Juup..onkohan kohtalotovereita? Ollaan oltu miehen kanssa 9vuotta yhdessä ja koko ajan on ollut riitaa samasta asiasta eli minun tupakoinnista..aivan suhteen alussa mies sanoi, että siinäpähän valitse joko ukko tai tupakki..lopetin polttamisen 4vuodeksi tai poltin vain viihteellä..sit mulla tuli mitta täyteen koko ukosta ja erosin hänestä..puol vuotta oltiin erossa ja mies sai lämmiteltyä suhteen uudelleen vaikka olin alkanut polttaa taas..olen yrittänyt vähän väliä lopettaa polttamisen siinä onnistumatta kun tulen niin katkeraksi miestä kohtaan ja sit et miksi lopetan sen vuoksi..kai se pitäs itelläki olla tahtoa siihen..kun olen tupakoimatta, nin mies kehuu minua monessa asiassa ja halii ja pussailee..kun repsahdan takaisin niin kaikki loppuu kuin seinään ja kulmat kurtussa katselee ja on tunne että katselee ylhäätä päin..päivässä minulla menee n.5tupakkia...ero on mielessä harvase päivä, mut meillä on pieni lapsi(en polttanut raskaus ja imetysaikana)..ja talolaina..ollaan käyty muutaman kerran myös pariterapiassa ja se auttoi tilannetta, mut sit lopetettiin se ja tilanne on taas ihan p.rs..stä..oon ehottanu et mentäis uudestaan hakemaan ulkopuolista apua mut ei ole ukko oikein innostunut..
Mies ei hyväksy tupakointiani
8
980
Vastaukset
- järkevä ei
seurustele savupiipun kanssa, hyi helvetti sitä hengityksen hajua, polttavilla naisilla kynnet keltaisina, en itse sietäisi sitä ollenkaan.
- voi olla kiinni
Jos joku tupakoi ei sitä toinen voi
määrätä.Jos liitto on siitä kiinni,niin
kannattaa harkita ja tarkkaan.
Minä en ymmärrä tuota enää ei mene
minun jakeluun.- mietis vähän...
Samoinhan voitaisi perustella alkoholin käyttöä, liika syömistä jne. riippuvuuksia.
Alkuperäiselle; mieti motiivejasi miksi tupakoit,kun 5 savuketta päivässä riittää? Mitkä ovat ne perimmäiset syyt (nikotiini-riippuvuuden lisäksi)?
Voisin melkein tekstistäsi kertoa, mutta oivallatko itse?
On totta, että me haistaan tosi pahalle,hengitys, vaatteet, nikotiinin saastuttama ympäristö ja tuhotaan terveyttämme tietoisesti. Yritin lopettaa ja yritän vielä uudelleenkin, kunnes onnistun. Olisipa minullakin kumppani, joka tukisi siinä.
- tupakoi!
Jo parisuhteen muodostumisen aikana tuo kanta on tullut selvitettyä, ja joo, se olisi kyllä syy eroon. En tupakoivaa katselisi. Olkoon lapsia tai ei.
En edes ystäväpiiriini tupakoivaa puolla. Mielummin laistan tupakoivat jopa töissä.
Tupakka on tyhmyys, joka onneksi näkyy päällepäin. - uhri---
Onhan se valitettavaa, että tupakanvastainen massiivinen propaganda johtaa tuollaisiin perheriitoihin ja eroihinkin.
Tärkeämmät asiat (kuten rakkaus ja yhdessä olo onnellisena) unohtuvat täysin, kun prioriteetti #1 on nipottaminen ja kiihkomielinen tupakanvastustus. Miehen omaa typeryyttä myös, kun ei tajua olevansa aivopesun uhri.Taidat itse tupakoida kun tuollaista roskaa puhut, itse en pysty sietämään röökin hajua ja odotan tupakoimattomuutta kumppaniltanikin.
Mene vähäksi aikaa hengittämään auton pakoputkesta ja tule sen jälkeen avautumaan uudestaan.- eipäs nyt tapella
Jan71_hki kirjoitti:
Taidat itse tupakoida kun tuollaista roskaa puhut, itse en pysty sietämään röökin hajua ja odotan tupakoimattomuutta kumppaniltanikin.
Mene vähäksi aikaa hengittämään auton pakoputkesta ja tule sen jälkeen avautumaan uudestaan.Kyse on nyt vain siitä kuinka iso ongelma tuo on teille tai kuinka ison siitä teette?
Haluatteko erota tupakan takia?
Itse en siedä tupakointia, enkä aloittaisi seurustelua sellaisen kanssa, mutta vaikea sanoa mitä tekisin jos mies vaikka 10 vuoden yhdessäolon jälkeen päättäisi aloittaa.
Vaikka välitän terveydestäni, niin pystyisinkö sietämään, voittaisiko rakkaus, luultavasti?
Tupakanpoltto on mielestäni todella ällöttävää, henkikin haisee niin järkylle ettei pusuja tee paljon mieli jaella. Itse sitä ei ehkä polttajana huomaa kun on niin tottunut, mutta sellaiselle joka ei ole niin se on todellakin kuvottavaa, oikeasti meinaa yrjö lentää.
Se on huono puoli tuossa paheessa kun se on jatkuvaa ja haisee, toisin kuin esim. satunnaiset baarireissut joista ei ole hygienialle haittaa.
Mutta paheensa kullakin!
Kannattaa miettiä että luovutko sinä suhteestasi tupakan vuoksi, tai antaako miehesi sinun polttaa saadakseen jatkaa kanssasi suhdetta?
Kai muuten tiedät terveysriskit, oletan niin.. Sitä ei ehkä ainakaan nuorena ajattele, mutta haluatko kuolla keuhkosyöpään ennen aikojasi? Todella? Sillä polttamisellasi sitä edistät.
Sitä kannattaa miettiä, ihan niin kuin roskaruuan ja viinan kanssa läträystäkin.
Kyllä siitä tupakasta ainakin eroon pääsee jos haluaa, niin sitä pääsee huumeistakin. Jos ei pääse, niin ei vain tahdo tarpeeksi ja saa syyttää omaa heikkouttaan, nykyään on vielä paremmat ja helpottavat keinot lopettaa kuin ennen.
Olisi muuten hauskaa tietää miksi ihmiset polttaa, johtuuks se vaan niistä aineista? Tuskin kukaan on ensimmäistä kertaa tupakkaa maistaessaan tuntenut , et "onpa hyvänmakuista", vai onko? Eiks se yleensä johdu siitä mitä se tupakka lievittää jne..
Kannattais jutella sen miehen kanssa, se vois olla se apukeino ja ratkaisu asioihin.
- Onko mahdollista
Jos poltat vain viisi tupakkaa, niin ei pitäisi olla vaikeata lopettaa koko touhua, mikäli näkisit siihen tarvetta. Tuskinpa tuo määrä on edes terveydelle kovinkaan haitallista. Kuolette vain kummatkin samaan aikaan kun mies kuolee kuitenkin nuorempana :)
Voitteko sopia niin että poltat vain esimerkiksi töissä? Jos vetää vika röökin kello 14 kahvitunnilla ja syö purkkaa perään, pahimmat hajut ovat jo haihtuneet kotiin tullessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564870Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202265- 1031444
- 891364
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1311153Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681085Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi264988- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75965