Muistan jostakin lukeneeni, että nopeusluolan
T (170 km/h) renkaita voi käyttää autossa,
jonka rakenteellinen nopeus on esim. yli 200
km/h, vain merkitsemällä huomautus tuosta nä-
kyvälle paikalle kojelautaan.
Empä ole koskaan nähnyt yhdessäkään yli 170 km/h
kulkevan auton kojelaudassa tuota merkintää,
vaikka alla ovat olleet ko. kumit. Muistaakseni
tuo on lakisääteinen vaatimus. Jos näin on, niin
ompahan taas yksi asetus jota rikotaan joko tie-
toisesti tai tietämättä.
Kitkarenkailla tuo 170 km/h voidaan hyvinkin
ylittää Saksan matkalla, jos asiaa ei tiedosteta.
Renkaiden nopeusluokka T
5
564
Vastaukset
- jäyhä
nopeusluokka T on 190 km/h.
Q = 160 ja S = 180 km/h, joten noilla
molemmilla tulee olla merkintä yli
200 kulevassa autossa. Ei pitäisi kir-
joitella kaikkea ulkomuistista.
Kiitos korjauksesta.
- joutavia
Minulla on tilauksessa auto, jonka huippunopeudeksi valmistaja ilmoittaa 220 km/h.
Talveksi meinaan laittaa alle nastalliset Hakkapeliitta 5 -renkaat. En edes tiedä, ovatko ne Q- vai T-luokkaa.
En aio ajaa talvirajoituksilla yli 160 km/h enkä aio teipata kojelautaan mitään typeriä tarroja. - silleen että jos
renkaan nopeusluokitus muutetaan alkup pienemmäks ni pitää laittaa kilpi tai tarra näkyvään paikkaan.
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon rakenne ja varusteet/Henkilö- ja pakettiautojen rakennemuutokset/Rengas ja vanne muutokset.htm - ei koske
talvirenkaita, joten kun talvirenkaat on alla ei tarvitse mitään kylttiäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450