" Minä olen läsnä - suojelusenkelisi .
Tarvitsetko minua,
minä Olen läsnä.
Et voi nähdä minua,
mutta olen valo,
joka ohjaa sinua.
Et voi kuulla minua
ja puhun silti sinun äänelläsi.
Et voi tuntea minua
ja vaikutan voimana käsissäsi.
Vaikka sinä et löytäisi minua,
minä en sinua jätä.
Vaikka olet epävarma uskossasi,
minun uskoni sinuun ei horju.
Koska minä tunnen sinut.
Koska minä rakastan sinua.
Ole rakastettu.
Minä Olen läsnä. "
( James Freeman )
Tämä teksti oli astronautti James Irwinillä mukanaan ensimmäisellä kuulennolla. Teksti on mielestäni niin kaunis, että halusin laittaa sen tänne ihan vain rohkaisuksi niille, jotka uskovat enkeleiden olemassaoloon.
Näkymättömät auttajamme
22
1227
Vastaukset
- Aritta
Kiitos!
- vastaaja x
Olemme itsemme auttajia, aina.
- nikki siks
..tuo teksti, mutta ikävä sanoa että kauneudestaan huolimatta se on täyttä roskaa..
- Joku ohikulkija
Satuin tähän palstaan ohimennen ja kun luin tämän. Ilahduttavan kaunis teksti!
Kun olen tässä lukenut kirjoituksia täällä enkeleistä, niin halusin vain kertoa oman näkemykseni ja ihan hyvällä.
Onhan enkeleitä, mutta minun mielestäni he ovat (edesmenneitä) ystäviämme ja rakkaitamme, jotka seuraavat meidän askeliamme ja haluavat meille parempaa.
Mukavaa syksyä teille palstalaisille ihan kaikille! :)- olla...
edesmenneitä rakkaitamme. Ja miksikäs ei?
Koska enkelit luotiin ennen kun ihmisiä oli olemassakaan!
Toinen laji ei voi muuttua toiseksi, sen näkee jo täällä luonnosta. jumala ei mitään sekasikiöitä luo. - Aritta
olla... kirjoitti:
edesmenneitä rakkaitamme. Ja miksikäs ei?
Koska enkelit luotiin ennen kun ihmisiä oli olemassakaan!
Toinen laji ei voi muuttua toiseksi, sen näkee jo täällä luonnosta. jumala ei mitään sekasikiöitä luo.samaan aikaan kuin enkelit ja enkeleiksi. Ihminen on oikeasti enkeli.
Aritta kirjoitti:
samaan aikaan kuin enkelit ja enkeleiksi. Ihminen on oikeasti enkeli.
enkeleinä Isän luona aikojen alussa. Ennenkuin lankesimme Luciferin kapinassa
- kuolematon sielu
MarkkuP kirjoitti:
täältä poismenneitten sieluja.
Jotkut todella vanhoja sieluja (ei enää pakkoa jälleensyntymiseen). - tietoa.
MarkkuP kirjoitti:
Raamattu ei tue moista hömppää:
"Sinä teit hänet (Jeesuksen) vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi."
(Hepr.2:7)
"Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen (ihmisen) hän ottaa huomaansa."
(Hepr.2:16)
"Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit (=enkeleitä) ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä."
(1.Moos.3:24)
"Hän (Jeesus) vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi' " (ei siis enkeleiksi!)
(Matt.19:4)
"Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten (=ihmisiä), jotka saavat autuuden periä?"
(Hepr.1:13.14)
http://lindell.netmission.fi/enkeli.htm#1 - Aritta
tietoa. kirjoitti:
Raamattu ei tue moista hömppää:
"Sinä teit hänet (Jeesuksen) vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi."
(Hepr.2:7)
"Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen (ihmisen) hän ottaa huomaansa."
(Hepr.2:16)
"Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit (=enkeleitä) ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä."
(1.Moos.3:24)
"Hän (Jeesus) vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi' " (ei siis enkeleiksi!)
(Matt.19:4)
"Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten (=ihmisiä), jotka saavat autuuden periä?"
(Hepr.1:13.14)
http://lindell.netmission.fi/enkeli.htm#1raamatun hömppää.
kuolematon sielu kirjoitti:
täältä poismenneitten sieluja.
Jotkut todella vanhoja sieluja (ei enää pakkoa jälleensyntymiseen)."Enkelit ovat täältä pois menneitten sieluja. Jotkut todella vanhoja sieluja (ei enää pakkoa jälleensyntymiseen)."
Enkelillisiä tehtäviä näkymättömillä tasoilla tekevät olennot eivät välttämättä ole tällä planeetalla ihmisinä aiemmin eläneitä sieluja. Planetaarisessa henkisessä Hierarkiassa kuitenkin on tällä planeetalla aiemmin ihmisinä eläneitä sieluja runsaastikin mukana. - varsinainen vanhasielu
****** kirjoitti:
"Enkelit ovat täältä pois menneitten sieluja. Jotkut todella vanhoja sieluja (ei enää pakkoa jälleensyntymiseen)."
Enkelillisiä tehtäviä näkymättömillä tasoilla tekevät olennot eivät välttämättä ole tällä planeetalla ihmisinä aiemmin eläneitä sieluja. Planetaarisessa henkisessä Hierarkiassa kuitenkin on tällä planeetalla aiemmin ihmisinä eläneitä sieluja runsaastikin mukana.Miksi joku on lapsi sielu ja toinen vaikka vanha sielu? Mitä merkitystä tällä on hierarkisella tasolla ihan konkreettisesti tällä planeetalla. Ei sitten yhtään mitään muutakuin joku voi uskotella itselleen olevansa vanhasielu, joka taasen tekee hänen elämästään jotenkin siedettävämpää.
Kokeeksi haluaisin että kaksi ihmistä kasvatettaisiin ämpärissä vanhasielu ja nuorisielu. Sieltä he sitten astuisivat ulos vaikka 15 vuoden päästä. Heillä ei takuulla olisi mitään eroa, vaan he olisivat takuulla ihan yhtä pököjä.
Lisäksi uskontojen vertailu on lapsellista kädenvääntöä: "Kyllä meidän isä on vahvempi kuin teidänisä", "Teidän isä ja hänen lapsensa ovat väärässä ja minä oikeassa" ja "Minä ja mun kaverit on paljon henkisesti kypsempiä kuin sinä ja sun kaverit".
Uskoa saa mihin tahansa, mutta turha lässytää omaa näkemystään ehdottomana totuutena. - henki haisee
Aritta kirjoitti:
raamatun hömppää.
Suomen mesoliittinen kulttuuri oli Suomen vanhin asutus noin 8300–5100 eaa. kalenterivuosina. Suomen mesoliittinen kulttuuri pohjautui metsästykseen, kalastukseen ja kasvien, sienten ja marjojen keräilyyn. Asutus lienee saapunut tänne kaakosta Venäjän alueelta tai Virosta Karjalankannaksen kautta, tai idästä Venäjältä. Koira oli Suomen ensiasuttajien ainoa tunnettu kotieläin. Kulttuuri muistutti luultavasti jossain määrin eskimoiden alkuperäistä kulttuuria. Asutusta oli vain rannikoilla, joilla kalastettiin ja pyydettiin hylkeitä. Hirveä, majavaa ja hyljettä pyydettiin eniten. Puusta ja esimerkiksi vuolukivestä tehtiin luisia ja kivisiä hirven ja karhun veistoksia. Ihmiset liikkuivat saaliseläinten perässä vuodenaikojen mukaan sinne, missä saalistus oli helpointa. Mesoliittinen kulttuuri vakiintui tänne noin 7000–6000 eaa., jolloin Suomen alueella asui tuhansia ihmisä.
Silloin ei ollut raamattua, eikä kyllä enkelejäkään. Luolamaalaukset kertovat tämän ihan selvästi. - henki haisee
henki haisee kirjoitti:
Suomen mesoliittinen kulttuuri oli Suomen vanhin asutus noin 8300–5100 eaa. kalenterivuosina. Suomen mesoliittinen kulttuuri pohjautui metsästykseen, kalastukseen ja kasvien, sienten ja marjojen keräilyyn. Asutus lienee saapunut tänne kaakosta Venäjän alueelta tai Virosta Karjalankannaksen kautta, tai idästä Venäjältä. Koira oli Suomen ensiasuttajien ainoa tunnettu kotieläin. Kulttuuri muistutti luultavasti jossain määrin eskimoiden alkuperäistä kulttuuria. Asutusta oli vain rannikoilla, joilla kalastettiin ja pyydettiin hylkeitä. Hirveä, majavaa ja hyljettä pyydettiin eniten. Puusta ja esimerkiksi vuolukivestä tehtiin luisia ja kivisiä hirven ja karhun veistoksia. Ihmiset liikkuivat saaliseläinten perässä vuodenaikojen mukaan sinne, missä saalistus oli helpointa. Mesoliittinen kulttuuri vakiintui tänne noin 7000–6000 eaa., jolloin Suomen alueella asui tuhansia ihmisä.
Silloin ei ollut raamattua, eikä kyllä enkelejäkään. Luolamaalaukset kertovat tämän ihan selvästi.Etelä-Afrikasta Blombosin luolista on löytynyt mutkikkailla verkkokuvioilla koristeltuja kiviä ajalta 70 000–50 000 eaa. Nämä osoittaisivat jo varhaisen nykyihmisen kyenneen abstraktiin ajatteluun ja taiteeseen. Kaikki eivät kuitenkaan varauksetta hyväksy löytöä varhaisimmaksi merkiksi taiteesta. Sitten ompa Etelä-Afrikasta on löydetty kalliomaalauksia, joista vanhimmat on ajoitettu 26 000-luvulle eaa. Ne kuvaavat parannusrituaaleja, näkyjä ja eläimiä.
Ei näy enkelejä kuvissa ja ei kyllä raamatun tekstejäkään. Kuvissa ei myökään ole partasuisia vanhasielu lapsiakaan. - Aritta
varsinainen vanhasielu kirjoitti:
Miksi joku on lapsi sielu ja toinen vaikka vanha sielu? Mitä merkitystä tällä on hierarkisella tasolla ihan konkreettisesti tällä planeetalla. Ei sitten yhtään mitään muutakuin joku voi uskotella itselleen olevansa vanhasielu, joka taasen tekee hänen elämästään jotenkin siedettävämpää.
Kokeeksi haluaisin että kaksi ihmistä kasvatettaisiin ämpärissä vanhasielu ja nuorisielu. Sieltä he sitten astuisivat ulos vaikka 15 vuoden päästä. Heillä ei takuulla olisi mitään eroa, vaan he olisivat takuulla ihan yhtä pököjä.
Lisäksi uskontojen vertailu on lapsellista kädenvääntöä: "Kyllä meidän isä on vahvempi kuin teidänisä", "Teidän isä ja hänen lapsensa ovat väärässä ja minä oikeassa" ja "Minä ja mun kaverit on paljon henkisesti kypsempiä kuin sinä ja sun kaverit".
Uskoa saa mihin tahansa, mutta turha lässytää omaa näkemystään ehdottomana totuutena.Ne ovat vanhoja sieluja jotka ovat kokeneet enemmän. Sanotaan. He eivät ole parempia kuin muut vain kokeneempia eli he tietävät myös enemmän.
- Aritta
henki haisee kirjoitti:
Silloin ei ollut raamattua, eikä kyllä enkelejäkään. Luolamaalaukset kertovat tämän ihan selvästi.En ole raamatun uskossa mutta valo-olennot kuvataan raamatussa enkeleiksi. Heillä ei ollut luolaihmisten kanssa mitään tekemistä koska luolaihminen ei olisi ymmärtänyt kuitenkaan yhtään mitään.
- Aritta
henki haisee kirjoitti:
Etelä-Afrikasta Blombosin luolista on löytynyt mutkikkailla verkkokuvioilla koristeltuja kiviä ajalta 70 000–50 000 eaa. Nämä osoittaisivat jo varhaisen nykyihmisen kyenneen abstraktiin ajatteluun ja taiteeseen. Kaikki eivät kuitenkaan varauksetta hyväksy löytöä varhaisimmaksi merkiksi taiteesta. Sitten ompa Etelä-Afrikasta on löydetty kalliomaalauksia, joista vanhimmat on ajoitettu 26 000-luvulle eaa. Ne kuvaavat parannusrituaaleja, näkyjä ja eläimiä.
Ei näy enkelejä kuvissa ja ei kyllä raamatun tekstejäkään. Kuvissa ei myökään ole partasuisia vanhasielu lapsiakaan.Maapallolla on ollut korkeita sivilisaatioita aikoja sitten.
Mistäs tiedät ettei enkeleitä ole kuvattu kalliomaalauksissa? Minkä näköinen on sinun mielestäsi enkeli? - miisamaria
henki haisee kirjoitti:
Silloin ei ollut raamattua, eikä kyllä enkelejäkään. Luolamaalaukset kertovat tämän ihan selvästi." luolamaalaukset kertovat tämän ihan selvästi "
Mihin väitteesi perustuu ? Jotkut taiteen tutkijat nimittäin olettavat, että taiteessa on piirretty siivet enkeleille, koska sillä on ollut symbolinen merkitys. Siipien avulla enkeli erottuu taiteessa henkiolennoksi. Ehkäpä tuon ajan ihmiset eivät samalla tavalla osanneet käyttää symboliikkaa piirustuksissa, joten se ei todista sitä, eivätkö olisi kuvanneet enkeleitä.
Toiseksi, eihän luolamaalauksista ole säilynytkään kuin pieni murto-osa. Eiväthän ne nyt kaikkea kuvaa tuosta ajasta.
" eikä raamattua "
Ei tietenkään silloin ollut raamattua Suomen mesoiittien kulttuurissa , kun Kristinusko levisi tänne vasta joskus keskiajalla ! - Erjuth
miisamaria kirjoitti:
" luolamaalaukset kertovat tämän ihan selvästi "
Mihin väitteesi perustuu ? Jotkut taiteen tutkijat nimittäin olettavat, että taiteessa on piirretty siivet enkeleille, koska sillä on ollut symbolinen merkitys. Siipien avulla enkeli erottuu taiteessa henkiolennoksi. Ehkäpä tuon ajan ihmiset eivät samalla tavalla osanneet käyttää symboliikkaa piirustuksissa, joten se ei todista sitä, eivätkö olisi kuvanneet enkeleitä.
Toiseksi, eihän luolamaalauksista ole säilynytkään kuin pieni murto-osa. Eiväthän ne nyt kaikkea kuvaa tuosta ajasta.
" eikä raamattua "
Ei tietenkään silloin ollut raamattua Suomen mesoiittien kulttuurissa , kun Kristinusko levisi tänne vasta joskus keskiajalla !Siivet enkeleille alettiin kuvataiteessa laittaa vasta joskus välillä 400-600 jkr. Aikaisemmin enkeleitä oli kuvattu yleensä valkopukuisina miehinä. Näin siis kristinuskon taidehistoriassa. Muinaistaiteesta en tiedä.
- Aritta
Jumalanhullu kirjoitti:
>>>Me ei tueta raamatun hömppää.
meidän ajatuksiamme hömpäksi niin samaa sanon sinulle. Et sinä tiedä mikä on totuus.
Tuo sinun luulosi saastaisuudesta ja epäpyhästä on harhauskoa. Olemme Jumalasta ja Jumala ei ole saastainen.
Enkelit ovat sen näköisiä joiksi me ne ajattelemme. Koska oikeastaan he eivät ole minkään näköisiä, vain valoa.
- ysikolomonen
naurettavaa kaikki enkelit ja muukin uskon jauhamis paska. ettekö jo tajjuu enkeleitä ei oo olemassa ja ei ne teitä pelasta eikä auta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 482618
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792158
- 951966
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301320Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319