Narutoa olen joo katsellut ja on tullut vähän mietittyä että kukas Tobi oikeastaan on. Tämäkin kyllä ihan turha väittely, mutta onha se aika kiva lukea kaikkien näkemyksiä ja perusteluita. En ole itse lukenut mangaa mutta olen kyllä kuullut ja katsellut spoilereita.
Kisamehan kuulemma kutsuu Tobia Mizukageksi, mikä kyllä voisi olla mahdollista. Tähän minulla ei ole mitään mielipiteitä.
Uchiha Madaraksi Tobia väitetään paljon ja siihen on kyllä hyvät perustelut, kun Tobilla on ainakin toinen silmä Sharingan ja itse on väittänyt olevansa Madara. Käskyjäkin on Peinille antanut ja kuulemani mukaan tietää aikas paljon Konohan historiasta, eli voisi mahdollisesti olla elänyt vielä silloin. Hyvin uskottava väite ja luultavasti ehkä tottakin.
Kyllähän se siis passaa, mutta itse epäilen että Tobi onkin Obito. Tiedetään, kyllähän se jäi silloin sinne kiven alle, mutta eihän mangassa näytetty että se varmasti kuoli. Saattoi hyvinkin jäädä henkiin. Ja muutenkin Tobilta on näytetty vain oikea silmä ja vasemmanhan Obito antoi Kakashille.
Ja vielä sekin mahdollisuus, että Tobi on vain Tobi, mikä olisi kyllä aika tylsä vaihtoehto... Noniin, alkakaas ladella mielipiteitä :)
Narutosta tuttu Tobi, kuka hän on? (spoiler)
27
774
Vastaukset
- dei dei...
miekin kyl luulen et tobi on obito... Mut mangan uudet tapahtumat on hieman herattanyt epailykseni siihen suuntaan et tobi olisikin danzou ja danzou onkin sitten madara... no mut kai sen sitten jossain vaiheessa saa selville
- Asiantuntija nro.1
Tobi on aminoglykosidiryhmän antibiootti, jonka vaikuttava aine on tobramysiini.
Oot tainnut eksyä vähän aiheesta ja kauas taisit eksyäkin,koska nyt puhuttiinkin Naruton Tobista,ei mistään antibiootista,vaikka sama nimi onkin. -__-''
- Yur
Olen jo tuolla aiemmin juuri yrittänyt kasata ajatukseni tästäkin miehestä (http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=107&conference=4500000000000125&posting=22000000038399130), ja en usko että olisi Obito, alla olevasta syystä:
"Tästä miehestä on puhuttu paljon, ja hänen alkuperäänsä on arveltu paljon, vähintään yhtä paljon kuin Painin, eikä vieläkään ole tullut loppua. Ehkä suosituin teoria on että tämä olisi todellisuudessa Obito, joka ei olisikaan kuollut, ja he perustelevatkin tätä sillä että hän käyttää outoa naamiota, jossa on ainoastaan oikealle silmälle aukko - ja Obito antoi vasempansa Kakashille. Monet aina jaanaavat taas sitä, että "Obito jäi kiven alle", ja sitten jotkut taas sitä, että "Madara otti hänen ruumiinsa", jne. Ehkä olisikin hyvä huomio että Madara olisi ottanut Obiton nuoremman ruumiin jos olisi sellaista tarvinnut, sillä mikä parempi hänen Suuren Sharinganinsa toimivuudelle kuin samaa geenilinjaa kantava ruumis, mutta koska Uchihan klaania ei oltu vielä teurastettu, miksi valita kiven alla kuolemaan asti murskaantunut ruumis kun on ehjiäkin saatavilla?
Itse en uskoisi että kyseessä on Obito, sillä vaikka onkin huomioitava se, miten Kakashi tuntuu järkyttyvän huomatessaan tämän henkilön Sharinganin tämän silmäaukosta, tämän ei luulisi olevan vakaa peruste epäillä Kakashin rakasta ystävää, jonka kaltaiset sentään ovat juuri kunniassa Naruton maailmassa, sillä kuten sanottu, Obito oli juuri kuten Naruto, joka haluaa ennemmin suojella ystäviään. Siksi olisi liian suuri pyhänhäväistys asettaa tätä poikaa pahan manttelin alle.
Seuraava ja tähän mennessä harvinaisempi mutta juuri sitäkin mielenkiintoisempi teoria taas koskee Danzouta, joka tunnetaan Anbun eli salamurhiin erikoistuneen erikoisyksikön vanhana vaikuttajana, joka aikoinaan taisteli Sarutobin kanssa Kolmannen Hokagen paikasta, ja halveksi tätä juuri liian tunteellisesta tavasta hoitaa asioita, kun hänen itsensä mielestä ninjan kuuluisi olla tunteeton kone, joka suorittaa kaikki käskyissä määrätyt, vaikka se tarkoittaisi niin ystäviensä kuin itsensä murhaamista.
Tämä viimeisin piirre onkin tuttu, sillä Danzoun Anbussa pitämän, nyttemmin lakkautetun tunteettomien tappajien linja noudatti juuri samaa linjaa ja koulutusta mitä myös Sumukylän ninjakoulutuksessa - ja Madaran paljastettua kasvonsa Hoshigaki Kisamelle tämä tunnisti hänet kauan sitten palvelemakseen kylän päälliköksi, Mizukageksi. Tämä väistämättä nostaa esille mahdollisen yhteyden. Myös jos tarkastelemme Madaran ja Danzoun ulkonäköä, nämä sopivat yllättävän hyvin toisiinsa, myös nimenomaan Madaraksi itseään väittävän henkilön paljastuneen kasvojenpuolikkaan osalta. Mutta koska myös Danzou on tunnettu varmasti koko elämänsä varrelta, ei ole varmaa voisiko Madara elää sentään koko hänen elämäänsä kehdosta lähtien, ja mikäli hän yhtäkkiä esim. hankkiutuisi eroon alkuperäisestä miehestä ja ryhtyisi tämän rooliin itse, ei ole varmaa olisiko alkuperäinen Danzou ollut tarpeeksi samanlainen, etteivät hänen julmat kannanottonsa olisi pistäneet niiden esittäjästä silmään. Toisaalta onhan myös Tsunade ulkokuortaan nuorentavan tekniikan käyttäjä... Muut yhteydet Danzoun ja Madaran välillä voivat myös liittyä Uchihan teurastukseen: Danzoun on arveltu antaneen Anbussa toimineelle Itachille käskyn toimia vakoojana omassa klaanissaan, näiden ilmeisesti suunnitellessa sisällissotaa, ja varmasti on voinut myös antaa käskyn tappaa koko klaani - tämä olisi palvellut myös Madaraa, joka siis oli Itachin mukana tuona yönä. Sasuken henkiinjättäminen oli myös "niskurointia" sekä Danzoun että Madaran suunnitelmaa vastaan, ja Itachi uhkasikin paljastaa kaiken tapahtumien takana, mikäli Danzou koskisi Sasukeen, ja samoin hän ilmeisesti pelkäisi myös Madaran kosketusta Sasukeen sen jälkeen tämä olisi joku päivä tappanut hänet. (Mutta jos Madara ja Danzou olisivat sama, tiesikö edes Itachi siitä...?)
Mutta oli Madara aito tai ei, oli hän sitten Obito, Danzou tai kuka tahansa, uskoisin kuitenkin että hän olisi aito Madara, sillä vaikka tällaisella hienolla juonikudoksella onkin saatu aikaan tunne, että hän varmasti olisi aito, niin sen hyödyntäminen veretseisauttavaksi yllätykseksi loppua lähestyttäessä ja paljastettaessa hänet joksikin aivan muuksi olisi kuitenkin juonen kannalta liian suuri pettymys ja lässähdys. Suuri Uchiha Madara, tämän hetken maailman mahtavin ninja, lähes satavuotias, Konohan perustukseen osallistunut suuren ja mahtavan Uchiha-klaanin esi-isä, Sharinganin ja Mangekyo Sharinganin luoja, Akatsukin perustaja, paljastuisikin pelkäksi hyvälaatuiseksi huijariksi. Siksi mikäli Kishimoto aikoo tehdä tällaisen tempun, hän tekee sen karhunpalveluksena, luulisin..." - joku
tobilla on sharingan siitä voidaan päätellä että tobi on madara koska ainoat elossa olevat uchiha klaanin jäsenet on sasuke ja madara. itachi kuoli mangekyo sharinganin aiheuttamaan tautiin ja sano et yks uchiha klaanin jälkeläinen on elos ja se on tobi koska sillä on sharingan eikä tietääkseni kenelläkään muulla ei jäsenellä ole sharingania paitsi kakashilla ja sit epävarma tieto on että tobi on mizukage. sori jos spoilasin oikeen kunnolla
- maraku
Itsekkin oletan hänen olevan Obito! sillä oikea silmä hänellä on sharingan ja vasenta ei näy, sillä hän luultavasti antoi sen kakashille?
- tobi-isb-est
Tobi on Obito ! Sen taki hän ei näytä muuta kuin toisen silmänsä, koska ei sillä ole enää toista :D
- Tobi on Madara
Tobi on Madara, Tässä on minun perusteluni! Kuten tiedätte Madara Uchihalla on käsissään kuolemattomuus-jutsu jolla hän ei voi kuolla! Ja Hokage jota vastaan hän taisteli, oli luultavasti iskenyt hänen vasempaan silmäänsä jonka jälkeen Madara oli haavoittunut ja sitoi tämän puolen kasvoistaan. Ja koska hän oli kuolematon, niin hänellä oli siis vielä oikeanpuoleinen silmä jolla hän käyttää Sharingania! Kuten varmaan tiedättekin, Tobi ei ole käyttänyt hänen Entrenal Mangekyoo Sharingania Suomen mangassa, mutta Japanin ja luutavasti myös Englannin mangassa hän tekee sen! Tuo oli vahva todiste hänestä. Sekä olisi vielä yksi tieto teille! Yhdessä jaksossa Sasuke käyttää vahingossa Amaterasua Tobiin, jolloin hän kertoi olevansa Madara, sitten Tobi ottaa maskinsa pois ja hieman hänen kasvojaan näkyy! Tobi myös käyttää tietääkseni Japanin ja Englannin mangassa hänen Mangekyoo Sharinganin Space Time no-jutsua! Youtubessa on teille lisää tietoa Tobista. Tuossa oli vahvoja todisteita siitä että Tobi on Madara Uchiha joka on täysin selvää! Itsekkin hän sen todistaa!
- jakkijakki
SPOILERI
tobi/madara ei ole danzou, mutta hän on myös obito.
Kakashi ja naruto tulevat vielä kohtaamaan tämän, ja rikkomaan naamion hänen kasvoiltaan. tätä ei ole vielä tapahtunut edes animessa tai julkaistussa mangassa. - CheeZe
Itse ajattelen, että Tobi on Madara sillä mistä syystä Obito olisi halunnut tuhota koko maailman? Eihän hänellä ole siihen mitään syytä. Juonen kannalta olisi myös parasta ettei Tobi olisi Madara. Muuten kysyisin, että minne Rin katosi Obiton kuoltua? Kakashi Gaidenissakaan ei kerrottu tarkemmin. Myöhemmissä kohtauksissa Kakashi kertoo Sasukelle, että kaikki hänen läheisensä ovat kuolleet, mutta tarkoittaako se sitä, että Rin on kuollut? Olisi kiva saada vastaus jos joku tietää. :)
- -EMOKID
Tobi on Madara Uchiha ! (--8 Mangassa selvisi c:
- Fuuton Rasenshuriken
Komppaan -EMOKIDiä. Mangassahan se paljastui Tobin itse sanomana jossain luvussa (en muista kuollaksenikaan). En tiedä, onko sitä vielä käännetty suomeksi, mutta englanniksi netistä kun luen, niin en pahemmin tiedäkkään.
- sharingan expert :D
hei tiedän totuuden ja se menee näin kun kakashi ja rin lähtee pois obiton luota (koska muuten he olisit kuoleet kivien alle) niin obito ajatteli päässä :en voi kuola nyt se on liian aikaista.! ja hän herätti mangekyou sharingan ja siirsi kivet pois toiseen ulottuvuuteen (kakashilla on obiton toinen sharingan :O joten hän pystyy samaan) ja hänen luokseen saapui joku pahis ja pelasti hänet (ehkä orochimaru) siinä on totuus että on obito ja viime mangassa näytettiin madara joka oli tuotu henkiin uudestaan Impure Ressurection Jutsulla jonka teki kabuto jolla on nyt orochimarun DNA:ta ja hän osaa tehdä samat jutsut kuin hän osasi ennen kuoltuaan. ja lisää obitosta minä itse luulen että obiton mangekyou sharingan silmät niin luulet että toisessa on voima imeä mitä vain ainoastaan vain sinne mihin hän siirsi sakuken ja karingin kun sasuke taisteli raikagea vastaan se on obiton mangekyou sharinganin voima ja obiton toinen silmä joka on kakashilla sen voima on että voi siirtää mitä vain toiseen ulottuvuuteen/tai hyvin kauas.....eli siinä on paljon todistetta että obito on tobi :D
- sussuuuuuuwwww
Vanha keskustelu, ite en tykkää lukee spoilereita mutta sain tänää selville animessa, naruto:Shippuuden, että Tobi on Madara Uchiha! Eli samasta klaanista kuin Sasuke & Itachi.
- Uchiha.
Minulla olisi tähän aiheeseen yksi teoria: Tobi saattaa olla Obito. Tuo tuli mieleeni eräänä iltana. Kyllä, Obito jäi kivivyöryn alle, ja näin, mutta miten Obito selvisi? No, voi olla mahdollista, että Sasori on juuri siksi on Akatsukissa, että voisi tehdä Obiton ruumiista Madaran sätkynuken. Mutta miten Obito on suostunut toimimaan Madaran sätkynukkena? Luultavasti Madara on hypnotisoinut Obiton, niinkuin Sasuke Mandan Deidaraa vastaan taistellessaan.
Toinenkin teoria on: Tobi voi olla Madaran kuollut veli, jonka Madara on noutanut menneisyydestä sillä ihmeen ajanhallintajutsullaan.
Ja Obiton nimestä saa helposti Tobin:
O B I T O
x \\ /
Tobi
Voi tietenkin olla, että väitteeni ovat virheellisiä.
Tietenkin Tobi voi olla joku muu Uchiha.- Uchiha 2
Elikkä Sasori on voinut tehdä Obiton ruumiista marionetin.
T: Uchiha.
- Pohdin
Tobi on aika varmasti Orchimarrururun luoma super ninja koe. Jossa Orkhimarrumurru on käyttänyt eri ninjojen ruumiita ja geenejä,
- subsinivalo
Älä Luo jos on jtn uutta.
Tobiahan sanoi, että hän on Madara. Ja Kisame oli silloin siin.
En ole varmaan vuoteen lukenut mangoja. Itse luin enkun kielellä. Muistaakseni jäin siihen jaksoon kun Kabuto ja (Tobi) liittoutui ja lähtivät jahtaamaan 8,9 demoneita. Tarkoitan sitä sotaa. Toivottavasti ei tullut kellekkään juonipaljastuksia - Uchiha Madara
Tobi on Madara koska animessa paljastettiin että Tobi antoi rineganin painille ja hänen toinen silmänsä näytettiin animessa.
- obitobi
Olen lähes täysin varma että Tobi on Obito. Perusteita:
- Obiton ja Tobin nimet ovat samanlaiset
- sekä Obito että Tobi käyttää oransseja vaatteita/asusteita
- Tobilla on hänen koko ruumiinsa peittävä ihonmyötäinen asu/panssari, mikä voisi selittää sen että Zetsu olisi pelastanut Obiton kivien alta ja koonnut hänet uudestaan, ja silloin Obiton ruumis olisi ruman näköinen/heikko jne.
- silloin kun Obito jäi kivien alle he olivat ruohomaassa ja Zetsu on ruohomaasta
Siinä oli nyt jotain, siitä en tiedä miksi Obito haluaisi hallita maailmaa.. - ???
Tobi ei ole madara koska kabuto re animation jutsulla herättää madaran mangassa ja obito hän ei voi olla koska hänen toinen silmä näytettiin kun hän taisteli konannia vastaa joten tobi on tobi.
tai sitten hän voi olla itse kuuden tien tietäjä joka janoaa vihaa kun ihmiset eivät ymmärrä rauhaa. - yötähti
en tiedä mihin uskon tobista kun olen vasta josain 34-35 osasa ( ja kirjastosa ei ole kaikkia osia esim 7-15 osaa) mutta vastaus kysymykseen on helpo ( tai surkea ) "siitä en tiedä miksi Obito haluaisi hallita maailmaa.. " koska yksin kertaisesti obiton kivut kivivyörystä voi katkeroitaa hiukan ja hännele on ehkä tahdahtunut sen jälkeen kauheita asioita mutta tossin animesa kun tobin kasvoja nytetään ne on aika vanhat jotten tukkin se olisi kahkashi sensein kansa samaa ikälukaa joten se tuskkin on odito
- obito = tobi....
jep tobi on aika varmasti obito koska samat iskut kuin obitolla, ja madaralla aivan eri isku kuin tobilla. eli en usko että tobi on madara.
- *RoosaV*
Tobi ei ainakaan ole Madara, koska muuten Kabuto ei olisi voinut tuoda Madaraa kuolleista. Todennäköisimmiten Tobi on Obito koska tämän sharingan on yhteydessä Kakashin sharingaan.
- *RoosaV*
Tänän päiväisessä mangassa ( 599 )se sitten vihdoin paljastui, Tobi on Obito :).
- 11+13
Mitenköhän tuo nyt oikein toimii? Aikamoisia plotholeja täynnä jos se on oikeasti Obito.
- ninja9
Tobi on Obito Uchiha!! :3 Kabuto ei olisi saanut herätettyä Madaraa eloon jos tämä olisi elossa. :D Joten Tobi ei voi olla Madara Uchiha. Ainakin luulisin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854