Eli , onko mahdollista että minulle olisi kehittynyt keuhkoahtaumatauti? Olen 19 vuotta ja polttanut noin 4 vuotta säännöllisesti. Minulla on myös pitkään hoitamaton astma.
Huomasin noin kuukausi sitten että olen selvästi hengästyneempi yleensä kuin aikaisemmin, tosin tämä voi johtua astman pahenemisesta(ei ole ollut näin paha koskaan). Eli onko kenelläkään tietoa voiko keuhkoahtaumatauti kehittyä näin nuorena?
Ymmärtääkseni keuhkoahtauma yleensä ilmenee vasta n. 20 askivuoden jälkeen.
keuhkoahtauma nuorena?
7
2302
Vastaukset
- hullua tappaa ittensä tupak...
- Astma on hoidettava ettei s...
Astma on aina hoidettava ettei siitä seuraa mitään vakavampaa.Nyt sauhuttelu pois.
- booky
Ei ole mahdollista. Tiedät mitä tehdä. Askivuosi ei ole tupakointivuosi.
- eiowhjbv
Vallalla on sellainen väärä käsitys, että vain vanhat ihmiset sairastuisivat keuhkoahtaumatautiin. Minulla todettiin 25-vuotiaana alkava ahtauma, reilun 10 vuoden tupakoinnin jälkeen.
Ole järkevä ja lopeta.- booky
Kysymys on kategoriassa, "onko kurkkusyöpä, kun on kurkku kipeä" tai onko aivosyöpä, kun on pää kipeä". 19-vuotias ei sairastu keuhkoahtaumatautiin yksinomaan tupakoinnista. Tupakoitsijoista sairastuu osa, toistaiseksi sairastumisalttiutta ei voi selvittää rutiinitestillä. Tupakoinnin lopettaminen on järkevää, mutta muut syyt soisivat olla elämän yhden tärkeimmän päätöksen takana kuin turha ahdistus, pelko, syyllisyys tai syyttely. Myös päänuppipuolesta soisi pidettävän huolta.
- ja tämä on FAKTAA!!!
booky kirjoitti:
Kysymys on kategoriassa, "onko kurkkusyöpä, kun on kurkku kipeä" tai onko aivosyöpä, kun on pää kipeä". 19-vuotias ei sairastu keuhkoahtaumatautiin yksinomaan tupakoinnista. Tupakoitsijoista sairastuu osa, toistaiseksi sairastumisalttiutta ei voi selvittää rutiinitestillä. Tupakoinnin lopettaminen on järkevää, mutta muut syyt soisivat olla elämän yhden tärkeimmän päätöksen takana kuin turha ahdistus, pelko, syyllisyys tai syyttely. Myös päänuppipuolesta soisi pidettävän huolta.
haluaako lopettaa ja elää pitempään,kuin että jatkaa tupakointia ja joku päivä huomaa JÄRKYTYKSEN mitä tupakointi ON saanut aikaan!!!.
- Anonyymi
Suosittelisin varaamaan ajan nimenomaan kehkolääkärille, jotta syy selviää. Voihan olla ettei lääkitys ole enää sopiva. Tuskin ahtaumaa, mutta keuhkosairaudet on aina otettava vakavasti ia hoidettava huolella !!! Niiden kanssa ei pidä jäädä ihmettelemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50665
- 52657