En tiedä tälle ilmiölle nimitystä. Mikä on sellainen tumma hahmo, joka näkyy sivusilmällä, mutta katoaa, kun sitä katsoo suoraan kohti? Se on yleensä ihmishahmo, mutta joskus muodoton. Onko niille nimitystä? Olen kuullut tuosta ilmiöstä ennenkin, mutta vasta äskettäin löydettyäni yhden paikan aloin näkemään niitä itse, juuri sillä paikalla. Yksi tyyppi näkee niitä aika usein (jotain kerran pari viikossa). Hän sanoo olennon olevan Hiisi, koska on kuullut sen joskus kuiskaavan "hiis, hiis". Tosin hänen Hiitensä on läpinäkyvä tai harmaa, ei musta, niin kuin minun näkemäni hahmo.
Hahmo on ilmestynyt jo useita kertoja eräällä metsätiellä, muualla en muista nähneeni. Ei se muuten haittaisi, mutta tämä paikka sijaitsee lähimmän lenkkipolun varrella.
Metsätien vieressä on ryteikkö, ja jotenkin tuntuu, että tuo ryteikkö on sen olennon "pesä". Ikään kuin hahmo yrittäisi houkutella sinne. Se on todella tiheä kuusikko.
Nimetön pahuus
94
23402
Vastaukset
- Aritta
jonka näet. Olen huomannut että suoraan katsomalla ei henkiä näe, vain jokin varjo sivusilmällä katsoessa.
En kutsuisi sitä pahuudeksi kuitenkaan. Voihan se olla jokin luonnonhenkikin.Niin juuri.
"Ei se muuten haittaisi, mutta tämä paikka sijaitsee lähimmän lenkkipolun varrella."
Miksi hahmosta olisi vaaraa erityisesti lenkkeilijöille? Itse olen nähnyt vain itsensä paljastajia lenkkipolun varrella pusikoissa, eikä nekään vaarallisia olleet.- eskola111
lontoon_tyylit kirjoitti:
Niin juuri.
"Ei se muuten haittaisi, mutta tämä paikka sijaitsee lähimmän lenkkipolun varrella."
Miksi hahmosta olisi vaaraa erityisesti lenkkeilijöille? Itse olen nähnyt vain itsensä paljastajia lenkkipolun varrella pusikoissa, eikä nekään vaarallisia olleet.Screem.. en tiiä miten kirjotetaan.. Skriim sanon
- PAritta
Minkähän hiivatin takia tuommoiset henkiolennot näyttäytyvät vain niille, joilla ovat ruuvit löystyneet pahemman kerran? Sitäkin ihmettelen, että jos joku henkiolento nyt päättää olla näkyvä, niin miksei se sitten näy kunnolla. Käyttäisi saatana edes heijastinta, ettei tule kaahattua Saabilla päälle! Näitä tämmöisiä henkiolentoja tuntuu kuljeskelevan joka puolella pimeänä, sateisena syysiltana.
- SableStarrr
eskola111 kirjoitti:
Screem.. en tiiä miten kirjotetaan.. Skriim sanon
Scream!!
- kunmitus
Normaalit asiatkin tämä aritta selittelee päin prinkkalaa. Uskottavuus mennyt jo vuosia sitten arittan jutuista.
- +++++++++++++++
PAritta kirjoitti:
Minkähän hiivatin takia tuommoiset henkiolennot näyttäytyvät vain niille, joilla ovat ruuvit löystyneet pahemman kerran? Sitäkin ihmettelen, että jos joku henkiolento nyt päättää olla näkyvä, niin miksei se sitten näy kunnolla. Käyttäisi saatana edes heijastinta, ettei tule kaahattua Saabilla päälle! Näitä tämmöisiä henkiolentoja tuntuu kuljeskelevan joka puolella pimeänä, sateisena syysiltana.
PAritta kirjoitti:
Ai ihan lenkkipolullako sä sillä Saabilla ajelet? >:D Aloittaja puhui kylläkin LENKKIPOLUSTA,ei mitään jalkakäytävää ja/tai autotietä.
- .....
kyseessä varjoihmiset.
Varjoihmiset ovat harhanäkyjä, jotka ovat joillekin uskomusolentoja. Jotkut näkevät toisinaan näkökenttänsä laidoilla, sivusilmällä, ihmisen kaltaisia yleensä tummia tai mustia hahmoja, jotka kuitenkin katoavat, kun niihin kohdistaa katseensa. Toiset ovat paljon herkempiä näkemään varjoihmisiä kuin toiset. Valtaosa ihmisistä on kuitenkin joskus nähnyt tällaisen näyn.
Taipumus nähdä varjoihmisiä selittyy silmien toiminnalla ja psykologialla. Näkökentän reunoilla silmien erotuskyky on erittäin huono. Jokin kohde tai alue näkökentän reunalla voidaan helposti tulkita muuksi kuin mitä se on. Ihminen etsii luonnostaan ihmishahmoja ympäristöstään, ja on taipuvainen näkemään niitä satunnaisuuden joukossa. Tätä ilmiötä kutsutaan pareidoliaksi. Toisinaan epäselvä havainto tulkitaan ihmishahmoksi. Kun katse tarkentuu kohteeseen, aikaisempi tulkinta kumoutuu, jolloin tuntuu, että ihmishahmo katosi. Kyseessä voi myös olla myös suoranainen aistiharha. Esimerkiksi heroiinin käyttäjät saattavat nähdä tällaisia näkyjä, ja myös eräät mielisairaudet (kuten skitsofrenia) aikaansaavat harhanäkyjä. Valtaosa varjoihmisiä näkevistä ei kuitenkaan käytä huumeita tai ole mielisairaita.
Usein varjoihmiset kuvitellaan aaveiksi. Joidenkin mukaan varjoihmiset ovat ihmisenkaltaisia olentoja tai henkiä, jotka jostain syystä eivät voi tai halua tulla nähdyiksi.- niin.
Wikipedian tiedot ovat aina oikeassa, selvä todiste kaikesta!
Hyvin tyypillistä lie et parin kaljan jälkeen näyt kirkastuu tai aamulla on hirvee saundi nupissa. Nykyihmisille metsä on jotain ihme utopiaa jossa yhdistyy kaikki kompleksit skitsoilusta lähtien.Jotenkin tämä porukka haiskahtaa aa- kerhon vakio taiteilijoilta joilla nähtävästi on muitakin ongelmia elämässä kuin harhanäkyjä. t. everstin poika.
- bastu
voihan olla että kyseessä on sillä paikalla sattunut traumaattinen kokemus. Joku joka ei jostakin syystä saa rauhaa ja hakee huomiota. Tuskin kyseessä on mikään paha, se vaan haluaa herättää huomiosi.Kuten moni muukin on todennut aaveet tai sen kaltaiset eivät näy suoraan katsottaessa vaan sivusilmällä. Selityksiä voi olla monia ja mielikuvituskin voi tehdä tepposia > varsinkin jos joku on ensin vähän lietsonut sen toimintaa. Ota selvää perimätiedoista on paikalla tapahtunut jotakin joka voisi selittää asian. Tai yksinkertaisinta on vaihtaa reittiä.
- Itiusitiliza
Huomasin äskettäin vastaavan ilmiön katsellessani illan pimeydessä taloa kadun toisella puolen. Siellä vilkkui jokin punainen turvalaitteen valo. Katsoessani sitä suoraan, se katosi, mutta kääntäessäni katsetta toisaalle se ilmestyi hyvin selvänä ja kirkkaana näkökenttään. Eli se on siellä koko ajan, silmäni vain ei näe sitä suoraan. Koetin googlettaakin löytääkseni selityksen, mutta en vielä ainakaan onnistunut.
Luin kerran vastaavan jutun enkelikokemuksestakin. Sairaalahuoneessa kuolevan luona henkilö näki sivusilmällä sinertävän värisen kauniin enkelihahmon seisovan huoneen sivulla.
Turvavalo on meidän maailmaamme kuuluva varsin arkinen ilmiö, joten voisi pitää näitäkin ilmestyksiä yhtä todellisina.
Uskaltaisitko mennä tutkimaan sitä ryteikköä josko sieltä löytyisi vaikka ruumiita?- jotain tekemistä
sokean täplän kanssa...
- ItiusItiliza
jotain tekemistä kirjoitti:
sokean täplän kanssa...
Sehän taitaa olla juuri se täplä. Kas kun en sitä muistanut vaikka olen siitä tiennyt. Kiitos!
- Atte ateisti
On sille nimikin: ksylofobia, metsän pelko.
http://www.city.fi/keskustelut/view.php?id=33970
Muinaissuomalaiset pelkäsivät raivaamatonta metsää hekin. Helsingin Sanomissa oli juuri Norjan ja Ruotsin rajaseudun savolaisperäisistä "metsäsuomalaisista", jotka piirtelivät rakennustensa seiniin viisisakaraisia tähtiä taikamerkeiksi metsän uhkaa torjumaan. - azzkikr
Pelkkää mielikuvitusta!!!!
- gfdg
Ei sitä kannata pelätä.
- Tietäjäkö
...orava?
- Tomppak
Aivovaurio, tulee esim huumeiden käytöstä ja on pysyvä olotila. onnea!!
- ku ottaa
ni rupee näkee pikkumiehiä ja kuuleen ääniä
- platan69
....veikkaan Pentti Linkola.
- asdfasdfasdfasdf
Aivot ovat tottuneet näkemiisi tuttuihin muotoihin / ääniin, esim. Ihmisiin jne. Kun sivusilmällä / ihan muuten vaan näät jonku paskakasan, aivot voivat hyvinkin helposti 'tunnistaa' sen tutuksi muodoksi -> luulet näkeväsi jotain mitä et oikeasti näe. Simppeliä.
Ja kaikille henkiolentopelleille: kasvakaapas aikuisiksi nyt jo :-)- kommentoida
tota henkiolentopelle kommenntia. vaikka itsekään en usko moiseen, niin miten kukaan pystyy sanomaan ettei tommottisia ole. henkiolenneot jumalat ja muut, uskon asioita.
kukaan ei pysty todistamaan että niitä on tai ei ole, mutta se että toinen ei usko siihen ei tee toisesta sen pellempää - Kyllästynytjo
kommentoida kirjoitti:
tota henkiolentopelle kommenntia. vaikka itsekään en usko moiseen, niin miten kukaan pystyy sanomaan ettei tommottisia ole. henkiolenneot jumalat ja muut, uskon asioita.
kukaan ei pysty todistamaan että niitä on tai ei ole, mutta se että toinen ei usko siihen ei tee toisesta sen pellempääTämä komentti oli asiaa!
- dfasasdfasdfasdasdf
kommentoida kirjoitti:
kukaan ei pysty todistamaan että niitä on tai ei ole, mutta se että toinen ei usko siihen ei tee toisesta sen pellempääKäytännön ateisti on lienee jokainen aivoilla ajatteleva ihminen esim. keijukaisten / joulupukkien / Zeuksen / Apollon suhteen, vaikka periaatteessa on agnostikko kaiken suhteen - ei mitään voi todistaa olemattomaksi mistä ei ole mitään havaintoa.
Ja kyllä, kyllä se tekee minun silmissäni ihmisestä 'pellemmän' automaattisesti jos em. asioihin uskoo. En kunnioita uskontoja pätkääkään - ei niillä ole mitään erityisasemaa. Jos ei tykkää siitä että uskomuksillesi nauretaan, ei kannattaisi omata niin naurettavia uskomuksia. - toisten ihmisten kunnioituk...
dfasasdfasdfasdasdf kirjoitti:
Käytännön ateisti on lienee jokainen aivoilla ajatteleva ihminen esim. keijukaisten / joulupukkien / Zeuksen / Apollon suhteen, vaikka periaatteessa on agnostikko kaiken suhteen - ei mitään voi todistaa olemattomaksi mistä ei ole mitään havaintoa.
Ja kyllä, kyllä se tekee minun silmissäni ihmisestä 'pellemmän' automaattisesti jos em. asioihin uskoo. En kunnioita uskontoja pätkääkään - ei niillä ole mitään erityisasemaa. Jos ei tykkää siitä että uskomuksillesi nauretaan, ei kannattaisi omata niin naurettavia uskomuksia.Vaikket itse omassa tunneköyhyydessäsi usko mihinkään muuhun kuin siihen, mitä näet, voisit hyvin kunnioittaa sellaisia, joille oma usko oli se sitten ev.lut. tai keijukaiset on tärkeä. Kuulin kerran erään viisaan sanovan: "Haluat, että todistan, onko Jumala olemassa. Todista sinä, ettei ole." Pätenee muihinkin...
- asdfasdfdasfadsf
toisten ihmisten kunnioituk... kirjoitti:
Vaikket itse omassa tunneköyhyydessäsi usko mihinkään muuhun kuin siihen, mitä näet, voisit hyvin kunnioittaa sellaisia, joille oma usko oli se sitten ev.lut. tai keijukaiset on tärkeä. Kuulin kerran erään viisaan sanovan: "Haluat, että todistan, onko Jumala olemassa. Todista sinä, ettei ole." Pätenee muihinkin...
Todista sinä olemattomaksi, että vessassani ei ole näkymätöntä lohikäärmestä. Nii-in, tätä voi pelata toiseenkin suuntaan. Tuo sinun 'viisaasi' ei kyllä kovin viisaalta vaikuta :-/
- adfsadfsdfasasdf
Vaikket itse omassa tunneköyhyydessäsi usko mihinkään muuhun kuin siihen, mitä näet, voisit hyvin kunnioittaa sellaisia, joille oma usko oli se sitten ev.lut. tai keijukaiset on tärkeä. Kuulin kerran erään viisaan sanovan: "Haluat, että todistan, onko Jumala olemassa. Todista sinä, ettei ole." Pätenee muihinkin...
vai en 'tunneköyhyyteni' takia usko mihinkään keijukaisiin?
En usko keijukaisiin/jumaliin, koska niistä ei ole ainuttakaan todistetta missään muodossa. Olen erittäin tunnerikas ihminen & nautin elämästäni :-)
Kun yksi uskoo johonkin idioottimaisuuteen, sanotaan häntä hulluksi - kun miljoona uskoo samaan idioottimaisuuteen sitä sanotaan uskonnoksi. - ...
adfsadfsdfasasdf kirjoitti:
En usko keijukaisiin/jumaliin, koska niistä ei ole ainuttakaan todistetta missään muodossa. Olen erittäin tunnerikas ihminen & nautin elämästäni :-)
Kun yksi uskoo johonkin idioottimaisuuteen, sanotaan häntä hulluksi - kun miljoona uskoo samaan idioottimaisuuteen sitä sanotaan uskonnoksi.Eipä ole niiden olemattomuudestakaan todisteita ;)
Pointti oli lähinnä se, että antaa kaikkien kukkien kukkia, vaikka sitten siellä sun vessanpöntössä. Ärsyttää vaan toisten ihmisten halveksunta. Joo en itsekään mihinkään keijukaisiin ja aaveisiin usko, mutta en aio sellaiseen uskovia pilkata. Ja vaikkei mikään uskonto/uskomus perustuisi loppujen lopuksi mihinkään eli olisi vain miljoonien hulluutta ja maailma olisi vain tämä näkyvä, onko haittaa, jos jollekin oma uskomus on elämän aikana tuonut siihen selityksiä, lohtua ja toivoa tms.? Voit vaikka siinä tapauksessa kirjoituttaa hautakiveesi, että olit oikeassa ja kaikki ovat onnellisia :D
Hienoa, jos olet tunnerikas. Tuli vähän väärä sana; hain sillä jotain vastinetta sille ettet suuresti kunnioitusta osoita toisia, erilaisia, ihmisiä kohtaan. - !!!!!!!!!
Kun yksi uskoo johonkin idioottimaisuuteen, sanotaan häntä hulluksi - kun miljoona uskoo samaan idioottimaisuuteen sitä sanotaan uskonnoksi.aivan samaa mieltä!!
- örkkihippu
asdfasdfdasfadsf kirjoitti:
Todista sinä olemattomaksi, että vessassani ei ole näkymätöntä lohikäärmestä. Nii-in, tätä voi pelata toiseenkin suuntaan. Tuo sinun 'viisaasi' ei kyllä kovin viisaalta vaikuta :-/
Keskusteluja "yliluonnollisista" asioista ei tule rajoittaa sen takia että jotkut eivät ole saaneet (henkilökohtaisia) todisteita niistä. Henkilökohtaisia kokemuksia on vaikea kumota, ja väitteellä "aivot voi luoda mitä vain harhoja" voi taas kumota kaiken.
- ei millään p...
Kun yksi uskoo johonkin idioottimaisuuteen, sanotaan häntä hulluksi - kun miljoona uskoo samaan idioottimaisuuteen sitä sanotaan uskonnoksi.No joo, okei, mutta tämä on kummittelu-palsta. Minkä hiton takia sinä tänne tulet lukemaan saati kommentoimaan mitään? Jos on niin päivänselvää, että missään ei mitään yliluonnollista ole, niin minkä ihmeen takia luet ja kommentoit näitä juttuja? Opetusmielessä kommentoit vai? Turha toivo, kukaan ei valitettavasti halua oppia sinulta mitään kun kukaan ei halua olla samanlainen kuin sinä.
Muuten - monet narsistit ovat mielestään aivan ylivertaisen paljon tunteellisempia kuin muut. - z<cdvdfngfg
ei millään p... kirjoitti:
No joo, okei, mutta tämä on kummittelu-palsta. Minkä hiton takia sinä tänne tulet lukemaan saati kommentoimaan mitään? Jos on niin päivänselvää, että missään ei mitään yliluonnollista ole, niin minkä ihmeen takia luet ja kommentoit näitä juttuja? Opetusmielessä kommentoit vai? Turha toivo, kukaan ei valitettavasti halua oppia sinulta mitään kun kukaan ei halua olla samanlainen kuin sinä.
Muuten - monet narsistit ovat mielestään aivan ylivertaisen paljon tunteellisempia kuin muut.kestä oman ajatusmaailmasi kyseenalaistamista? Haluat vain keskustella samaa mieltä olevien kanssa, etkä muiden eri mieltä olevien tuovan mielipiteensä esiin? Annetaan kaikkien kukkien kukkia, vai miten se joku sanoikaan...
Narsistiksi on turha toista alkaa vihjailemaan. Todistaa vain omien mielipiteidesi hataruutta, kun tarvitset toisiin kohdistuvia solvauksia pönkittääksesi niitä. - asdfasdfdfas
ei millään p... kirjoitti:
No joo, okei, mutta tämä on kummittelu-palsta. Minkä hiton takia sinä tänne tulet lukemaan saati kommentoimaan mitään? Jos on niin päivänselvää, että missään ei mitään yliluonnollista ole, niin minkä ihmeen takia luet ja kommentoit näitä juttuja? Opetusmielessä kommentoit vai? Turha toivo, kukaan ei valitettavasti halua oppia sinulta mitään kun kukaan ei halua olla samanlainen kuin sinä.
Muuten - monet narsistit ovat mielestään aivan ylivertaisen paljon tunteellisempia kuin muut.tämä viesti oli s24 etusivulla, luin ja repesin.
- GHostInYou
...johonkin yhteen kohtaan ilman että räpäyttää silmää, alkaa objekti muuttaa muotoa. Varsinkin hämärällä saa vaikka minkä esineen näyttämään miltä haluaa, kun tuijottaa pitkään.
- ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Haluat, että todistan, onko Jumala olemassa. Todista sinä, ettei ole."
Jumalan olemassaolo on tosi paljon kinkkisempi asia todistettavaksi kuin se, että sitä ei ole. Mielestäni jumalaa ei ole olemassa, sillä maailmassa tapahtuu niin paljon kamalia asioita viattomille ja jopa uskovaisillekin ihmisille. Lapsia raiskataan ja tapetaan, ihmisiä kidutetaan ja muuta hirveää tapahtuu. Onpa aikas avuton se "kaikkivaltias", kun ei auta edes viattomia lapsia XP
- tulessa
tai jotain
- ongelmaa täällä
Olen itsekin havainnut samanlaisen ilmiön milteinpä säännöllisesti putkeni loppupuolella. Minulle hahmo yrittää aina sanoa jotain, sen mustat huulet liikkuvat äänettömästi ja luulen sen sanovan että "juo, juo."
Tämä on melkoisen kiusallista varsinkin silloin kun olen esim. jonottamassa kaupan tiskillä tai jossakin muussa tilaisuudessa, jossa on lähellä paljon muitakin ihmisiä. - Ella-Teresa
Terve vaan,
meistä kyllä tuntuu, että aaveita on olemassa. Saattaa olla naurettavaa, mutta se on vain meidän mielipide... Tuon ilmiön me olemme kyllä nähneet, mutta ei ole tietoa mikä se on :( näkee yleensä sivusilmällä, mahdollisesti kyse metsän hengestä.
- muuta kuin
moton pistään ryteikön matalaksi niin eiköhän se siitä valkene.
- Nimetön
oletko sä ihan sekaisin?!!? minä uskon, että tämä tumma hahmo oli aave. huomio, aaveet kyllä elävät, ja niilläkin on tunteet. aijotko sinä mennä ja pistää tämän raukan kodin maantasalle?!!?
- sua kerran
Nimetön kirjoitti:
oletko sä ihan sekaisin?!!? minä uskon, että tämä tumma hahmo oli aave. huomio, aaveet kyllä elävät, ja niilläkin on tunteet. aijotko sinä mennä ja pistää tämän raukan kodin maantasalle?!!?
pelottaa tuollainen synkkä metsä. Jos se onkin sellainen poltergeist mikä siinä elokuvassakin. Varo vaan!
- Tsuk tsuk
Moro. olen itsekkin nähnyt tuommoisen olennon ja lähdin muuten juosten ja huutaen pakoon :D ja sama paikka metsä missä päin itse asuskelet? tai minkä metsä vieressä?
- Kenties?
Varjo tai sarjakuvahahmo muuten sinulla on outoja fantasioia
- _fas_fas_
Ite yleensä näen valkoisen hahmon vilahtavan. Joskus kun vielä ratsastin, kuulin että joku kävelee takana, ja vilkaisin (todella nopeasti), niin joku tumma hahmo näkyi. Menin parikymmentä metriä ravia ja vilkaisin uudestaan, niin ei näkynyt enään. Ympärillä oli peltoa ja hahmo oli ihmismuodossa.
- Mynkkipössy
VARJOIHMINEN! Se se taisi olla. Varjoihmiset esiintyvät vain näkökentän laidoilla, eivätkä tiettävästi tulen ähdyiksi muuten.
- voe tokkiisa
Jos minä alkaisin näkemään tommosia,tarkistaisin ensin,olenko juonut jos en soittaisin valkotakkisille ja hakeutuisin hoitoon.huh huh
- joku
onko siitä jotain kuvia youtubessa tai missään muualla? tutkin sellaisia tapaksia
- asia tarkistettu
1991 olin metsätaipaleella kävelyllä,näin outoa
tasaista liikettä pysty suunnassa jäin sitä seuraamaan,menin lähemmäksi kuului valittava ääni,taasmenim lähemmaksi niin huomasin että siellähän oli naapurin isäntä posti neidin kanssa suvunjatko hommissa,en heitä häirinnyt annoin homman jatkua ja nytolen postineidin 16 vuotiaan pojan kummisetä että tämä niistä pahuuksista - .. .. ....
Supi koira nousee takatassuilleen ja mielikuvitus luo loput.
=)- hah hah
repesin parhaiten :)hah... "supikoira" ;)
- Nähnyt
Eräs ´´mustamörkö´´ liikuskelee pihlajiston metsissä olen nähnyt kerran pari
Kerran kutsuttu talonmies paikalle
Paikalla sattuu aavemaisia asioita
Ja mustamörkö Aina katsoo jostain puun takaa- nimeltä Rane
Joo. Sehän on vain Rane. Rane ei tee kenellekään pahaa, sillä hän vain on ja möllöttää. Ehkä vähän haisee pahalle. Rane on kova katoilemaan, etenkin kotoaan. Rane kokoontuu usein muiden paikallisten örkkien kanssa koolle juomaan Sorbus-nimistä taikajuomaa, jonka Saruman on heille velaksi myynyt. Toisinaan pakkassäillä Rane örkkikavereineen tiputtelee puolivalmistetta rautakankea pitkin, jotta taikajuoma saataisiin jalostettua omasta takaa.
- Iksu79
Sanansaattajia, jotka on yhdistetty ufoihin.
Lisä infoa tosta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mothman
http://www.leffatykki.com/elokuva/mothman-sanansaattaja
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mothman - Nimetön
että kyseessä on aave. niitä ei kuitenkaan TARVITSE lähteä kirkuen karkuun, aavet eivät tee pahaa, vaikka näyttävätkin pelottavilta.:D
- niitähän niitä
Lue epäluonnolinen luonnontiede
sellaisia on kirjoittanut julkaisssut juuri yks mies kirjailija siinä o kaikki epäluonnolliset tarinat ne mistä ei ole kuin taruina kertomuksia mistä ne tulee
on sellaisia maahiset ne ottaa omansa sanotaan kun joku on kadonnut eikäkoskaan mistään löydy tai on muuta selittämätöntö tapahtunut se etä on noita saunatonttuja jamuita haltioita ja keijuja ja montenlaisia peikkoja ja paholaisiakin ja vaikka mitä kannataa niitä lukea ja kuunnella vanhojen tarinoita
Mä olen jo yli viiskymppinen ja mulle jo lapsena kerrotiin noista tarinoita vanhempienni ja isovanhempien kautta monia tarinointa he kun asui pohjoissuomessa niitä oli siellä ainakin paljon taruolentoja jokapaikassa ne jotka on hvyiä suojeleviä ja tärkeitä ja niitä jotka oli pahempia ja onhan se tosiaan se hiisikin aina jossain olemassa ja näkki jolla peloteltiin ettei mene kaivoon se oli suojaksi pelastukseksi ettei hukkunut minekkään
no kaikenlaist on parempia ne on kuin nuo kylmät rumat ufot ja sellaiset olennot- mutta...
Opetelkaa ihmiset kirjoittamaan suomea niin, että sitä ymmärtää ja on edes hitusen mielekästä lukea. Ei ole turhaan pisteitä, pilkkuja ja isoja alkukirjaimia keksitty! Olisi ollut ihan kiva lukea tuo ylläoleva juttu, mutta oli liian raskasta tekstiä...
- joulupukin tonttu
ja se tarkkailee, onko kilttejä lapsia siellä! Pidä varasi ettet tötöile tai pukki saa rapotin puuhistasi.
Asiasta toiseen: Miksi näissä " havainnoissa " ei koskaan kerrota sijainti paikkaa tai osoitetta? Jos joku niitä oikeasti tutkii, varmaan haluaisi tietää, missä kyseinen tapahtuu/tapahtui ja menisi ehkä sitten tutkimaan paikanpäälle.- Tu Turkuu
Turku, Tonttumäki Martin kaupunginosassa. Siellä usein iltamyöhällä koirapuistossa koiran kanssa ollessa tulee nähtyä noita "hahmoja", mitä lie ovat. Ehkä Tonttumäellä on oikeasti tonttuja XD
Koirapuiston ympärillä on isoja puita ja paljon pensaita ja hahmo/t näkyy usein kurkkivan puiden takaa. Itse olen taipuvainen uskomaan tieteelliseen selitykseen aivojen ja silmän toiminnasta, joten en ole lähtenyt kirkuen karkuun noita nähdessäni. Tosi oikean ihmishahmon näköisiä, tummia aikuisen miehen kokoisia ne ovat. Mutta luulen, että ei niitä kuka tahansa näe. Pitää olla neurologinen taipumus niiden näkemiseen. Joten turhaan sellaisen, joka niitä ei ole koskaan nähnyt, on yrittää mennä paikan päälle kiikaroimaan.
- paikka.
Jos saa valita, olenko yön Helsingin rautatieaseman liepeillä tai Nuuksiossa, jälkimmäinen vie voiton mennen tullen. Puhumattakaan jostain Lapin kairasta.
Tuollaiset tyhjän pelot juontuvat juurensa varmaan siitä, että ihmihen on niin vieraantunut luonnosta. Kirjoittaja pelkää metsää, koska ilmeisesti ei uskalla poiketa tutulta lenkkipolulta "mörköjen" pelossaan.
Ei metsässä ole mitään mörköjä. Ne asuvat vain pääsi sisällä. Möröt ovat oikeasti siellä, missä on ihmisiä. Helsingissä esim. Kaisaniemen puistossa raiskataan välillä naisia. Se on oikeata pahuutta. Metsässä ei kukaan sinua vahingoita. - ath
Tälle on luonnollinen selitys. Ihminen pyrkii luonnostaan näkemään ympäristössään ihmishahmoja. Sivulla näkyvä varjo tulkitaan usein ihmishahmoiseksi. Varjoihmisistä löytyy tietoa Wikipediasta. http://fi.wikipedia.org/wiki/Varjoihmiset
- QuisQusee
Sopivatko tuntomerkit?
http://www.youtube.com/watch?v=_keS5CgpBT0 - xxxtttttttt
joooo, oliskohan aika kävästä setä-tohtorilla ???
niillä on nykyään suhtkoht hyvät tabut tollaseen ;-) - että henki olennot
huomaavat meidät, mutta me emme heitä vaikka me ollaan elossa ja aistit kunnossa, jota en menis sanomaan ko olennoista ja kummituksista. Sama juttu kun pilven päältä näkee tänne mutta me emme näe niitä kuolleita äitejä tai isejä.
Jos emme voi havaita heitä, ei nekään voi havaita meitä, tai saman verran voi ehkä havaintoja thedä; hyvin epämäärästä varjoa tai kolkuttelua - Nimetön
Se on karhu! Kun sen eka sivu silmällä näkee, se hoksaa sut, sitten ku katot tarkemmin se on jo painunu piiloon. Kannattaa muuten kiertää se pöherlikkö kaukaa! Saattaa olla pentuja!
- Kuppa Töölöstä.
Ihanko karhu? Onko se pullotettuna vai? Pikku pullot tulevatkin halvemmiksi kuin ne yli litran pullot.
Ei kannata kiertää pöheikköjä kaukaa, kyllä niistä pöheiköistä voi löytää useammankin karhuputelin. Joskus ne ovat karhuja, joskus jotain muuta lukee etiketissä, mutta palauttaessa saa aivan saman summan, oli karhua tai karjalaa.
Sivusilmällä katsottuna jokainen pullo näyttää ehjältä, vaikka lähemmäs mentyä sitten huomaa, se oli vain harhaa, pohjaa ei ole, joku paukapää oli pullon rikkonut ja vain kaula oli ehjänä. Sellaisista ei saa palautusmaksua, mutta voi saada haavoja jalkapohjiin. Sellaisiin pusikoihin ei kannata mennä mimeän aikaan, joissa rikottuja pulloja on, vaikka harhoja näkisi pimeällä, valoisalla niitä ei ole. Kuolevatko möröt päiväksi niin kuin Dracula menee valoisan ajaksi " nukkumaan "? - joopatijoo
Karhu mikä karhu... huoh!
- Per Saukko
Miurami ilmestyy Väinö Linnan mukaan ihmisten näkyville sotien edellä. Ajankohta olisi siis kyllä ajankohtainen. Ehkäpä se kuitenkin on hiisi.
- Zum in teufel!
Jos se on miespuolinen, se voi olla hiisi! Jos se on naispuolinen, sitten ehkä Liisi?
Taitaapi olla vain ilmestys olla pilkesilmäkulmassa ja satuja koko havainto. Miks ei mene lähempää katsomaan jos oikein kutsuu seuraamaan? Huiputusta ja huuhaata kaikki tyynni. Jos se on korkeajännityksen haamu tai Kankaan kaunis Kaarina tai sitten se ampuja Kraadai tai joku sotilaskarkuri joka sai napin otsaan silloin joskus kun ei lähtenyt sinne jonnekin.
Miurameita ei ole olemassakaan, niin että lähetyssaarnaaja se sitten on tahi huono omatunto kummittelee synkän metsän siimeksessa tai Hannun ja Kertun noita akka! Akat ovat syyllisiä kaikkeen, tai sitten se onkin Satu Seppo, samaan aikaan mies ja nainen?
- ---
Sehän voi olla Suomen muinaisuskoon kuuluva hahmo...
- hfsdhs
Tai sitten vaihtoehtoisesti ei.
- tsptisifdsudshxdfpsz
Ootko ihan varma että sulla on oikee lääkitys??
- Kekriä!
heko heko. Monille Suomen pimeässä talvessa autoileville on tullut tutuksi tien yli loikkaavat mustat eläinhahmot, joille itse olen kuullut vain nimityksen "musta eläin". Todella yleinen näköharha, ja varmaan muulloinkin kuin ajaessa sivusilmällä nähtävissä varjoissa on kyse samasta jutusta. Itselläni on yötöissä käynyt vähän liiankin tutuksi vaikka minkälaiset varjomaiset hahmot joita näkee sivusilmällä, muttei enää suoraan katsoessa; se on se väsymys.
Toisaalta pidän mielen avoinna kaikille mielenkiintoisille näyille. Varsinkin näinä päivinä, kun juhlitaan "jakoaikaa" eli "kekrinrauhoja", eli sitä aikaa kun edellinen vuosi on päättynyt mutta seuraava ei ole alkanut vanhassa kalenterissa. Kekripyhät eli nykyinen pyhäinpäivä oli muinaissuomalaisille sadonkorjuun päättymisen, sitä seuraavan levon, karjan, ja karjanjumala "käkrin" juhla.
Sekä Suomen kekrissä että kelttien (ja sittemmin uuspakanoiden) Samhain-juhlassa oli tapana kunnioittaa ja pelätä kuolleiden henkiä, ja jättää näille ruokaa ja juomaa. Henkien kun uskottiin vaeltavan maan päällä tässä loka-marraskuun vaihteessa. Eli nyt ei kannata pistää kaikkea harhojenkaan piikkiin. ;)
...tai ehkä marraskuu sittenkin on siksi henkien ja kummitusten aikaa, kun tämä on vuoden pimeintä aikaa, eli harhoja näkee paljon. :P
- ihantotta :o
ei se oo muutakun mieleikuvitusta tai sitten viinapiruja hyppimässä silmille.
- jobla
Veikkaan Rölliä, vai sanottiinko se jo
- olioita täällä
Tavallisena tallaajana olen sitä mieltä että ympärillämme on paljon sellaista mitä emme näe ja koe. Vain harvat ja valitut saavat, huom! saavat, tiedostaa enemmänkin. Jos vaan on vastaanottavainen asioille. En luokittele itseäni uskovaisiin. Jos johonkin uskon niin elämään. Tuollaisen "hahmon" kohdatessa kannattaa miettiä mitä hän yrittää tuoda selville. Menee sitten vaikka kaveriporukalla katsomaan onko alueella kenties jotain löydettävää tms... Miettikää ja kyseenalaistakaa kaikkea, ihan kaikkea, miten tää elämä menee. Ei ole mun uskoa ja sun uskoa. Eikä kaikki olekaan niin yksinkertaista kun luulisi.
Sinäkös se mun tontilla Karhunkankaalla pyöriskelet? En minäkään tule sinun tontillesi ihmettelemään, että mikäs ihmetys se siinä.
Tuo oli loukkaus, että muodoton olisin ja joku nimetön pahuus! Mä oon mörrimöykky, tunnetaan tuttavapiirissä myös mörrinä tai möykkynä.
Mikäs sinua minussa pelottaa? Lempeempää eläväistä kuule ihmislapsi saat etsiä, etkä varmaan ihan heti löydäkkään. Uskotko?
Äidilles voit kertoo, että mörrimöykky on totta. :•)- ykkösveikkaukseni
Veikkaisin vankasti, että kyseessä on jonkinasteisen orastavan paranoian aiheuttama deluusio. Pahoittelen tässä kohdassa heikkoa terminologista tasoani, mutta kun en kerta kaikkiaan ole suuremmin (ainakaan vielä) joutunut perehtymään psykiatriassa käytettyyn sanastoon, enkä muutenkaan keksi tarpeeksi kuvaavia sanoja kertomaan.
Toisaalta kyseessä voisi olla aborginaali. Jos olet katsellut Crocodile Dundee -elokuvia, "tiedät", että aborginaaleilla on taito haihtua ja he ovat, sanoisinko, kohtalaisen tummahkojakin. Tämän esittämäni toisen vaihtoehdon todennäköisyys Suomessa on tosin kovin pieni, joskaan ei globalisaatiokehityksen edettyä aivan mahdotonkaan.
Kolmanneksi voisi veikata itse Perkelettä, joka pyrkii houkuttelemaan sinua suistumaan elämäsi polulta kirjaimellisesti kuusikkoon. Jos aiot mennä tuonne kuusikkoon, niin ota ihmeessä vesuri mukaasi. Siitä on hyötyä niin tiheässä ryteikössä kuin myös pahantahtoisia aineellisia olentoja pelotellessa (vrt. Lahden Hämeenkatu pikkuperkeleineen viikonloppuiltaisin). Tietenkään Perkeleen osuessa kohdalle, ei vesurilla voi muuta tehdä kuin veistellä karkeita pajupillin aihioita jälkipolvien ihasteltaviksi.
Tietysti tämä hahmo voipi olla myös se Lost-sarjasta karannut musta 'pierupilvi', jolle en itsekään nimeä tiedä. Sitä on kyllä syytä välttää, sillä sehän rusikoi taannoin mm. sen väkivahvan, Eko-nimisen, tummahkon miehen aika pahasti.
Joo, mutta liekö syytä vaihtaa lenkkipolkua tahi käydä optikolla tai vielä hieman syvemmälle päähän katsovalla lääketieteen ekspertillä. ..että minkälaisia sieniä olet sattunut napsimaan siellä pusikossa. :) Ehkä eri aineiden aiheuttamilla halluilla on omat nimityksensä! :)
- noita..hattunen
hyvännäköinen mies tossa kuvassa..muusta viis.. :))))
- varma, mutta...
Olisiko Einari Vidgren? Ponssen mies. Raha kaunistaa.
- Lanttutohtori
Tiedätkös että sellaisille ihmisille on ihan oma nimitys jotka näkevät ja kuulevat olemattomia.
Mikähän se mahtaa olla?
:D- joku vaan
en edes jaksanut lukea kaikkea, koska aina harhaudutaan aiheesta... juttu kuitenkin mielenkiintoinen, koska itse olen nähnyt vastaavaa todella väsyneenä autonratissa ja tuntuu todellasilta.. eli olisikohan aika miettiä stressaako?
- stressatakin
joku vaan kirjoitti:
en edes jaksanut lukea kaikkea, koska aina harhaudutaan aiheesta... juttu kuitenkin mielenkiintoinen, koska itse olen nähnyt vastaavaa todella väsyneenä autonratissa ja tuntuu todellasilta.. eli olisikohan aika miettiä stressaako?
Mut pysähtykääpä joskus erinomaisuudeltanne seuraamaan elämää. Mikä osa siitä olette.
- Archie Bunker
Vaalitappiota tutkiva Vanhanen tutkimassa metsään mennyttä politiikaansa? Kannattajansa hävinnyt kommunismi vaanii puun takana! Va onko tuo taas vihreiden uusi tapa saada äänestäjiä?
Kommunismi on kavala tauti, joka yrittää hiipiä huomaamattamme nurkkiimme ja metsiimme.- Lily Potter
ota taskulamppu mukaan lenkille, eivätkös tuollaiset otukset yleensä pelkää valoa?! itse koin mielenkiintoisen aistiharhan ensimmäisinä kuukausina uuudessa kodissamme... kun katsoin yöllä telkkaa, näin silmäkulmasta hahmon liikkuvan eteisestä vessaa kohti, vaikka olin yksin kotona. liitin hahmon väsymykseen ja mietin että " vaihtaisi nyt suuntaa välillä"... kun tulin raskaaksi, ilmiö katosi
- scorpio89
Tuli tuosta tekstistä mieleen yksi tarina minkuin henkitalosta, missä joku kertoi isänsä kokemuksesta mustasta varjo/henkiolennosta joka ilmestyi aina tietyn metsänlaidalle polun lähelle ja kuulemma ilmestyi johonkin toiseenmetsänkolkkaan jonkun talon lähistölle. Tarinasi oli aika paljon samanlaista joten mietin mahtoiko olla sama metsä kyseessä, tosin tuota varjo-olentoa kuvattiin muumimörön muotoiseksi.
- harhakuva_
Tiedän, että eräällä paikalla nähdään tuollaista ilmiötä. On kovin epätodennäköistä, mutta ei täysin mahdotonta, että se olisi sama paikka kuin kertomasi. Koska se sijaitsee naapurini maalla, eikä hän halua sinne hiippareita, niin en voi kertoa missä tämä on. On kyllä käynyt mielessä, että naapuri itse pelottelee hiipparit tiehensä :)
Varmuudella tiedän vain, että jotain sillä paikalla nähdään, vaikka sitten harhanäkyjä. Olen itsekin nähnyt ja kokenut kummia siellä. Puunrungon, ison männyn vierellä siihen kädellä tukeutuen näytti hetken aikaa seisovan musta ihmishahmo. Kun ehdin säikähtää, se oli jo kadonnut. Siinä oli kyllä sellainen harhakuvan tunnelma, samantapainen kuin katsoessani kangastusta merellä. Se ei tuntunut todelta.
Muutenkin paikka on jotenkin unenomainen. Kesällä siinä lähellä on pieni kukkiva keto, ja ympärillä tiheä metsä. Aurinkoisella ilmalla aurinko valaisee joskus pitkät hämähäkinseitit, joita roikkuu puista ja jotka "leijuvat" kedon yllä ja puiden välissä. Silloin ilma "kimaltelee" niistä seiteistä ja usein myös hyönteisparvista. Se on aika ihana paikka kauniina kesäpäivänä, mutta ei sinne illalla jää, synkkä metsäkin on miellyttävämpi. Siellä on joskus ollut maalaistalo tai useampikin, en kyllä tiedä missä, koska en ole löytänyt raunioita. - tietäjä vaan
Olisikohan tuo nyt sellainen "mamu" eli maahanmuuttaja? Noita näkee nykyään paljon, ja muutenkin kuin syrjäsilmällä vilkaisemalla. Sinne ryteikköön en kuitenkaan ehkä menisi.
- .James.
Mua seuras pari vuotta joku harmahtava hahmo. Pysy etäällä noin 20-40 metrin päässä. Parkki paikalla autoa siivotessä iltä hämärässä mun kaverikin näki kyseisen hahmon ihan suoraan katottuna ja kysy multa että mikä toi on. Sanoin että en tiedä mutta on seurannu mua jo pari vuotta. Sitten se vaan katos. Täysin harmiton kaveri oli! En usko oikeestaan mihinkään yli luonnoliseen ja mielen terveyskin on kunnossa ettei heti tarvitse hulluksi leimata. :)
- grammarnazi
roska silmässä, näkyy harmaana / mustana näkökentän rajalla.
Ja voi kristus sentään tätä nykyistä populaatiota. Yhdyssanoista ei hajuakaan. - .james.
grammarnazi kirjoitti:
roska silmässä, näkyy harmaana / mustana näkökentän rajalla.
Ja voi kristus sentään tätä nykyistä populaatiota. Yhdyssanoista ei hajuakaan.Joo en ole käyny kun ala asteen joten kirjotus oppi jääny vähemmälle ä a menee välillä sekasin. Oli varmaan kaverinkin silmässä se roska. Kuten sanoin en usko itekkään tälläsiin mutta näin on käyny. Olen kyllä aika varma ettei ollu roska. Toinen Tapaus tapahtui naarajärven vankilassa joka on rakennettu venäläisten sotavankien hautaus maalle. Kaverin kanssa salilla ollessa nosteltiin painoja salilla ja salin poikki menii suht nopeasti vaalea hahmo. Niin nopeasti että sen juuri kerkesi näkemään ja tajuamaan.
Salilla oleva kavero myös näki tämän ja sanoin hänelle että oliks toi kummitus johon se sano että se oli joku valo vaan. Ihmettelen tosin mika valo se sit oli kun ei siellä vankila alueella palon edes autoja kulje.
:o
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081