Tuoreus hehkuu tästä Jonathan Levinen esikois ohjauksesta,vaikka elokuva on valmistunut jo v.2006.Kengännauha budjetilla tehtynä ja kulttimainetta saaneena elokuva sai meillä viivästyneen ensi-illan teatterissa ja se nähdään jo meillä videolla.Pienellä budjetilla saadaan yllättävänkin valmista jälkeä aikaiseksi,ensinnäkin erinomaisilla tuntemattomilla näyttelijöillä varustettu KAUHU elokuva ruokkii arvaamatonta tunnelmaa.Ohjaajan trillerimäisessä teinikuvauksessa on varmantuntuista ammattimaista otetta,joka kantaa aina viimeisille yllättäville loppuminuuteille asti.
Elokuvan päätähdellä Amber Heardilla on todellakin lumoavaa karismaa roolissaan esittämällä jokapojan unelmaa Mandy Lanea.
Tarina kertoo tytöstä joka saa lähes kaikkien poikien päät kääntymään(kuten myös meikäläisenkin),aihe on varmasti tuttu monellekin kouluja käyneille kauniille tytöille,mutta miten tämä palvonnan kohteena oleminen muuttaa ihmistä sisäisesti? Elokuvassa on tälläinen psykologinen lähtökohta,joita nähdään yleensä niin harvoin missään KAUHU tai trilleri leffoissa.Tyypillisiin verisiin yksityiskohtiinkin sortuvana elokuva selviää kokonaisuutena nähtynä kuiville vesille tyylikkäästi.Yllättävä teiniKAUHUdraama(oho taisi tulla yhdys sana virhekin mokoma).
TÄHTIÄ ¤¤¤¤
ALL THE BOYS LOVE MANDY LANE
4
1374
Vastaukset
Mun on taas pakko avautua ja teilata muitten elokuva-arvosteluja.:)
En mä itseasiassa muista leffasta paljoa - olin kännissä tai jotain - mutta päällimmäisenä mieleen jäi hyvä yritys, tavanomaisesta poikkeavampi lähestymistapa ja elokuvasta välittyvä välittömyyden tunne, mutta ennenkaikkea leffa jätti kovin onton tuntuisen jälkimaun elokuvakulinaristiseen suuhun, liekö käsikirjoitus ollut vähän tärisevissä käsissä.
Tarina ja sen lopetus olivat pöhköjä, eikä kokonaisuus totellut nimeä onnistunut elokuva.
Tunnelma kantoi elokuvaa, mutta sen harteita alkoi särkeä noin puolivälissä, jonka jälkeen sitä jäi vain odottamaan loppukliimaksia, joka... öh, muistaakseni oli pettymys.
**
Ps. Mandy Lane oli kyllä ihan pantavan näköinen.:PSiteeratakseni omaa samaisesta elokuvasta tekemääni arvostelua:
Siis kaikki pojat rakastavat Mandy Lanea.
Miksi?
Jos ette ole elokuvan intron jälkeen jo ymmärtäneet mikä on olevinaan Mandy Lanen twisti, niin tämän täytyy olla ensimmäinen näkemänne jännityselokuva. Siksi en ymmärräkään miksi tätä elokuvaa on kuvailtu siten, että se tuo jotain uutta lajityyppiin.
Tässä elokuvassa ei ole yhtään mitään yllättävää. Jokainen tappo tapahtuu juuri silloin kun sitä odottaa. Jokainen säikäytys tulee juuri silloin kun sitä odottaa. Elokuvan ennalta-arvattavat käänteet tulevat juuri silloin kun niitä odottaa ja juuri sellaisina kuin niitä odottaa. Niin no voidaanhan sitä pitää jonkinlaisena piristyksenä genrelle, että tämä elokuva ei yritäkään olla muuta kuin yllätyksetön perus-slasher. Ehkä juuri sen yllätyksettömyys tuntuu erilaiselta kaikkien näiden mukanokkelien post Scream-elokuvien joukossa.
Koska elokuvassa ei ole mitään mitä ei olisi nähnyt jo liiankin usein, niin paras tapa nauttia All The Boys Love Mandy Lanesta, on hankkia sen soundtrack, sillä musiikki on tämän elokuvan nautinnollisin anti.
Tähdet: *- PinkCatz
Minuun leffa ei kauheasti purru... Kyllä siitä sen 4e maksoin ja katsoin, mutta ihan tusinakamaa oli... Loppuratkaisu oli tosin minun makuuni...:) Itseasiassa nyt kun pojat(?) pääsi vauhtiin Mandy Lanen ulkonäöstä niin täytyy kommentoida että minun mielestä pääosaan olisi voitu valita vielä *pantavammankin* näköinen tytteli... :D Tosin...makuasia... :)
- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
Kyllähän tuon kerran katto, mutta tuskin tulee toista kertaa katottua. Sitäpaitsi, miks kaikki täällä kommentoi et Mandy Lane oli "pantava"? Siksihän ne fucking tyhmät hemmot delas siinä leffassa kun se oli niittenki mielestä "pantavan näkönen". Aika keveä syy tulla tapetuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634