Mieheni ex ei maksa mieheni luona asuvasta lapsesta elatusapua. Lapsi muuttaa kohta pois kotoaan, voiko hän itse asialle mitään, on kovasti ihmetellyt äitinsä välinpitämättömyyttä?
maksamattomat elatusavut
9
928
Vastaukset
- net ossaa
neuvoo mitä pittää tehä
- Amatöörilakimies
Ilmeisesti on sovittu elarit maksettaviksi, mutta tämä etä-äiti ei viitsi/pysty niitä maksamaan?
Siinä tapauksessa oikea osoite on paikkakunnan sossu ja tarkemmin lastenvalvoja. myös viedä itse suoraan ulosottoon,niin minulle aikanaan sossussa neuvottiin.
- Amatöörilakimies
Ulosottoon voi viedä vain, jos on olemassa lastenvalvojan tai käräjäoikeuden vahvistama elatussopimus.
Sikälimikäli tuommoista paperia ei löydy, esim asia on jäänyt vaan hoitamatta tai asiaa on hoidettu suullisen sopimuksen pohjalta, niin se on äkkiä että voi-voi. - exäkään
Amatöörilakimies kirjoitti:
Ulosottoon voi viedä vain, jos on olemassa lastenvalvojan tai käräjäoikeuden vahvistama elatussopimus.
Sikälimikäli tuommoista paperia ei löydy, esim asia on jäänyt vaan hoitamatta tai asiaa on hoidettu suullisen sopimuksen pohjalta, niin se on äkkiä että voi-voi.ei maksa,koska on työtön, mutta sossu maksaa sen n 129€/kk ja myöskään se ei ota poikaa luokseen jokatoinen vl,koska asuu naisystävänsä asunnossa ja se nainen ei haluu poikaa sinne,no poika on jo 16v ja käy lukiota jonka minä maksan yksin ja myös maksoin kevarikortin ja ostin pojalle moottoripyörän.
Pyysin eksältä näihin asioihin rahaa,mutta en saanut senttiäkään.
- puutut asiaan?
Eihän asia kuulu sinulle millään tavalla. Ainoastaan miehellesi jonka ex ei ilmeisesti maksa elareita. Ei edes lapselle, koska elari on tarkoitettu elättäjälle lapsen kuluja varten. Jos asia ei miestä vaivaa, miksi sinä valitat? Kyllä miehesi olisi jo asialle jotain tehnyt jos haluaisi.
- Biologinen äiti minäkin
Johtuisikohan siitä että miehellä on uusi parisuhde -> on jatkanut elämäänsä UUDEN naisen kanssa, jolloin tulevaisuuutta ajatellen olisi varmaan helpompaa jos menneisyyden raha-asiat on selvitetty. Miksi ihmeessä uuden naistystävän pitäisi elää sellaisessa perheessä jossa elätetään hyväntekeväisyydellä eksän lasta... Jokainen huolehtikoon omista lapsistaan jos niitä pitää kerran pukata pihalle. Ihan oikein lapsensa hyljänneelle äidille että joutuu maksamaan. Vaikka sitten soskulle jälkikäteen. Mitä helvettiä te oikein puolustelette näitä edesvastuuttomia biologisia hulttiovanhempia???
- höh japöh
Ei täysi-ikäisestä yli 18v, tarvitse maksaa elatusmaksua, vaikka se asuisikin isänsä kanssa. Joten jos lapsi on vielä muuttamassa kotoa, niin miksi hän ihmettelisi asiaa, sen jälkeenhän jokaisen on tultava toimeen ihan omillaan. Kultalusikka suussa voi syntyä ja kasvaa, mutta ei kannata kuvitella sen elättävän ikuisesti ilman omia toimenpiteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567237Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243401Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1551693Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3051631- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911250
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2481195- 811144