R.I.P. Ere Kokkonen

Iso-B

59

34563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osanottaja

tosi ikävää tämä, oli hyvinvoivan näköinen jokin aika sitten tv.ssä. Pian uuno porukka on poissa :( osanottoni omaisille, sekä iso kiitos hyvistä elokuvista, jonka kanssa on saanut nauraa.

• ere fani

Otan osaa eren poismenon puolesta,olen tavannut ystäväni kanssa Eren useasti täällä Savonlinnassa
        hän oli kerrassaan mukava mies

osaan ottaomme Ari ja Vesa

• ...

Joku kuolee ja joku pitää sitä kotimaisena julkkisjuoruna?

VÄHÄN KUNNIOITUSTA!!!!!!!

• boikotin ehdottaja

Kaikki jotka haluavat vähänkään kunnioittaa Ere Kokkosen muistoa, eivät kirjoita mitään tähän ketjuun, koska kyseessä ei ole julkkisjuoru.

• uuno-fani

Niin ne lähtee yksi kerrallaan.Osanotto omaisille.

• kimmo leppäaho

Ei oo kivaa, tsemppiä omaisille ja Uuno-tiimille

• kaikesta.

Silloin kun eniten pitäisi kiittää, ei löydäkään sanoja... Mutta kiitos - sinun ja tiimisi merkitystä elämääni en kai koskaan tajua edes itse.

Nyt on aika levätä, sinua ja töitäsi en unohda ikinä.

• ere oli paras!

Ollaan menossa lauantaina Komediateatteri Arenaan katsomaan sitä Tarja Huuliharppukostaja -revyyta...voi olla vähän normaalia ankempia tunnelma :( Osanottoni omaisille..

• Siivetön-Enkuli

Erkki Olavi "Ere" Kokkonen, lepää rauhassa, muistosi elää ...

• vähenee

Elisabeth on kuollut ja härski Hartikainen.

Vuoristoneuvos Tuura ja insinööri Sörsselssön taitaa elää vielä.

• kirjoitukseen

Vuorineuvos Tuura ei enää elä tämän vuoden tammikuussa aika jätti Tapio Hämäläisen.

• uunofani

Osanottoni myös Ere Kokkosen poismenolle täältä. Itse olen paljon nähnyt Uunoja ja onhan se väki jo aika pitkälti poistunut keskuudestamme. Jäljellä taitaa enää olla vain Nordberg, Salminen, Loiri ja Castren?

• Suurista viihteentekijöistä
        kirjoitukseen kirjoitti:

Vuorineuvos Tuura ei enää elä tämän vuoden tammikuussa aika jätti Tapio Hämäläisen.

Joukostamme. Kiitos Ere monista hupaisista ohjelmistasi ja koeta pistää hauskuutta sinne tuonpuoleiseenkin, onhan siellä jo monta kaveriasi ventannut sinua. Hyvää matkaa!

• Uunot

Ikävä uutinen tietenkin, mutta toivottavasti Turhopuro-leffoja ei tämän tapauksen vuoksi ruveta näyttämään telkkarissa taas uudestaan. Ehkä ne aikanaan joitakin naurattivat, mutta 2000-luvulla paras paikka niille on museo.

• the_arockalypse

kuoli kans tuossa tammikuun loppupuolella...Sörsselssön elää kuitenkin vielä

• tenho 47
        kirjoitukseen kirjoitti:

muistan kun 28 tammikuuta 2008 katselin televisiota ja nimen omaan ilta uutisia ja ruutuun paukahti tapsan kuva ja uutisankkurin säestämänä heti perään että Teatterineuvos tapio Hämäläinen on kuollut 85 vuotiaana. Ja huusin vaimolle heti että, tapsa on kuollut! samalla kun otin takin ja menin tupakalle ja muistelin vuonna 1986 kun näin tapsan ensimmäisen kerran suomusjärven paikallisessa vanhassa osuus kaupassa tapsa teki tavallisia kauppa ostoksia ja suuntasi kassalle ja osti vielä tupakki askin ja laitteli ruokaostokset ruskeaan pärekoriin ja samalla minä tulin kassalle ja katselin että on tutun näköinen mies.. yht äkkiä tapsa alkoi kertoa vitsiä jolle minä ja kauppias kotilaisen aimo naurettiin aivan helvetisti ja se oli hyvä vitsi mutta kun en muista sitä millään, no tapsa lähti ulos kaupasta naurussa suin, lähdin itsekkin pihalle ja juuri kun avasin tupakka askin niin silloin paukahti mieleen et helvata se oli tämä vuorineuvos tuura! uuno elokuvista no pistin tupakan palamaan ja lähdin autolle viemään ostokset ja ajattelin käydä piipahtamassa silloisissa suomusjärvi päivissä jotka pidettiin aina heinäkuussa ja ajattelin ostaa pari sauna vihtaa valstenin taistolta ja kukas se siinä kun jumalaton puheen turina ja ihmiset katsoivat ja kuiskivat kun hämäläisen tapsa osti saunavihtaa ja terva shampoota ja lähti autolle ja minä ostin nopeasti vihdat ja lähdin autolle ja juuri käynnistin auton oli silloisen ajan mukaan jamppa tuominen pauhaamassa kasetilla ja tapio hämäläinen otti pari juoksu askelmaa kohti autoani ja uteli enäjärven suuntaan suomusjärven eli kitulan keskustassa, niin vastasin että, aja minun perässä niin päästään perille. tapio oli menossa enäjärveltä mökin ostaneen Pentti siimeksen kesä mökille, tapasin myös siimeksen pentin ja eipä juuri hirveästi mitään juteltu, mutta voi jumalauta tätä tapio hämäläistä mikä suuremmoinen sana seppo vitsit ja jutut olivat aivan suurenmoisia toista samanlaista sana seppoa ei ole tullut vastaan ja todella kova tupakkamies poltettiin tapsan kanssa monet malrborot esim ykkös pesän pihalla ja lahnajärvellä myöhemmin tapsa osti siimeksen mökin kun siimes osti mökin hiidenvedeltä ja tapsa kävi enäjärven mökillä ahkerasti 6vuotta ennen kuin ei enään voinnut olla mökillä sairauksien tultua ja se alkoi syömään miestä. tuli tapsan mökillä käytyä mutta enenmmän kyllä kalassa tapsan kanssa mutta kerran kesässä siis eime mitään sydän ystäviä oltu vaan tavallaan nääpureita. sitten vaan tapsaa ei näkynyt 15-16 vuoteen ja sitten tapsa kuolikin pois mutta erttäin mukava ja ystävällinen ihminen oikea rehtiyden tulkki!

• mirjuskas

Eren paikkaa ei niin vaan täytetä,sillä hänen elokuvansa olivat ainutlaatuisia.
      Surunvalittelut omaisille!

• Ere Kokkonen oli Suomen yksi kaikkien aikojen parhaista ohjaajista!

Lepää rauhassa.

Osanottoni Eren omaisille.

• R.I.P ...

• R.I.P ... kirjoitti:

tästähän se kaikki alkoi ...

http://www.youtube.com/watch?v=8d9oGfBZTQg&feature=related

Vuosien varrella olen yrittänyt selittää kavereille Espanjassa ja Englannissa Uuno Turhapuron suosiota. Hyvä, että nykyään on tuo YouTube, niin saavat nyt itse nähdä Uunon karisman :)
        PS. Olen myös yrittänyt tehdä "spurgu" sanaa tunnetuksi. Englanniksi lausutaan: spöörgou (pehmeällä r:llä).

• teidän kommentteihin

.. että siis muka "Ere Kokkonen oli Suomen yksi kaikkien aikojen parhaista ohjaajista!"
        Onko tämä tosiaan ihmisten mielipide. Sensuroidaanko mut tältäkin palstalta.
        Nyt pitää ylistää kuolleena vaikka ko. henkilö teki hälläväliä helppoja koko kansan komedioita. Nyt ei muualla puhutakaan kuin tästä suuresta nerosta.
        Se että joku kuolee ei tee ihmisestä enää sen suurempaa, arvostus tulee liian myöhään jos te nyt sitä alatte arvostamaan.
        Kaikki me katotaan känniaamuina sunnuntaisin helppoa Uunoa, mutta sen käyttötarkoitus jää just siihen.
        Mitään älyllistä sisältöä on turha hakea.
        Miettikääpä muutamia muita suomalaisia ohjaajia, niitähän riittää. Myös komedian tekijöitä. Nimiä mainitsematta. Jos sivistykseen kuuluu muutakin kuin Uuno Turhapuro, niin.....

• ????????
        teidän kommentteihin kirjoitti:

.. että siis muka "Ere Kokkonen oli Suomen yksi kaikkien aikojen parhaista ohjaajista!"
        Onko tämä tosiaan ihmisten mielipide. Sensuroidaanko mut tältäkin palstalta.
        Nyt pitää ylistää kuolleena vaikka ko. henkilö teki hälläväliä helppoja koko kansan komedioita. Nyt ei muualla puhutakaan kuin tästä suuresta nerosta.
        Se että joku kuolee ei tee ihmisestä enää sen suurempaa, arvostus tulee liian myöhään jos te nyt sitä alatte arvostamaan.
        Kaikki me katotaan känniaamuina sunnuntaisin helppoa Uunoa, mutta sen käyttötarkoitus jää just siihen.
        Mitään älyllistä sisältöä on turha hakea.
        Miettikääpä muutamia muita suomalaisia ohjaajia, niitähän riittää. Myös komedian tekijöitä. Nimiä mainitsematta. Jos sivistykseen kuuluu muutakin kuin Uuno Turhapuro, niin.....

Ei voi muuta kuin yhtyä kirjoitukseesi! Kiitos hyvä kommentti.

• 70 luvun tyttö

Kun olin pikkutyttö 70-luvulla Ere oli isäni kavereita. Muutama vuosi sitten sain Ereltä hyvät tipit kun olin tarjoiliana.
      Hän ei kyllä minua enään muistanut mutta oli erittäin mukava mies.

• joppe60

Syvin osanottoni omaisille, mutta niinkuin sanotaan; Kuningas on kuollut, Eläköön Kuningas

• .......

osanotot omaisille ja eren tunteville..lepää rauhassa.

• ohomohom

- Lahjaksi saatu -
      "Elämä on annettu lahjaksi. Lahjan antajalla on oikeus ottaa se pois koska tahansa.Kuolema merkitsee vain lahjaksi saadun elämän palauttamista lahjan antajalle".
      KITILLE eritoten voimia---olet pirteä isäsi jatke. Teillä oli hyvä suhde ne kerrat mitä näin tv:ssä.
      T: Äitinsä lauantaina haudannut tytär.
      Ymmärrystä vaan...elämää eteenpäin..näin HE haluavat.

• elämääntottuu

voi että...kaikki hyvät tekijät poistuu maan päältä.....omaisille paljon voimia surun keskellä!

• vänrikki nappula

-Kiitoksia,kaikista loistavista naurutuokioista joita Pertin kanssa suomalaisille tarjositte.!!!! kiitoksia ja lämmin jatkon toivotus omaisille.!!

• Taivaskin itkee

Tuli kyllä tippa silmäkulmaan! RIP - muistoissa olet, kiitoksia elämäntyöstäsi! Kaiholla muistellen, Terveisin Harri

• Toivottavasti nyt asiat selkeni :(

• Kuitenkin joskus

Lähteeköhän seuraavaksi Vesku? Niin on kaikkien täältä lähdettävä.

Sillä vaan, että on melko tukevassa kunnossa Loiri ja taitaa myös sairastella, ikääkin on, että toivottavasti nyt pumppu ja muut paikat kestää vaikka lopultahan ne meiltä kaikilta kuitenkin pettää.

• hänkin olla

jo niin yhteiskunnan runtelema että ainakin henkinen puoli on kovilla ...?

• Loirinfanitusmies

Pyydän jo etukäteen anteeksi jos olen väärässä, mutta musta tuntuu että Vesku käyttää alkoholia liikaa. Se saattaa olla osasyynä tukevuuteenkin.

Jos kovasti juo ja polttaa, niin palaahan se kynttiä molemmista päistä. Harmi homma, koska olen vähän veskufani.

• Suomen

Historiaa. Osanotto omaisille !!!

• spede-fani

Ere teki sitten Spedet. Onneksi meille jäi kaikki hänen mahtavat elokuvat.

• JÄRKI SANOJA

EI MUUTA

• hienoa
        JÄRKI SANOJA kirjoitti:

EI MUUTA

Että itseäsi kehut,mutta mene nyt hyvä ihminen lääkäriin.

• hyvä tyyppi.

entinen demari näki halosen valheen läpi.

no ei kait halonenkaan enään montaa vuotta elä.

• dfsgsdtujulk

I LOL'D

• Anonymous-

gb2 4chan newfag.

• kun aika on

On aika päättynyt,
      on tullut ilta.
      Uu`s kotiranta uneen kangastaa.

• Sanaton TR

Suuri persoona on poissa, mutta hänen huumorinsa elää meissä jokaisessa.
      Muistakaa hänet sellaisena kuin oli!

• ikkrok

Sä opetit suomalaisia nauraamaan tiimisi kanssa, kevyet mullat sulle..

• ON NIIN HILJAA

MUN YMPÄRILLÄIN.KAIK ON NIIN HELLÄÄ JA HYVÄÄ.KUKAT SUURET NE PUHKEE MUN YMPÄRILLÄIN JA KUISKIVAT RAUHAA NIIN SYVÄÄ.

• sperttipa

sinänsä suren ereä ohjaajana, sinänsä en. vaikka kuolleesta ei saisi puhua pahaa, niin mitä min näin tv:ssä ereä niin miehestä puuttui nöyryys. itseään osasi kyllä kehua, himmentää pasasen imagoa. Tottakai muuten on surullista että joku kuolee mutta sitä narsistista puolta en ikävöi.

• edes itkemään ´

Vanhempiesi haudalla `.Vaikka siihen olisi ehkä enemmän kuin aihettakin .piste .

• poistui Ere

Kkokkonen keskuudestamme, mutta hän sentään ehti jättää ikuisesti pysyvän jäljen maailmankaikkeuden kirkkaimpien ohjaajanerojen saavutusluetteloon!

• Miksa321

ikuisesti.

Kokkonen kuului siihen harvalukuiseen "legenda jo eläessään" - porukkaan.

Suomen kansa muistaa Eren aina ; mestarin työt elävät aina ja ikuisesti.

Kiitos Ere tämän "molli"kansan piristämisestä!

Lepää rauhassa !

Omaisille voimia!

Miksa

• Puhut .

Ja kirjoitat kuin kunnon valveutunut kansalainen tekeekin Nostetaan yhdessä hattua näille koomikko filmeille Nauran mieluummin jo hauskan näyttelijän ulkomuodolle(Mikä vaatii jo todella humoristista silmää ja kekseliäisyyttä ja kansa nauraa,NO,Kansa on nauranut hyvästä viihteestä oikeutetusti .Kiitos näille Spede -tuotannoille Että, näitten ohjelmat ja tuotanto ei ole tänä päivänä sotkeutuneet joka päiväiseen TYPERÄÄN Aihe piiriin HOMO,,,HOMO.JNE,Elokuvan tekijät ja julkisuuden henkilöt muuten innoittavat tekemään ja korostamaan kyseistä (PAHASTI KIEROON KASVANUTTA SEKSUAALISUUTTA.)VAIN APINOILLA ON OIKEUS TÄHÄN .

• M. Riggs

Kiitos, Ere, niin monesta elokuvasta, joita olet tehnyt suurella ammattitaidolla. Kiitos niistä monista hauskoista kohtauksista, joita olet tarkoittanut humoristisiksi, ja niistä, joita tarkoitit otettavan vakavammalla mielenlaadulla! Nyt on aika levon...

Lepää rauhassa.

Osanottoni Eren omaisille, suuren surun keskelle. Jumala teitä siunatkoon!

• Lappi.

Lämmin osanottoni Eren omaisille. Tuli heti mieleen hänen ohjaamansa elokuva "Joulupukki pulassa". Jospa se tulisi tänä jouluna televisiosta, hänen muistokseen.

• Ari 45v

Enhän minä edes tuntenut häntä.

• hoy

mitäs tulet sitten tähän ketjuun hömöttämään.

• ... Uuno-filmien tekijätkin. Elossa ovat vielä päätekijöistä Uuno, Uunon anoppi ja Sörsselsön. Uuno-filmit ovat aina olleet suosikkejani ja muistan Ere Kokkosen niistä. Kuten myös Vääpeli Körmyistä.
      Nyt kun Spede, Ere ja Pertsa Reponenkin ovat poissa, on kotimaisen huumorin vitsit aika vähissä. Onneksi on sentään vielä Kummeli.
      Ere Kokkosen muistolle...

• Ere Kokkonen oli yksi merkittävimmistä suomalaisista elokuvaohjaajista, joka olisi ansainnut suuremman kunnian kuin sai.

Suuri osa Uuno Turhapuro -elokuvista on Kokkosen ohjaamia. Vuodesta 1985 lähtien hän myös käsikirjoitti kaikki ohjaamansa Turhapurot.

Uunojen lisäksi Kokkonen ohjasi useita muitakin "Spede-elokuvia". Vaikka elokuvissa Eren työpanos oli merkittävä, suurin kunnia kulkeutui aina Spedelle. Spedenkään osuutta ja merkittävyyttä suomalaisen viihteen saralla kuitenkaan vähättelemättä.

R.I.P.

• Rynkky

Jotkut Uunoista oli ihan hyviä, mutta Vääpeli Körmy oli ehdottomasti huumoria laadukkaasta päästä!

Kiitos näistä, Ere Kokkonen.

• tuntematon

Mua kiinnostaa enemmän BB-talon tapahtumat kun joku never heard tyypi. Laittakaa nää jonnekkin mummopalstalle tilaa viemästä!

• epäUuno

Sääli, että myös paljon asiallista aikaansaanut mies muistetaan lähinnä Uunoista. On suoranaista loukkausta leimata Kokkosen elämäntyö pelkäksi Uunojen suoltamiseksi.

Eiköhän kyseinen sonta ole pelkkää rahan vuoksi ulostettua tuotantoa. Tuskan on täytynyt lahjakkalla miehellä olla melkoinen, kun on tajunnut, ettei tälle junttikansalle mikään älykkäämpi uppoa kuin uunojen kaltainen lobotomia-"viihde".

• Tarmo

Työskentelin keväällä 2003 kassanhoitajana Klaukkalan Tarjoustalossa, ja yhtenä perjantaipäivänä kohdalleni osui kunnia saada palvella Ere Kokkosta puolisoineen. Minä ja suurimman osan Uuno Turhapuro -elokuvista ohjannut viihdekonkari sanoimme toisillemme: "Moi", mutta hänen vaimonsa hoiti maksusuorituksen.

Kyllä semmonen pieni kirpaisu täten tuntui, kun radiosta kuulin hänen kuolemastaan.

Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3227
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2937
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2455
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2189
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    8. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      34
      1618
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1613
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1450
    Aihe