Minkä takia monissa windows-ohjelmissa on käytettävä Exceliä, miksi ei ole OpenOffice Calc -vaihtoehtoa ? Esim. http://www.survo.fi/arkisto/000855.html:
Näyttää siltä, että R:ää välikätenä hyödyntäen Excel-formaatissa
olevat tiedostot voidaan (tauluittain) siirtää ensin R-objektiksi
ja sitä kautta Survon .svo tiedostoksi. Tähän tarvitaan R:n
paketti "RODBC".
Tai http://www.mette.fi/:
Voit ladata käyttöösi Microsoft Excel 2003 ohjelmalla toteutetun METTE kirjanpito-ohjelman, jolla voi pitää kirjaa metsätalouden tuloista ja menoista. Sinulla tulee siis olla Excel -taulukkolaskentaohjelma käyttääksesi tätä työkirjaa.
Kyseessä on siis perin vakavia yhteeensopivuusongelmia, työskenteleekö näissä riittävä määrä ihmisiä ratkomaan näitä ?
OpenOffice-yhteensopivuus
10
1696
Vastaukset
- zxcvbnm
Ei me tiedetä miksi he ovat tehneet ohjelmansa juuri Exelille.
- on ihan sama
kuin että minun autoni käy dieselöljyllä.
Miksi ihmeessä se ei käy myös bensiinillä?
Tämäkin on vakava yhteensopivuusongelma.
Kaikkea ei voi saada.
"Työskenteleekö näissä riittävä määrä ihmisiä ratkomaan näitä ?"
Jos työskentelisi, ohjelmasta tulisi niin kallis
ettei kukaan ostaisi sitä.- Nanopartikkeli
>Kaikki ei ole saatavissa.
Kaikki on mahdollista, ei välttämättä heti.
Noidenkin OpenOffice-yhteensopivuus voisi saada positiivisia innovaatioita. Ja kuka ei työskentelisi avoimessa toimistossa, kuten openoffice tarkoittaa kirjaimellisesti. Maisemakonttoriin kaikki haluaa töihin.
- Donnisch
Kyllä mainittu mette ohjelma toimii hyvin calkilla eikä exelleitä tarvita.
Kun tuo ei ole minua kiinnostava paketti, niin ihan vaan nettisivua vilkasten maininta makrosta pani ajattelemaan, ettei se toimisi kaikilta osiltaan OOo:ssa.
Jos kuitenkin olet itse käyttänyt, on tietenkin tietosi paljon viisaampaa kuin minun.tuttumies kirjoitti:
Kun tuo ei ole minua kiinnostava paketti, niin ihan vaan nettisivua vilkasten maininta makrosta pani ajattelemaan, ettei se toimisi kaikilta osiltaan OOo:ssa.
Jos kuitenkin olet itse käyttänyt, on tietenkin tietosi paljon viisaampaa kuin minun.Tuo paketti taitaa sisältää vain yhden makron, jolla tuotetaan sähköisen asioinnin siirtotiedosto. Sen verran vilkaisin, että kyseinen makso oli OpenOfficessa kommentoitu, eli joka rivin alkuu lisätty REM. Eipä taida VBA-makrot toimia OpenOfficessa.
Muutoin sovellus taitaa olla toteutettu kaavoilla, joten saattaa toimiakin OpenOfficessa.- se tässä on
Urmensch kirjoitti:
Tuo paketti taitaa sisältää vain yhden makron, jolla tuotetaan sähköisen asioinnin siirtotiedosto. Sen verran vilkaisin, että kyseinen makso oli OpenOfficessa kommentoitu, eli joka rivin alkuu lisätty REM. Eipä taida VBA-makrot toimia OpenOfficessa.
Muutoin sovellus taitaa olla toteutettu kaavoilla, joten saattaa toimiakin OpenOfficessa.joka ei ole yhteensopiva Microsoftin standardi-tiedostoformaattien kanssa!
- olemassa.
se tässä on kirjoitti:
joka ei ole yhteensopiva Microsoftin standardi-tiedostoformaattien kanssa!
>...standardi-tiedostoformaattien kanssa!
Eipäs nyt edetä asioiden edelle. Microsoftilla ei vielä ole standardin mukaista tiedostoformaattia. ;)
- mor
pystyykö näitä .odt ja muita openofficen tiedostoja avaamaan ymmärrettävästi msofficella?
- pystyy
Valitettavasti msofficella ei ole tukea standardin mukaisiin tiedostomuotoihin muuten kuin lisäpalikalla.
http://www.sun.com/software/star/odf_plugin/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144