Riippuvuus????

tyttönen vain

Moi! Onko minulla alkoholi ongelma? Juon noin 2-3 kertaa viikossa siideriä humaltumiseen asti. Käyn kyllä töissä enkä ole ollut töistä ikinä viinan takia pois. Mieheni kuitenkin valittaa minulle että olen riippuvainen viinasta???!!! Missä menee raja onko alkoholisti???

9

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satunnaiskulkija

vakava alkoholiongelma!!!!! Olet ylittänyt kaikki rajat jo aikoja sitten, eikä kyse ole määristä, vaan siitä, miltä sinusta tuntuu!!!!!

• Kalle.

Hyvä kun itse kysyt.
      Määrät eivät ole kovin ratkaisevia, kun yksilöitä ollaan. Juomistiheyden kautta se riippuvuus lähinnä hankitaan. Määrät lisääntyvät itsestään, kun kestokyky koko ajan nousee.

2-3 humaltumista viikossa on todella usein.
      Töissä jaksat käydä ja poissaosloja ei ole, kun ainakin nikistä päätellen ikä ei kovin paina, ja lyijynraskaat krapulat tuskineen ovat kokematta.
      Nykyvauhdilla jatkaen kuitenkin jaksaminen aikananaan hyytyy ja poissaoloja tulee - se on satavarma. Olen satavarma silkasta kokemuksesta.

Jatkuva, liian usein toistuva alkoholin käyttö nujertaa voimakastahtoisimmankin ihmisen myös työntekijänä, ja tullaan vaiheeseen, kun työt alkavat häiritsemään jo pakonomaiseksi muuttunutta juomista, ja silloin mennään alamäkeen liukuen. Työmoraali ja vastuuntunto rapistuvat.

Yksi puoli on persoonallisuuden, luonteen muuttuminen. Siitä ei usein näe kirjoituksia, mikä on ymmärrettävää, kun juopon on vaikea arvioida omaa käytöstään, mikä muutoksineen muille näkyy selvästi.
      Pitkällä aikavälillä keskittymiskyky heikkenee, stressinsietokyky heikkenee, ärsyyntymiskynnys madaltuu, pitkäjänteisyys heikkenee, hermoilu lisääntyy jne.

Nämä ilmiöt lienevät vielä kokematta, mutta tulevat vääjäämättömästi pitkäaikaisessa käytössä, tahtoi tai ei.

Voit testata omaa, jo syntynyttä riippuvuuttasi olemalla aluksi esim. pari viikkoa juomatta, ja veikkaan, että jos itse et huomaa, niin ainakin miehesi saa huomata levottomuutesi, ja ehkä kiukkuamistakin.

Olisi korkea aika lyödä jarruja päälle juomisessa, sillä 2-3 kännin viikkovauhdilla tullaan lopulliseen alkholiriippuvuuteen varsin pian, ja pysyvä koukku on valmis.
      Mielialan kohottaminen ja rentoutuminen siiderillä muuttuikin itkuviinan juomiseksi.

• siinä oli

tuhti pläjäys kuinka se homma on.
        Tärkeä pointti on se, että vain ihminen joka on sen tien rämpinyt tietää mistä puhuu!
        harva vaan tuppaa uskomaan. Sitten kun homma on pohjalla niin muutaman kuukauden raitistelun jälkeen huomaa, että noin se homma juuri menee. Toki välissä on vielä kohtuukäytön "opettelu" ja useat seinään päin juoksut. Salaa juominen alkaa......

• tyttönen vain

Tein testin ja siitä tuli että lievä riippuvuus 1-9 pist.

• Holizon

Määrät eivät koskaan ole ratkaisevia, vaan se mitä tapahtuu sen jälkeen, kun otat yhden siiderin.

Unohda siis kaikki "viralliset" testit, joilla alkoholisti vain huijaa itseään.
      Mieti sen sijaan voitko luontevasti jättää yhteen siideriin, vai onko ihan pakko saada lisää...

Siinä "yhden jälkeisessä" käyttäytymisessä on se selkeä ero meidän ja muiden välillä.

• vanemoinen

Lääkärien käyttämä Audit-testi antaisi sinulle määritelmän: päihderiippuvuus. Jos et usko, käy puhumassa rehellisesti asioistasi.

Ajoissa asiaan puuttuminen on loistava tapa säästää itsensä vuosikausien helvetiltä.

• Miekään

Juon viina pullon aina lauantaina.

• satunnaiskulkija

.... sitten hoipertelet???? Jäbä on kännissä kuin käki ja huomenna on tiistai ja töihin pitäis mutta kun ei pysty!!!!! Ei ole pystyny aikoihin, mut tällaisille palstoille on kiva kirjoitella, kun kukaaan ei tunnista!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe