Onko samaan aikaan Gambiaan lähtijöitä tällä palstalla:)
13.11
29
2568
Vastaukset
Heip! Mä lähen sinne toista kertaa samana päivänä..tuskin maltan odottaa lomaa siellä. Mageeta!
- myöskin
6-vuotiaan poikani kanssa. Takaisin Suomeen olisi tarkoitus palata joskus ensi touko- kesäkuussa.
Heip!
Mua kiinostais tietää millasilla lennoilla menet ja tulet gambiasta? Ja kuinka paljon ne makasavat?- Prrr
Tämä on ehkä asiatonta eikä kuulu palstalle, mutta kauhiasti ihmettyttää, että joku on noin vapaa kaikista tavallisen tylsistä elämisen kiemuroista, että voi mennä ja olla kuukausitolkulla ulkomailla.
Eikö ole työpaikkaa, kuukausittain tipahtelevia laskuja ja muita menoja, vuokranmaksua (yleensä asuntoa, josta pitää kiinni) ja muuta sellaista, joista tavallinen kuolevainen joutuu huolehtimaan.
Tietysti, jos on massi pullollaan kahisevaa, se voi menetellä, mutta muuten ????? - Gambiaan
venla78 kirjoitti:
Heip!
Mua kiinostais tietää millasilla lennoilla menet ja tulet gambiasta? Ja kuinka paljon ne makasavat?Tjäreborgin lennolla. Maksaa 600€/hlö viikon lento. Jätän sitten vaan käyttämättä sen paluun.
Kaverit kertoi että Brussels airlinesilla maksaa takaisin semmosen 500€/hlö. Sanoi muistaakseni että se toimisto on Kololissa. - saa ihmetellä.
Prrr kirjoitti:
Tämä on ehkä asiatonta eikä kuulu palstalle, mutta kauhiasti ihmettyttää, että joku on noin vapaa kaikista tavallisen tylsistä elämisen kiemuroista, että voi mennä ja olla kuukausitolkulla ulkomailla.
Eikö ole työpaikkaa, kuukausittain tipahtelevia laskuja ja muita menoja, vuokranmaksua (yleensä asuntoa, josta pitää kiinni) ja muuta sellaista, joista tavallinen kuolevainen joutuu huolehtimaan.
Tietysti, jos on massi pullollaan kahisevaa, se voi menetellä, mutta muuten ?????Jotkut eivät vaan jaksa sitä samaa työtä loppuelmän. Oon vähän "levoton sielu" ja reissaan jonkin verran.
Nyt sanon asuntoni irti. Olen tehnyt sen ennenkin pidemmän matkan takia. Joskaan sillon aiemmin ei vielä ollut lasta. Yleensä jos olen lyhyemmän aikaa, esim 3kk, niin olen vuokrannut asuntoni matkan ajaksi.
Rahaahan nyt yleensä saa töitä tekemällä. Elämällä säästeliäästi saa myös kivan matkakassan.
Nykyaikana monet työpaikat on tunnetusti määräaikasia, joten kaikkien ei tarvi edes irtisanoa itseään. Tai koulutkin kestävät vain sen parisen vuotta, jonka jälkeen ollaan vapaita lähtemään.
Kuukausittain tipahtelevat laskut saa helposti e-laskuksi, jonka voi sitten maksaa matkalla solo-tunnuksilla omalla koneellaan.
Kaveri voi hakea Poste Restantesta postit ja ei-e-laskut, ja meilata ne, jolloin taas voi maksaa omilla solo-tunnuksilla omalla koneella. Puhelimella voi myös hoidella asioita Suomeen. Email on kyllä siihen paljon kätevämpi.
Mikä on muuta sellaista, joista tavallinen kuolevainen joutuu huolehtimaan? - kaikkien..
Prrr kirjoitti:
Tietysti, jos on massi pullollaan kahisevaa, se voi menetellä, mutta muuten ?????tarvitse elää sitä "tavallisen tylsää" elämää! Nykypäivänähän se on todella helppo tulla ja mennä, kuten tuossa mainittiin, keikkatyötä on aina tarjolla, asioita voi hoitaa netin kautta jne. Ei kaikki haaveile siitä pankin omistamasta omakotitalosta, jota saa vielä eläkeiässäkin maksella... Hienoa,että jotkut uskaltaa elää just niin kuin heistä tuntuu hyvältä.
Minäkin lähtisin heti pidemmäksi aikaa,mutta kun näitä lapsia on hieman enemmän, osa koulussa ja muutenkin muutamia suunnitelmia lähitulevaisuudelle, niin tyydymme vain lyhyempiin reissuihin....
Mukavia matkoja kaikille! - Prrr
saa ihmetellä. kirjoitti:
Jotkut eivät vaan jaksa sitä samaa työtä loppuelmän. Oon vähän "levoton sielu" ja reissaan jonkin verran.
Nyt sanon asuntoni irti. Olen tehnyt sen ennenkin pidemmän matkan takia. Joskaan sillon aiemmin ei vielä ollut lasta. Yleensä jos olen lyhyemmän aikaa, esim 3kk, niin olen vuokrannut asuntoni matkan ajaksi.
Rahaahan nyt yleensä saa töitä tekemällä. Elämällä säästeliäästi saa myös kivan matkakassan.
Nykyaikana monet työpaikat on tunnetusti määräaikasia, joten kaikkien ei tarvi edes irtisanoa itseään. Tai koulutkin kestävät vain sen parisen vuotta, jonka jälkeen ollaan vapaita lähtemään.
Kuukausittain tipahtelevat laskut saa helposti e-laskuksi, jonka voi sitten maksaa matkalla solo-tunnuksilla omalla koneellaan.
Kaveri voi hakea Poste Restantesta postit ja ei-e-laskut, ja meilata ne, jolloin taas voi maksaa omilla solo-tunnuksilla omalla koneella. Puhelimella voi myös hoidella asioita Suomeen. Email on kyllä siihen paljon kätevämpi.
Mikä on muuta sellaista, joista tavallinen kuolevainen joutuu huolehtimaan?No juu, täytyy myöntää, että taidan olla vaan niin maan perusteellisen kateellinen ;o)
Minulla kun on tiedossa vain kolmen viikon trippi maaliskuussa sinne ihanaiseen Gambiaan (olin viime keväänä siellä ensimmmäisen kerran kaksi viikkoa ja ihastuin ikihyviksi).
Minä en vain nyt pysty irrottelemaan .. työpaikka on vakituinen, ei mitään mahiksia työtilanteen vuoksi saada virkavapaata tai päästä vuorotteluvapaalle (onneksi muutaman vuoden päästä eläkkeelle). Turha kuvitella, että tässä iässä saisi uutta työpaikkaa, jos irtisanoutuisi.
Asuntoa en uskaltaisi irtisanoa (mistä uusi sitten yhtäkkiä, jos ei loppu-iäkseen aio jäädä maailmalle).
Sinun tilanteessasi minäkin ottaisin jalat alleni. Hassua, että tämmöinen mieli on tullut vasta nyt vanhoilla päivillä (noh, nuorempana sitä oli niin perhe-elämässä kiinni, olisi pitänyt jättää ukko ja kakarat rannalle huiskuttamaan).
Joten lycka till vaan sinulle, nauti elämästä! - ymmärrän täysin!
Prrr kirjoitti:
No juu, täytyy myöntää, että taidan olla vaan niin maan perusteellisen kateellinen ;o)
Minulla kun on tiedossa vain kolmen viikon trippi maaliskuussa sinne ihanaiseen Gambiaan (olin viime keväänä siellä ensimmmäisen kerran kaksi viikkoa ja ihastuin ikihyviksi).
Minä en vain nyt pysty irrottelemaan .. työpaikka on vakituinen, ei mitään mahiksia työtilanteen vuoksi saada virkavapaata tai päästä vuorotteluvapaalle (onneksi muutaman vuoden päästä eläkkeelle). Turha kuvitella, että tässä iässä saisi uutta työpaikkaa, jos irtisanoutuisi.
Asuntoa en uskaltaisi irtisanoa (mistä uusi sitten yhtäkkiä, jos ei loppu-iäkseen aio jäädä maailmalle).
Sinun tilanteessasi minäkin ottaisin jalat alleni. Hassua, että tämmöinen mieli on tullut vasta nyt vanhoilla päivillä (noh, nuorempana sitä oli niin perhe-elämässä kiinni, olisi pitänyt jättää ukko ja kakarat rannalle huiskuttamaan).
Joten lycka till vaan sinulle, nauti elämästä!Itsekin olen aika kateellinen näille nykyajan nuorille. Sillon kun olin itse parikymppinen, ei ollut nettiä, ja työpaikat eivät olleet parin klikkauksen, tai edes puhelinsoiton päässä. Nyt jopa joka koulussa tuputetaan ulkomailla työharjoittelua. Aivan ihanaa!
On aivan selvää ettei juuri ennen eläkeikää kannata irtisanoa vakituista työpaikkaansa. Voisi olla aika mahdotonta löytää vastaava työpaikka matkalta palattuaan.
Nyt kun matkakärpänen on puraissut, niin sittenhän voit vietellä niitä eläkepäiviä siellä missä haluat :) Asunnonkin saa aika helposti vuokralle. Tai noh, en tiedä missä päin asut. Täällä pääkaupunkiseudulla ainakin. Joskin siinäkin on aina vaaransa. Eihän sitä ikinä tiedä minkälaiset vuokralaiset saa. Pahimmassa tapauksessa voivat viedä kaikki kamat ja vielä hajottaa asunnon. Itselläni on ollut aina hyvä tsäkä. Myös ystäväni, joka pikku hiljaa myös lähestyy eläkeikää, vuokraa asuntoaan aina matkojensa ajaksi. Hän matkustelee joka vuosi Karibialla.
Äitini esimerkiksi ei ymmärtänyt matkusteluani. Hän oli mennyt parikymppisenä erääseen vakuutusyhtiöön töihin, ja joutui sieltä pois henkilöstövähennysten vuoksi saman vuoden alussa kun täytti 60 v. Samana keväänä hänellä löydettiin syöpä ja etäispesäkkeitä. Terminaali potilaana hänellä oli aikaa miettiä elettyä elämäänsä ja meidän muiden tulevaisuutta. Se mitä hän katui, oli että oli panostanut liikaa työhönsä. Olisi pitänyt panostaa enemmän perheeseen. Sillon hän myös ymmärsi, että minun pitäisi vaan kuunnella sisäistä ääntäni ja matkustella tai jopa muuttaa ulkomaille. Ettei se työpaikka ja omakotitalo ole se maailman tärkein asia. Hän kuoli loppuvuodesta.
Kiitos kiitos, nautinhan minä. Nautihan sinä myös :) 3 viikkoakin on aivan loistava loma! - Prrr
ymmärrän täysin! kirjoitti:
Itsekin olen aika kateellinen näille nykyajan nuorille. Sillon kun olin itse parikymppinen, ei ollut nettiä, ja työpaikat eivät olleet parin klikkauksen, tai edes puhelinsoiton päässä. Nyt jopa joka koulussa tuputetaan ulkomailla työharjoittelua. Aivan ihanaa!
On aivan selvää ettei juuri ennen eläkeikää kannata irtisanoa vakituista työpaikkaansa. Voisi olla aika mahdotonta löytää vastaava työpaikka matkalta palattuaan.
Nyt kun matkakärpänen on puraissut, niin sittenhän voit vietellä niitä eläkepäiviä siellä missä haluat :) Asunnonkin saa aika helposti vuokralle. Tai noh, en tiedä missä päin asut. Täällä pääkaupunkiseudulla ainakin. Joskin siinäkin on aina vaaransa. Eihän sitä ikinä tiedä minkälaiset vuokralaiset saa. Pahimmassa tapauksessa voivat viedä kaikki kamat ja vielä hajottaa asunnon. Itselläni on ollut aina hyvä tsäkä. Myös ystäväni, joka pikku hiljaa myös lähestyy eläkeikää, vuokraa asuntoaan aina matkojensa ajaksi. Hän matkustelee joka vuosi Karibialla.
Äitini esimerkiksi ei ymmärtänyt matkusteluani. Hän oli mennyt parikymppisenä erääseen vakuutusyhtiöön töihin, ja joutui sieltä pois henkilöstövähennysten vuoksi saman vuoden alussa kun täytti 60 v. Samana keväänä hänellä löydettiin syöpä ja etäispesäkkeitä. Terminaali potilaana hänellä oli aikaa miettiä elettyä elämäänsä ja meidän muiden tulevaisuutta. Se mitä hän katui, oli että oli panostanut liikaa työhönsä. Olisi pitänyt panostaa enemmän perheeseen. Sillon hän myös ymmärsi, että minun pitäisi vaan kuunnella sisäistä ääntäni ja matkustella tai jopa muuttaa ulkomaille. Ettei se työpaikka ja omakotitalo ole se maailman tärkein asia. Hän kuoli loppuvuodesta.
Kiitos kiitos, nautinhan minä. Nautihan sinä myös :) 3 viikkoakin on aivan loistava loma!Juu, jos vain jalka nousee, niin kyllä minua viedään Gambian suuntaan eläkkeellä. Olemme siitä ystävättäreni kanssa jo kovasti haaveilleet ja olemme katselleet erilaisia majoitusmahdollisuuksia pitempääkin oleskelua ajatellen.
Olenhan minä kovasti pitänyt reissaamisesta tähänkin mennessä, mutta kerran tai pari vuodessa jossain Euroopan maassa tai Kanarialla on aivan mainiosti riittänyt.
Nyt olen kuin tulisilla hiilillä ja kuin lintu häkissä. Hohhoijaa, mielenkiintoista löytää itsestään uusia puolia ;o)
Senegambia Beach -hotelliin menemme keväällä, olemme jopa toivoneet samoja huoneita kuin viimeksi (rauhallinen nurkkaus lähellä rantaa). Eipä silti, kyllä me rohkeasti tulemme ulos hotellialueelta, näimme viimeksi ihan tavallista gambialaiselämää läheltä ja se pisti arvot vähän uuteen järjestykseen.
Bumsterithan voi aina ottaa pienenä kuntoiluna, kun yrittää mahdollisimman nopeasti kipittää kauemmas hotellin portilta rauhallisempiin maisemiin. - että...
Prrr kirjoitti:
Juu, jos vain jalka nousee, niin kyllä minua viedään Gambian suuntaan eläkkeellä. Olemme siitä ystävättäreni kanssa jo kovasti haaveilleet ja olemme katselleet erilaisia majoitusmahdollisuuksia pitempääkin oleskelua ajatellen.
Olenhan minä kovasti pitänyt reissaamisesta tähänkin mennessä, mutta kerran tai pari vuodessa jossain Euroopan maassa tai Kanarialla on aivan mainiosti riittänyt.
Nyt olen kuin tulisilla hiilillä ja kuin lintu häkissä. Hohhoijaa, mielenkiintoista löytää itsestään uusia puolia ;o)
Senegambia Beach -hotelliin menemme keväällä, olemme jopa toivoneet samoja huoneita kuin viimeksi (rauhallinen nurkkaus lähellä rantaa). Eipä silti, kyllä me rohkeasti tulemme ulos hotellialueelta, näimme viimeksi ihan tavallista gambialaiselämää läheltä ja se pisti arvot vähän uuteen järjestykseen.
Bumsterithan voi aina ottaa pienenä kuntoiluna, kun yrittää mahdollisimman nopeasti kipittää kauemmas hotellin portilta rauhallisempiin maisemiin.sinulla on myös ystävätär jolla samanlaiset haaveet :)
On se aina ihan eri asia mennä matkalle, ja etenkin vielä pidemmäksi aikaa, kun on ystävä mukana.
Hauskaa matkan odotusta teille molemmille! Gambiaan kirjoitti:
Tjäreborgin lennolla. Maksaa 600€/hlö viikon lento. Jätän sitten vaan käyttämättä sen paluun.
Kaverit kertoi että Brussels airlinesilla maksaa takaisin semmosen 500€/hlö. Sanoi muistaakseni että se toimisto on Kololissa.Ahaa,mä luulin ettei pelkkiä lentoja gambiaan myydä tsäreltä.
- kyllä, mutta
venla78 kirjoitti:
Ahaa,mä luulin ettei pelkkiä lentoja gambiaan myydä tsäreltä.
ei näy netissä, soittamalla selviää. Mutta kun katsoo näitä äkkilähtöjen hintoja, eipä paljoa tee mieli varata etukäteen vaan riskillä odottaa ja ottaa äkkilähdön... ;)
kyllä, mutta kirjoitti:
ei näy netissä, soittamalla selviää. Mutta kun katsoo näitä äkkilähtöjen hintoja, eipä paljoa tee mieli varata etukäteen vaan riskillä odottaa ja ottaa äkkilähdön... ;)
Ahaa hyvä tietää, jos sinne tosiaan menis viellä ilman hotelli varausta.
Iha toisella tapaa lomailemaan :).
- myös......
ja pari muutakin.. ;)
- shining12
Siellä minäkin,tosin jo viikon olleena.. ;))
- yksi lähtijä
Eli minä ainakin lähden silloin. Viime marraskuussa jo olin viikon ja nyt osittain saman ison porukan kanssa kahdeksi viikoksi.
Heip!
Mäkin olin viime marraskuussa ison porukan kanssa siellä. Ja nyt meen myös osittain saman ison porukan kanssa sinne.
Onkohan meillä sama porukka?- hilpi
venla78 kirjoitti:
Heip!
Mäkin olin viime marraskuussa ison porukan kanssa siellä. Ja nyt meen myös osittain saman ison porukan kanssa sinne.
Onkohan meillä sama porukka?Jos Matka-Kiva sanoo jotain??? Mihin hotelliin olet menossa?
hilpi kirjoitti:
Jos Matka-Kiva sanoo jotain??? Mihin hotelliin olet menossa?
Ha hah haa juu sanoo erittäin paljon. Eli samalla reisulla varmaan ollaan ja hotelli on Senegambia beash.
- hilpi
venla78 kirjoitti:
Ha hah haa juu sanoo erittäin paljon. Eli samalla reisulla varmaan ollaan ja hotelli on Senegambia beash.
eri viikolla kun minä, koska en keksi kuka oot... Mut siis muuten samalla matkalla! Tosin yhden samannimisen kun sinä tiedän Helsingistä joka oli eri viikolla samalla matkalla, et ootkohan sinä hän, heh. Mä olin sillä ekalla matkalla. Tunnetkohan yhden Hondurasin kävijän ;)
hilpi kirjoitti:
eri viikolla kun minä, koska en keksi kuka oot... Mut siis muuten samalla matkalla! Tosin yhden samannimisen kun sinä tiedän Helsingistä joka oli eri viikolla samalla matkalla, et ootkohan sinä hän, heh. Mä olin sillä ekalla matkalla. Tunnetkohan yhden Hondurasin kävijän ;)
Mä olin tokalla matkalla :). Mun nimi on siis Tiina ja olen Helsingistä. Tunnen aika montakin hondurasin kävijää,ketäköhäm tarkoitat? Onko sun oikee nimi Hilpi?
- hilpi
venla78 kirjoitti:
Mä olin tokalla matkalla :). Mun nimi on siis Tiina ja olen Helsingistä. Tunnen aika montakin hondurasin kävijää,ketäköhäm tarkoitat? Onko sun oikee nimi Hilpi?
Linda, 29 ja Lohjalta. Tarkoitin Angelaa =)
hilpi kirjoitti:
Linda, 29 ja Lohjalta. Tarkoitin Angelaa =)
Mä en kyllä muista sua,mutta ihan kiva että on saman ikästä seuraa matkalla.
Juu Angela on hyvinkin tuttu,entinen kämppikseni ja hyvä kamumme. :)- sekä
mieheni ja nuorin lapsista, 5-vuotias tyttö. Vähän kiinnostaisi tuo marraskuun loppupuolen lämpötila siellä? Tarviiko pitkähihaisia ollenkaan, vai pitääkö niitä vetää päälle hyttyssuojaksi, jos ei muuten tarvi? Eihän tässä ole enää montaa iltaa lähtöön...
- !!!!!!!!!!!!!!!
sekä kirjoitti:
mieheni ja nuorin lapsista, 5-vuotias tyttö. Vähän kiinnostaisi tuo marraskuun loppupuolen lämpötila siellä? Tarviiko pitkähihaisia ollenkaan, vai pitääkö niitä vetää päälle hyttyssuojaksi, jos ei muuten tarvi? Eihän tässä ole enää montaa iltaa lähtöön...
Hei kaverit, kohta mennään :D
sekä kirjoitti:
tarvii pitähihaisia sinne ainakaan päiväs aikaan lämpötila on usein yli 30 astetta. Mutta illalla on hyvä olla jotain pitkähihasta t-paitaa. Estää hyttysiltä yms.
13 pv klo.12.00 lämpötila gambiassa 34 astetta ja aurinko paistaa täydeltä terältä.
Kannattaa vaihtaa kevyempään vaatteeseen jo Kanarialla.
- lähdetään!!
Ihana päästä pois täältä kamalasta sateesta ja pimeydestä!!
- dalasi
Hei,
olisiko kukaan niin ystävällinen, ja veisi mun kirjeen perille?
Asun Helsingissä ja voisin toimittaa sen huomenna sinulle, jos vaan mahdollista.
Eikä siis tosiaankaan sisällä mitään kummallista tai laitonta ;-D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154