Adventismi kieltää rukoilemasta !

Jos olisin adventisti, ei minulla olisi tulevaisuutta ja toivoa. Sillä osaan vain yhden
rukouksen: Herra, ole minulle syntiselle armollinen.
Adventtitotuus kertoo sellaisen rukouksen menevän
suoraan saatanalle, eikä taivaalliselle Isälle.

Kukapa suomalaisille paremmin osaisi valaista
adventtisanomaa kuin amerikansuomalainen kolme-enkeliä.

*** Raskauttava tekijä
Kirjoittanut: kolme-enkeliä 21.9.2008 klo 19.36
Saatana vaikuttaa kristinuskossa. Kristityt rukoilevat
mutta heidän rukouksensa menevät saatanalle.
Tämä siksi koska he ovat hylänneet kolmen enkeilin sanoman tuoman valon.
Sapatin hylkääminen on raskauttava tekijä. ***

-_-_-
-
Kukapa ei-adventisti paremmin tuntisi adventismin
kuin alex-kasi. Hän on adventtitotuuden tutkimuksissaan päätynyt vahvistamaan kolme-enkelin pelottelevan sanoman.
Hänkään ei helvetillä pelottele jumalattomia -
vaan pelottelee saatanalla KRISTITTYJÄ!

RUKOUKSET SAATANALLE?
### Jaa-a
Kirjoittanut: alex-kasi 11.10.2008 klo 00.56
Mutta oletko ajatellut että jos ihminen rukoilee Jumalalle sopimattomasti
- meneekö rukous perille?
Ei mene - mutta voi hyvinkin mennä sinne toiselle puolelle. :)
Esimerkiksi - Ihminen rukoilee:
Jumala pelasta minut ikuisesta piinasta,
mutta koska ikuinen piinasta on maailman suurin harha
- niin meneekö rukous Jumalalle.
Tuskinpa - jos sitten menee saatanalle jääköön sanomatta.. ###

Tiedä häntä, uskooko alex-kasi "rukoukset saatanalle"-oppiin, mutta ainakin pelottelee
meitä.

Sana kieltää kiihottamasta lapsia vihaan, mutta ..
Pelastuksen kypäränä sapattisinetti ja kädessä
toinen merkki, sunnuntaipedonmerkki keihäänä -
adventisti hyökkää olemattomia tuulimyllyjä
vastaan, olematonta sunnuntailakia vastaan.
Ja näyttää siltä, että tuo kiihko on ainoa asia,
joka luo pelastuksen varmuutta adventismin
puolustajiin. Hyökkäys on paras puolustus,
ajattelee ihminen mieluusti. Se ei ole Herrasta.

Raamattu sanoo, että mitä ikinä anomme Jeesuksen
nimessä, sen Isä antaa soimaamatta ja alttiisti.
Saatana tietää rukouksistamme vasta, kun Herra
on vastannut meille.

Dan. 9:23
Heti kun aloit rukoilla, lähti liikkeelle sana, ja minä tulin kertomaan sen sinulle, sillä Jumala rakastaa sinua. Kuuntele siis tarkoin tätä sanaa, niin ymmärrät näkysi: [Jes. 65:24]

Mark 11:23-25
23
Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.
24
Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
25
Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."

Pelkoa ei rakkaduessa ole, vaan armoa ja rauhaa.

50

814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilosanomaansa,

eli valehtelemassa lähimäisistään. Oletko sinä pahastikkin sairas?

• Kappale kolmea-enkeliä

Sapatin hylkääminen on raskauttava tekijä.

(Ei ainakaan Jumalan Sanasta ole raskaaksi tullut
        tuo tyttö! Oiskohan jumalan enkelit yhtyneet ..
        Kun sanat ja sävel viittaa ...

1. Moos. 6:4
        Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

Enkeleiden jälkeläinenkö tuo kolme-enkeliä?
        Kun on niin enkelikulttuuriin mielistynytkin?

• Antin jalassa.

Ymmärtääköhän Antti mistä hän puhuu?

En ota kantaa edes alkulauseiden siteeraukseen, mutta loppulainaukseen Raamatusta.

TS. Antti antaa ymmärtää uskonsa mittasuhdetta tuomalla rinnastuksen sanasta ja odottaa, että tulisimme katsomaan tässä uskossa tapahtuvan vuoren veteen heittäytymistä.
      Sitähän lainaus on loppujenlopuksi, uskoa siihen ja ojentautumista.

Kun noin suuri usko on, niin olepa hyvä, käy areenalle, kuin määrätyt "kielilläpuhumis" esimerkki näytelmät täällä netissä.

Niin, sen verran Antti alkusanoihin, että puhe Jumalan sapattikäsite on Pyhä Jumalan puolelta ja nyt asetat itsesi luotuna kaikkivoipaiseksi arvostelijaksi ja alttarille esität oman tulesi, jonka katsot lankeavan itse taivaasta ja näin ollen sen pyhyyden mitta olisi kaikenkattava ja Isän silmissä. Huomaatko ollenkaan sanojesi mittanuorien vääristymää?

Voi olla ja jopa pelkään olevan, että sanasi on taivaassa köykäiseksi havaittu ja siitä puuttuu Jumalan oma auktoriteetti.
      Tätä köykäistä punnusta sinä kannattelet jatkuvasti väärän tulipannun kanssa Isän eteen ja esittelet sitä ympärillä huoneessa olijoille.
      Olisiko niin, että olet majaillut väärää öljyä sisältävien lampunomistajien huoneessa ja se häkäinen savu on saanut sekoittaa ymmärryksesi jopa sanaa kohtaan?
      Muista Jeesuksen omat sanat, pieninkin käsky ja piirto, mittaa siihen ja käy öljykaupassa kääntymässä, jossa Pyhän Hengen lamppuöljyä on myytävänä.

• Mitään muuttamatta!

- meneekö rukous perille?
        Ei mene - mutta voi hyvinkin mennä sinne toiselle puolelle. :)
        Esimerkiksi - Ihminen rukoilee:
        Jumala pelasta minut ikuisesta piinasta,
        mutta koska ikuinen piinasta on maailman suurin harha
        - niin meneekö rukous Jumalalle.
        Tuskinpa - jos sitten menee saatanalle jääköön sanomatta..

Onko nyt hyvä?

• PYHÄPÄIVÄN PARAS!!

"En ota kantaa ..."

Itse asiaan tuo mörkö ei tosiaan kantaa ottanutkaan.
        Mutta sitäkin pitemmällä sontaryöpyllä kirjoittajaan. Tuntemattomaaseen sotilaaseen.

Jo on aikoihin eletty! Maailmanlopun enteitä?

• uteljas

////Muista Jeesuksen omat sanat, pieninkin käsky ja piirto, mittaa siihen ja käy öljykaupassa kääntymässä, jossa Pyhän Hengen lamppuöljyä on myytävänä. /////

Miten lie sinun pääsi aukkojen laita?
        Kulkeeko asia läpivirtausperiaatteella heti kun vaihdat aihetta?

Eikö Jeesus jakanut itsensä ja Mooseksen puheessaan eroon, kun loihe lausumaan;
        17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        21. Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
        22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        23. Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        24. niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        25. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
        26. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
        27. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
        28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
        29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
        31. On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
        32. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
        33. Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
        34. Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        35. älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;

Joten se siitä!

• uteljas kirjoitti:

////Muista Jeesuksen omat sanat, pieninkin käsky ja piirto, mittaa siihen ja käy öljykaupassa kääntymässä, jossa Pyhän Hengen lamppuöljyä on myytävänä. /////

Miten lie sinun pääsi aukkojen laita?
        Kulkeeko asia läpivirtausperiaatteella heti kun vaihdat aihetta?

Eikö Jeesus jakanut itsensä ja Mooseksen puheessaan eroon, kun loihe lausumaan;
        17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        21. Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
        22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        23. Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        24. niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        25. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
        26. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
        28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
        29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
        31. On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
        32. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
        33. Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
        34. Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        35. älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;

Joten se siitä!

TIETO TUSKAA LISÄÄ?

Matt 5:27-28

En kestä Mooseksen edessä saati sitten Jeesuksen.
        Eivät lainnoudattajatkaan kestäneet, kun Jeesus
        oikein rautalangasta väänsi piirtonsa ...

Joh 8:6-9
        6
        Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
        7
        Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
        8
        Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
        9
        Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.

Totisesti - Jumalan sormi sen kirjoitti -
        mutta mitä kirjoitti? Ainakin syyttäjät vaikenivat
        ja lymysivät takaisin pensaiden suojaan ...
        hyökätäkseen jälleen, kun Jeesus ei ole läsnä.

Joh 9:27-30
        27
        Mies vastasi: "Johan minä sen teille sanoin, te vain ette kuunnelleet. Miksi te taas tahdotte sen kuulla? Tekeekö teidänkin mieli hänen opetuslapsikseen?"
        28
        He vastasivat hänelle pilkallisesti: "Sinä hänen opetuslapsensa olet, me olemme Mooseksen opetuslapsia.
        29
        Me tiedämme, että Jumala puhui Moosekselle, mutta mistä tuo mies on peräisin, sitä emme tiedä."
        30
        "Merkillistä", mies vastasi, "että te ette tiedä, mistä hän on -- ja kuitenkin hän on antanut minulle näköni.

Teillä on Mooses. Se siitä. Ja meillä Kristus.

• uteljas
        AnttiVKantola kirjoitti:

TIETO TUSKAA LISÄÄ?

Matt 5:27-28

En kestä Mooseksen edessä saati sitten Jeesuksen.
        Eivät lainnoudattajatkaan kestäneet, kun Jeesus
        oikein rautalangasta väänsi piirtonsa ...

Joh 8:6-9
        6
        Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
        7
        Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
        8
        Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
        9
        Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.

Totisesti - Jumalan sormi sen kirjoitti -
        mutta mitä kirjoitti? Ainakin syyttäjät vaikenivat
        ja lymysivät takaisin pensaiden suojaan ...
        hyökätäkseen jälleen, kun Jeesus ei ole läsnä.

Joh 9:27-30
        27
        Mies vastasi: "Johan minä sen teille sanoin, te vain ette kuunnelleet. Miksi te taas tahdotte sen kuulla? Tekeekö teidänkin mieli hänen opetuslapsikseen?"
        28
        He vastasivat hänelle pilkallisesti: "Sinä hänen opetuslapsensa olet, me olemme Mooseksen opetuslapsia.
        29
        Me tiedämme, että Jumala puhui Moosekselle, mutta mistä tuo mies on peräisin, sitä emme tiedä."
        30
        "Merkillistä", mies vastasi, "että te ette tiedä, mistä hän on -- ja kuitenkin hän on antanut minulle näköni.

Teillä on Mooses. Se siitä. Ja meillä Kristus.

Jeesus ei kumonnut vaaan vahvisti lain.
        Näin entinen menetti merkityksensä ja uusi astui voimaan.

Miksi Jeesus kirjoitti maahan?
        Kirjoitettu on, mutta mitä ????? Taidatko löytää sen?

• Uskonto_10
        uteljas kirjoitti:

Kait Jeesus kirjoitti sormellaan lainnoudattajien
        syntejä, montako kertaa kukin heistä oli sen
        naisen kanssa maannut.
        Naisen kanssa, jonka tahtoivat kivittää, ettei tuo
        voisi paljastaa ...
        Mutta Jeesus paljasti heille tietävänsä kaiken!

• älyvapaa...
        uteljas kirjoitti:

jos jotain vahvistetaan, ei se silloin lakkaa olemasta.

• Ja realismia myös ...
        älyvapaa... kirjoitti:

jos jotain vahvistetaan, ei se silloin lakkaa olemasta.

Hesekiel 47.

10 Ja kalastajia seisoo sen rannalla. Een-Gedistä Een-Eglaimiin asti se on oleva yhtä verkkoapajaa. Siinä on kaikenlaisia kaloja, aivan kuin suuren meren kaloja, hyvin paljon.
        11 Sen rämeet ja lätäköt eivät parane: ne jätetään suolan valtaan.

Joh. 8:7
        Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille:
        "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".

Usko on loogista - usko voittaa - usko on elämää!

Kiviltä_säästynyt

• Toit esille tuon kolmen enkelin kirjoituksen joka puistattaa todellakin..

>>"""*** Raskauttava tekijä
      Kirjoittanut: kolme-enkeliä 21.9.2008 klo 19.36
      Saatana vaikuttaa kristinuskossa. Kristityt rukoilevat
      Sapatin hylkääminen on raskauttava tekijä. *** """
      Mutta tuo on vain sitä heidän profeetan EGW kirjoituksista arvovaltaiseksi totuudeksi otettua.
      Tällä palstalla moni adventisti käy oikomassa itseänsä klassisen kristinuskon kannattajaksi. Mutta sitten he kuitenkin yhtyvät kolmen enkelin kirjoituksiin(epäkristilliseen EGW:n sanomaan). Olen sitä mieltä, että adventistit esiintyvät kaksijakoisena, aina siten, että kuva heistä saataisiin mahdollisimman hyväksi. Tässä on auttamassa adventisti alex-kasi omalta nurkaltaan. Adventistit osaa olla salakavalia. Mielestäni tiedotusta tulee tehdä enemmän eri seurakuntien keskuudessa siitä, että paljastetaan adventistien salakavalat juonet( käännytyspyrkimykset).
      Adventistit liikkuvat uskovien seassa levittäen eksyttävää sanomaansa. Raamattu kädessä, mutta takataskussaan profeettansa EGW eksyttävää sanomaa. Eksyttäen Jeesuksen omia pahojen henkimaailmojen helmaan. Varokaa eksytyksiä! Karttakaa EGW kirjoituksia! Sillä se on eksytystä.

• Eki..

Kahden kärjen taktiikaksi. Äänestäjille puhutaan toista,mutta eduskunnassa äänestetään päin-vastoin.

Adventistit käyttäytyvät juuri samoin.

Hyvä esimerkki on pelastus: vakuutetaan "yksin uskosta mekin pelastumme", ei kai kukaan ole muuta väittänytkään"

Mutta ei mene kauan kun joku ilmoittaa kadotus-tuomion sunnuntain pitäjille,ja pelastuksen sapatin pitäjille.

Mielestäni adv.pelastus on silloin usko sapatti= pelastus.

• meedio777

Tällä palstalla moni adventisti käy oikomassa itseänsä klassisen kristinuskon kannattajaksi.
        Mutta sitten he kuitenkin yhtyvät kolmen enkelin kirjoituksiin
        (epäkristilliseen EGW:n sanomaan).
        Olen sitä mieltä, että adventistit esiintyvät
        kaksijakoisena,
        aina siten, että kuva heistä saataisiin mahdollisimman hyväksi.
        Tässä on auttamassa adventisti alex-kasi omalta nurkaltaan.
        (Utulila)

Varsin syvälle erotat eri henget, Utulila!
        Adventismin puolesta pläjäytetään foorumilaisten
        haisteltavaksi jos vaikka mitä. Vastalauseita ei
        hyväksytä, vaan kehotetaan lukemaan adv.kotisivu
        tai Suuri Taistelu tai Ilm.seminaari - ilman
        selityksiä. Ja sanotaan, etkö muka ymmärrä.
        Eivät tosin itsekään osaa tulkita loogisesti.

Eivät susotu kommentoimaan omaakaan tekstiään,
        eivät komemntoi kenenkään tekstejä - vain henkilöitä. Kuvaavat heitä jumalattomiksi.

No ei se mitään, mutta toi on paha, että
        pelottelevat pois rukousyhteydestä Lunastajaan.
        Ei pahemmin voi ihmsitä eksyttää kuin sanomalla,
        että Jumala ei kuule syntistä.
        Nuo terveet soijarehun kuluttajat eivät itse
        tarvitse parantajaa, eivätkä he tunnusta
        ristiinnaulinneensa Jeesusta.
        "Siksi teidän syntinne pysyy", toteaa Jeesus
        heille.

Rukoilevat vain itsekseen, Lk 18. mukaan, sillä
        eivät voi sitä ensimmäistä rukousta Herralle
        osoittaa: Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.
        Puolustautuvat sillä, että rukous voipi mennäkin
        saatanalle.

Entäs sitten? Saatana ei kuitenkaan ymmärrä sitä
        kieltä, jota käytämme armon Herran kanssa.
        Sielunvihollinen ymmärtää vain armottomuuden
        kieliä. Saatanalla on armoton kieli!

• Yhteys ennen muuta
        Eki.. kirjoitti:

Kahden kärjen taktiikaksi. Äänestäjille puhutaan toista,mutta eduskunnassa äänestetään päin-vastoin.

Adventistit käyttäytyvät juuri samoin.

Hyvä esimerkki on pelastus: vakuutetaan "yksin uskosta mekin pelastumme", ei kai kukaan ole muuta väittänytkään"

Mutta ei mene kauan kun joku ilmoittaa kadotus-tuomion sunnuntain pitäjille,ja pelastuksen sapatin pitäjille.

Mielestäni adv.pelastus on silloin usko sapatti= pelastus.

Suomen vapaakristillisen neuvsoton PJ=ADV.JOHTAJA.
        Tämän vuoksi varmaankaan tuossa suuressa neuvostossa
        ei voida ottaa edes puheeksi sunnuntaipedonmerkkiä.
        Mutta jos siellä ei ole otettu puheeksi tuota
        lauantai-sapatti-sinettiäkään, niin sitten voipi
        Atte Helmisen edessä olla kadotustuomio.
        Jos hänen omaa oppiaan on uskominen.
        Aimo Helmisen (media7) Ilm.kirja-seminaaristahan
        käy yksiselitteisesti ilmi Atten kova kohtalo siinä
        tapauksessa.

Mitenkähän on ekumeenisessa neuvsotossa.
        On varmaa, ettei sielläkään saa keskustella
        sunnuntai-pedonmerksitä. Vaikka se tuomitsee
        kaikki paitsi adventistit.

Melkein alkaa lukija jo hämmästyä - - lieneekö
        nuo neuvostot saatanasta sittenkin.
        Onko kyse saatanallisista ythteyksistä eikä
        jumalisista.
        Sopiiko jumalisten adventistien sitoutua,
        liittoutua jumalattomien sunnuntain hyväksyjien
        kanssa?

Yleensä sitäpaitsi toiset on mukana ekumeniassa
        ja toiset vastapainoksi karsimaattisuudessa tai
        evankeelisessa. Adventisti on näissä kaikissa
        mukana, vaikka tuomitsee ne touhut kadotukseen!

Viite:
        Vuosia sitten, kun Reinhard Bonnke piti
        yhteiskristillisen konferenssin Turussa,
        Turku-hallissa, jakoivat piikkiöläiset
        adventistit joka ainoan auton tuulilasiin
        paksun A4-lehden, joka sivu sivulta tuomitsi
        jyrkin sanoin kaiken karismaattisen yhteyden.

Onko periaatteellinen yhteys pöytäkirjoissa
        todellakin tärkeämpi asia kuin yhteys kentällä?
        Politiikka ennen kaikkea? Jopa ennen sinettiä.

Ei-takinkääntäjä

• tuo Piikkiön
        Yhteys ennen muuta kirjoitti:

tapauksessa.

jumalisista.
        kanssa?

Viite:

Ei-takinkääntäjä

ADV kirkon tempaus?

• tuo Piikkiön kirjoitti:

ADV kirkon tempaus?

Kas, lienee tuo kirjoitta ollut siellä mukana.
        Joo, totta on. Ainakin minä olin Bonnken vetämässä
        (Bonnke oli siihen aikaan maailman helluntailiikkeiden
        neuvoston puheenjohtaja) karismaattisessa konferenssissa vai oliko se festivaali.

Näinhän minäkin nuo prosyyrit autojen (omankin)
        tuulilasissa. Ei ole tallella enää tuo monisivuinen
        ja kuvitettu lehti, mutta 10 sivua ei riitä paksudueksi.
        Piikkiö ilmeni alkulähteeksi, mutta en muista,
        kuka ilmoitettiin vastuuhenkilöksi.
        Koko lehti viestitti karismaattisten yhteyspyrkimysten olevan saatanasta.

Taisi olla 90-luvun puolivälissä. Ystäväni Håkan
        Westergård varmaan muistaisi paremmin tapauksen.
        Ei muuten mitenkään, mutta kerroin hänelle siitä
        ja taisin sitä lehteä näyttääkin.
        Jonkun henkilön nimi oli pantu vastaamaan lehdestä, "Piikkiö" paljasti juuret, mutta ei
        siinä Adventtikirkkoa mainittu, muistaakseni.

Nimenomaan sana "karismaattinen" oli siihen aikaan
        vihattu sana adventismin puolustajien keskuudessa.
        Hyöökäyksen kohde jo tuo sanakin: karismaattinen.
        Tänään asiat on toisin, mutta pedonleima näyttää
        YHÄ olevan ei-adventistien otsassa ja kädessä.

• Eki..
        Yhteys ennen muuta kirjoitti:

tapauksessa.

jumalisista.
        kanssa?

Viite:

Ei-takinkääntäjä

Olin nuorena uskovana Kuopion jäähallissa v.1983. Bonke kutsui rukoiltaviksi niitä jotka halusivat parantua sairauksista. Esille meni satoja ihmisiä. Minä istuin penkissä,ja epäilin että paraneekohan noista kukaan.

Itselläni oli urheiluvamma polvessa,se oli jäykkä. yht`äkkiä se alkoi lämpenemään,aloin taivuttelemaan,se taipui penkin-alle,sitten kävelin tasanteelle testasin,ja menin kyykkyyn,en ennen ollut päässyt,ei mitään ongelmaa.

Tälläiset muistot minulla on Bonkesta,oli hyvä että olin sisäpuolella,enkä ulkopuolella varoittelemassa ihmisiä,että se on väärää.

• Eki.. kirjoitti:

Olin nuorena uskovana Kuopion jäähallissa v.1983. Bonke kutsui rukoiltaviksi niitä jotka halusivat parantua sairauksista. Esille meni satoja ihmisiä. Minä istuin penkissä,ja epäilin että paraneekohan noista kukaan.

Itselläni oli urheiluvamma polvessa,se oli jäykkä. yht`äkkiä se alkoi lämpenemään,aloin taivuttelemaan,se taipui penkin-alle,sitten kävelin tasanteelle testasin,ja menin kyykkyyn,en ennen ollut päässyt,ei mitään ongelmaa.

Tälläiset muistot minulla on Bonkesta,oli hyvä että olin sisäpuolella,enkä ulkopuolella varoittelemassa ihmisiä,että se on väärää.

"Tälläiset muistot minulla on Bonkesta,oli hyvä että olin sisäpuolella,enkä ulkopuolella varoittelemassa ihmisiä,että se on väärää."
        (Eki)

Halleluja! Tulee mieleen Sana ...
        Joh. 1:46
        Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso".

Uteljaisuus kannatti. Sillä Jeesus antoi hyvän
        todistuksen sittemmin Natanaelista:
        Joh. 1:47
        Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"

BONNKEN MUISTUTUS

Toivoisin muistavani paremminkin sen, mitä
        Reinhard puhelinhaastattelussa eräänä jouluna
        sanoi. Muistutti Sanasta:

Hes. 3:20
        Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä
        ja minä panen kompastuksen hänen eteensä,
        niin hän kuolee
        - kun et sinä häntä VAROITTANUT, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta
        - mutta hänen verensä minä vaadin SINUN kädestäsi.

EVANKELISET JA KARISMAATTISET

Helsinki-missio taannoin vedettiin johtavan
        evankelisen, Kalevi Lehtisen ja johtavan
        karismaattisen, R. Bonnken johdolla.

Jos olisi lupa pystyttää armolahjojen tai
        kasteiden barrikadeja, niin tuo olisi jäänyt
        utooppiseksi haaveeksi.
        Mutta adventismi rakentelee berliinin muuria:
        a-sapattisinetöidyt vastaan s-pedonmerkatut.

• sanomasta

löytyy niin paljon valheita, että Utulila ei pysty edes eksyttämään totuudessa vaeltavia, niin selkeitä ovat valheet.

• sanomasta kirjoitti:

löytyy niin paljon valheita, että Utulila ei pysty edes eksyttämään totuudessa vaeltavia, niin selkeitä ovat valheet.

Juuri todistit Utulilan totuuden torveksi!
        Viittasit valheisiin, etkä yhtä pilkkuakaan
        kyennyt nimeämään. Kiitos Herralle kyvyttömyydestäsi!

Minä puolestani en edes yritä totuutta vastaan
        potkia (tutkain), vaan antaudun Herralle ja ilolla
        yhdyn totuuden ylistäjiin!

2. Kor. 13:8
        Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta.

3.Joh 1:8
        Me olemme siis velvolliset ottamaan semmoisia vastaan, auttaaksemme yhdessä totuutta eteenpäin.

Rakkaus ...
        1. Kor. 13:6
        ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

• tunteet ja hyvä olo
        Eki.. kirjoitti:

eivät ole mikään oikean mittari. Eikä sellainen ole myöskään mikään ihmeparantuminenkaan. Raamattu varoittaa meitä siitä, että lopunaikana saatana tekee ihmeitä ja saa koko maailman seuraamaan niillä itseään. Eivät kaikki parantumisihmeet ole Jumalasta. Bonkesta en sano mitään, kun en ukkoa tunne, mutta parantumisihmeet eivät ole mikään oikean mittari.

advari

• mitä kolme-enkeliä
        meedio777 kirjoitti:

Tällä palstalla moni adventisti käy oikomassa itseänsä klassisen kristinuskon kannattajaksi.
        Mutta sitten he kuitenkin yhtyvät kolmen enkelin kirjoituksiin
        (epäkristilliseen EGW:n sanomaan).
        Olen sitä mieltä, että adventistit esiintyvät
        kaksijakoisena,
        aina siten, että kuva heistä saataisiin mahdollisimman hyväksi.
        Tässä on auttamassa adventisti alex-kasi omalta nurkaltaan.
        (Utulila)

Varsin syvälle erotat eri henget, Utulila!
        Adventismin puolesta pläjäytetään foorumilaisten
        haisteltavaksi jos vaikka mitä. Vastalauseita ei
        hyväksytä, vaan kehotetaan lukemaan adv.kotisivu
        tai Suuri Taistelu tai Ilm.seminaari - ilman
        selityksiä. Ja sanotaan, etkö muka ymmärrä.
        Eivät tosin itsekään osaa tulkita loogisesti.

Eivät susotu kommentoimaan omaakaan tekstiään,
        eivät komemntoi kenenkään tekstejä - vain henkilöitä. Kuvaavat heitä jumalattomiksi.

No ei se mitään, mutta toi on paha, että
        pelottelevat pois rukousyhteydestä Lunastajaan.
        Ei pahemmin voi ihmsitä eksyttää kuin sanomalla,
        että Jumala ei kuule syntistä.
        Nuo terveet soijarehun kuluttajat eivät itse
        tarvitse parantajaa, eivätkä he tunnusta
        ristiinnaulinneensa Jeesusta.
        "Siksi teidän syntinne pysyy", toteaa Jeesus
        heille.

Rukoilevat vain itsekseen, Lk 18. mukaan, sillä
        eivät voi sitä ensimmäistä rukousta Herralle
        osoittaa: Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.
        Puolustautuvat sillä, että rukous voipi mennäkin
        saatanalle.

Entäs sitten? Saatana ei kuitenkaan ymmärrä sitä
        kieltä, jota käytämme armon Herran kanssa.
        Sielunvihollinen ymmärtää vain armottomuuden
        kieliä. Saatanalla on armoton kieli!

tänne kirjoittaa.

advari

• valehtelijasta!
        Eki.. kirjoitti:

Hän on muka herättänyt kuoleen, mutta näin ei asia kuitenkaan ole.

En löytänyt hänneltä mitään sanomaa? Mikä on miehen usko? Raamatun sanoma puuttui? Mainostus ihmeissä, joita pystyy Jeesuksen nimessä tekemään myös paholainen.

http://www.heinola.org/~patato/R-Bonnke.pdf

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.deceptioninthechurch.com/rbonnke.html&sa=X&oi=translate&resnum=4&ct=result&prev=/search?q=Reinhart Bonke.&hl=fi&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:fi:official&hs=wmc&sa=G

• Evankelinen Kalevi Lehtinen
        tunteet ja hyvä olo kirjoitti:

eivät ole mikään oikean mittari. Eikä sellainen ole myöskään mikään ihmeparantuminenkaan. Raamattu varoittaa meitä siitä, että lopunaikana saatana tekee ihmeitä ja saa koko maailman seuraamaan niillä itseään. Eivät kaikki parantumisihmeet ole Jumalasta. Bonkesta en sano mitään, kun en ukkoa tunne, mutta parantumisihmeet eivät ole mikään oikean mittari.

advari

Sillä parempi on tulla siunatuksi, kuin jäädä
        syrjäisiin sameisiin vesiin rämettymään!!

Hes. 47:11
        Sen rämeet ja lätäköt eivät parane: ne jätetään suolan valtaan.

Lue koko luku!

Olkaatten siunatut!

• Kalevi Lehtinen
        valehtelijasta! kirjoitti:

Hän on muka herättänyt kuoleen, mutta näin ei asia kuitenkaan ole.

En löytänyt hänneltä mitään sanomaa? Mikä on miehen usko? Raamatun sanoma puuttui? Mainostus ihmeissä, joita pystyy Jeesuksen nimessä tekemään myös paholainen.

http://www.heinola.org/~patato/R-Bonnke.pdf

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.deceptioninthechurch.com/rbonnke.html&sa=X&oi=translate&resnum=4&ct=result&prev=/search?q=Reinhart Bonke.&hl=fi&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:fi:official&hs=wmc&sa=G

Viisaasti on evankelinen evankelista Kalevi Lehtinen
        noistakin sanoistaan vastannut!

Yhteistyö_kykyinen

• kieltänyt

rukoilemasta. Se, että yksi sellaista väittää, ei tarkoita, että asia niin olisi.

advari

• SDA:kolme-enkeliä

Et taida tietää poloinen ,millainen auktoriteetti
        ja valvojan rooli kolmella-enkelillä on sda:n
        puolesta suomalaisessa piriikunnassa!
        (Varo paljastamasta henkilöllisyyttäsi!)

PS kolme-enkeliä on siis vain yksi
        (yks ikolmepersoonainen jumalako?)

Atte ja Aimokin ovat vain yksi muiden piskuisten
        joukossa, niinkö?
        Etkö poloinen arvosta heidän johtajuuttaan?

• viestillä tarkoitus

Jokaisella opinasialla joka kerrotaan on oma asemansa kokonaisuudessa.
        Ja nimimerkki "kolmen enkelin"(myös EGW) viestien asiamerkitys johtaa siihen että rukous menee saatanalle jos ei kuulu adventismin oppien tunnustajaksi.

• Tarkk'ampuja
        viestillä tarkoitus kirjoitti:

Jokaisella opinasialla joka kerrotaan on oma asemansa kokonaisuudessa.
        Ja nimimerkki "kolmen enkelin"(myös EGW) viestien asiamerkitys johtaa siihen että rukous menee saatanalle jos ei kuulu adventismin oppien tunnustajaksi.

Room 10.

8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

• ei edusta kirkkoa
        SDA:kolme-enkeliä kirjoitti:

Et taida tietää poloinen ,millainen auktoriteetti
        ja valvojan rooli kolmella-enkelillä on sda:n
        puolesta suomalaisessa piriikunnassa!
        (Varo paljastamasta henkilöllisyyttäsi!)

PS kolme-enkeliä on siis vain yksi
        (yks ikolmepersoonainen jumalako?)

Atte ja Aimokin ovat vain yksi muiden piskuisten
        joukossa, niinkö?
        Etkö poloinen arvosta heidän johtajuuttaan?

eikä piirikuntaa. on vain yksittäinen adventisti.

advari

• Minun sanani on totuus!!
        ei edusta kirkkoa kirjoitti:

eikä piirikuntaa. on vain yksittäinen adventisti.

advari

Adventtitotuus on katkeamaton totuuden sanojen
        selityksen ketju, uuden liiton profeetan, Ellen G.
        Whiten Suuresta Taistelusta.
        Kadotukseen joudut jos et heti lakkaa kajoamasta
        adventtitotuuteen.
        Muista juutalaisia, jotka koskivat Siionin vuoreen
        ja kuolivat. Sano mun sanoneen!

Rakkautta tulvillaan:

kolme-enkeliäsi

• kolme-enkeliä valehtelijaksi!
        Minun sanani on totuus!! kirjoitti:

Adventtitotuus on katkeamaton totuuden sanojen
        selityksen ketju, uuden liiton profeetan, Ellen G.
        Whiten Suuresta Taistelusta.
        Kadotukseen joudut jos et heti lakkaa kajoamasta
        adventtitotuuteen.
        Muista juutalaisia, jotka koskivat Siionin vuoreen
        ja kuolivat. Sano mun sanoneen!

Rakkautta tulvillaan:

kolme-enkeliäsi

Väistävät vain ... "ei edusta koko piirikuntaa".

Edustaako siis osaa suomalaista piirikuntaa jokin
        muu oppi? Montako eri oppia sitten onkaan adv.?

• näkisin asian
        Tarkk'ampuja kirjoitti:

Room 10.

8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

Näkisin asian niin, että adventismi tavoittelee sitä, että me uskoisimme heidän sanomansa.

Ja heidän sanomansa on toinen sanoma, joka kilpailee itse Raamatun Herraa vastaan.

23:6 Olkaa siis aivan lujat ja noudattakaa tarkoin kaikkea, mitä Mooseksen lain kirjaan on kirjoitettu, poikkeamatta siitä oikealle tai vasemmalle,""

Nuo sanat olivat Israelille, sillä tuo kehoitus sitoi Israelin lain niihin kirjoituksiin, jotka Mooseksen kautta annettiin heitä varten.
        Meillä ei löydy mitään Raamatun Sanaa todisteeksi adventismin kirjoitusten puolesta.
        Suhteessa Raamatun Sanaan, Adventismin opin kirjoitukset edustavat laittomuutta.

• se kolme-enkeliä
        kolme-enkeliä valehtelijaksi! kirjoitti:

Väistävät vain ... "ei edusta koko piirikuntaa".

Edustaako siis osaa suomalaista piirikuntaa jokin
        muu oppi? Montako eri oppia sitten onkaan adv.?

oikein edustaa, mutta eihän edusta Adventtikirkkoa tai sen piirikuntaa. Enkä ole läheskään aina samaa mieltä hänen kanssaan ja olen konservatiivinen advari.

• monelle muulle!

Herra, ole minulle syntiselle armollinen.

Mene äläkä enää syntiä tee!!!

• Veli Herrassa

" Hyvä rukous ja sopiva sinulle ja
        monelle muulle! 12.10.2008 klo 22.42
        Mene äläkä enää syntiä tee!!! "

Luuk. 8:18
        Katsokaa siis, miten kuulette;
        sillä sille, jolla on, annetaan,
        mutta siltä, jolla ei ole,
        otetaan pois sekin,
        minkä hän luulee itsellään olevan."

1. Kor. 3:10
        Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu,
        minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa,
        mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.

1. Kor. 10:12
        Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon,
        ettei lankea.

Rukousystävä

( http://www.uskonnot.fi/yhteisot/view?orgId=741 )

• Tunne vaiko huutava tarve

Vilpitön usko on yhtä juhlaa !

Joo, rakkaudessaan Jumala kutsuu. ja se "rakkaus
        on väkevä kuin kuolema". Kuolemanvaarasta Jeesus
        pelastaa.
        Ei usko todellakaan ole kaunokirjallisuutta tai
        sapatti-ihanuuden kuvaamista pitkin riimein.
        Usko ei ole havukka-ahon ajattelijan kuvausta
        varpaiden ihanuudesta.

Kun saamme armon tulla ulos kauniista lasivitriinistä ja uskallamme katsoa todellisuutta
        kasvoihin ja tunnustaa todellisuuden - niin
        vilpitön usko loukkaamaton omatunto Jumalan sekä
        ihmisten edessä on meille juhlaa arjen keskellä.

Ei sapattijuhlassa ja samanmielisten keskipisteessä mitään uskoa tarvita. Iahna tunnelma syntyy itsestään. Mutta todellista
        juhlaa on se, kun näyttää Herra hyljänneen ja
        kuitenkin tietää olevansa Hänen huomassaan.

### Tässä kaunis kirjoitus
        Kirjoittanut: siitä, miten voi juhlia pel... 11.10.2008 klo 11.35
        Miten voi juhlia pelastusta?
        Pelastuksen juhlaa parhaimmillaan
        Juhlimiseen tarve arkisen viikon jälkeen on kuin ohjelmoitu ihmiseen. ###

Ei pidä suostua kenenkään ohjelmoitavaksi!

• eikö se ollutkaan
        Veli Herrassa kirjoitti:

" Hyvä rukous ja sopiva sinulle ja
        monelle muulle! 12.10.2008 klo 22.42
        Mene äläkä enää syntiä tee!!! "

Luuk. 8:18
        Katsokaa siis, miten kuulette;
        sillä sille, jolla on, annetaan,
        mutta siltä, jolla ei ole,
        otetaan pois sekin,
        minkä hän luulee itsellään olevan."

1. Kor. 3:10
        Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu,
        minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa,
        mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.

1. Kor. 10:12
        Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon,
        ettei lankea.

Rukousystävä

( http://www.uskonnot.fi/yhteisot/view?orgId=741 )

vilpitön rukous?
        Tarkoitatko vaan, että näyttelet?

• Kipin kapin karkuun!

"Raskauttava tekijä"
      Kirjoittanut: "Jaa-a"
      12.10.2008 klo 00.54
      Lieneekö kolme-enkeliä ja alex-kasi pariskunta tahi yksi ja sama henkilö?
      Kovasti uhkailevat kristittyjä samalviisii! Armoa ei tunne kumpainenkaan.

*** Raskauttava tekijä
      Kirjoittanut: kolme-enkeliä
      21.9.2008 klo 19.36
      Saatana vaikuttaa kristinuskossa.
      Kristityt rukoilevat mutta heidän rukouksensa menevät saatanalle.
      Sapatin hylkääminen on raskauttava tekijä. ***

Kuin paita ja peppu ... Joku sanoi, ettei yksi
      pääsky kesää tee - - mutta tässähän on pari.

*** Jaa-a
      Kirjoittanut: alex-kasi
      11.10.2008 klo 00.56
      Mutta oletko ajatellut että jos ihminen rukoilee Jumalalle sopimattomasti - meneekö rukous perille? Ei mene - mutta voi hyvinkin mennä sinne toiselle puolelle. :)
      Esimerkiksi - Ihminen rukoilee: Jumala pelasta minut ikuisesta piinasta, mutta koska ikuinen piinasta on maailman suurin harha - niin meneekö rukous Jumalalle. Tuskinpa - jos sitten menee saatanalle jääköön sanomatta... ***

Uinuva teljaisuutemme alkaa herätä kuin kiukkuinen karhu talviunestaan ...

Jaa-a ...
      Kirjoittanut: Syvät_Hiljaisuudet
      12.10.2008 klo 22.27
      Eivät kolme-enkeliä tai alex-kasi (pariskunta?)
      rohkene edes itseään kommentoida.
      Ehkä voisivat sentään arvostella persoonaansa!
      Eikä vain ei-adventistien persoonallisuutta.

• alex-kasi

Minä kirjoitin näin

Kirjoittanut: alex-kasi
      11.10.2008 klo 00.56
      Mutta oletko ajatellut että jos ihminen rukoilee Jumalalle sopimattomasti - meneekö rukous perille? Ei mene - mutta voi hyvinkin mennä sinne toiselle puolelle. :)
      Esimerkiksi - Ihminen rukoilee: Jumala pelasta minut ikuisesta piinasta, mutta koska ikuinen piinasta on maailman suurin harha - niin meneekö rukous Jumalalle. Tuskinpa - jos sitten menee saatanalle jääköön sanomatta...

Ja kirjoitin sen oman uskoni mukaan - sillä olen 100% varma että mitään "ikuista piinaa" ei ole olemassakaan. Joka sellaista pelkää, se ihminen pelkää olemattomia.

Rukoilet Jumalaa että "Jumala pelasta minut ikuisesta piinasta" - vaikka koko piinauskosi on vain harhaa - meneekö sellainen rukous Jumalalle...

Nyt kai tyhmempikin ymmärtää mitä tarkoitin .. viisammathan ovat sen jo kauan sitten tajunneet..

:) aika huvittava nähdä kuinka muiden kirjoituksia vääristellään kun argumentit loppuvat.

Palaan tähän "ikuisen piinan" uskoonne uudessa aloitteessa..

• Kyllä se vain niin on että joudut repimään Raamatun lehtiä harhaoppisten tavoin, jos poistat Jumalan oikeudenmukaisen rangaistuksen ikuisen piinan paikan. On just sama miten sinulle Raamattua tuo tyrmäät totuuden omaksi turmioksesi. Et sinä voi asettua määräämään Jumalan rangaistuksen muotoa. Se on otettava sellaisenaan, eikä lähteä ajatusta käsittelemään inhimillisten järki/tunne syitten pohjalta. Ikuisuudessa asiat ovat toisin.
        Ikuisuudessa sielu ei katoaa, eikä häviä mihinkään, vaan pysyy aina. Ruumis kuolee ja häviää. Mutta sielu jää olemaan ikuisesti. Jumala rankaisee jokaista pahojen tekojensa mukaan. Mitään tasavertaista rangaistus muotoa (lopullista häviämistä) ei tunneta Raamatussa.

Raamatun mukaan helvetti on ikuisen piinan ja kärsimyksen paikka, jossa kadotettuja sieluja kidutetaan yötä päivää vailla pienintäkään lepoa. Näin luetaan Raamatusta..

"Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa." (Ilm. 14:10-11)

"Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä. Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita." (Matt. 13:41-42)

"Nämä ovat valinneet omat tiensä. Niinkuin heidän sielunsa on mielistynyt heidän iljetyksiinsä, niin minäkin valitsen heidän vaivaamisensa ja annan heille tulla sen, mitä he pelkäävät" (Jes. 66:3-4)

"Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. ... Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen." (Ilm. 20:10-15)

"Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska näissä liekeissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa." (Luuk. 16:24-25)

"Syntiset pelkäävät Siionissa, jumalattomat kauhistuvat: "Kuka meistä voi asua kaikkinielevässä tulessa, kuka meistä kestää ikuisten liekkien poltetta?" (Jes. 33:14)

"Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun." (Dan. 12:2)

"Kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle." (Jes. 66:24)

"Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus" (2. Tess. 1:7-9)

"Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. ... Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." (Matt. 25:41-46)

"Pelkurit, epäuskoiset, saastaiset, murhaajat, huorintekijät, noituutta harjoittavat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valehtelijat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle." (Ilm. 21:8)

• alex-kasi
        Utulila kirjoitti:

Kyllä se vain niin on että joudut repimään Raamatun lehtiä harhaoppisten tavoin, jos poistat Jumalan oikeudenmukaisen rangaistuksen ikuisen piinan paikan. On just sama miten sinulle Raamattua tuo tyrmäät totuuden omaksi turmioksesi. Et sinä voi asettua määräämään Jumalan rangaistuksen muotoa. Se on otettava sellaisenaan, eikä lähteä ajatusta käsittelemään inhimillisten järki/tunne syitten pohjalta. Ikuisuudessa asiat ovat toisin.
        Ikuisuudessa sielu ei katoaa, eikä häviä mihinkään, vaan pysyy aina. Ruumis kuolee ja häviää. Mutta sielu jää olemaan ikuisesti. Jumala rankaisee jokaista pahojen tekojensa mukaan. Mitään tasavertaista rangaistus muotoa (lopullista häviämistä) ei tunneta Raamatussa.

Raamatun mukaan helvetti on ikuisen piinan ja kärsimyksen paikka, jossa kadotettuja sieluja kidutetaan yötä päivää vailla pienintäkään lepoa. Näin luetaan Raamatusta..

"Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa." (Ilm. 14:10-11)

"Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka viettelevät pahaan ja harjoittavat vääryyttä. Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita." (Matt. 13:41-42)

"Nämä ovat valinneet omat tiensä. Niinkuin heidän sielunsa on mielistynyt heidän iljetyksiinsä, niin minäkin valitsen heidän vaivaamisensa ja annan heille tulla sen, mitä he pelkäävät" (Jes. 66:3-4)

"Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. ... Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen." (Ilm. 20:10-15)

"Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska näissä liekeissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa." (Luuk. 16:24-25)

"Syntiset pelkäävät Siionissa, jumalattomat kauhistuvat: "Kuka meistä voi asua kaikkinielevässä tulessa, kuka meistä kestää ikuisten liekkien poltetta?" (Jes. 33:14)

"Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun." (Dan. 12:2)

"Kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle." (Jes. 66:24)

"Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus" (2. Tess. 1:7-9)

"Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. ... Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." (Matt. 25:41-46)

"Pelkurit, epäuskoiset, saastaiset, murhaajat, huorintekijät, noituutta harjoittavat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valehtelijat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle." (Ilm. 21:8)

Raamattu sanoo että synnin palkka on kuolema ja tuhoutuminen. Itse olet repimässä Raamatusta pois kaiken olennaisen.

Mark. 1:24
        "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut TUHOAMAAN meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

Luuk. 9:25
        Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä TUHOON ja turmioon?

Luuk. 13:3
        Eivät suinkaan -- samalla tavoin te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny. [Ps. 7:13]

Luuk. 13:5
        Eivät suinkaan -- yhtä lailla te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny."

Ap. t. 3:23
        Jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, poistetaan kansansa parista ja TUHOTAAN.'

Ap. t. 13:41
        -- Katsokaa, halveksijat, hämmästykää -- ja olkaa TUHON omat! Minä teen teidän päivinänne sellaisen teon, että ette sitä uskoisi, jos joku siitä kertoisi teille."

Room. 2:12
        Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

1. Kor. 8:11
        Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

Gal. 6:8
        Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän

Ef. 4:22
        Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.

1. Tess. 5:3
        Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.

2. Tess. 2:8
        silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.

1. Tim. 6:9
        Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset TUHOON ja perikatoon.

Hepr. 10:39
        Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat TUHOON, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

2. Piet. 2:1
        Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä TUHOON.

2. Piet. 2:3
        Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän TUHONSA odottaa heitä.

2. Piet. 2:12
        Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT,

2. Piet. 3:7
        Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat TUHOTAAN.

2. Piet. 3:9
        Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään TUHOUTUVAN vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

2. Piet. 3:16
        Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi TUHOKSEEN vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

Juud. 1:5
        Vaikka te kaiken tiedättekin, tahdon silti muistuttaa teitä siitä, että Herra kyllä ensin pelasti kansansa Egyptistä mutta TUHOSI sitten ne, jotka eivät uskoneet

Juud. 1:11
        Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen TUHON.

Ilm. 11:18
        Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika TUHOTA ne, jotka tuhoavat maata.

Ilm. 17:8
        "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu TUHON omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

Ilm. 17:11
        Peto itse -- se, joka on ollut mutta jota ei enää ole -- on kahdeksas kuningas ja samalla yksi noista seitsemästä. Se joutuu TUHON omaksi.

Ilm. 20:9
        Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se TUHOAA ne kaikki..

-------------------------------------------------

Sinä väännät tuhon ikuiseksi piinaksi ja kuoleman ikuiseksi elämäksi.. ei siksi että se tarkoittaisi sitä vaan siksi että uskot että niin on.

Etkö edes ymmärrä että jeesus kuolemallaan maksoi syntisen kuoleman - ei Jeesus ole missään maksamassa kitumalla syntisen pahojen tekojen seurauksia. Synnin palkka on kuolema ja sen kuoleman Jeesus kuoli meidän edestämme. Jos seuraa tulkintaasi hieman pidemmälle niin sen mukaan se hinta minkä Jeesus maksoi syntisten lunastukseksi ei olisikaan oikeudenmukainen koska oikeudenmukainen hinta olisi ikuinen piina...

Etkö TODELLA huomaa kuinka nurinkurinen koko piinaoppinne on.. se on Raamatun vastainen ...

• alex-kasi kirjoitti:

Raamattu sanoo että synnin palkka on kuolema ja tuhoutuminen. Itse olet repimässä Raamatusta pois kaiken olennaisen.

"Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut TUHOAMAAN meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!"

Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta saattaa itsensä TUHOON ja turmioon?

Eivät suinkaan -- samalla tavoin te kaikki olette TUHON omia, ellette käänny. [Ps. 7:13]

Jokainen, joka ei tätä profeettaa kuule, poistetaan kansansa parista ja TUHOTAAN.'

-- Katsokaa, halveksijat, hämmästykää -- ja olkaa TUHON omat! Minä teen teidän päivinänne sellaisen teon, että ette sitä uskoisi, jos joku siitä kertoisi teille."

Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI.

Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän

Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.

Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.

silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.

Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset TUHOON ja perikatoon.

Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat TUHOON, vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.

Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä TUHOON.

Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän TUHONSA odottaa heitä.

Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT,

Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat TUHOTAAN.

Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään TUHOUTUVAN vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

Samaa hän sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi TUHOKSEEN vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.

Vaikka te kaiken tiedättekin, tahdon silti muistuttaa teitä siitä, että Herra kyllä ensin pelasti kansansa Egyptistä mutta TUHOSI sitten ne, jotka eivät uskoneet

Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen TUHON.

Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki. On tullut kuolleiden tuomion aika, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. On aika TUHOTA ne, jotka tuhoavat maata.

"Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu TUHON omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

Peto itse -- se, joka on ollut mutta jota ei enää ole -- on kahdeksas kuningas ja samalla yksi noista seitsemästä. Se joutuu TUHON omaksi.

Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se TUHOAA ne kaikki..

Sinä väännät tuhon ikuiseksi piinaksi ja kuoleman ikuiseksi elämäksi.. ei siksi että se tarkoittaisi sitä vaan siksi että uskot että niin on.

Etkö edes ymmärrä että jeesus kuolemallaan maksoi syntisen kuoleman - ei Jeesus ole missään maksamassa kitumalla syntisen pahojen tekojen seurauksia. Synnin palkka on kuolema ja sen kuoleman Jeesus kuoli meidän edestämme. Jos seuraa tulkintaasi hieman pidemmälle niin sen mukaan se hinta minkä Jeesus maksoi syntisten lunastukseksi ei olisikaan oikeudenmukainen koska oikeudenmukainen hinta olisi ikuinen piina...

Etkö TODELLA huomaa kuinka nurinkurinen koko piinaoppinne on.. se on Raamatun vastainen ...

En huomaa. Mutta ulkoapäin teidän harhaoppisten liikkeitten jehovien, adventistien jne..tulee ottaa Raamatun Sana todesta, eikä pelleillä ikuisuus kysymyksillä. Todella kallis uhri annettiin, ettei kenenkään tarvitsisi ikuiseen piinaan, josta Raamatussa selkeästi varoitetaan.
        Tyhjiin raukeamisella silottelet ja vääristelet Jumalan synnin tuomioita. Ja teet Jumalasta namusedän. Jumala on vanhurskas, oikeudenmukainen ja pyhä, eikä suvaitse tapaasi silotella. Teet väärin ja hukut yhdessä harhaoppisten kanssa. Ellet tee parannusta!

• alex-kasi
        Utulila kirjoitti:

En huomaa. Mutta ulkoapäin teidän harhaoppisten liikkeitten jehovien, adventistien jne..tulee ottaa Raamatun Sana todesta, eikä pelleillä ikuisuus kysymyksillä. Todella kallis uhri annettiin, ettei kenenkään tarvitsisi ikuiseen piinaan, josta Raamatussa selkeästi varoitetaan.
        Tyhjiin raukeamisella silottelet ja vääristelet Jumalan synnin tuomioita. Ja teet Jumalasta namusedän. Jumala on vanhurskas, oikeudenmukainen ja pyhä, eikä suvaitse tapaasi silotella. Teet väärin ja hukut yhdessä harhaoppisten kanssa. Ellet tee parannusta!

otan Raamatun sanan todesta ja voin vakuuttaa että minulle on koko Raamattu selvää tekstiä.

Ei mitään spiritismiä, kaatumisia, hurmostiloja, taikauskoa, kuolleisiin yhteyden ottamisia, näkyjä joiden sanotaan olevan Jumalasta, ikuisia piinoja - vaan vain Raamattu ja Jumalan sana..

Raamattu sanoo - ihminen kuolee koska hän ei ole elinkelpoinen. Syy siihen on, että ihminen tekee tekoja jotka tuhoavat elämää (omaansa ja muiden) ja että se erottaa epätäydellisen ihmisen täydellisestä Jumalasta. Koska vain Jumalalla on kuolemattomuus on välttämätöntä että kaikki iankaikkinen elämä on ja elää Jumalan yhteydessä ja Jumalan järjestämissä olosuhteissa muuten ei mikään elämä voi säilyä ikuisesti. Ainoa tapa elää iankaikkista elämää on Jumalan valtakunnassa ja Jumalan tahdossa.. mutta ei kukaan syntinen voi päästä Jumalan yhteyteen siksi synnit täytyi lunastaa - niistä tuli maksaa täysi ja oikeudenmukainen hinta - ei liikaa eikä liian vähän..

Raamattu sanoo synnin palkka (seuraus) on kuolema - siis Jeesus kuoli syntisen edestä. Jumala herätti hänet kuolleista..

Ja sano sitten että minä en muka lue Raamattua :)

Ikuinen piina ei ole Raamatusta vaan ihan muualta..

Kukaan piinaan uskova ei koskaan voi lukea koko Raamattua - se tulee heille aina ristiriitaiseksi .. mutta minä voin, koska minä en välitä siitä mitä muut sanovat vaan vain ja ainoastaan siitä mitä Raamattu sanoo..

• Ei kuuleminen tarkoita korvat höröllä olemista ja
        sitten kuulemansa persuteella tuomitsemsita.
        Vaan on niin, että kuuleminen on vastaamista ja
        niinpä ainoa kuulevainen on meidän taivaallinen
        Isämme.

Ei ole mitenkään mahdollista, että saatana kuulisi
        meitä. Älä piinaaa kristittyjä, äläkä jumalattomia
        sellaisella opilla, että se on saatana, se joka
        rukouksiin vastaa.

Isä kuulee kaiken ja vastaa vilpittömän uskon
        esiin nostamiin rukouksiin. Ja hätähuutoihin myös.

• truthaa
        alex-kasi kirjoitti:

Turhaa sinua on tuosta harraopistasi ojentaa.

Olet vielä oppimaton hengellisissä asioissa ja lähdet pohtimaan asioita väärässä järjestyksessä.
        Kun opit uskon perusasiat, opit löytämään merkitykset kaikkin Raamatussa käytettyihin ilmaisuihin.

Tätä kauttaemme niihin pääse.

• Utulila....
        Utulila kirjoitti:

me ei uskota sinun ikuisen piinan oppiisi, se on mahdottomuus, että piinassa olisi ikuinen elämä.

Uskovalla on ikuinen elämä, ei jumalattomalla vaan hän tulee tomuksi jalkapohjien alle.

• Utulila.... kirjoitti:

me ei uskota sinun ikuisen piinan oppiisi, se on mahdottomuus, että piinassa olisi ikuinen elämä.

Uskovalla on ikuinen elämä, ei jumalattomalla vaan hän tulee tomuksi jalkapohjien alle.

Lue Raamattua! Ei ole sinunkaan pakko uskoa mitä siellä kirjoitetaan.

• TOIVONLINNA

Toivonlinna - suosittelen! ("ToivonLinna")
      Kirjoittanut: AnttiVKantola 13.10.2008 klo 03.32

SUOMEN KRISTILLINEN KOULU - TOIVONLINNA ( "Toivon Linna")

http://www.toivonlinna.fi/

Kuntoilijan Toivonlinna:
      http://www.lenkkivihko.fi/holle/l%C3%A4hirastit_toivonl inna_piikki%C3%B6

Muusikkojen Toivonlinna:
      http://yle.fi/aanilevysto/firs2/nimike.php?Id=Toivonlin na laulaa

Nykyaika-lehti ja Toivonlinnan tulevaisuus:
      http://www.sdafin.org/uutisia/kotimaa/kotimaa10.02.2006 -1.html

TURUN KRISTILLINEN KOULU TEKEE YHTEISTYÖTÄ TOIVONLINNAN KANSSA !
      - tarkoittaa sitä, että uskonnollisista raja-aidoista huolimatta koulurauha on etusijalla
      http://www.turunkristillinenkoulu.com/koulu_nyt.html

Turun kristillisen koulun etusivulta:
      "Oma opettajamme Katriina Tuukkanen aloitti Toivonlinnassa 1-2-luokkien opettajana, erityisopettajana ja alakoulun johtajana. Toivonlinna on lapsille ihanteellinen paikka."

Toivonlinnasta VIRALLISESTI:
      http://www.yksityiskoulut.fi/matrikkeli/toivonlinnan.ht m

Arkistotietoa: Yhteiskristillinen medialehti A&O Toivonlinnasta:
      http://www.ao-media.net/?page=56&c=7683&p=ef3de7062b80c 0439423828f704be3fa

Lisää virallisuuksia:
      http://www.suomenyritysrekisteri.fi/yritykset/suomen kr istillinen yhteiskoulu_toivonlinna/4135119/

LIHA - JOKO SITÄ SAA TOIVONLINNASSA?
      http://www.adressit.com/toivonlinna

Näin helposti pääset bussilla Toivonlinnaan ( päivitetty?):
      http://www.saunalahti.fi/~rvleino/linjat/100-111.htm

NYT TOIVON RUNOJA ..."TOIVON LINNA" (Ei liity Piikkiöön kuin vain nimike)

runoja
      Rakenna siis ikikalliolle toivon linna, jota eivät myrskyt kaada. -Aleksis Kivi- . Näkyvän tekee rakkaus näkymattömäksi ja näkymättömän se saa näkyväksi. ...
      http://www.katisa.vuodatus.net/blog/category/h%E4%E4t%2 Fkihlat

Toivonlinnalle menestystä toivoen!    

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1906
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1349
    Aihe