Jos eläimet ovat sinulle tärkeitä,
otathan ne huomioon myös äänestäessäsi!
Sopivaa ehdokasta voit etsiä tutustumalla eläinsuojeluaiheisen vaalikyselyn tuloksiin:
http://www.sey.fi/vaalivastaukset
Omaa ehdokasta ei kannata valita yhden asian perusteella, mutta jos ja kun on varaa valita, niin sitten mieluummin eläinsuojelumyönteinen!
Huomaa, että listalta puuttuu eläinrakkaita ehdokkaita, jotka eivät ole saaneet ajoissa tietoa kyselystä.
Tiedote kyselyn tuloksista:
http://www.animalia.fi/Default.aspx?tabid=3338
Äänestä eläinten puolesta
11
998
Vastaukset
- Kissat ja koirat etusijalle
Ei väliä ihmisillä, eläimet on niin söpöjä.
- Koiransydän
Kuka on sanonut, että vanhukset kuolkoot hoitojonoihin? Se että ottaa eläimet huomioon,ei ole mitenkään pois ihmisiltä.
Ja kuten jo sanoin, pitää katsoa kokonaisuutta eikä pelkkää ehdokkaan eläinsuojeluasennetta. Politiikassa vastustan itse henkeen ja vereen yhden asian ihmisiä ja puolueita.
- linkki, kiitos!
Ihan hyvin näkyvät huomioivan eläisuojeluasiat puolueeseen katsomatta. Nyt voi hyvällä omallatunnolla tämänkin asian suhteen äänestää keskellä ja siitä oikealla olevia ehdokkaita jotka hoitavat muutakin kuin yhtä asiaa, eikä toimintatapana ole jokaisen asian vastustaminen.
Kiitos vielä linkistä!- oikealla
..olevaa puoluetta jolla ei ole näissäkään vaaleissa kuin se yksi ja sama teema, joka ei todellakaan ole eläintensuojelu vaan ulkomaalaiselta näyttävien ihmisten ihmisoikeuksien vastustaminen.
- Suomi kunnon kansalaisille
oikealla kirjoitti:
..olevaa puoluetta jolla ei ole näissäkään vaaleissa kuin se yksi ja sama teema, joka ei todellakaan ole eläintensuojelu vaan ulkomaalaiselta näyttävien ihmisten ihmisoikeuksien vastustaminen.
Ulkomaalaiselta näyttävä rehellinen, paikallista kulttuuria noudattava työtätekevä ihminen on tervetullut maahamme. Sen sijaan rikolliset, raiskaajat, sukuelinten silpojat, erityisoikeuksien (esim. omat uimahallivuorot)vaatijat painukoot vittuun.
- vittuun?
Suomi kunnon kansalaisille kirjoitti:
Ulkomaalaiselta näyttävä rehellinen, paikallista kulttuuria noudattava työtätekevä ihminen on tervetullut maahamme. Sen sijaan rikolliset, raiskaajat, sukuelinten silpojat, erityisoikeuksien (esim. omat uimahallivuorot)vaatijat painukoot vittuun.
Maassa maan tavalla tai maasta pois:
http://www.yhdenvertaisuus.fi/mp/db/file_library/x/IMG/31806/file/Syrjintaopassuomipaivitetty.pdf
Äänestää voi ja pitää, ja jos on tosi kova voi äänestää joka päivä - kivellä!
- on pian
Huolettaa vain se, etä kun minullakin on vain yksi ääni tuon postissa tulleen lipukkeen mukaan.
Nyt minua huolettaa kuinka voin saada mielipiteeni eläinoikeusasioista huomioiduksi.Jos tahtoo olla kova, mihinkähän osoitteeseen tuo mainitsemasi kivi tulisi toimittaa esim. helsingissä, turussa tai tampereella, jotta viherstalinismista poikkeavat mielipiteeni tulisivat huomioitua demokratian periaatteiden mukaan.
Minulle on todella yllätys, että voi äänestää joka päivä. Kerro lisää! on pian kirjoitti:
Huolettaa vain se, etä kun minullakin on vain yksi ääni tuon postissa tulleen lipukkeen mukaan.
Nyt minua huolettaa kuinka voin saada mielipiteeni eläinoikeusasioista huomioiduksi.Jos tahtoo olla kova, mihinkähän osoitteeseen tuo mainitsemasi kivi tulisi toimittaa esim. helsingissä, turussa tai tampereella, jotta viherstalinismista poikkeavat mielipiteeni tulisivat huomioitua demokratian periaatteiden mukaan.
Minulle on todella yllätys, että voi äänestää joka päivä. Kerro lisää!Äänensä voi antaa kuuluviin äänestyslipukkeiden ohella joka ainut päivä kivellä, kukkarolla ja kielellä.:)
Mutta hyvä, että valtaosa tyytyy kerran parissa vuodessa uurnalle, se mahdollistaa sen, että loppuosa, joka on luonnollisesti älykkäämpää ja kykenevämpää sakkia pystyy vähemmällä toiminnalla samaan enemmän aikaan - aina se ei ole hyvä asia, mutta tosiasia kuitenkin.
- nils-johan
Helsinki, Vantaa, Espoo, Turku, Oulu, Tampere jne... Jo asuinpaikkajakauma kertoo sen että suurin osa vastanneista ehdokkaista on tod.näk. sellaisia joiden tietämys eläimistä rajoittuu mutu-tietoon tai marsun hoitoon. Ihan turha tuollaisen porukan on ottaa kantaa vaikka metsästykseen, hirvikannan oikeaan määrään tai kotieläintuotantoon.
Jos joku tosissaan väittää että veronmaksajien rahoja tulisi käyttää loukkaantuneiden myyrien tai jänisten hoitoon, on kyseisen henkilön maailmankuva sen verran vääristynyt että en päästäisi häntä päättämään yhteisistä asioistamme.- Koiransydän
Kommenttisi on erikoinen ottaen huomioon, että kaupungeissa on lukumääräisesti enemmän monia eläimiä kuin maalla. Myös tietoa ja taitoa eläinasioista ja eläinten hyvinvoinnista esiintyy yhtä hyvin kaupungeissa kuin maalla. (Vrt. eläinlääkärit ja heidän sekä eläintieteilijöiden koulutus, eläinten hyvinvointikeskus, kotieläintieteiden koulutus, koira-asiantuntijat jne.)
Toisekseen, kyselyhän pyrkii mittaamaan ehdokkaiden asenteita eläinsuojeluun. Nollatiedoillakin pystyy ottamaan kantaa siihen, pitäisikö eläinsuojeluvalvontaa (metsästyksen valvonta ml.) lisätä tai kuntien hankinnoissa ottaa paremmin huomioon eläinten hyvinvointi.
Luonnonvaraisten eläinten hoidon järjestäminen on vähän vaikeampi kysymys. Joka tapauksessa moni voi olla perustellusti sitä mieltä, että ainakin uhanalaisten loukkaantuneiden villieläinten hoito pitäisi jotenkin järjestää Suomessa, kunnissa tai valtakunnallisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023539
- 623197
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342694- 812479
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501742Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706