Mikä vene toimii vetouistelussa 4 HP Yamahalla vm. 2008

Juggis

Hankin 4 heppaisen 4 tahti yamahan ja nyt pitäis löytää vene joka toimii tämän moottorin kanssa vetouistelussa. Tarkoitus on vetää uistinta moottorilla EI soutaen. Kertokaa omista kokemuksistanne ja tiedoistanne. Terhi Saiman, Päijän 471 ja joku tasaperä ovat alustavia vaihtoehtojani.

9

2249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juggis

Tutustuttuani aiheeseen ihan vähän kuvittelisin että Taimen 401 tai Kaisla 435 voisivat toimia 4 heppasella Yamahalla. Onko kokoemuksia?

Venettä tulisi käytettyä yleensä yhdessä kaverini kanssa. Onko Päijän 471 ja Terhi Saiman syytä unohtaa soutuveneiksi?

• Näpsä 460 tai Suvi 440. Itsellä oli vähän aikaa tuo näpsä ja siinä on keskeltä tasainen pohja, jossa uskaltaa seisoakin, suvi lähes samanmallinen, mutta siinä on tankin paikka keskipenkin alla, näpsässä takapenkin. Tosin Suvi kestää jopa 8 heppaisen 4-t koneen. Vakavuus vähän parempi kuin tavallisessa soutuveneessä, mutta ei sentään samaa luokkaa kuin pulpettiveneen.

• On hyvä

Saimanin unohtaisin ja valitsisin mieluummin 385:n tai 440:n. 4hv voi olla vähän pieni 440:een normaalikäytössä...
      Valintoja perustelen tukevuudella. Ovat molemmat saimaniin verrattuna leveämpiä elikkäs tukevampia ja tilaakin on vähän enemmän... Terhin ongelma on iso paino.

• Syyskalaan

Minulla oli Saiman kalastusveneenä muutama vuosi sitten. Ensin hankin 2, sitten 4 ja lopuksi 6 hp koneen. Kaikilla kulki ensiluokkaisesti. Perä kantaa isonkin koneen. Kestää seisoa veneen reunalla kaatumatta. Suosittelen lämpimästi.

• myös 4hp Yammu

ja veneenä Terhi 440,tukeva vene,Huippunopeus GPS:llä vaihtelee 11-13km/h eli ei mikään tykki.
      Mulle on kelvannut!

• 445

Itsellä on Yamarin 445. Tosi vakaa ja kulkee hyvin neliheppaisella.

• myös 4hp Yammu
        445 kirjoitti:

Itsellä on Yamarin 445. Tosi vakaa ja kulkee hyvin neliheppaisella.

Oletko katsonut nopeutta millään mittarilla?
        Tuo mun Terhihän on sellainen vene että se ei kulje millään koneella nopeasti.

• ratkaisu-

Kala-Palta on toimiva juttu tuulisemmillekkin vesille.

• löytyy

Suvi 395 5hp 4tahti Tohatsulla varustettuna,toimii uistelussa paremmin kuin hyvin. Sen verran vakaa että uskaltaa hieman kovemmallakin tuulella (Kallaveden) selille mennä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe