"Ystävien hankinnassa kymmenen vaikuttaisi olevan maaginen luku. Tätä mieltä ovat ainakin brittitutkijat. Tutkijoiden mukaan ihmiset, joilla on ainakin kymmenen ystävää ovat onnellisempia kuin ne, joilla on enintään viisi ystävää".
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/10/736706
Minulla ei ole muita ystäviä, kuin te siellä.
Tie onnellisuuteen - Hanki
95
11712
Vastaukset
- vitsi kansan makuun
Ystäviä ei hankita vaan niitä saadaan jos saadaan. Hankittu ystävä on ystävä vain sen aikaa kun saa siitä jotain hyötyä.
Brittien, kansan joka pitää ylivoimaisesti parhaana vitsinä sitä kun känninen brittimies paljastaa perseensä, tutkimuksiin ei kannata liikoja vedota.
Alkeellinen ja maapallon rumin kansa ovat he.- Spyder1
Hankitut ystävät ovat kurtisaanien työvälineitä, juuri tuon mainitsemasi "hyödyntäminen" kautta.
Tosi ystävä tunnetaan hädässä ja ystävää myös silloin autetaan. Yleensä ystävyys tunnustetaan hädässä tai suuressa onnessa. - on että
ihmisellä pitää olla kuusi arkun kantajaa - siis tarkoittaen ystäviä. Kun on useimpia muutamat eivät joudu liian koville murheen koittaessa ja liian paljon on vain liian paljon
- aikuisina..
on että kirjoitti:
ihmisellä pitää olla kuusi arkun kantajaa - siis tarkoittaen ystäviä. Kun on useimpia muutamat eivät joudu liian koville murheen koittaessa ja liian paljon on vain liian paljon
niitä murheen kantajia löydätte?? Mä olen viisiskymmenis ja yksin. En jaksa kuunnella pinnallisuutta, joka tuntuu olevan tän ajan trendi!
Kaikkialla jauhetaan (mitä Kauniissa ja Rohkeissa nyt tapahtuu) ja mä kun en jaksa katsella sellaista roskaa.
Mä katon syvällisiä, koskettavia dokumentteja ja sitten jos niistä koetat keskustella, niin pian tulee hiljasta??
Mä luulen että ystävyys kuuluu VAIN nuoruuteen. Sillon mullakin oli tosi kavereita, mutta ukottumisen jälkeen niin moni ystävyys jää?
Sinkku 5-kymppinen löytäis parhaat ystävät miehistä, mutta ku ne eivät meinaa uskoa, että YSTÄVYYTEEN ei kuulu alapää!! - sitä minäkin
aikuisina.. kirjoitti:
niitä murheen kantajia löydätte?? Mä olen viisiskymmenis ja yksin. En jaksa kuunnella pinnallisuutta, joka tuntuu olevan tän ajan trendi!
Kaikkialla jauhetaan (mitä Kauniissa ja Rohkeissa nyt tapahtuu) ja mä kun en jaksa katsella sellaista roskaa.
Mä katon syvällisiä, koskettavia dokumentteja ja sitten jos niistä koetat keskustella, niin pian tulee hiljasta??
Mä luulen että ystävyys kuuluu VAIN nuoruuteen. Sillon mullakin oli tosi kavereita, mutta ukottumisen jälkeen niin moni ystävyys jää?
Sinkku 5-kymppinen löytäis parhaat ystävät miehistä, mutta ku ne eivät meinaa uskoa, että YSTÄVYYTEEN ei kuulu alapää!!Totta puhut olen miettinyt ihan samaa.
En voi käsittää ketä kiinostaa se p....ka mitä telkusta tulee..Asia ja Tiede ohjelmat on erikseen niitä itsekkin katson.
Ja totta mies ystävät on kullan arvoisia...
Mistä aikuisena saa ystäviä....kavereita kyllä mutta ystäviä .... - nainen-
minulla ei ole yhtään ystävää(lapsena oli aina se paras ystävä ja muut kavereta),nyt kavereita on noin viisi,oisi kyllä mukava saada se paras ystävä, nyt ois aikaa ja tarvetta sellaiselle,elämän tilanteen mukaan on menty,kun on perheellinen ei niitä ystäviä ja kavereita ole kun ei riitä aika kun lapsille ja miehelle ja työlle
- ystävää
on että kirjoitti:
eikä arkun kantajaa, mutta eipä tarvitse ollakkaan....mut polttohaudataan :D
- paljon..
mutta meitähän on ainakin useita satoja:)
- hyväksikäyttäviä
"ystäviä".
Edessä ollaan mukavia,mut seläntakana jotain muuta.- Minä en ainakaan osaa..
Joku toinen voisi olla enemmän onnellinen minun tilassani, kun mitä minä nyt olen. En osaa määrittää kuinka onnellisia ystäväni ovat..
- semmoinenkin
tutkimus tai mielipide olemassa, että ihmisellä voi olla korkeintaan kolme todellista ystävää, loput ovat vain tuttavia.
- zgh
Yksi vanha tuttuni ei taas pidä yhteyttä kun hän sai minulta muutaman jalkahoidon.
Sitten ei ole kuulunutkaan mitään.
Ei sen puoleen; voinhan minäkin ottaa yhteyttä
häneen. - Bananaphone
Minä en ainakaan osaa.. kirjoitti:
Joku toinen voisi olla enemmän onnellinen minun tilassani, kun mitä minä nyt olen. En osaa määrittää kuinka onnellisia ystäväni ovat..
Tuo on totta. Jos vaihtaisin paikkaa jonkun muun kanssa, voisi hän olla viisi kertaa onnellisempi kuin minä nyt olen. Haluaisin kovasti olla iloinen niistä pienistä onnenhetkistä ja hyvistä asioista joita omistan, mutta en vain osaa nauttia niistä. Vikahan on omassa päässä.
- - - - -
Jos kerrot että sinulla on yksi hyvä ystävä olet todella onnekas.
Jos kerrot että sinulla on kaksi hyvää ystävää olet lottovoittaja.
Jos kerrot että sinulla on kolme hyvää ystävää olet valehtelija. - ja hyvä sellainen
nimittäin koirani
- joku?:?
ihmisiä on erilaisia jotkut on onnellisia kun on enemmän ystäviä ja jotkut on tyytyväisiä kun on vähemmän ystäviä mutta silti onnellisia.itse en tarvitse 10ystävää henk koht,jos liikaa ystäviä on myös ongelmia enemmän.olen vähempään tyytyväinen ja silti onnellinen..
- valikoivampi
Mulla ystävyyden kynnys on niin korkea, että sen on ylittänyt kaksi ihmistä.
Kavereita toki on useita.
Huvittaa jotenkin, kun jonkun julkkiksen häissä on "vaan" 200 lähintä ystävää.
Haloo, mtä tarkoitetaan ystyydellä ja mitä kaveruudella.
- Ja kissa..
Naiset,,Nyt meni jo lasku-sekaisin!!!.
- on..
vaan YKSI TOSI YSTÄVÄ jolle voin kertoa huoleni ja murheeni, loput ystävät ovat sellaisia joiten kanssa tulen hyvin toimeen mutta en ..pysty kertomaan omista tärkeistä asioista heidän kanssa.
Missä menee ystävyyden raja ..itse olen myös ystävä monelle ,.mutta vaan pari .jotka luottavat minuun. ..ja voivat kertoa kivat ja myös huolet jotka painavat .- ystävä ja
hän on vaimoni. Poikiani pidän vielä kavereinani.
- omat lapset
ystävä ja kirjoitti:
hän on vaimoni. Poikiani pidän vielä kavereinani.
ei ole kavereita!!
- no jo
omat lapset kirjoitti:
ei ole kavereita!!
Kyllä omatkin lapset voi olla ystäviä....teini-ikäisinä tai vanhempina...itsekkin olen hyvä ystävä 19v. tyttäreni kanssa. Mutta toki muitakin frendejä täytyy olla...
- niitä kavereita
reilustikin yli kymmenen, mutta todella läheisiä ystäviä vain muutama. Ja itselläni tuo on päinvastoin, eli ahdistun jos on koko ajan pidettävä yhteyttä monen ihmisen kanssa. Parempi näin.
- minnuli000
Elämässä tapaa kymmeniä, satoja, jopa tuhansia uusia ihmisiä, ja vain pienen pienen pieni murto-osa on niitä ihmisiä, jotka astelevat elämääsi jäädäkseen.
Lapsuudessa solmitaan ehkä ne pissimmät ja vankimmat ystävyyssuhteet, mutta myös aikuisiällä voi löytää sydänystävän.
Itselläni on 8 erittäin hyvää lapsuuden ystävää, ja 3 opiskeluiden kautta jäänyttä ystävää, sekä muutama hyvin läheinen serkku ja tietenkin oma sisko.
Paljon on siis elämässäni niitä henkilöitä joita ilman en enää osaisi ollakkaan. Ystäväni tietävät kuinka paljon heitä arvostan!Osaan näyttää sen. - ihmettä tekisin
kymmenellä ystävällä?
Minulla on yksi läheinen, muut ovat tuttuja.
Tietenkin lapseni ja veljeni ovat läheisiä. - äijänkäppyrä...
Todellisia ystäviä on yksi nainen (ei oma eikä kenenkään avio avovaimo) ja yksi koira (uros). Nainen on osoittanut todellista, aitoa ystävyyttä 12 vuotta ja koira neljä vuotta.
Ehkä britit tarvitsevat 10 tai enemmän ystäviä ollakseen onnellisia. Minä olen onnellinen kun minulla on nämä kaksi.- usein ??
kimppakivaa kolmestaan?
- äijänkäppyrä...
usein ?? kirjoitti:
kimppakivaa kolmestaan?
Sinunkaltaisia sairaalloisia ihmisiä ei ystäviini kuulu eikä ole koskaan kuulunut edes tuttaviin.
- nainen 56
Minulla ei ole ystäviä on vain jokunen tuttava
ja on sukulaisia elikä lapsenlapset jotka tärkeimmät
En usko että olen mitenkään onnettomampi kuin muut
minulle on aina ollut mukavampaa kun ei ole paljon
ystäviä
Rakastan olla yksin ja omassa rauhassa
työni on niin rankkaa ja hälinää ja meteliä ja menoa että mieluimmin sittenkotona rauhaa ja vapaa ajalla rauhallista ja voi harrastaa ja tehdä käsitöitä ja liikkua siis paljon
Aikani kuluu niin nopeasti että usein harmittaa se ettei ehdi kaikkea mitä haluaisi tehdä
Tykkään olla myös erityisestikin omassa kotona hoitaa kukat ja lukea rauhassa ja tehdä asioita laulaa soittaa kirjotella
En kaipaa joukoittain ihmisiä ympärille jatkuvasti
Kun haluan enemmä seuraa on noita sukulaisia ja lapselapset nehän on rakkaimmat kuin mikään muu heidn kanssa on hyvä ja he pitävät siitä että voivat tulla yhdessä ja erikseen milloin vain luokseni
Tää on mulle hyvä elämä - ........
Muutama hyvä ystävä. Sitten näitä "kavereita" on useampia, joiden kanssa ei kovin läheisiä olla.
- ainakin 10 ystävää
tarkalleen ottaen minulla on 15 ystävää
- xanth
koira, kaksi kissaa ja puoliso - siinäpä ne.
Ei jaksa eikä viitsi lätistä puhelimessa eikä ravata sosiaalisissa tilanteissa, omassa rauhassa pärjäilen parhaiten. Hyvä kirja on paljon parempaa seuraa kuin kymmenen jonninjoutavaa "ystävää". - jotain 4 ystävää
mut kavereita paaljon enemmän jotakin yli 30 joita nään sillon tällön. On vaikee olla ystävä monen kanssa... kaveri voi olla mut ystävyys on paljon enemmän...
- pettynyt tutkija
Tyypilliseen tapaan massamedia on uutisoinut tuon surkeasti. Mitnekään ei tuosta käy ilmi että miten määritellään ystävä tai läheinen ystävä eikä myöskään sitä ovatko nuo kaikki 1700 haastateltua ollet brittejä vai onko otanta tehty satunnaisesti laajemmalta alueelta, jolloin paikalliskulttuurin vaikutus olisi saatu poistettua. Veikkaanpa, että ovat brittejä ja että nuo määritelmät ovat brittein yleiset määritelmät sanoille (sanaliitoille) friend ja close friend, jotka tarkoittavat paljon laajempaa asiaa kuin nykysuomessa sana ystävä. Onhan suomessakin ystävä ollut aikoinaan käytössä paljon laajemmassa tarkoituksessa, minkä huomaa tervehdysmalleissa vanhoissa kirjeenkirjoitusoppaissa (aloitetaan usein Hyvä Ystävä,) ja joidenkin (etenkin vanhempien ihmisten) edelleen käyttämässä sanontatavassa: "Voi hyvä ystävä" (käytetään usein samoin kuin "Voi hyvä lapsi").
Koko tutkimuksentulos on turha, jos ei peruskäsitteitä ole määritelty. Voinhan minäkin todeta, että vain ne ihmiset pysyvät terveinä, jotka juovat kaksi ugibudufferlia vettä päivittäin, mutta sillä tiedolla ei ole mitään arvoa jos vain minä tiedän paljonko on ugibudufferli tai jos asia on selvitetty kyselytutkimuksella ja jokainen vastaaja on saanut päättää sen määrän ja terveyden ja sairauden rajan itse.- homosum
Olen samaa mieltä, että monet pikku-uutiset ja isommatkin ovat täysin tyhjiä ja harhaanjohtaviakin. Sellaista on liika yksinkertaistaminen. Ehkä toimittajat haluavat tehdä vetäviä ja provosoivia juttuja. Faktan ja viihteen raja hämärtyy. Läheinen ystävyys on niin vaativaa, ettei niitä sydänystäviä voi olla kovin monta. Tuttavat ja kaverit ovat erikseen. Lukijoiden kommenteissa oli monta virkistävän sarkastista. Lukijoissa on fiksumpia kuin lehtijuttujen laatijoissa. Hyvä.
- Janoinen
Esitit hyviä huomioita, mutta arvaapa haluanko silti kolmeneljännestä ugibudufferlia?
- TosiKingi
Tarkoittaa. En ole kovis, en ylimielinen, en ujo, en arka - yleensä en negatiivinen. Itsetuntoni on enemmän kuin vuori edessä. Olen aidosti omien polkujeni kulkija. En tarvitse ketään, paitsi viime nauhalla hautani kaivajan. Ihminen pärjää kaikkein parhaiten yksin. Voi tehdä omat päätöksensä, ei ole vastuussa muista eikä kenellekään tilivelvollinen. Seksin voi hoitaa irtosuhteilla, ja niitähän minulla on ollut hmmm - paljon elämäni aikana. Olen itsestäni ylpeä viisikymppinen mies.
- ystävää, vaikka
kuolinvuoteellasi jolle purat tunteitasi.
- Ystävällinen
Ihminen on laumaeläin/sielu. Sanot "Ihminen pärjää kaikkein parhaiten yksin.", eikö sinulla ole ollut vanhempia edes? Ystävyys on antoisaa! Ystävien kanssa nimenomaan voi olla oma itsensä! Kuulostat tyypilliseltä itsemurhakandidaatilta, yksinäiseltä huorissa käyviltä vanhalta mieheltä. Onnea ylpeilyysi.
- TosiKingi
Ystävällinen kirjoitti:
Ihminen on laumaeläin/sielu. Sanot "Ihminen pärjää kaikkein parhaiten yksin.", eikö sinulla ole ollut vanhempia edes? Ystävyys on antoisaa! Ystävien kanssa nimenomaan voi olla oma itsensä! Kuulostat tyypilliseltä itsemurhakandidaatilta, yksinäiseltä huorissa käyviltä vanhalta mieheltä. Onnea ylpeilyysi.
"Kuullostat tyypilliseltä itsemurhakandilta..." että sain nauraa ja "yksinäiseltä huorissa käyvältä vanhalta mieheltä.." että sain nauraa. Koskaan en ole maksanut naisesta penniäkään sanan varsinaisessa merkityksessä. Olen trimmissä timmissä kunnossa oleva, itsestäni hyvää huolta pitävä (peilejä minulla ei ole jos niin sairasta kuvittelet tuon sairaaloisen kuvittelusi lisäksi?), nuorekas kunnon mies. Siihen ei kuulu bodailu ja kuntosaleilla pullistelu. Kuntoaan voi hoitaa muutenkin.
- argumentaatiota
Ystävällinen kirjoitti:
Voisin väittää näin ulkopuolisena, että erakkotyyppisiäkin ihmisiä on paljon! Eivät kaikki halua murehtia kymmentä niskaanhengittäjää.
Eli jos olet itse se, joka välttämättä tarvitsee 20 ystävää tai egon kasvattajaa ympärilleen, ei tarvitse ylpeänä väittää kaikkien muidenkin haluavan olla ehdottoman samanlaisia - luonteeltaan yhtä pinnallisia ja, ah, niin suosittuja ihmisiä.
Ja itsenäinen ihminenkö on välttämättä häiriintynyt perverssi? Onko siitä jokin virallinen sääntökin kirjattu? - Ystävällinen
TosiKingi kirjoitti:
"Kuullostat tyypilliseltä itsemurhakandilta..." että sain nauraa ja "yksinäiseltä huorissa käyvältä vanhalta mieheltä.." että sain nauraa. Koskaan en ole maksanut naisesta penniäkään sanan varsinaisessa merkityksessä. Olen trimmissä timmissä kunnossa oleva, itsestäni hyvää huolta pitävä (peilejä minulla ei ole jos niin sairasta kuvittelet tuon sairaaloisen kuvittelusi lisäksi?), nuorekas kunnon mies. Siihen ei kuulu bodailu ja kuntosaleilla pullistelu. Kuntoaan voi hoitaa muutenkin.
Mukavaa tuottaa iloa ihmisille!
Mistä ihmeestä sait peilit ja bodailun tähän?
- vaitteri-ville
Rauhanturvaajilla ei perinteisesti ole ollut lainkaan ystäviä eikä kavereita, vaan ainoastaan naama- ja nimituttuja. Ei ole onnellista siis olla rt-mies.
- ystäviinsä
kotimaahan, oli se sitten tyttöystä, taikka jopa vaimo tai vanhemmat. Kyllä heillä on ystäviä, vaikka ei juuri työkohteessaan.
- mitä tarkoitetaan
Se on vähän niinkin,mitä kukin käsittää ystävällä.Jos kaverit ja tuttavat lasketaan mukaan, kyllähän niitä on enemmän, paljonkin enemmän. Itselläni on kumppanin lisäksi 2-3 todella hyvää ystävää. Enkä millään voisi kuvitella, että pystyisin "hoitamaan" useampia ystävyyksiä. Siis kysymys on laadusta. Minä näen ystävyyden syvempänä ihmissuhteena, johon kuuluu luottamus ja kunnioitus.
Olen kyllä eri linjoilla tuon tutkimuksen kanssa. Se on vähän saman kuin rakkauden kanssa, jotkut viljelevät sitäkin sanaa kovin helposti. - 00000*
Ystävät punnitaan kun elämässä on kriisejä, joku kuolee, tulee avioero tms. silloin huomataan ketä oikeat ystävät on, ja ylläri ylläri vähiin näkyvät käyneen.
- 10 ystävää??
Herää kysymys: millon saa olla rauhassa? Mulla on kännykkäkin kiinni hyvien tv-ohjelmien ajan ja sovitut ajat vieraille.
Jos ois tollanen määrä ihmisiä vaatimassa sun huomiotas, niin MILLOIN saa olla rauhassa ja elää omaa rikasta elämäänsä?! - yhtään ja olen
niin onnellinen että voisin kuristaa sinut..................................................................................hehehehe
- minullakaan
Älä silti kurista,please!!
- ystävän, onko
oikea sulle hän ? Minulle Arja Saijommaa on äklötys.
http://www.youtube.com/watch?v=SWfRYUkDPN0&feature=related- hätä
Minulla on ns ystäviä, mutta silloin kun tarttevat apua tai lainaa tms.
Itse en voi pyytää heiltä mitään.
Yhden menetin kun en enää lainannut rahaa... iski luurin 5 vuotta sitten korvaani... LUULIN ETTÄ HÄN OLI OIKEA YSTÄVÄ,,, OLI SURULLISTA KUN EI OLLUTKAAN... VIELÄKIN ON VANHA VELKA TULEMATTA...
EI SE MITÄÄN,.... on kait ny tyytyväinen...
LUULIN SITÄ ENNEN, ETTÄ HÄN OLI OIKEA YSTÄVÄ JA USKOO, ETTÄ EN VOI LAINAT RAHAA HUH HUH
- Tempsa.
Itselläni on mielestäni 4 hyvää ystävää. Ja minä ajattelen ystävällä sellaista henkilöä jolle voi kertoa kaiken ja joka kuuntelee ja hänen kanssaan voi tehdä mitä vain ja on ainakin lähes aina hauskaa. Kyselin kavereiltani mikä on heidän mielestään ystävä, eräs vastaus ihmetytti. Hän sanoi että hän ajattelee ystävän olevan joku joka asuu jossain kaukana eikä kukaan sellainen jota näkee päivittäin. Siis että vaikka joku olisi todella hyvä tyyppi ja jne mutta asuu lähellä ei voi olla ystävä. Minkä britit laskevat ystäväksi?
- aikaa ?
Mitäköhän tuolla "ystävyydellä" tarkoitetaan ?
Ystävät ovat niitä kaikein läheisimpiä,joille voi uskoutua ja kertoa salaisuudet.
Sitten on niitä kavereita ja tuttuja,vanhoja luokkakavereita,työkavereita jne.mutta en lukisi heitä ystäviksi.
Eri ystävien kanssa voi keskustella eri asioista.
Minulle riittää yksikin hyvä ystävä,kaikilla ei ole edes sitä.
Tällainen "tutkimus" tekee hallaa ihmisille,jotka luulevat taas olevansa jotenkin poikkeuksellisia. Onneksi tätä lukiessa huomaan monelle riittävän vain muutaman hyvän ystävän.
" JOL ON MONTA YSTÄVÄÄ,SIL ON PALJON IKÄVÄÄ,KEL ON YKSI USKOLLINEN,HÄN ON AINA ONNELLINEN" Ystävyys, vähän omintakeinen käsite sikäli.
Oman luokituksen mukaan itsellä ei taida olla kuin 3, mutta mitä nämä kaverit sitten ovat joita on meidän kaikkien ympärillä? heitäkö ei noteerata?
Vain nämä 3:n asteen tuttavat, eli ystävät huomioidaan? Mielestäni kaveripiirillä on yhtäsuuri vaikutus onnellisuuteen kuin ystävyys suhteilla, ehkä ne ovat vähän teennäisimpiä, mutta ovat ovat jokaiselle erittäin tärkeitä yhtälailla ystävien suhteen. Ehkä ystäville voi uskoutua paremmin, ehkä kavereille voi juoruilla ja kertoa puolitotuuden. en tiedä missä se raja ystävyyden ja kaveruuden kanssa menee.
noh jos en miettie enempää vaa natisen hirvenlihan parissa ->- enemmän ystäviä,
siis todellisia kuin naisilla. Naiset naisille ystävät ovat enemmän selkään puukottajia. En tiedä mistä tuntemukseni johtuu, mutta mies pitää paremmin kaverinsa puolia. Onko se ystävyyttä, vai vaan tapa ?
Itse ainakin tulisin todella onnelliseks jos olis ystäviä. 10 Vielä todella iso määrä. Joillain ei oo ystäviä ollenkaan ja on onnettomia ja surullisia, kun ei oo ketään kenen kanssa esim. puhua ja viettää aikaa. Itsellä pari ystävää, mut heillä usein paljon muuta tekemistä ja ei aikaa jää sitten niin paljon vietää ym. :S
Onhan sitä tietty erakko ihmisiäkin, mitkä ei niin sosiaalisia suhteita tartte, mut kyl "normi" ihminen tarttee ystäviä/kavereita.
Ja toi tutkimus ku määrä on noin iso, ystäviä on sillon niin paljon että aina jollain on pakko olla aikaa. Aika outoa olis jos kaikilla olis aina samoihin aikoihin menoja tai muuta tekemistä.- mutta totta
rakenna jotain, ja pyydä talkoisiin, niin huomaat kuinka sattuu olemaan kaikilla juuri silloin varattuna jotain muuta.
ihmisellä on tosi vähän ystäviä ehkä 1-2.
kymmentä ei kenelläkään.
ystävä auttaa hädässä,kaverit vain voivottelevat sinun tilannetta.kavereita ja selkään taputtelijoita löytyy,mutta heistä ei ole apua toden tullen.- kirreeeeeeeeee
mun mielestä on parempi että on 1 hyvä ystävä ku 10 huonoa
- jlkghyuft
on varmaankin 4 ystävää ja kavereita on paljon. Ja en kyllä ehtis pitää kaikkiin yhteyttäkään jos olis 10 YSTÄVÄÄ.. nytkin on jo jäänyt toiset vähemmälle
- eka
ja toinen. enempi parempi.
- ei ole..
yhtään ystävää.
- Jos olit tosissas
ystävies suhteen... Neuvon nyt vaan liikkumaan enemmän, väkisin vaan tutustumaan mutta ei tyrkyttämäl
- mulla ei
ole yhtään ystävää ja olen silti tosi onnellinen. poikaystävänkään puute ei haittaa, ties minkä kupan saisi.
- seksuaali.
No tyrkkyjä ystäväksi on silloin vaikea ehkä löytää, mutta älä lannistu.
- vaan
seksuaali. kirjoitti:
No tyrkkyjä ystäväksi on silloin vaikea ehkä löytää, mutta älä lannistu.
huippuälykäs ja kaunis.
ja jos ei kaverit ja ystävät kiinnosta niin mitä väliä. - mulla...
... en huoli ketään "häirikköä" enää elämääni kitisemään.
- Sherlock?
Tottakai sitä ollaan onnelisimpia, mitä enemmän on ystäviä ja rakkautta. ITSESTÄÄNSELVYYS.
- BherlockSolmus
Kaikki yksinäiset surkeat ilman rakkautta elävät ja ahdistuneet ihmiset roikkuvat yöllä 02.00 netissä vakuuttamassa, että kaikki on hyvin "ITSESTÄÄNSELVYYS"? Onko siis sinulla ystäviä ja rakkautta, vaiko vain yksinäisyyttä nettikeskustelijoiden pöljälaumassa.
- Aija..
On mulla yksi ystävä, jonka kanssa ollaan tunnettu lapsuudesta saakka. Tosin luottamus on
rakoillut hänen ikävän käytöksensä johdosta.
Sitten on yks kaveri ja yksi tuttu.
Eräs ystävätär on, tosin emme enää tapaa kuin harvoin.
Luottamus on mennyt aika paljon ihmisiin, tämä
viimeksi mainittu laittoi aikoinaan "poikki",
ei kuitenkaan sanallisesti.
Sitten näin kun hän pyöri toisen ystävättären kanssa. En tiedä mitä tein väärin. Meni pidempi aika ettemme tavanneet.
En tiedä mistä esim. eräs tuttuni on löytänyt
kaikki ystävänsä.
Mun työ on yksinäistä, en tapaa ketään missään.
Liikuntaharrastuksessa ei tutustu kehenkään, kaikki vaan suorittavat omaa juttuaan.
Sitä tuntee itsensä ihan oudoksi kun joutuu
olemaan aina yksin.
Masennuksen vaara on suuri. - kisukka14
Oivoi.. miulla ei oo, ku yks paras ystävä.. :) eli en kauhian onnellinen taida olla.. :(
- yksinäinen kettu
Minulla ei ole ainuttakaan ystävää. Ei ole koskaan ollutkaan.
Takavuosina oli paljon kiusaajia, joten minusta on tullut hiljainen ja sisäänpäin kääntynyt.
Olen kyllästynyt elämääni. Ainut elämäni on tämä kone, joka sekin alkaa piruvie tökkimään pahemman kerran. Eikä ole varaa ostaa uutta, kun työttömänä ollaan.- ElliEmilia
Haluaisin olla ehdokas ystäväksesi!
- tosi ystävää
mutta kyllä minä tiesinkin sen ettei minulla hyvin pyyhi...
- puhutaan..
..todella ystävistä, niin ei tuollaisesta laumasta ole muuta kuin haittaa.
- Sillä.
Mitä enemmän on ystäviä, sitä enemmän on autettavia.
- Zodium
Sillä. kirjoitti:
Mitä enemmän on ystäviä, sitä enemmän on autettavia.
..kymmeneen on vielä matkaa ku ei oo ketään :l
- on...
366 ystävää, ystäviä pitää olla yksi enemmän kuin on päiviä vuodessa.
- 727272
0 ystävää.
- ElliEmilia
Haluaisitko olla minun ystäväni? Koskaan ei liikaa voi olla, ainakin rahan voittavat...
- eksynyt lampahainen
Olen heidän mielestään lipsunut väärille vesille, joten eivät enää ole halunneet olla minun kans.
Muutenkin epätietoinen tilanne vanhoillislestadiolaisuudessa repii ihmissuhteita
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000038867667 - kaikilla riittää
Mutta että ihan todellisia ystäviä tänä päivänä taitaa ihmisellä olla VAIN 1-2.
- moleman
kuin yksi ystävä,eikä ystäviä mielestäni voi hankkia. kavereita kyllä on...
- Pohjan-Akka
Johtuisikohan se siitä, että on kaksonen, siis horoskoopissa. Tavallaan olen täysi erakko, ja tavallaan seurallinen. Voisin nököttää kuukauden päivät yksin erämaajärven rannalla, jos vain olisi evästä. Sitten kun tapaan ihmisiä, niin se on ihan kiva juttu sekin, mutta yksin oleminen rauhottaa.
Ei taida olla reilua laskea sukulaisia mukaan, jos on 60 serkkua niin onhan niistä muutama ihan ystäväkin. Kumminkaimanserkunveljentyttäret siihen päälle. Niitä ei siis lasketa. Eikä heitä, jotka ovat jääneet paikkakuntaa vaihtaessa ja maailman vieroittaessa, vaan siis nyt ja tässä:
3-8, riippuu vähän miten räknäthän. - Mitä ne on?
minulla ei ole vuosiin ollut yhtään ystävää saati edes kaveria.
- urbaanierakko
Ei ystävää 10 vuoteen.Joku on joskus yrittänyt ängetä ystäväksi,mutta olen antanu lähdöt nopeasti.Eipähän ole ruvennu nurkissa ahisteleen.
Joskus vuosikymmeniä sitten niitä oli,mutta nehän aikaa myöden osoittautui käärmeiksi.
Kun tarvitsen ystävää kävelen ulkona ja katselen luontoa.
Niin ja työpaikalla joutuu puhumaan niin paljon,että kotona ei halua puhua mitään eikä kenenkään kanssa.
Kännykkääkään en tarvitse muutakuin työpaikalla.
Ihana hiljaisuus kotona aina iltaisin ja viikonloppuisin.
Ja jos nyt sitten joskus alkaisi tuntumaan siltä että seinät kaatuu päälle,lähden kapakkaan tai tanssimaan.Tosin kun ikää on jo yli 50.ei sekään enää innosta pahemmin. - mullekin...
urbaanierakko kirjoitti:
Ei ystävää 10 vuoteen.Joku on joskus yrittänyt ängetä ystäväksi,mutta olen antanu lähdöt nopeasti.Eipähän ole ruvennu nurkissa ahisteleen.
Joskus vuosikymmeniä sitten niitä oli,mutta nehän aikaa myöden osoittautui käärmeiksi.
Kun tarvitsen ystävää kävelen ulkona ja katselen luontoa.
Niin ja työpaikalla joutuu puhumaan niin paljon,että kotona ei halua puhua mitään eikä kenenkään kanssa.
Kännykkääkään en tarvitse muutakuin työpaikalla.
Ihana hiljaisuus kotona aina iltaisin ja viikonloppuisin.
Ja jos nyt sitten joskus alkaisi tuntumaan siltä että seinät kaatuu päälle,lähden kapakkaan tai tanssimaan.Tosin kun ikää on jo yli 50.ei sekään enää innosta pahemmin.ns.ystävät olivatkin pelkkiä käärmeitä,liittojen rikkojia,paskanjauhajia,omaan napaan tuijottajia.Sain tarpeekseni niistä ja laitoin välit kaikkiin poikki lopullisesti.Mieluummin yksin kuin paskassa seurassa!Kyllä tuo aika kuluu muutenkin ja ulkona voi rauhassa porista jonkun kanssa jos huvittaa,ei tarvi esitellä ittiään ollenkaan,saati pelätä että tulee nurkkiin nyhjäämään=).Eiköhän tässä jakseta eteenpäin,ihan kivaa näinkin=).Mukavaa syksyn jatkoa sinulle=).
- hetkinä kiva
mullekin... kirjoitti:
ns.ystävät olivatkin pelkkiä käärmeitä,liittojen rikkojia,paskanjauhajia,omaan napaan tuijottajia.Sain tarpeekseni niistä ja laitoin välit kaikkiin poikki lopullisesti.Mieluummin yksin kuin paskassa seurassa!Kyllä tuo aika kuluu muutenkin ja ulkona voi rauhassa porista jonkun kanssa jos huvittaa,ei tarvi esitellä ittiään ollenkaan,saati pelätä että tulee nurkkiin nyhjäämään=).Eiköhän tässä jakseta eteenpäin,ihan kivaa näinkin=).Mukavaa syksyn jatkoa sinulle=).
avautua/rupatella pahaolo pois jonkun kanssa ?
- päiviä on
hetkinä kiva kirjoitti:
avautua/rupatella pahaolo pois jonkun kanssa ?
niin harvassa että pärjään niiden iteksenikin.On minulla lapset ja lemmikit joiden kanssa voi touhuta ja siivoaminen auttaa kiukunpuuskaan=).En avaudu koskaan kellekään,luottamus on mennyt sen verran syvälle maanrakoon.Ihminen on kummallinen selvityjä kunhan osaa ottaa niistä negatiivistakin asioista sen toisen puolen esiin,huumori on se kaikista paras.
itelläni ei oo yhtä ainuttaa ystävää... aina kun olen jonkun kanssa ystävystynyt... hän puukottaa selkään. ja nykyään en luota enää keneenkää ja itseluottamukseni on miinus lukemissa...
haluaisin luottaa muihin ja itseeni.
miten voisin saada ystäviä kun en uskalla itse mennä puhumaan, tai siis aloittaa keskustelua... ja kukaan ei koskaan tule mulle puhumaan...kato kelpaanko sulle ystäväksi. Oon ihan hyvä ihminen, ja mulla on kyllä jo ennestään ne 10. Mutta ei se 11:s olis yhtään pahitteeksi. Että tervetuloa seuraan vaan!
- ystävä mulla
Minulla on vain muutama oikea ystävä. Siis sellaisia ihmisiä, joille voin puhua lähes kaikista asioista. Tuttuja, "kavereita", on kymmeniä.
Jos on tyytyväinen siihen, että omistaa vain pari ystävää, niin eikö se ole ihan oma asia? Ei kaikilla ole tarvetta olla aina ihmisten ympäröimänä ja toitottaa asioitaan ympäri maailmaa. :) - vissi ero
Minulla on vain kolme hyvää ystävää, muut sitten ovatkin tuttavia. Ystävällä ja tuttavalla on vissi ero. Ystävälle voi puhua sellaisia asioita, mitä tuttavan kanssa ei tule koskaan juteltua. Ystävät eivät jätä enkä itsekään heitä jättäisi. Tuttavia tulee je menee.
- paras ystävä on
pullo.
- trubaduuripera
Olen siinä käsityksessä että ystäviä ei voi olla kovin monta, mutta kavereita kylläkin. Kavereiden perässä tulevat tuttavat.
Ystävälle voi kertoa kaikkia asiansa, mutta kaverille ei.
Olisiko tullut käännösfiba friend = ystävä, kaveri? She's my friend - hän on ystäväni tai kaverini. Käsittääkseni engl. vähän yleisempi termi. Onhan tietenkin mate-sanakin, mutta harvemmin ehkä käytetään paitsi working mate, class mate.
Mitä mieltä olette ystävän ja kaverin määritelmistä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164