I-
Ihan kaikella kunnioituksella, mutta eriseuraisuus on syntiä.
Olen muuten lukenut saarnaajasi tekstejä (S.). En saa niistä mitään lisäarvoa. Elän evankeliumin täyteydessä, en jää mitään paitsi siinä suhteessa.Eriseuraisuus voi hyvinkin olla syntiä, mutta STLK:ssa ei ole siitä kyse vaan oikea oppisista seurakunnista.
- Sarpatin leski
-I- kirjoitti:
Eriseuraisuus voi hyvinkin olla syntiä, mutta STLK:ssa ei ole siitä kyse vaan oikea oppisista seurakunnista.
Eriseuraisuuden henkeen hairahtuneen kanssa on aivan turha keskustella seurakuntaopista. Koet sen itsekin, jos esim. tapaat jonkun SRK:n jäsenen. Teidän argumenttinen ja ratkaisunne on aivan sama.
Yksi ja ainoa oikea seurakunta siellä, missä on evankeliumin sana ja sakramentit, eikä Kristusta ole jaettu.
Tässä asiassa me emme ainkakaan pääse eteenpäin.
Hyvää jatkoa ja siunausta vain sinulle eteenkin päin. Herra avaa, sitä ennen pysyy suljettuna.
Tiedän, että sinulla on hyviä ajatuksia muissa asioissa. - -I-
Eriseuraisuuden henkeen hairahtuneen kanssa on aivan turha keskustella seurakuntaopista. Koet sen itsekin, jos esim. tapaat jonkun SRK:n jäsenen. Teidän argumenttinen ja ratkaisunne on aivan sama.
Yksi ja ainoa oikea seurakunta siellä, missä on evankeliumin sana ja sakramentit, eikä Kristusta ole jaettu.
Hyvää jatkoa ja siunausta vain sinulle eteenkin päin. Herra avaa, sitä ennen pysyy suljettuna.
Tiedän, että sinulla on hyviä ajatuksia muissa asioissa.kerro missä olen väärässä Raamatun perusteella niin lupaan korjata erheeni.
Raamattu opettaa, että jakaantumista ei saa tapahtua ehdonvallan asioiden tähden, mutta opin tähden kyllä. - -I-
Tiedän, että sinulla on hyviä ajatuksia muissa asioissa.nyt kuin luin uudestaan viestisi, niin pakko todeta, että et tunne kirkkomme oppia lainkaan.
- Sarpatin leski
-I- kirjoitti:
kerro missä olen väärässä Raamatun perusteella niin lupaan korjata erheeni.
Raamattu opettaa, että jakaantumista ei saa tapahtua ehdonvallan asioiden tähden, mutta opin tähden kyllä.Anteeksi, ei mitään syytä eikä aihetta ylimielisyyteen. Aiheesta on turha jatkaa.
- Sarpatin leski
-I- kirjoitti:
nyt kuin luin uudestaan viestisi, niin pakko todeta, että et tunne kirkkomme oppia lainkaan.
Hyvin paljon mahdollista, mutta uskon tuntevani aika hyvin. En ole tähän mennessä yllättynyt.
- -I-
Hyvin paljon mahdollista, mutta uskon tuntevani aika hyvin. En ole tähän mennessä yllättynyt.
ei opeta olevansa Kristuksen näkyvä kirkko eikä se opeta edes, että se olisi ainoa oikea oppinen kirkko.
Kirkkomme opettaa, että se on oikea oppinen, mutta samalla tunnustaa muiden luterilaisten kanssa, että kaikkialla, missä armovälineet ovat käytössä on kirkko.
- Oede
1) Kyllä ja juuri mainitsemiesi syiden vuoksi. Toisaalta kirkkoon voi jäädä myös taistelemaan valheveljiä vastaan - se taisi olla Paavalin, Johanneksen ym. kokemus myös.
2) En ole eronnut, mutta eiköhän siihen sovi, mikä tahansa raitis yhteisö, joka pitäytyy Raamattuun, apostolien opetukseen, ...pyrkii olemaan herkkä kuulemaan Pyhän Hengen ääntä.
3) Ihan "ok", niillä on omat hyvät ja huonot puolensa...eiköhän ne pitäydy ensisijaisesti Sanaan, voi olla poikkeuksiakin...
4) Nokia Missio on reippaasti karismaattinen, mikä on ok, kunhan ei mennä ohi Raamatun. Voi olla ihan luonnekysymys, missä yhteisössä viihtyisi parhaiten - samoin myös kutsumuskysymys, mihin Herra on sinut kutsunut...jossain yhteisössä omaa kutsumusta voi olla "vähiten vaivatonta" toteuttaa... eli sinun ei tarvitse kutsumustasi selitellä, koska yhteisön jäsenet ymmärtävät muutenkin.
Kutsumushan voi olla taistella kirkon sisälläkin pimeyttä vastaan ja irrottautua taistelukosketuksesta vasta kun viimeinenkin sillanpääasema on menetetty... älä kysy mitä ne ovat ;)- ????? ? ?
4) Kaikki, mikä Pyhästä Hengestä saarnataan ilman sanaa ja sakramentteja, on perkeleestä!
Moni eksyy ja kuolee keskosena metsään näissä fiilistelyliikkeissä.
Piispaehdokkaana ensin, sitten kahden viikon päästä perustamassa uutta kirkkoa, ei luo uskottavuutta sanassa pitäytyvään mieheen. Olisikohan niitä kaukaisen maan kauppamiehiä? - Niinkin
????? ? ? kirjoitti:
4) Kaikki, mikä Pyhästä Hengestä saarnataan ilman sanaa ja sakramentteja, on perkeleestä!
Moni eksyy ja kuolee keskosena metsään näissä fiilistelyliikkeissä.
Piispaehdokkaana ensin, sitten kahden viikon päästä perustamassa uutta kirkkoa, ei luo uskottavuutta sanassa pitäytyvään mieheen. Olisikohan niitä kaukaisen maan kauppamiehiä?mutta, meneekö nyt lapset pesuveden mukana? Eiköhän siellä liikkeessä ole aitoja kristittyjäkin mukana, jos joku sattuisikin olemaan ns. hurmahenki...?
- Kadunmies vain
1) Olen eronnut jo. Syynä tosin ei ollut kirkon oppi. Erosin yksinkertaisesti siitä syystä, että turhasta ei kannata maksaa.
2) En ole harkinnut.
3) Fundamentalistiset liikkeet eivät ole hyvä asia.
4) Nokia Mission on tullut tutuksi erään tuttavani kautta joka oli vuosia mukana toiminnassa ja jonka elämän kyseinen lahko saattoi sellaiseen ahdinkoon, että itsemurha oli hyvin lähellä. Nykyään hänellä asiat kohtuullisen hyvin. - eerooota!
Todellakin tuollaisesta kirkosta täytyy erota, johan se oksettaa mennäkin sinne jos kaiken saastan siunaavat! Vaihtoehtoja eri kirkkojen välillä täytyy miettiä, vai olisko niin ettei liittyis enää minnekään. Jumala kai pitää huolen pienestä sydämestä ilman kirkkoakin. Näin ajattelen!
Kiitän kaikkia asiallisesti vastanneita, sain vastauksista opastusta lisä pohdintoihin asian suhteen. Rukoillen on edettävä ja kuljettava tämänkin asian kanssa.
Kiitos ja Jumalan siunausta heille keille se soppii :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277