Meillä on tarkoitus lähteä viiden hengen porukalla (3 aik 2 lasta) marraskuussa Pariisiin kolmeksi päiväksi. Yksi joukostamme ei syö lihaa eikä kalaa, joten onko vinkkejä ravintoloista? Entä hyvät vinkit pikkupurtavan suhteen? Mitähän spesiaalia suosittelette 13- ja 15-vuotiaille matkalaisille?
kasvisruokaa
6
545
Vastaukset
- pariisin vegetaarisista
ravintoloista. Osassa noissa saa myös liha-ja kalaruokaa.
http://www.happycow.net/europe/france/paris/index.html
Välipalaksi suositten crepes. Crepestä paistetaan siellä täällä Pariisin kadunvarsilla. Voi valita joko makealla tai suolaisella täytteellä. Vegetaarisiakin vaihtoehtoja löytyy. Useinmiten voi itse päättää mitä crepekseensä haluaa päälliseksi.
http://www.youtube.com/watch?v=YFNdNER5Z54&feature=related- on yksikössä...
..."crêpe" ei "crepes", enkä ole ikinä kuullut sitä taivutettavan "crepestä" tai "crepekseensä". Suomeksi kyseessä on yksinkertaisesti lettu, mutta olen nähnyt sen käännettävän myös sanalla "kreppi".
Hyviä ne kyllä ovat nimestä riippumatta, eli suosittelen. - plätty
on yksikössä... kirjoitti:
..."crêpe" ei "crepes", enkä ole ikinä kuullut sitä taivutettavan "crepestä" tai "crepekseensä". Suomeksi kyseessä on yksinkertaisesti lettu, mutta olen nähnyt sen käännettävän myös sanalla "kreppi".
Hyviä ne kyllä ovat nimestä riippumatta, eli suosittelen.tosiko kans!? sori jäi isot kirjaimet pois ;-)
- Pariisin matkaaja
Minusta paremmissa ravintoloissa oli usein myös kasvisvaihtoehtoja. Samoin Välimeren alueen etnisissä on yleensä kulttuurista johtuen myös kasvisruokia.
Itse tekisin kyllä ratkaisun, etten ottaisi moista riesaa mukaan. Pidän itsekin kasvisruuasta, mutta kaikki äärimmäisyyteen viedyt ismit ovat rasittavia. Oli kyse sitten kommunismista, kansallissosialismista tai vegetarismista, kuuluvat kaikki samaan joukkoon. - Pariisin matkaaja
Entä hyvät vinkit pikkupurtavan suhteen?
Ranskassa ja erityisesti Pariisissa on hieno kahvilakulttuuri. Itse olen aina pysähtynyt johonkin kahvilaan ja lapset, jotka eivät vieläkään ymmärrä kahvin päälle, ovat ottaneet kaakaon, smoothien tms ja tarvittaessa croisant tai jotain muuta vastaavaa lisäksi. Kahvilat ovat mielestäni parasta Pariisia.
Mitähän spesiaalia suosittelette 13- ja 15-vuotiaille matkalaisille?
Jos kyse on ruuasta, niin ihan samoja annoksia kuin aikuisillekkin. Lapset ovat opetelleet tärkeimmät sanat, joten ovat pystyneet itse tilaamaan. Nykyään molemmat puhuvat jonkun verran ranskaa, mitä minä en tee.
Yksi mikä kannattaa ottaa huomioon jo ennakkoon on, että ainakin viisitoistavuotiaalle tuodaan automaattisesti viinilasi. Joten kannattaa miettiä, mikä on suhtautuminen siihen.- Urkurk
Jos pitää nopeasti jotain hotkaista, pomme de painista saa patonkeja jotka ainakin meidän lasten mielestä olivat parempia kuin mäkkärisafkat. paikkoja on ympäri kaupunkia. Myös Cojean-niminen ketju myy patonkeja, salaatteja yms ja oli oikein viihtyisä ja siisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 70830
- 48824
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52637
- 50635