Kuis nyt sitten

metsämökki

Asiani on nyt vakuutusoikeudessa käsittelyssä ja eläkettä olen hakemassa. Mitäpäs kun nyt sieltä sitten pamahtaa HYLKY. Alanko heti hakea uudestaan eläkettä koska todellakin olen työkyvytön.
Voiko sen alkaa heti kun tämä tilanne laukeaa käsiin...
Marraskuussa se sinne meni ja nyt on 15.10.08 käsittelyssä. elikkä hieman on jännät paikat eukolla lähellä.. Olen kyl syntynyt niin huonojen merkkien alla että kaikki menee aina mönkään...

14

1214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otan osaa! Itse olin ensin pitkällä sairaslomalla ja sitten vuoden "määräaik.eläkkeellä", jonka vak.yhtiö muutti osa-aikaiseksi - ja valitus sisään. Ei se tietysti läpi mennyt, joten olin osa-aikaisella ja osatyött.päivärahalla. Töitä ei sentään tarvinnut pelätä, kun oli b-lausunto. Laitoin tietysti uuden valituksen sisään ja uudet lääkärilausunnot, mutta tulos oli sama. Viime kesänä tilanne huononi entisestään ja lähetin uuden lääkärilausunnon Kelalle, vak.yhtiölle ja lautakunnalle. Vak.yhtiö päätti, että olen eläkkeellä taannehtivasti 1.10.2007 alkaen, eli siitä edellisestä hakemuksesta alkaen. Hienoa, maksoin siis takaisin työttömyyskorvauksen. Vakuutuslautakunnasta ei vielä ole tullut päätöstä (jätetty helmikuussa 2008). Pirullista tämä byrogratia! Jos Suomessa sairastaa, niin pitää olla tosi terve jaksaakseen pitää puolensa, ja asiaa auttaa, jos sattuu olemaan vähintään lakitieteen ja lääketieteen tohtori - muuten pärjääminen on vähän niin ja näin. Toivottavasti sinulla käy parempi tuuri.

• päätöksessä

lukee yhtä ja toista liirumlaarumia jos tulee hylkynä.Pyydä vakuutusoikeudesta käsittelijän ja esittelijän muistiot sekä kokoonpanossa olleen lääkärijäsenen kannanotto.Laita siihen pyynnön loppuun että, jos eivät kykene lähettämään pyytämiäsi asiakirjoja niin ilmoittavat perustelut lainkohtineen. Todennäköisesti asiasi käsitellään littepäätös menettelynä, joka on ollut laiton jo vuodesta-96. Kun olet saanut muistiot kynsiisi niin alappa etsiä hyvää lakimiestä, joka laatii päätöksen purkuvaatimuksen. Samassa veneessä ollaan. Sain oman hylkypäätökseni kuukausi sitten

• romuroopet

Kysyit että jos saat hylky tuomion niin mitä tehdä. Älä vain ala mitään papereita vaatimaan , vaan laita uusi eläkehakemus välittömästi liikkeelle ja uusin todistuksin.
      Näin lähtee taas pyörä pyörimään ja turhaa niiden kanssa on kinata.
      Aikaa menee hukkaan vain ja paljon. Näin toimin minä ja kyllä siittä apua oli...

• tänne

Ota yhteyttä tänne:

http://www.potilasvahinkoapu.fi/

Sain itse vinkin eräältä erittäin huonosti kohdellulta vakuutusyhtiöltä päin, ja kyllä kannatti!

Yleensä asia on jo mutkistunut eri instanssien ja valituskertojen takia niin vaikeasti, että itse on jo vaikeaa, yleensä mahdotonta nähdä sitä punaista lankaa koko jutussaan. Itse en ainakaan enää edes jaksanut...

Laita sähköpostiin lyhyt kuvaus tapauksestasi tai soita maksulliseen neuvontanumeroon ensimmäinen puhelusi (jäsentele tässäkin tapauksessa asiasi ytimekkäästi, sillä puhelu maksaa jonkin verran). Sinulta pyydetään valtakirja asiasi hoitamiseksi ja asiaan liittyvät dokumentit.

Yllätyin itse käsittelyn hintaa (n.100-200 euroa), joka mielestäni oli kovin pieni siihen hyötyyn nähden jonka sain; asiat selkiytyivät kummallisesti ja alkoivat rullata eteenpäin! Itse en millään olisi voinut tietää kaikkia pointteja hakemuksen kanssa...

En saa tästä mitään boonuksia, olen vain erittäin helpottunut "asiakas" ja nyt valoa näkyy jo tunnelin päässä:) Ja olen sitä mieltä, että näitä pitäisi olla enemmän, mutta osaajia tähän viidakkoon on kovin vähän!

• siinä

jos varat sallivat? Se kuitenkin ihmetyttää, kun ihmiset jaksavat ja viitsivät postitella valituksiinsa lukemattomia, aina vain uusia lääkärinlausuntoja. Joku tässä taannoin kommentoi, oliko peräti 6:n eri asiantuntijalääkärinlausunto, ja hylkäyksiä vain satelee. "Todella sairasta" touhua, vaivaisten kivusta kärsivien mielivaltaista pompottelua, joka vain jatkuu...Onhan se hyvä, että lääkäreillä riittää työtä, saavat kirjoitella näitä lausuntoja, joilla ei ole käytännössä mitään merkitystä-ihmiset maksavat, maksavat. Itse en ainakaan enää jaksa, aivan turhaa touhua. Kerran soitin johonkin lakipuhelimeen, tulos oli -nolla. Minkäänlaisia neuvoja ei tullut, joojottelua sun muuta, ja lasku 27 euroa. Nollatuloisena jatketaan, tässä hyvinvointivaltiossa-pitkäaikaissairaana!

• lausunnotkin...
        siinä kirjoitti:

jos varat sallivat? Se kuitenkin ihmetyttää, kun ihmiset jaksavat ja viitsivät postitella valituksiinsa lukemattomia, aina vain uusia lääkärinlausuntoja. Joku tässä taannoin kommentoi, oliko peräti 6:n eri asiantuntijalääkärinlausunto, ja hylkäyksiä vain satelee. "Todella sairasta" touhua, vaivaisten kivusta kärsivien mielivaltaista pompottelua, joka vain jatkuu...Onhan se hyvä, että lääkäreillä riittää työtä, saavat kirjoitella näitä lausuntoja, joilla ei ole käytännössä mitään merkitystä-ihmiset maksavat, maksavat. Itse en ainakaan enää jaksa, aivan turhaa touhua. Kerran soitin johonkin lakipuhelimeen, tulos oli -nolla. Minkäänlaisia neuvoja ei tullut, joojottelua sun muuta, ja lasku 27 euroa. Nollatuloisena jatketaan, tässä hyvinvointivaltiossa-pitkäaikaissairaana!

Maksaa ne lääkärinlausunnotkin ja päälle tulee vielä tämä pään hakkaaminen kiviseinään...

Jokainen tietenkin punnitsee itse miten rahansa käyttää. Minun tapauksessani tämä kuitenkin toimi näin päin, ja sain asiat järjestymään.

• ne lausunnot
        lausunnotkin... kirjoitti:

Maksaa ne lääkärinlausunnotkin ja päälle tulee vielä tämä pään hakkaaminen kiviseinään...

Jokainen tietenkin punnitsee itse miten rahansa käyttää. Minun tapauksessani tämä kuitenkin toimi näin päin, ja sain asiat järjestymään.

maksaa, sitä juuri ihmettelinkin? Esimerkiksi vastaanotto yksityislääkärillä, muutamia kertoja lausuntojen hinnat vielä siihen päälle-kallista on.
        Hyvä, että edes joku saa asioitaan selviksi. Olen toki onnellinen puolestasi, mutta itse en enää jaksa ravata tätä "oravanpyörää".

• sähköpostin verran
        ne lausunnot kirjoitti:

maksaa, sitä juuri ihmettelinkin? Esimerkiksi vastaanotto yksityislääkärillä, muutamia kertoja lausuntojen hinnat vielä siihen päälle-kallista on.
        Hyvä, että edes joku saa asioitaan selviksi. Olen toki onnellinen puolestasi, mutta itse en enää jaksa ravata tätä "oravanpyörää".

Se on ilmainen! Itselläni olin aivan sama tilanne, voimia ei enää ollut, rahat oli mennyt lääkäreihin, terapioihin ja lääkkeisiin. Silti olin vakuutusyhtiön mielestä työkykyinen, vaikka ei ollut mitään mahdollisuutta työhön paluuseen.

Omien voimien huvetessa on vain niin, että on hyvä jonkun ulkopuolisen ja puolueettoman arvioida kokonaistilanne.Sitten kun tapahtumat jäsennellään selkeäksi ja perustellaan lakipykälin, niin alkaa tapahtua:)Ja tälle asiamiehelle ei tarvinnut vääntää rautalangasta (jota en olisi jaksanutkaan) vaan asiat selvisivät sairauskertomuksista. Hämmästyin itsekin tapahtumien loogisuutta ja yhteyksiä niiden välillä, siis vika ei ollutkaan koko ajan "korvien välissä". Sekin tunne on varmasti tuttu monille vastaavassa tilanteessa olevalle monien, monien lääkärissä käyntien ja turhienkin mielipiteiden jälkeen:)

Jaksamista Sinulle, ja uskothan sen, että jossain vaiheessa asiat jollain tavalla alkavat järjestyä. Tällä tyylillä voit itse vaikuttaa siihen. Voimia!

• metsämökki
        sähköpostin verran kirjoitti:

Se on ilmainen! Itselläni olin aivan sama tilanne, voimia ei enää ollut, rahat oli mennyt lääkäreihin, terapioihin ja lääkkeisiin. Silti olin vakuutusyhtiön mielestä työkykyinen, vaikka ei ollut mitään mahdollisuutta työhön paluuseen.

Omien voimien huvetessa on vain niin, että on hyvä jonkun ulkopuolisen ja puolueettoman arvioida kokonaistilanne.Sitten kun tapahtumat jäsennellään selkeäksi ja perustellaan lakipykälin, niin alkaa tapahtua:)Ja tälle asiamiehelle ei tarvinnut vääntää rautalangasta (jota en olisi jaksanutkaan) vaan asiat selvisivät sairauskertomuksista. Hämmästyin itsekin tapahtumien loogisuutta ja yhteyksiä niiden välillä, siis vika ei ollutkaan koko ajan "korvien välissä". Sekin tunne on varmasti tuttu monille vastaavassa tilanteessa olevalle monien, monien lääkärissä käyntien ja turhienkin mielipiteiden jälkeen:)

Jaksamista Sinulle, ja uskothan sen, että jossain vaiheessa asiat jollain tavalla alkavat järjestyä. Tällä tyylillä voit itse vaikuttaa siihen. Voimia!

Mistä löydän semmoisen asiamiehen joka auttaa ihan ilman mitään maksuja...
        Rahaa ei todellakaan ole kun juuri ruuan ja sähkön pystyn maksamaan...
        Nyt alkaa olla voimat loppu...

• oli tarkoitus
        metsämökki kirjoitti:

hakea kaupungin asianajotoimistosta ( viime vuonna) ns. ilmaista oikeusapua-sitäkin on saatavissa. Tosin itselleni olisi tullut maksettavaa, ehkä 100-150 euroa, miehen tulojen vuoksi. Mikäli tulot ovat pienet, käsittääkseni omavastuuosaa ei ole? Tästä en ole kyllä varma? Jätin koko homman siihen, eikä muutenkaan enää inspiroi tämä vempaaminen. Rahatonna on ylevä elellä-keles.

• Teuvo
        metsämökki kirjoitti:

Vain julkinen oikeusavustaja voi hoitaa lakiasioita kokonaan maksutta ja sillonkin vain jos on henkilö todella vähävarainen ja hoidettavssa asiassa on tarpeeksi "järkeä".

Maksullisiin lakipalvelunumeroihin soittaessa voi saada hyviäkin neuvoja MUTTA kannattaa katsoa, että numeroa ylläpitävä toimisto on luotettava ja kunnolla erikoistunut. Toimiston luotettavuutta voi arvioida kun käy sen nettisivuilla. Siellä pitää olla vastuuhenkilöt ja heidän kokemuksensa esitelty. ERIKOISTUMINEN on kaiken asiantuntemuksen A ja O nykyään, niin myös lakiasioissa. Mihinkään yleispalvelunumeroihin ei kannata soittaa erikoisessa asiassaan, silloin menee rahat hukkaan.

Aina lakijutussa ei myöskään ole sellaisia aineksia, että loistavakaan asianajaja pystyisi voittamaan jutun, vaikka henkilöstä itsestään voi tuntua että on oikeusmurhan uhri. Asiantunteva lakimies osaa arvioida aika nopeasti, yleensä jo puhelinsoiton perusteella tai viimeistään paperit nähtyään, onko asiassa mitään mahdollisuuksia pärjätä ja kannattaako sitä maksullisen juristin lähteä hoitamaan.

Laajaan kotivakuutukseen sisältyvä oikesturvavakuutus kattaa suurimman osan kuluista, mutta kaikkiin juttuihin sitä ei voi käyttää. Vakuutusehdot määräävät milloin kulut menee vakuutusyhtiön piikkiin.

Ainakin tuo edellisen kirjoittajan mainitsema Potilasvahinkoapu Lakiasiaintoimisto on hyvä ja luotettava toimisto, jos on kyse henkilövahinkoasioista ja vakuutusyhtiöiden ym. kanssa syntyneistä ongelmista.

Teuvo

• metsämökki

Siis vielä kuukausi menee kun käsittely oli 15.10 ja sen jälkeen he pohtivat vielä 1kk ennenkuin asiasta ilmoitetaan minulle. Nyt siis siellä on varmasti hylky tulossa ja miksi sitäkin ilmoitusta vetkutetaan. On tämä kamalaa odotella .. Kolmevuotta olen ollut yhtäjaksoisesti sairauslomalla ja töihin en enää pysty hyvä kun kotona pärjään..

• utelias??????

Mistä sinä olet saanut selville tuon käsittely päivämäärän?Minullakin on valitus vireillä ja olis kiva tietää välillä missä mennään,eli kuinka kauan odottelua on vielä.Eikä vaan arvio 3-4 kuukautta.

• Mä vaan
        utelias?????? kirjoitti:

Mistä sinä olet saanut selville tuon käsittely päivämäärän?Minullakin on valitus vireillä ja olis kiva tietää välillä missä mennään,eli kuinka kauan odottelua on vielä.Eikä vaan arvio 3-4 kuukautta.

ainakin mä olen soitellut kysyäkseni käsittelyajoista ja kuka asiaa esittelee.

Jos asia on vielä keskeneräinen, voisi ainakin kysellä, onko mahdollista saada esittelijän tekemä tai vakuutuslääkärin tekemä yhteenveto tapauksesi kulusta. Mä pyysin sitä jälkikäteen ja huomasin, ettei ihme että hakemukseni ei mennyt läpi. Terve ihminenhän minä olen yhteenvedon perusteella.

Kyselkää nimenomaan käsittelypaikan yhteenvetoja sekä vakuutusyhtiön vakuutuslääkärin lausuntoja itsestänne. Sieltä selviää kuinka terveitä ollaan, vaikka hoitavat lääkärit kertovat toista ja itse tuntee oman sairauden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7370
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3651
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      376
      2046
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      168
      1844
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1499
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe