Hei! Olen suorittanut ajotunnit ja seuraavana olisi edessä insinööriajo. En ole tullut kysyneeksi opettajalta, paljonko insinööriajo maksaa? Entä uusinta-ajo, jos sellainen tilanne tulee eteen. Kiitos vastauksesta!
RAHAT VÄHISSÄ
17
2799
Vastaukset
- Kiki
inssiajo 34€
uusintainssi 34€ - Helpottunut
Kiitos Kiki! Tiedätkö, tuleeko siihen lisämaksua, esim. autonvuokra, ratamaksu tms eli paljonko on kokonaissumma. Jos 34 euroa on kaikki, olen aika helpottunut. Uusintoja saattaa tulla!
- Kiki
Vastasin VAIN siihen mitä kysyttiin.
Uusintainssi 34€ - Kiki
TEERISS kirjoitti:
Ei 34 vaan 33€.
Nyt menikin aloittajan koko vuoden butjetti uusiksi, kun säästykin yksi euro mahdollisessa uusinainssissä, hui kamalaa
- Kuule kiki kiki!
Kiki kirjoitti:
Nyt menikin aloittajan koko vuoden butjetti uusiksi, kun säästykin yksi euro mahdollisessa uusinainssissä, hui kamalaa
Kiki, mahdoitko oikein ymmärtää kysymyksen?
- ...
Itselläni oli ainakin 33 € tuo ajokoe, ja maksoin sen jo silloin kun oli teoriakoe. Sitten auton käyttö inssissä oli 85 €. Ja jos inssistä tulee hylky, niin sitten saa lisäajotunteja ja uusi inssi. Ja yksi lisäajokerta oli meillä n. 30 €, eli sen saman mitä normaali ajokerta. Ja ajokertoja määrätään yleensä ainakin se 4 eli 2 tuntia, joka tekee sen 120 €. Sitten pitää tietysti maksaa uudestaa inssi 33 € ja auton käyttö 85 €.
Huom, näin oli siis meidän koulussa. Teillähän voi olla eri tavalla ;] Kannattaa siltä opettajaltasi kysästä. Kyllä hän tietää.- gthtrge
Tällä palstalla tuntuu olevan tosi monelle vaikea vastata vain ja ainoastaan siihen mitä kysyttiin.
- mitä se inssiajo maksaa?!
gthtrge kirjoitti:
Tällä palstalla tuntuu olevan tosi monelle vaikea vastata vain ja ainoastaan siihen mitä kysyttiin.
Ketjun aloittaja kysyi että mitä se insinööriajo maksaa. Ja sitten toinen vastauksessaan laittoi niitä kuluja, mitä siihen muutakin voi sisältyä kun ainoastaan se listahinta sieltä Ajovarman nettisivuilta. Kiki laittoi sen pelkän listahinnan. Mun mielestä ei ole mitenkään väärin listata realistisesti kaikkia kuluja tässä tapauksessa, mitä voi siitä inssistä tulla!
Joo, se maksu mikä suoritetaan inssiajosta katsastusasemalle, niin on jotain vähän päälle 30euroa. Ja sitten siinä tosiaan saattaa autokoulu haluta jotain rahaa, että käyttää autokoulun autoa inssissä. Ton auton käytön tutkinnossa taitaa ainakin joissakin autokouluissa sisältyä kurssin hintaan, mutta uusinta inssissä sekin pitää maksaa vielä uusiks.
- Scania-tyttö
Itse mokasin inssin korottaessani B:stä BC:hen. Ja inssin uusinta meillä maksoi 183€ kaikkineen.
Eli 4 ajokertaa (á 25€) auton vuokra 50€ inssimaksu 33€! Ja samat on hinnat henkilöautolla.
Näin meillä Tampereen lähistöllä.. Hinnaston varmaan löydät autokoulustasi.- on
Näinpä.. Samat hinnat täällä. Olin varautunut uusintaan eli tuohon 33 euroon, mutta en noihin ajotuntimaksuihin ja vuokraan! Todella törkeää rahastusta, meneepä viikonloppu reissu hieman pieleen kun kaikki käyttörahat menevät tuonne.. :/ Harmittaa hirveästi.
Minulla meni inssi mönkään pienen tyhmän virheen takia; olimme 2-suuntaisella tiellä ja molemmin puolin oli autoja parkissa joten ajoin keskellä, ja käännyin vasemmalle, hylky tuli koska en ryhmittynyt oikealle, (ja kysymys kuuluu kuinka olisin voinut mennä kun oikealla oli autoja!?) ja suoraan sanottuna en vieläkään ymmärrä missä vika oikeasti oli koska tilaa ei ollut kuin ajaa keskellä ja kahta autoa ei jokatapauksessa rinnan olisi mahtunut..
- koipireisi
Pelkkä ajokoe maksaa 33 euroa.
Mutta teoriakokeeseen mennessä Ajovarma rahastaa sinulta 49 euroa tutkintomaksua, joka sisältää 16 euroa teoriakoemaksua ja 33 euroa ajotutkinnosta.
Syy miksi ne maksetaan samalla kertaa: ajokokeeseen tullessasi jäät autoon odottamaan tutvon tuloa. Jos vasta ajokoetta ennen kävisit maksamassa ja jonotat puoli tuntia, on sinulle varattu aika auttamattomasti ohi. Toki poikkeuksia on.
Uusinnan ajokoemaksu Ajovarmalle on 33 euroa. Uusinta teoriakoemaksu on 16 euroa.
Jos et läpäise ajokoetta, määrää tutvo sinulle tietyn määrän ajokertoja, joilla on tarkoitus oppia virheistään.
Näistä ajotunneista maksat sitten ihan normaalisti autokoululle tuntitaksaa. Esim. eka ajotunti (sis kaksi ajokertaa) 40 euroa ja seuraavat tunnit 30 euroa.
Auton käyttö ajokokeessa koskee yleensä vain sellaisia, jotka ovat joutuneet suorittamaan ajotutkinnot uudestaan poliisin määräyksestä. Silloin maksetaan autokoululle ajosta ja auton lainasta 80-120 euroa riippuen koulusta.
I-vaiheen autonkäytön ajokokeessa olet maksanut varmasti kurssimaksussasi(B 850-1200 euroa). TODELLA outoa, jos autokoulu ottaisi siitä erikseen rahaa?- ajotunnit takana/helpottunut
Juuri tämän halusin tietää!
- sting*
Autonkäyttö ensimmäisessä ajokokeessa sisältyy yleensä koko autokoulumaksuun, mutta uusinnoissa ei. Ainakin pääkaupunkiseudulla autonkäytöstä joutuu maksamaan 60-80€/ajokoe, vaikka joutuisit uusinta-ajokokeeseen 10 kertaa.
- Scania-tyttö
Niin siis inssin uusinnasta joutuu maksamaan autokoululle yleensä auton vuokraa, ei tarvi olla poliisin määräyksestä.
Ja itsellä uusintainssin kävin maksamassa katsastuskonttorilla 33€:n maksun, enkä joutunut jonottamaan, vaan ottivat välissä tutkintoonmenijät. - muusuomalainen
sting* kirjoitti:
Autonkäyttö ensimmäisessä ajokokeessa sisältyy yleensä koko autokoulumaksuun, mutta uusinnoissa ei. Ainakin pääkaupunkiseudulla autonkäytöstä joutuu maksamaan 60-80€/ajokoe, vaikka joutuisit uusinta-ajokokeeseen 10 kertaa.
kehien takan ei tartte, vaan auton käyttö sisältyy myös uusintaajokokeisiin ja vain lisäajotunneista maksetaan 30-40 euroa kappale
- Kiki
muusuomalainen kirjoitti:
kehien takan ei tartte, vaan auton käyttö sisältyy myös uusintaajokokeisiin ja vain lisäajotunneista maksetaan 30-40 euroa kappale
Niin, ja miksi silloin myö ylihinnalla, miksei lisäajotunteja hinnoitella todelisten kulujen mukaan eli open palkka 6€/h
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277