Eukko halusi "elintilaa". Etsiskeli sitä ruskaretkeltä Leviltä. No, sitä tuntui sitten löytyneen...
Palasi meille kotio ja oli rasittavan ylimielinen. Ei meikäläinen ollu mitään. Nakkasi 15 vuoden yhdessäolon pahimmat hetken naamalle. Niin kuin olis ne muistiinsa jonnekin kirjottanut. Taitaa aika monen ihmisen 15 vuoden parisuhteeseen muutama huonokin hetki mahtua. Jos oikein kaivella haluaa...
Internetistä printtaili avioerohakemuksen ja pyyteli siihen nimen alle. Laitoin, kun eronhan saa toiselta pyytämättäkin. Kerroin asian lapsille ja muutin kotoa. Tyttärien kanssa sitä yhdessä surtiin.
Parin viikon kuluttua vanhempi tyttäristä muutti perässä. Toinen tuli ison kassin kanssa eilen ja sanoi jäävänsä tänne.
Viikko sitten oli ex-rouvan "elintila" ilmoittanut, että hauska riittää, tahi ainakin vaihtuu. Siitä sitten oli sitten helvetti noussut. Huuto ja tolkuton melskaaminen tyttären nähden. Ei jaksanut nuorempi tytärkään enään äitiään katella.
Nyt on exällä sitten tilaa elämässä. 150m2 talo kokonaan yksin. Riittää pihanurmeakin leikattavaksi..
Minä tulen vaatimaan tyttäristä niin isot elatustuet, kuin oikeus vaan uskaltaa myöntää. Talon arvosta haluan tasan puolet ja irtaimistosta toki myös. Siinähän sitä sosiaalityöntekijällä riittää maksamista...
Aika hankalaa, itse asiassa yhtä helvettiä, oli ensimmäiset pari viikkoa eron jälkeen. Hyvä etten hypännyt sillalta. Nytpä tuntuu aika mukavalta. Tytät ovat äitiinsä yhteydessä. Minä en. Kuka sitä nyt toisen kaipaamaa elintilaa kaventamaan...
Tällainen tapaus
8
2204
Vastaukset
Kumarrus ja kättä päivää! Sinulla tuntuu olevan palikat pääkopassa kohdallaan. Kohtalosi ei ole ennenkuulumaton, mutta suhtautumisesi on sen verran asiallista ja järkevää, että voin toivottaa onnea ja menestystä elämääsi jatkossa. Pidä puolesi mahdollisissa huoltajuus- ja elatusriidoissa, niitä ilmeisesti näyttäisi olevan edessä.
"Elintilan" hakeminen näyttää valitettavan usein olevan jotain ihan muuta kuin mitä sen pitäisi olla! Ja kun ex:äsi kohdalla se "elintila" olikin liikkuvaisempaa sorttia, niin hän joutunee nyt miettimään sen varsinaisen elintilansa uusiksi. Toivottavasti osaa jatkossa hoitaa ajattelemisen ilman lasten läsnäoloa.
Lippu korkealla ja järki mukana, ihmisellä on taipumus selviytyä kaikenlaisista. Jos/kun sinua ottaa totaalisesti päähän, kerro se tyttärillesi ilman mustamaalailuja, ja kaikkein pahin paska kannattaa huutaa ulos vaikka synkässä korvessa (...kokeiltu on :-) ).Muista että karhua ei ole vielä kaadettu. Kirjoitit vielä että puolisosi on sosiaalityöntekijä ammatiltaan. Katso vaan ettet osoittaudukin pehettäsi hakkaavaksi mielisairaaksi pedofiiliksi, ja hait lapsesi väkisin kotoa pois käyttääksesi heitä hyväksesi. Kaiken kukkuraksi ex vaimosi on sinuakin elättänyt koko sen ajan kun olet ryyppy- ja naiskentelureissuiltasi kerennyt kotona käymään. Että oikeastaan osituksen teko on turhaa kaikki kuuluu hänelle. Palkkasi voit ohjata jo nyt suoraan exvaimon tilille. Elatusmaksut hoitaa sossu ja siten pistää sinut ulosottoon. senpituinense. Toivon että näin ei käy.
- ffgg
varoa pitää,kun minulla aikoinaan oli jotakin vaatimuksia lapsista(aivan järkeen käyviä ja perusteltuja),niin kohteltiin kuin rikollista kun miehenä menin avaan suuni.eipä silti,hyvillään olen,että saikkasin,nyt kokemus osoittanut,että meni oikein.
- akka voa
Miksi lyötyä miestä sä lyöt,sanotaanhan laulussakin näin.
ja vaikka vaimo on sossu ämmä ,niin kyllä lapset kertovat missä hyvä olla ja asua..
Jo mies on noinkin hyvä ,että lapset tulevat hänelle ,niiiiin kyllä hänelle oikeus on suosiollinen .
Että anna karhun mennä talvi unniilleen voa.
- katkeruus
Ero herättää erilaisia tunteita, esimerkiksi katkeruutta, syyllisyyttä, pelkoa... Miltä tunteet sinusta tuntuvat?
Tyttäresi ovat ihan pihalla kaikesta, he haluavat, että molemmat vanhemmat rakastavat heita, he haluavat ainakin tunteen siitä, he tarvitsevat sitä!
Raha ei korvaa ikinä mitään. Parempi aina sopu kuin riita.
Sopu ja sitten omien haavojen nuoleminen. Oman elämän uudelleenrakennus. Anteeksianto.- ole katkera?
Taitaapa jokainen tuolla tavalla jätetty ihminen olla vähän aikaa katkera.
Lapsilla on oikeus kahteen vastuuntuntoiseen aikuiseksi kasvaneeseen vanhempaan. Tässä tapauksessa toinen biologisista vanhemmista ei sellainen taida olla. Jos toinen vanhemmista tekee pelkkää itsekkyyttään ja lapsellisuuttaan pesäeron puolisoonsa, miksei lapsi saisi tehdä pesäeroa vanhempaansa? Kai hänelläkin selainen oikeus on.
Ihminen voi paljastaa todellisen minänsä erossa. Pölhöjen kanssa ei kannata aikaansa tuhlata. - Nimetön
ole katkera? kirjoitti:
Taitaapa jokainen tuolla tavalla jätetty ihminen olla vähän aikaa katkera.
Lapsilla on oikeus kahteen vastuuntuntoiseen aikuiseksi kasvaneeseen vanhempaan. Tässä tapauksessa toinen biologisista vanhemmista ei sellainen taida olla. Jos toinen vanhemmista tekee pelkkää itsekkyyttään ja lapsellisuuttaan pesäeron puolisoonsa, miksei lapsi saisi tehdä pesäeroa vanhempaansa? Kai hänelläkin selainen oikeus on.
Ihminen voi paljastaa todellisen minänsä erossa. Pölhöjen kanssa ei kannata aikaansa tuhlata.Minulla myös ero meneillä ja ainakin minun tunteisiin kuuluu katkeruus, mutta kaipa se on käsiteltävä samalla tavoin kuin muutkin eroon liittyvät tunteet.
Mieheni jätti minut noin vain, eilen olin rakas ja tänään en ollutkaan... siis näin karkeasti esitettynä...
Keskusteluyhteyttä ei ole ja nyt ympärillä pörrää kalliit juristit ja riidat vain paisuu.
Pahalta tuntuu, mutta en voi tyhjinkään käsin lähteä vaikka kuinka haluaisin. - saa olla
Nimetön kirjoitti:
Minulla myös ero meneillä ja ainakin minun tunteisiin kuuluu katkeruus, mutta kaipa se on käsiteltävä samalla tavoin kuin muutkin eroon liittyvät tunteet.
Mieheni jätti minut noin vain, eilen olin rakas ja tänään en ollutkaan... siis näin karkeasti esitettynä...
Keskusteluyhteyttä ei ole ja nyt ympärillä pörrää kalliit juristit ja riidat vain paisuu.
Pahalta tuntuu, mutta en voi tyhjinkään käsin lähteä vaikka kuinka haluaisin.Kyllä aikansa saa olla katkera, kun tulee pitkän liiton jälkeen jätetyksi. Lapsiin ei saa katkeruuttaan purkaa. Se kimmahtaa ennemmin tai myöhemmin takaisin.
Sitä en ymmärrä, että usein nämä jättäjät pyrkivät takaisin ja ovat tosi karvaita, kun heitä ei avosulin takaisin toivotetakaan. Auta armias mikä katkeruus jättäjissä purkautuu, kun jätetty ex saa elämänsä urillleen ja löytää uuden kumppanin.
Nämä ikään kuin haluaisivat päälle päsmäröidä ja sekaantua jättämänsä ihmisen asioihin. Kun on jättänyt, niin on jättänyt. Elämä se on jätetylläkin eikä siihen elämään välttämättä suuren pettymyksen aiheuttanut ex-kumppani kuulu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144