Kumpikohan se oli Saatanan helmasynti, vallanhimo vai itsenäinen ajattelu? Minun mielestäni Raamattu puoltaisi ensimmäistä, kun taas Vt-seura painottaa usein jälkimmäistä.
Kuitenkin Vt-seura haluaa pitää kovin hanakasti omasta vallastaan kiinni kaikenlaisin keinoin... ja samalla se varoittaa jäseniään itsenäisestä ajattelusta, pidättäen oikeuden siihenkin vain itsellään.
Havaitseeko kukaan tässä jotain kummallista?
Mistä tämä tämmöinen voisi mielestänne johtua?
Pieni kummajainen pohdittavaksi
12
743
Vastaukset
- seura on tarkeampi kuin Jumala
siksi UM-kaannoskin on taivuteltu ideologiaa myotailevaksi.
Seuran ohjeissa vaditaan jasenilta-erokoisesti sisarilta- ehdotonta tottelevaisuutta asemassa olevia veljia kohtaan iasta tai aviositeista huolimatta. Kysella ei saa.
Neuvonantaja todistajile onkin taman maailman halitsija-eli Jeesuksen kilpailija.
http://watchtowerinformationservice.org/occult.html
Muistetakoon etta Jeesuskaan ei sanonut mitaan saatanaa vastaan, vaIKkEI ALENTUNUT HAnen tarjouksiinsa. Ts me emme voi aikuttaa asioihin.- että vt-seura
on paholaisen keino saattaa "jos valitutkin harhaan", kieltämällä jopa herransa (2.piet 2), leivttäen uskoa, jolla "ei ole voimaa" ja kieltämällä totuuden (2.Tim 3), huom.tuossa myös kohta "he tunkeutuvat ihmisten koteihin!!"
- Voimantorni
että vt-seura kirjoitti:
on paholaisen keino saattaa "jos valitutkin harhaan", kieltämällä jopa herransa (2.piet 2), leivttäen uskoa, jolla "ei ole voimaa" ja kieltämällä totuuden (2.Tim 3), huom.tuossa myös kohta "he tunkeutuvat ihmisten koteihin!!"
Jehovan todistajat mainostavat mielellään Raamattua erehtymättömänä ja aukottomana Jumalan Sanana, jonka oikeinymmärtämiseen vain heille on suotu oikeus ja jumalallinen apu.
He eivät ota lainkaan huomioon sitä, että heidän näkemyksensä Raamatusta on vain yksi näkemys tuhansien näkemysten joukossa. He kutsuvat omaa näkemystään itsevarmasti "totuudeksi", vaikka ovat todistettavasti olleet Raamatun tulkinnassa täysin samalla viivalla muiden uskonnollisten ryhmien kanssa, aina tähän päivään saakka.
Tämän osoittamiseen riittää helposti jo pelkkä sukupolvi-oppi, jonka avulla järjestö on ylläpitänyt maailmanlopunpelkoa jäsenistössään konkreettisena uhkana useiden vuosikymmenien ajan; käytännössä katsoen niin kauan kuin se vain ajan puitteissa oli mahdollista. Viimeistään tämän vuoden alussa julkaistu oppimuutos osoitti, ettei koko sukupolvinäkemyksellä ollut alunperinkään minkäänlaista kestävää pohjaa. Näin ollen putoaa pohja myös pois siltä väitteeltä, että Jumala olisi antanut lisävaloa asiaan tämän opin lukuisissa eri vaiheissa. Kyse oli alusta saakka vain ja ainoastaan ihmisten näkemyksistä; ei mistään sen jumalallisemmasta. Kuitenkin tästä huolimatta mm. sukupolvioppi on ollut huomattavan dominoivassa asemassa Jt-teologiassa ainakin vuotteen 1995 saakka. Siitä puhuttiin "totuutena".
Muun muassa tällä tavalla tiukasti kontrolloidun uskonnollisen ryhmän jäseniä vedetään kuin pässiä narussa. Jäsenille vakuutellaan jatkuvasti, että "määräaika on lähellä", ja että TÄSTÄ SYYSTÄ järjestöä täytyy totella. Mutta mitä Raamattu sanoo tästä?
Luukas 21:8 varoittaa:
"Hän sanoi: ”Katsokaa, ettei teitä eksytetä, sillä monet tulevat minun nimeni perusteella ja sanovat: ’Minä olen hän’ ja: ’Määräaika on tullut lähelle.’ Älkää menkö heidän peräänsä."
Jehovan todistajilla homma on mennyt karkeasti näin:
"Aika on käsillä" (1874-1918)
"Miljoonat, jotka nyt elävät, eivät kuole koskaan!" (1918-1925)
"Harmagedon on välittömästi edessämme" (1925-1966)
"Odota vuotta 1975" (1966-1975)
"Vuoden 1914 sukupolvi ei katoa" (1976-1995)
"Elä Jehovan päivä mielessäsi" (1995-2008)
- hirvas
täysin tarpeettoman eksytysjärjestön puuhiin ei kannata kenenkään uhrata ajatustakaan. Ja kaikki jotka siihen on eksytetty, heidän pitäisi lähteä siitä pois, kuten Jumalan sana kehoittaa.
Ilm. 18:4
Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.- neitoni
on itsenäistä ajattelua et saatana kapinoi ja tuli vallanhimo,mut oikeutettua..? En sitä käsitä et joka saatanankin loi,mikä oikeus hänellä oli ryhtyä kapinoimaan vastaan ja hinuamaan kunniaa,joka ei hälle alunperinkään kuulunu
- hirvas
neitoni kirjoitti:
on itsenäistä ajattelua et saatana kapinoi ja tuli vallanhimo,mut oikeutettua..? En sitä käsitä et joka saatanankin loi,mikä oikeus hänellä oli ryhtyä kapinoimaan vastaan ja hinuamaan kunniaa,joka ei hälle alunperinkään kuulunu
kaikki tavalla taikka toisella saatanan vaikutuksen alaisuudessa haluavat kapinoida toisiaan ja Jumalaa vastaan.
Niin, ja kukas antoi Jumalalle kaiken etuoikeuden kaikkeen? Ottiko hän se itse noin vaan itselleen, sitä wanhat tarinat eivät kerro. - Pii on 3.0
hirvas kirjoitti:
kaikki tavalla taikka toisella saatanan vaikutuksen alaisuudessa haluavat kapinoida toisiaan ja Jumalaa vastaan.
Niin, ja kukas antoi Jumalalle kaiken etuoikeuden kaikkeen? Ottiko hän se itse noin vaan itselleen, sitä wanhat tarinat eivät kerro...Etuokeuden kaikkeen ;"
Luepas ote Jobin kirjasta, kysymys Jobille"; ..
"Missä sinä olit silloin, kun minä maan perustin?
Kerro se , jos ymmärryksesi riittää=."
Niin , missä oltiin silloin kun Hän Kaikkeuden perusti? - hirvas
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Etuokeuden kaikkeen ;"
Niin , missä oltiin silloin kun Hän Kaikkeuden perusti?kysymyksiä iankaikkisesti.
- kirjanoppinut
Pii on 3.0 kirjoitti:
..Etuokeuden kaikkeen ;"
Niin , missä oltiin silloin kun Hän Kaikkeuden perusti?Jobin kirjan kirjoittaja tiesi ettei kellään ollut tietoa miten mikäkin "luotiin" siksi oli mukava sanoa missä olit silloin. Ei se kirjoittajakan siellä ollut mutta halusi piilotella jumalan selän takana ja puhua jumalan äänellä. Puhuihan samainen Jobin kirjan kirjoittaja samaisen jumalan suulla mm. krokotiilista että sen henkäys on kuin tuli ja pystytkö sitä metsästmään. Jobin aikaisilla aseilla se sattoi olla vaikeaa mutta ei se kirjoittaja ymmärtänyt että ajat niinkuin koko luomakunta kehittyy. Vieläkin krkotiilin nahka on arvokasta mutta rahalla sentään saa.
neitoni kirjoitti:
vapaan tahdon lahja, jonka LUOJA suurimpana lahjana antoi kaikille luoduilleen.
- neitoni
MarkkuP kirjoitti:
Sillosella enkelipojalalla ei oli ollu hätää,kaikki hyvin kuten muillakin..mutta hän oli täydellinen,älykäs ja halus vsltaa.Ja näin se se meni.Mut Jeesus oli uskollinen,herää kysymys,oisko Jeesuksesta ollu kade,ensimmäinen luomistyö,rakas poika jonka kans teki avaruutta,loi ihmiset...
- neitoni
MarkkuP kirjoitti:
vapaa tahto,tätä aina oon sanonu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339