Gerrit Lösch: "Jt:t keräävät ruumiit"

Utelias.

Veljesseuran uutisten mukaan Hallintoelimen jäsen Gerrit Lösch kertoi Australiassa että harmagedonin jälkeen ihmiset keräävät ruumiit.
Voisiko joku laatia laskelman, kuinka monta ruumista yhden Jt:n on kerättävä paratiisissa, jos kaikista ruumiista on tarkoitus päästä eroon esim 1 kuukaudessa?

35

1711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markku_Meilo

>>esim 1 kuukaudessa?

Miksi juuri yhden kuukauden kuluessa? Jehovan aiempi profeetta Hesekiel esitti homman kestävän seitsemän vuotta. Hesekielin manttelinperijä ja Jehovan nykyinen profeetta tosin opettaa Hesekielin erehtyneen ja kyseessä olsikin kuvaannolliset vuodet. Oma huumoriin perustuva veikkaukseni on 7x360, eli 2520 vuotta.

• liikaa.

Miksi juuri yhden kuukauden kuluessa?

Sekin tuntuu jo liian pitkältä ajalta. Ruumiit pitäisi hoitaa pois mieluiten muutamassa päivässä. Kuka niitä kuoppia ehtii myöskään kaivaa? Ehkä Vartiotorni suosittaa polttohautausta kun mahtuvat pienempään tilaan.
        Lintujen piti käyttää ne ravintona, mutta eihän yhden kotkan vatsalaukkuun paljoa mahdu.

• Markku_Meilo
        liikaa. kirjoitti:

Miksi juuri yhden kuukauden kuluessa?

Sekin tuntuu jo liian pitkältä ajalta. Ruumiit pitäisi hoitaa pois mieluiten muutamassa päivässä. Kuka niitä kuoppia ehtii myöskään kaivaa? Ehkä Vartiotorni suosittaa polttohautausta kun mahtuvat pienempään tilaan.
        Lintujen piti käyttää ne ravintona, mutta eihän yhden kotkan vatsalaukkuun paljoa mahdu.

Linnut nokkivat silmät pois, silmämunissa on valkuaista, saa pulu potkua.

• neitoni
        Markku_Meilo kirjoitti:

jos Jehova hävitti Mooseksen ruumiin,ja tehny poikansa välityksellä monia ihmetekoja,miten kuvittelet et muka hän laittaa jäljelle jääneet poistamaan ruumiit.Haloo ku niin viisas oot,eiköhän kaiken maankaikkeuden luoja keksi jottain ettei sun kätes tahraannu,vaikket oo paratiisiin pyrkimäskään

• Markku_Meilo
        neitoni kirjoitti:

jos Jehova hävitti Mooseksen ruumiin,ja tehny poikansa välityksellä monia ihmetekoja,miten kuvittelet et muka hän laittaa jäljelle jääneet poistamaan ruumiit.Haloo ku niin viisas oot,eiköhän kaiken maankaikkeuden luoja keksi jottain ettei sun kätes tahraannu,vaikket oo paratiisiin pyrkimäskään

>>jos

Niinpä, jos, eli mahdollisesti ei sittenkään.

• tulevaisuudessa
        Markku_Meilo kirjoitti:

- Kerro pululle millaista potkua saat Hesekiel.21:27 Raunioiksi, raunioiksi, raunioiksi minä panen sen. Eikä tämäkään tule varmasti kenenkään omaksi, ennen kuin tulee hän, jolla on laillinen oikeus, ja minun on annettava se hänelle.’

• tulla vastaan
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>jos

>>jos

- Älä luopio vääntele toisten ihmisten sanoja, kun omissasi on tekemistä, ymmärrätkö?

• Markku_Meilo
        tulla vastaan kirjoitti:

>>jos

- Älä luopio vääntele toisten ihmisten sanoja, kun omissasi on tekemistä, ymmärrätkö?

Kaikenkarvaiset heittelijät pitävät jumlan olemassaoloa itsestäänselvyytenä, mutta eivät sitten kuitenkaan vaivaudu keskusteluun aiheesta.

• Markku_Meilo
        tulevaisuudessa kirjoitti:

- Kerro pululle millaista potkua saat Hesekiel.21:27 Raunioiksi, raunioiksi, raunioiksi minä panen sen. Eikä tämäkään tule varmasti kenenkään omaksi, ennen kuin tulee hän, jolla on laillinen oikeus, ja minun on annettava se hänelle.’

Laitetaan puluille tässä ohjeet, jotka Jehovan nykyinen valehteleva profeetta (nykyinen Hesekiel-luokka) on lasten luettavaksi muka totuutena saattanut:

20. Goog Perkele käyttää maan kansoja ja hallitsijoita hyökätessään uuden maailman yhteiskunnan kimppuun. Suurin osa ihmiskunnasta on Perkeleen puolella. Raamattu sanoo Perkeleen kaiken käsittävästä hyökkäyksestä Jehovan uuden maailman yhteiskunnan kimppuun: “[Sinä] lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki. Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan.” — Hesekiel 38: 15, 16.

21. Tämä hyökkäys Jumalan hengellisen kansan viimeisiä jäseniä ja heidän tovereitaan, “muita lampaita”, vastaan on todellisuudessa hyökkäys Jumalan valtakuntaa vastaan. Tuo hyökkäys vaatii siis ratkaisua kysymykseen: Kuka hallitsee taivasta ja maata? Se kiihottaa Jehovan suurimpaan vihaan: “Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.” (Hesekiel 38:18) Jehovan viha nousee. Koittaa “Herran vihan päivä”. — Sefanja 2:2.

22. Kaiken käsittävä hyökkäys Jehovan kansan kimppuun kiihottaa hänet suurimpaan vihaan, ja hän ryhtyy toimimaan. Hän sanoo: “Minä kutsun kaikenlaisen kauhun Googia vastaan.” (Hesekiel 38:21, Ts) Jehova antaa Kristus-Kuninkaalle käskyn hävittää Perkeleen jumalattoman maailman. Miten? “Kaikenlaisella kauhulla.”

23. Raamattu kertoo, mitä tämä kauhu mm. sisältää. Jehova sanoo: “Minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansain päälle, jotka hänen kanssansa ovat.” (Hesekiel 38:22) Harmagedonin kauhu on oleva suuri. “Kaikenlaista kauhua” käytetään pahan maailman tuhoamiseksi — kaatosadetta, kuohuvia tulvia, maanjäristyksiä, jättiläismäisiä raekiviä ja tulisadetta. On oleva kauhua maalla, kauhua merellä ja kauhua ilmassa.

24. Harmagedon tavoittaa tyrmistyttävänä ja yllättävänä kaikki uuden maailman yhteiskunnan ulkopuolella olevat ihmiset. Kertoen ihmisten kauhusta Harmagedonissa Raamattu sanoo: ”Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta. Sentähden herpoavat kaikki kädet, ja kaikki ihmissydämet raukeavat. He peljästyvät, kivut ja tuskat valtaavat heidät, he vääntelehtivät kuin synnyttäjä, tuijottavat toisiinsa tyrmistyneinä, kasvot tulenkarvaisina.” - Jesaja 13:6-8

25. Sielua hyytävä kauhu leviää läpi ihmismassojen, niin että he kadottavat itsehillinnän ja alkavat tappaa toisiaan. ”Sinä päivänä on tuleva Herralta suuri hämminki heidän sekaansa, niin että he käyvät kiinni tointn toisensa käteen ja toisen käsi kohoaa toisen kättä vastaan.” (Sakarja 14:13) Silloin ”toisen miekka on oleva toista vastaan”. (Hesekiel 38:21) Mutta heidän itsekäs taistelunsa elämästä on aivan turhaa. Ne, joita heidän lähimmäisensä eivät tapa, tuhoavat Jumalan taivaalliset sotajoukot.

26. Kristuksen enkelit lyövät kaikki Jumalan valtakunnan ja sen todistajien vastustajat kauhistavalla hävityksellä. Lihan kuluttava vitsaus tuhoaa monta. Jehova sanoo: ”Hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissaan, ja sen kieli mätänee sen suussa.” (Sakarja 14:12) Niiden kieli, jotka pilkkasivat ja nauroivat Harmagedonista annettua varoitusta, syöpyy pois! Niiden silmät, jotka kieltäytyivät näkemästä ”lopun ajan” merkkiä, syöpyvät pois! Niiden liha, jotka eivät halunneet oppia tietämään , että elävä ja tosi Jumala on nimeltään Jehova, syöpyy pois! Se syöpyy heidän seisoessaan jaloillaan!

27. Mihin ihmiset voivat kätkeytyä tältä Jumalalta tulevalta hävitykseltä? Eivät mihinkään! Jehova sanoo: ”Ei yksikään heistä pelastu. Vaikka he tuonelaan murtautuisivat, sieltäkin minun käteni heidät tempaa. Vaikka he taivaaseen nousisivat, sieltäkin minä syöksen heidät alas. Vaikka he Karmelin [vuoren] laelle kätkeytyisivät, sieltäkin minä etsin ja tempaan heidät. Ja vaikka he meren pohjaan lymyäisivät minun silmieni edestä, sielläkin minä käsken käärmeen heitä pistämään.” (Aamos 9:1-3) Kaikki pakotiet ovat suljetut! Minne he paennevatkin, niin Jumala löytää heidät ja tuhoaa heidät.

28. Mennyt on silloin rahan voima! Hallitukset, jotka painavat rahaa, luhistuvat tuhoon. Vaikka joillakuilla ihmisillä olisikin kultaa ja hopeaa, niin niillä ei osteta suojaa. Jumala selittää: ”Eivätkä voi pelastaa heitä heidän hopeansa ja kultansa Herran vihan päivänä.” - Sefanja 1:18

29. Kuolleita ruumiita on kaikkialla — maan äärestä toiseen. Jehova sanoo: ”Minä kutsun miekan kaikkia maan asukkaita vastan.” Ruumiita ei koota, haudata eikä itketä, vaan ne ovat maan lannoittimena, kuten Raamattu kertoo: “Herran surmaamia on oleva sinä päivänä maan äärestä maan ääreen. Ei heille pidetä valittajaisia, ei heitä koota eikä haudata; he tulevat maan lannaksi.” — Jeremia 25:29, 33.

30. Ketkä säilyvät elossa Harmagedonin läpi? Vain ne, jotka tottelevat Jehovan etsimistä koskevaa Raamatun käskyä: “Ennenkuin teidän päällenne tulee Herran vihan päivä. Etsikää Herraa, kaikki maan nöyrät, te, jotka pidätte hänen oikeutensa. Etsikää vanhurskautta, etsikää nöyryyttä; ehkä te saatte suojan Herran vihan päivänä.” (Sefanja 2:2, 3) Miten Jehovaa ja vanhurskautta etsitään? Tulemalla Oikean Paimenen “yhteen laumaan”. Oikea Paimen sanoo ainoastaan “yhden laumansa” lampaista: “He eivät ikinä huku.” — Johannes 10:28.

31 Uuden maailman yhteiskunnan lampaat lähtevät Harmagedonin jälkeen katselemaan “Jehovan surmaamia”. Raamattu sanoo: “He käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.” (Jesaja 66:24) Nuo kuolleet ruumiit ovat kaikelle varjeltuneelle lihalle inhottavia, vastenmielisiä. Madot eivät lakkaa vilisemästä noissa miljoonissa ruumiissa, ennen kuin viimeinenkin ruumis on syöty loppuun. linnut ja petoeläimet syövät myös kyllikseen ihmislihaa, kunnes jäljellä ei ole muuta kuin valkeita luita.

32. Luut eivät tee maasta kaunista. Harmagedonissa varjeltuvat kokoavat siitä syystä seitsemän profeetallista kuukautta luita ja hautaavat niitä. Miten käy syrjäseuduille jääville luille? Raamattu vastaa: “Ja he erottavat erityisiä miehiä, jotka kiertävät kautta maan, ja niitä, jotka näiden kiertäjien kanssa hautaavat niitä, jotka vielä ovat jääneet maan päälle, sitä puhdistaaksensa; seitsemän kuukauden kuluttua he alkavat etsiä. Ja nämä kiertäjät kiertävät kautta maan, ja jos joku heistä näkee ihmisen luun, on hän rakentava sen viereen merkin, siksi kunnes hautaajat hautaavat sen.” (Hesekiel 39:12-16, Väl) Luita ei haudata mistään muusta syystä kuin maan puhdistamiseksi.

"33. Mutta odotahan! Miten käy todellisille häiriön aiheuttajille, Perkeleelle ja paholaisille? Ne eivät pääse pakoon. Kun kaikki "yhden lauman" ulkopuolella olevat ihmiset on hävitetty, niin Jumalan vaimon Siemen Kristus ryhtyy toimenpiteisiin Perkelettä vastaan. Kristus antoi apostoli Johannekselle näyn siitä, mitä tapahtuu Perkeleelle: "Minä näin tulevan taivaasta alas enkelin [Kristuksen], jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen." (Ilmestyskirja 20:1-3) Paholaiset joutuvat myös samaan syvyyteen. Roomalaisten 10:7 sanoo siitä syystä: "'Kuka astuu alas syvyyteen?' se on: nostamaan Kristusta kuolleista." Paholaisten täytyy tulla siis toimettomiksi.

34. Kun Kristus heittää Perkeleen syvyyteen, niin Harmagedon päättyy. Jumalan vaimon Siemen on silloin murskannut alkuperäisen käärmeen pään, niin kuin 1 Mooseksen kirjan 3:15 sanoi tapahtuvankin. Näin täyttyy Pietarin ennustus: "Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.... Jumalan päivän ... voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!" - 2 Pietari 3:10, 12."

35. Harmagedon on mennyt. Näkymättömät häiriön aiheuttajatkin ovat hävinneet! Poissa ovat myöskin kaikki kansat! Poissa kaikki vuohimaiset ihmiset! Poissa on vanha maailma — mennyt iäksi! Uusi maailma alkaa.

“From Paradise Lost to Paradise Regained” — Finnish

• tulla vastaan kirjoitti:

>>jos

Oli kyse mm. Mooseksen ruumiin hävittämisestä - JOS näin, ... niin

Ja JHVHn palvelija Mooses kuoli siellä Mooabin maassa,
           JHVHn sanan mukaan.
           Ja Hän hautasi hänet laaksoon Mooabin maahan, vastapäätä Beet-Peoria,
           mutta ei kukaan ole saanut tietää hänen hautaansa tähän päivään asti.

Hävittäminen lienee vartiotorniseuran oppi, mutta Raamatun mukaan Jumala hautasi Mooseksen. Markun epäily "mahdollisesti ei sittenkään" on siltä osin ihan perusteltu?

Käytettäessä sanaa "kun" asia oletetaan todeksi. Sana "jos" sisältää ainakin jonkinasteisen epävarmuuden asiasta.

• varoituksia
        Markku_Meilo kirjoitti:

Laitetaan puluille tässä ohjeet, jotka Jehovan nykyinen valehteleva profeetta (nykyinen Hesekiel-luokka) on lasten luettavaksi muka totuutena saattanut:

20. Goog Perkele käyttää maan kansoja ja hallitsijoita hyökätessään uuden maailman yhteiskunnan kimppuun. Suurin osa ihmiskunnasta on Perkeleen puolella. Raamattu sanoo Perkeleen kaiken käsittävästä hyökkäyksestä Jehovan uuden maailman yhteiskunnan kimppuun: “[Sinä] lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki. Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan.” — Hesekiel 38: 15, 16.

21. Tämä hyökkäys Jumalan hengellisen kansan viimeisiä jäseniä ja heidän tovereitaan, “muita lampaita”, vastaan on todellisuudessa hyökkäys Jumalan valtakuntaa vastaan. Tuo hyökkäys vaatii siis ratkaisua kysymykseen: Kuka hallitsee taivasta ja maata? Se kiihottaa Jehovan suurimpaan vihaan: “Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.” (Hesekiel 38:18) Jehovan viha nousee. Koittaa “Herran vihan päivä”. — Sefanja 2:2.

22. Kaiken käsittävä hyökkäys Jehovan kansan kimppuun kiihottaa hänet suurimpaan vihaan, ja hän ryhtyy toimimaan. Hän sanoo: “Minä kutsun kaikenlaisen kauhun Googia vastaan.” (Hesekiel 38:21, Ts) Jehova antaa Kristus-Kuninkaalle käskyn hävittää Perkeleen jumalattoman maailman. Miten? “Kaikenlaisella kauhulla.”

23. Raamattu kertoo, mitä tämä kauhu mm. sisältää. Jehova sanoo: “Minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansain päälle, jotka hänen kanssansa ovat.” (Hesekiel 38:22) Harmagedonin kauhu on oleva suuri. “Kaikenlaista kauhua” käytetään pahan maailman tuhoamiseksi — kaatosadetta, kuohuvia tulvia, maanjäristyksiä, jättiläismäisiä raekiviä ja tulisadetta. On oleva kauhua maalla, kauhua merellä ja kauhua ilmassa.

24. Harmagedon tavoittaa tyrmistyttävänä ja yllättävänä kaikki uuden maailman yhteiskunnan ulkopuolella olevat ihmiset. Kertoen ihmisten kauhusta Harmagedonissa Raamattu sanoo: ”Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta. Sentähden herpoavat kaikki kädet, ja kaikki ihmissydämet raukeavat. He peljästyvät, kivut ja tuskat valtaavat heidät, he vääntelehtivät kuin synnyttäjä, tuijottavat toisiinsa tyrmistyneinä, kasvot tulenkarvaisina.” - Jesaja 13:6-8

25. Sielua hyytävä kauhu leviää läpi ihmismassojen, niin että he kadottavat itsehillinnän ja alkavat tappaa toisiaan. ”Sinä päivänä on tuleva Herralta suuri hämminki heidän sekaansa, niin että he käyvät kiinni tointn toisensa käteen ja toisen käsi kohoaa toisen kättä vastaan.” (Sakarja 14:13) Silloin ”toisen miekka on oleva toista vastaan”. (Hesekiel 38:21) Mutta heidän itsekäs taistelunsa elämästä on aivan turhaa. Ne, joita heidän lähimmäisensä eivät tapa, tuhoavat Jumalan taivaalliset sotajoukot.

26. Kristuksen enkelit lyövät kaikki Jumalan valtakunnan ja sen todistajien vastustajat kauhistavalla hävityksellä. Lihan kuluttava vitsaus tuhoaa monta. Jehova sanoo: ”Hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissaan, ja sen kieli mätänee sen suussa.” (Sakarja 14:12) Niiden kieli, jotka pilkkasivat ja nauroivat Harmagedonista annettua varoitusta, syöpyy pois! Niiden silmät, jotka kieltäytyivät näkemästä ”lopun ajan” merkkiä, syöpyvät pois! Niiden liha, jotka eivät halunneet oppia tietämään , että elävä ja tosi Jumala on nimeltään Jehova, syöpyy pois! Se syöpyy heidän seisoessaan jaloillaan!

27. Mihin ihmiset voivat kätkeytyä tältä Jumalalta tulevalta hävitykseltä? Eivät mihinkään! Jehova sanoo: ”Ei yksikään heistä pelastu. Vaikka he tuonelaan murtautuisivat, sieltäkin minun käteni heidät tempaa. Vaikka he taivaaseen nousisivat, sieltäkin minä syöksen heidät alas. Vaikka he Karmelin [vuoren] laelle kätkeytyisivät, sieltäkin minä etsin ja tempaan heidät. Ja vaikka he meren pohjaan lymyäisivät minun silmieni edestä, sielläkin minä käsken käärmeen heitä pistämään.” (Aamos 9:1-3) Kaikki pakotiet ovat suljetut! Minne he paennevatkin, niin Jumala löytää heidät ja tuhoaa heidät.

28. Mennyt on silloin rahan voima! Hallitukset, jotka painavat rahaa, luhistuvat tuhoon. Vaikka joillakuilla ihmisillä olisikin kultaa ja hopeaa, niin niillä ei osteta suojaa. Jumala selittää: ”Eivätkä voi pelastaa heitä heidän hopeansa ja kultansa Herran vihan päivänä.” - Sefanja 1:18

29. Kuolleita ruumiita on kaikkialla — maan äärestä toiseen. Jehova sanoo: ”Minä kutsun miekan kaikkia maan asukkaita vastan.” Ruumiita ei koota, haudata eikä itketä, vaan ne ovat maan lannoittimena, kuten Raamattu kertoo: “Herran surmaamia on oleva sinä päivänä maan äärestä maan ääreen. Ei heille pidetä valittajaisia, ei heitä koota eikä haudata; he tulevat maan lannaksi.” — Jeremia 25:29, 33.

30. Ketkä säilyvät elossa Harmagedonin läpi? Vain ne, jotka tottelevat Jehovan etsimistä koskevaa Raamatun käskyä: “Ennenkuin teidän päällenne tulee Herran vihan päivä. Etsikää Herraa, kaikki maan nöyrät, te, jotka pidätte hänen oikeutensa. Etsikää vanhurskautta, etsikää nöyryyttä; ehkä te saatte suojan Herran vihan päivänä.” (Sefanja 2:2, 3) Miten Jehovaa ja vanhurskautta etsitään? Tulemalla Oikean Paimenen “yhteen laumaan”. Oikea Paimen sanoo ainoastaan “yhden laumansa” lampaista: “He eivät ikinä huku.” — Johannes 10:28.

31 Uuden maailman yhteiskunnan lampaat lähtevät Harmagedonin jälkeen katselemaan “Jehovan surmaamia”. Raamattu sanoo: “He käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.” (Jesaja 66:24) Nuo kuolleet ruumiit ovat kaikelle varjeltuneelle lihalle inhottavia, vastenmielisiä. Madot eivät lakkaa vilisemästä noissa miljoonissa ruumiissa, ennen kuin viimeinenkin ruumis on syöty loppuun. linnut ja petoeläimet syövät myös kyllikseen ihmislihaa, kunnes jäljellä ei ole muuta kuin valkeita luita.

32. Luut eivät tee maasta kaunista. Harmagedonissa varjeltuvat kokoavat siitä syystä seitsemän profeetallista kuukautta luita ja hautaavat niitä. Miten käy syrjäseuduille jääville luille? Raamattu vastaa: “Ja he erottavat erityisiä miehiä, jotka kiertävät kautta maan, ja niitä, jotka näiden kiertäjien kanssa hautaavat niitä, jotka vielä ovat jääneet maan päälle, sitä puhdistaaksensa; seitsemän kuukauden kuluttua he alkavat etsiä. Ja nämä kiertäjät kiertävät kautta maan, ja jos joku heistä näkee ihmisen luun, on hän rakentava sen viereen merkin, siksi kunnes hautaajat hautaavat sen.” (Hesekiel 39:12-16, Väl) Luita ei haudata mistään muusta syystä kuin maan puhdistamiseksi.

"33. Mutta odotahan! Miten käy todellisille häiriön aiheuttajille, Perkeleelle ja paholaisille? Ne eivät pääse pakoon. Kun kaikki "yhden lauman" ulkopuolella olevat ihmiset on hävitetty, niin Jumalan vaimon Siemen Kristus ryhtyy toimenpiteisiin Perkelettä vastaan. Kristus antoi apostoli Johannekselle näyn siitä, mitä tapahtuu Perkeleelle: "Minä näin tulevan taivaasta alas enkelin [Kristuksen], jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen." (Ilmestyskirja 20:1-3) Paholaiset joutuvat myös samaan syvyyteen. Roomalaisten 10:7 sanoo siitä syystä: "'Kuka astuu alas syvyyteen?' se on: nostamaan Kristusta kuolleista." Paholaisten täytyy tulla siis toimettomiksi.

34. Kun Kristus heittää Perkeleen syvyyteen, niin Harmagedon päättyy. Jumalan vaimon Siemen on silloin murskannut alkuperäisen käärmeen pään, niin kuin 1 Mooseksen kirjan 3:15 sanoi tapahtuvankin. Näin täyttyy Pietarin ennustus: "Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.... Jumalan päivän ... voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!" - 2 Pietari 3:10, 12."

35. Harmagedon on mennyt. Näkymättömät häiriön aiheuttajatkin ovat hävinneet! Poissa ovat myöskin kaikki kansat! Poissa kaikki vuohimaiset ihmiset! Poissa on vanha maailma — mennyt iäksi! Uusi maailma alkaa.

“From Paradise Lost to Paradise Regained” — Finnish

- Mitä valhetta noissa kappaleissa on, kaikki perustuu Raamattuun?

• Markku_Meilo
        varoituksia kirjoitti:

- Mitä valhetta noissa kappaleissa on, kaikki perustuu Raamattuun?

>>- Mitä valhetta noissa kappaleissa on, kaikki perustuu Raamattuun?

Ja mihin Raamattu perustuu? Vanhoihin paimentolaistarinoihin, joilla edelleen pelotellaan lapsia tottelevaiksi.

Valetta on myös se, että valehteleva profeetta opetti lapsille tuon kaiken tapahtuvan viimeistään 1975.

Kuuntelin juuri äänitteen, jossa nykyinen Australian koordinaattori puhui murteellisella suomenkielellään, että tuolloin (1972) ei eletty lopun ajassa, vaan lopun lopun ajassa ja kuinka kenenkään ei tule epäillä, että kolmen vuoden kuluttua ei tulisi muutos maailmanjärjestykseen.

Lisäksi puheessa verrattiin elossa olevien voideltujen ryhmää profeetta Hesekieliin.

Toki puheessa oli paljon muutakin puppua mm. vuoden 1972 VP:stä tuttu valehtelu, jossa vuoden 1925-fiasko unohdettiin, mutta sen verran Viv sooloili (VP:n valehtelusta), että väitti Vt-seuran saarnanneen vuonna 1914 alkanutta lopun aikaa jo 40 vuotta ennen vuotta 1914. Gilead-koulun läpikäynyt erikoislähettiläs ei voi olla tietämätön, että 1799-1914 elettiin ensimmäistä lopun aikaa, tämä nykyinen aloitettiin vasta 1920-luvulla. Jos mies ei tuota tiennyt, niin hän oli täysin epäpätevä puhumaan aiheesta. Kukin saa päättää kumpaan ryhmään HVM kuuluu.

Apuna voi käyttää vaikka sitä, kuinka hän ei tunne termiä teokraattinen sodankäynti:

In a statement to Sunday, the President of the Watchtower Society of Australia, Harold "Viv" Mouritz, declines to be interviewed but says: "My inquiries indicate that the elders involved did not give instructions not to report the abuse to the police." Mr Mouritz denies all knowledge of the concept of "theocratic warfare" and expresses the church’s abhorrence of child abuse.

Tässä muutamia otteita, jotka australialaisen jt-perheen teokraattisin vesa HVM joko tiesi tai ei tiennyt:

*** w83 3/1 19 "Flocking Together in Battle Line" ***
        In carnal warfare it is essential that officers and other personnel have briefing sessions so as to be kept up-to-date on the movements on the battlefield and the latest enemy strategy. Likewise, our meetings at the Kingdom Hall or elsewhere are vital so that we may be regularly strengthened by the Word of God and his holy spirit, as well as being kept alert to the movements of the enemy

*** w60 6/1 352 Questions from Readers ***
        As a soldier of Christ he is in theocratic warfare and he must exercise added caution when dealing with God’s foes. Thus the Scriptures show that for the purpose of protecting the interests of God’s cause, it is proper to hide the truth from God’s enemies.

*** w57 5/1 285 Use Theocratic War Strategy ***
        Perhaps some will wonder as to where the line is to be drawn between use of theocratic war strategy in hiding the truth and the telling of lies.

*** w57 5/1 285 Use Theocratic War Strategy ***
        Lies are untruths told for selfish reasons and which work injury to others. Satan told a lie to Eve that worked great harm to her and all the human race. Ananias and Sapphira told lies for selfish reasons. But hiding the truth, which he is not entitled to know, from an enemy does not harm him, especially when he would use such information to harm others who are innocent.

• koo.koo

Eikös suuruusluokka ole 6 miljardia jaettuna 6 miljoonalla. Siitä saadaan n. tuhat bodia per jt per kuukausi. Eli reilut 30 per päivä. Mutta ehkäpä enkelit sun muut demonit auttavat pientä korvausta vastaan lapsia ja vanhuksia, jotka eivät jaksa tehdä urakkaansa. Näin sen on YHWH-setä suuressa viisaudessaan varmasti päättänyt. Siinä sitä jt Paratiisia kerrakseen.

• Markku_Meilo

Korpit nokkii meilt öögat veks, sit on kepeempi raijaa raatoo. Tornios taas kuukkelit nokkii Arskavainin öögat ku korpeilla on muuta kiiret tääl eteläs, esmerkiks nokkies mun öögia.

• neitoni

jos et oo kovin painava,mahuttasko samaan säkkiin :)
        Mielellään pölttohautaus,mätänemään en rupia

• neitoni

pölttöhautaus,mut samapa tuo,henki pois vain

• koo.koo
        neitoni kirjoitti:

jos et oo kovin painava,mahuttasko samaan säkkiin :)
        Mielellään pölttohautaus,mätänemään en rupia

Kyllähän se sopii. Ja jos ei mahdu, niin kyllä Lainapeitteeltä löytyy.
        Minä kuulemma mätänen silloin tällöin joidenkin herkkänekkujen mielestä jo elävänä. Minusta on ihan panettelua,että syyttävä sormi osoittaa minua: yritänhän aina hienotunteisesti jättää äänen pois. Niin kuin gentelmannin kuuluukin.

• koo.koo
        neitoni kirjoitti:

pölttöhautaus,mut samapa tuo,henki pois vain

Eihan se mitaan häitää. Selläistä sättüü.

• osoittaa jt-uskosta?
      Hedelmistään puu tunnetaan ja tämä"puu" keskittyy tappamiseen.Tappaja joka oli alusta asti sitä on nimeltään Lusifer.Hänelle on mieleen moiset arvailut ja etukäteis diilit.

• hirvas

ennallistaminen paratiisiksi ja ruumiitten hautaaminen on todellakin jehovien mukaan heidän tehtävänsä tuhannen vuoden aikana. Näin minulle on kerrottu.

Ja eräs JT-nuoripari ei aikonut hankkia lapsia ennenkuin paratiisissa. Tuo pari ei ole enää nuoripari, eikä paratiisiakaan olet tullut, joten jäiköhän heidän lapsenhankinta pelkäksi haaveeksi..?

• hänellä olisi

varmaa tietoa tähänkin asiaan. Mut kovasti tuntuu väkivaltaiselta jt hommat.
        Jehovat hekumoivat aina katastrofien jälkeen ja naamat loistaa joten ruumiiden keruu lienee jehovien paratiisi.

• tiuku neito?
        hänellä olisi kirjoitti:

varmaa tietoa tähänkin asiaan. Mut kovasti tuntuu väkivaltaiselta jt hommat.
        Jehovat hekumoivat aina katastrofien jälkeen ja naamat loistaa joten ruumiiden keruu lienee jehovien paratiisi.

Nimimerkillä epätietoinen?

• neitoni

ja sanon et aina ei tosiaan kannata uskoa kaikkee,mut Markkupa se tarttuu het asiaan ja nälvii,häpiä aikunen mies jos osaat taas !!!

• ....

eikös tuollainen höpöoppi jumalan suorittamasta joukkomurhasta ja yhden valehtelevan lahkon pelastumisesta ole vähintäänkin nälvinnän aihe?

• nokkii..

No minä olen taas kuullut jostain että linnut syövät ruumiit. Lienee siis selvää että paratiisissa lintuja piisaa nykyistä enemmän, kun ruokaakin on tarjolla runsaasti. Toisaalta olen kuullut, ettei paratiisissa eläimet syö toisiaan. Lieneekö siis niin että linnut tekevät omaantuntoon perustuvan päätöksen syömisestä, ja syömään haksahtaneet sitten surmataan jumalan toimesta?

Tästä pääsemme kysymykseen, että kuka syö lintujen ruumiit??? Missä kulkee raamatun mukaan se raja, että eliö ei ole enää eläin? Siis jos vaikkapa raatokuoriainen syö sitä linnun ruumista, niin onko se kielletty synti? Sitten sitä surmattua raatokuoriaista syö taas joku toinen pienempi elukka jne. Bakteeritkin ovat eliöitä. Saavatko ne käyttää hyväkseen toisia eliöitä.

JT-oppi siitä ettei paratiisissa eläimet syö toisiaan, on siis luonnon kiertokulun kannalta mahdoton. Jos mikään muu elollinen ei saa käyttää toista elollista ravinnokseen, tuloksena on jotain, johon minun mielikuvitukseni ei enää riitä.

• nokkii.. kirjoitti:

No minä olen taas kuullut jostain että linnut syövät ruumiit. Lienee siis selvää että paratiisissa lintuja piisaa nykyistä enemmän, kun ruokaakin on tarjolla runsaasti. Toisaalta olen kuullut, ettei paratiisissa eläimet syö toisiaan. Lieneekö siis niin että linnut tekevät omaantuntoon perustuvan päätöksen syömisestä, ja syömään haksahtaneet sitten surmataan jumalan toimesta?

Tästä pääsemme kysymykseen, että kuka syö lintujen ruumiit??? Missä kulkee raamatun mukaan se raja, että eliö ei ole enää eläin? Siis jos vaikkapa raatokuoriainen syö sitä linnun ruumista, niin onko se kielletty synti? Sitten sitä surmattua raatokuoriaista syö taas joku toinen pienempi elukka jne. Bakteeritkin ovat eliöitä. Saavatko ne käyttää hyväkseen toisia eliöitä.

JT-oppi siitä ettei paratiisissa eläimet syö toisiaan, on siis luonnon kiertokulun kannalta mahdoton. Jos mikään muu elollinen ei saa käyttää toista elollista ravinnokseen, tuloksena on jotain, johon minun mielikuvitukseni ei enää riitä.

olla ihmiskunnan leppymätön vihollinen suoltaessaan tälläista soopaa. En henk.koht. jaksa antaa anteeksi VT-seuralle, sitä että 1970-luvulla erehdyin selailemaan heidän kirjallisuuttaan. Harmageedon kirjat olivat pahimpia. Ihmiset paloivat eläviltä yms.
        Ihmisiltä mätänivät silmät päästä jne. Siinäpä 7-vuotiaana näin viikkokaupalla hirveitä painajaisia. Kiitoksia vaan Vartiotorni..

• pikku make
        MarkkuP kirjoitti:

olla ihmiskunnan leppymätön vihollinen suoltaessaan tälläista soopaa. En henk.koht. jaksa antaa anteeksi VT-seuralle, sitä että 1970-luvulla erehdyin selailemaan heidän kirjallisuuttaan. Harmageedon kirjat olivat pahimpia. Ihmiset paloivat eläviltä yms.
        Ihmisiltä mätänivät silmät päästä jne. Siinäpä 7-vuotiaana näin viikkokaupalla hirveitä painajaisia. Kiitoksia vaan Vartiotorni..

En henk.koht. jaksa antaa anteeksi VT-seuralle, sitä että 1970-luvulla erehdyin selailemaan heidän kirjallisuuttaan. Harmageedon kirjat olivat pahimpia. Ihmiset paloivat eläviltä yms.

- Nyt kun syyllistät seuraa huonoista yö unista, niin kertoisitko onko tämä Raamatun vai Jehovan todistajien seuraamusta? Uskallatko vastata?

• On suojeltava
        pikku make kirjoitti:

En henk.koht. jaksa antaa anteeksi VT-seuralle, sitä että 1970-luvulla erehdyin selailemaan heidän kirjallisuuttaan. Harmageedon kirjat olivat pahimpia. Ihmiset paloivat eläviltä yms.

- Nyt kun syyllistät seuraa huonoista yö unista, niin kertoisitko onko tämä Raamatun vai Jehovan todistajien seuraamusta? Uskallatko vastata?

Vaikka kuinka uskoisi Raamattuun, ei pienille lapsille pidä esitellä kaikkia sen kauheuksia.

Ei lapsille pidä nytkään kertoa kaikkea Kauhajoen tapahtumista.

• Markku_Meilo
        On suojeltava kirjoitti:

Vaikka kuinka uskoisi Raamattuun, ei pienille lapsille pidä esitellä kaikkia sen kauheuksia.

Ei lapsille pidä nytkään kertoa kaikkea Kauhajoen tapahtumista.

>>Vaikka kuinka uskoisi Raamattuun,

Ongelman ydin on siinä, että Raamattuun uskotaan valikoiduin osin. Vaikka hyvin monet paimentolaiskäsitykset maailmasta ja sen lainalaisuuksista osoitetaan perättömiksi, niin se ei yhtään vähennä luottamusta Raamattuun. Ei vähennä sekään, että Raamatussa on suuri määrä toteutumattomaksi jääneitä ennustuksia. Yhtään toteutunutta en ole vielä havainnut.

>>Ei lapsille pidä nytkään kertoa kaikkea Kauhajoen tapahtumista.

Yksi tehokkaimmista keinoista tärvätä lapsen loppuelämä on painostaa lapsi uskomaan näihin maailmanlopputarinoihin.

• messiaasta
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Vaikka kuinka uskoisi Raamattuun,

Ongelman ydin on siinä, että Raamattuun uskotaan valikoiduin osin. Vaikka hyvin monet paimentolaiskäsitykset maailmasta ja sen lainalaisuuksista osoitetaan perättömiksi, niin se ei yhtään vähennä luottamusta Raamattuun. Ei vähennä sekään, että Raamatussa on suuri määrä toteutumattomaksi jääneitä ennustuksia. Yhtään toteutunutta en ole vielä havainnut.

>>Ei lapsille pidä nytkään kertoa kaikkea Kauhajoen tapahtumista.

Yksi tehokkaimmista keinoista tärvätä lapsen loppuelämä on painostaa lapsi uskomaan näihin maailmanlopputarinoihin.

Ei vähennä sekään, että Raamatussa on suuri määrä toteutumattomaksi jääneitä ennustuksia. Yhtään toteutunutta en ole vielä havainnut.

- Uskosi taitaa olla heikko, tietenkin jo ei usko Raamattuun, niin silloin ei todellakaan usko ensimmäiseenkään ennustukseen. Tiedän sen itsestäni. Tässä esim. Jeesusta koskeneita ennustuksi, jotka ovat toteutuneet:

ENNUSTUKSIA MESSIAASTA

TAPAHTUMA ENNUSTUS TÄYTTYMYS

Syntyy Juudan heimoon 1. Mooseksen kirja 49:10 Luukas 3:23–33

Syntyy neitsyestä Jesaja 7:14 Matteus 1:18–25

Kuningas Daavidin jälkeläinen Jesaja 9:7 Matteus 1:1, 6–17

Jehova tunnustaa Pojakseen Psalmit 2:7 Matteus 3:17

Häneen ei uskota Jesaja 53:1 Johannes 12:37, 38

Saapuu Jerusalemiin aasilla Sakarja 9:9 Matteus 21:1–9

Kavaltaja tulee lähipiiristä Psalmit 41:9 Johannes 13:18, 21–30

Kavalletaan 30 hopearahasta Sakarja 11:12 Matteus 26:14–16

Vaikenee syyttäjiensä edessä Jesaja 53:7 Matteus 27:11–14

Vaatteista heitetään arpaa Psalmit 22:18 Matteus 27:35

Herjattavana paalussa Psalmit 22:7, 8 Matteus 27:39–43

Yhtään luuta ei murreta Psalmit 34:20 Johannes 19:33, 36

Saa rikkaiden hautapaikan Jesaja 53:9 Matteus 27:57–60

Herätetään ennen turmeltumista Psalmit 16:10 Apostolien teot 2:24, 27

Korotetaan Jumalan oikealle
        puolelle Psalmit 110:1 Apostolien teot 7:56

• koo.koo
        messiaasta kirjoitti:

Ei vähennä sekään, että Raamatussa on suuri määrä toteutumattomaksi jääneitä ennustuksia. Yhtään toteutunutta en ole vielä havainnut.

- Uskosi taitaa olla heikko, tietenkin jo ei usko Raamattuun, niin silloin ei todellakaan usko ensimmäiseenkään ennustukseen. Tiedän sen itsestäni. Tässä esim. Jeesusta koskeneita ennustuksi, jotka ovat toteutuneet:

ENNUSTUKSIA MESSIAASTA

Bis dat qui cito dat.
        puh. 0203 445 566
        ma - pe 9 - 06, la 15 - 06 ja su 15 - 22

• Markku_Meilo
        messiaasta kirjoitti:

ENNUSTUKSIA MESSIAASTA

>>- Uskosi taitaa olla heikko,

Onneksi on, koska pyrin korvaamaan sen mahdollisimman hyvin todennetulla tiedolla.

>>tietenkin jo ei usko Raamattuun, niin silloin ei todellakaan usko ensimmäiseenkään ennustukseen.

Minusta ennustuksen, ollakseen ennustus eikä uskomus, tulee täyttää tietyt tiukat ehdot. Katsotaan nyt vaikka muutamaa antamaasi.

>>Syntyy Juudan heimoon 1. Mooseksen kirja 49:10 Luukas 3:23–33

Ihan ymmärrettävää, että perinnetarinoissa ylläpidetään luottamusta jatkuvuuteen. "Ennustuksessasi" ilmeisesti tarkoitat Jeesusta (vaikka nimeä ei mainita ja muitakin vastaavia tarinoita on liikkeellä) ja hänen hallitsevan jotenkin merkitsevästi. Ainoa mitä minä Raamatun pohjalta tiedän on, että Jeesus lupasi palata hallitsemaan seuraajiensa elinaikana, mutta ei palannut. Kannattaa myös muistaa, että VT:n mukaan elävät oikeaoppiset juutalaiset odottavat tuota messiasta edelleen.

>>Syntyy neitsyestä Jesaja 7:14

Tota, et sitten lukenut tuota jaetta ajatuksella, etkä seuraavia jakeita lainkaan.

>>Kuningas Daavidin jälkeläinen Jesaja 9:7 Matteus 1:1, 6–17

Jo pelkästään Salomon vaimojen määrän huomioonottaen oli myöhemmin äärimmäisen helppo väittää olevansa Daavidin jälkeläinen.

Jne...

Yleimallisia lausahduksia on myöhemmin helppo muokata omiin tarkoitusperiin. Minä odotan ennustukselta hieman tarkempaa otetta asiaan.

• löytyy aina

Markkupa se tarttuu het asiaan ja nälvii,häpiä aikunen mies jos osaat taas !!!

- Älä välitä sellaisista kuin Markku puhuu... Markku on saanut lapsena trauman kun on peloteltu Har-magedonilla. Nykyään hän ilmeisesti vihaa Jehovan todistajia sen vuoksi kun he kertoivat paimentolais tarinoita, joissa paha saa loppunsa, ja sitä ei Markku oikein hyväksy. Silloin kajoittaisiin hänen veljiin, hengessä. Sitten kun joku kirjoittaa Raamatusta otteitä, hän syyllistää JT;jia siitä, kun niitä kerrotaan julkisesti. Syypää on tietenkin V-torni.

• jälleen kerran
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>- Uskosi taitaa olla heikko,

Onneksi on, koska pyrin korvaamaan sen mahdollisimman hyvin todennetulla tiedolla.

>>tietenkin jo ei usko Raamattuun, niin silloin ei todellakaan usko ensimmäiseenkään ennustukseen.

Minusta ennustuksen, ollakseen ennustus eikä uskomus, tulee täyttää tietyt tiukat ehdot. Katsotaan nyt vaikka muutamaa antamaasi.

>>Syntyy Juudan heimoon 1. Mooseksen kirja 49:10 Luukas 3:23–33

Ihan ymmärrettävää, että perinnetarinoissa ylläpidetään luottamusta jatkuvuuteen. "Ennustuksessasi" ilmeisesti tarkoitat Jeesusta (vaikka nimeä ei mainita ja muitakin vastaavia tarinoita on liikkeellä) ja hänen hallitsevan jotenkin merkitsevästi. Ainoa mitä minä Raamatun pohjalta tiedän on, että Jeesus lupasi palata hallitsemaan seuraajiensa elinaikana, mutta ei palannut. Kannattaa myös muistaa, että VT:n mukaan elävät oikeaoppiset juutalaiset odottavat tuota messiasta edelleen.

Tota, et sitten lukenut tuota jaetta ajatuksella, etkä seuraavia jakeita lainkaan.

>>Kuningas Daavidin jälkeläinen Jesaja 9:7 Matteus 1:1, 6–17

Jo pelkästään Salomon vaimojen määrän huomioonottaen oli myöhemmin äärimmäisen helppo väittää olevansa Daavidin jälkeläinen.

Jne...

Yleimallisia lausahduksia on myöhemmin helppo muokata omiin tarkoitusperiin. Minä odotan ennustukselta hieman tarkempaa otetta asiaan.

- Selityksesi oli kuin iltalehden juorupalstalta. Kertakaikkiaan et kyennyt osoittamaan mitään todenpohjaista selitystä.
        Suurimpaan osaan et edes kyennyt vastamaan kuin, jne...., ei vakuuta ketään.
        Edelleen et pystynyt osoittamaan yhtään 'tiukan ehdon' täyttämää selitystä.

- Vilkaistaan tämän jakeen sisältöön tarkemmin.
        Ensinnäkin nimi Immanuel nimeä ei annettu kenellekkään muulle kuin Jeesukselle.
        Nimi Immanuel mainitaan toisen kerran Matt.1:23 ”Katso! Neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimi Immanuel”, joka merkitsee käännettynä: Jumala on kanssamme.
        Siinä seuraavassa jakeessakaan ei ole mitään kompastuskiveäkään.

- Sinun ylimalkaiset sepustukset ovat yksittäisen ihmisen järjettömiä selityksiä, joilla ei ole mitään arvoa...

• Markku_Meilo
        jälleen kerran kirjoitti:

- Selityksesi oli kuin iltalehden juorupalstalta. Kertakaikkiaan et kyennyt osoittamaan mitään todenpohjaista selitystä.
        Suurimpaan osaan et edes kyennyt vastamaan kuin, jne...., ei vakuuta ketään.
        Edelleen et pystynyt osoittamaan yhtään 'tiukan ehdon' täyttämää selitystä.

- Vilkaistaan tämän jakeen sisältöön tarkemmin.
        Ensinnäkin nimi Immanuel nimeä ei annettu kenellekkään muulle kuin Jeesukselle.
        Nimi Immanuel mainitaan toisen kerran Matt.1:23 ”Katso! Neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimi Immanuel”, joka merkitsee käännettynä: Jumala on kanssamme.
        Siinä seuraavassa jakeessakaan ei ole mitään kompastuskiveäkään.

- Sinun ylimalkaiset sepustukset ovat yksittäisen ihmisen järjettömiä selityksiä, joilla ei ole mitään arvoa...

>>>>Syntyy neitsyestä Jesaja 7:14

>>- Vilkaistaan tämän jakeen sisältöön tarkemmin.

Ja sitten osoitetaan tämä neitseellinen syntymä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2604
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      29
      1316
    Aihe