Haittaako,jos hamsteri on vähän lihava??
Kuoleeko se sen takia aikaisemmin??
Lihavuus
8
2023
Vastaukset
Lihavuus altistaa muun muassa sydän- ja verisuonitaudeille, kasvaimille sekä diabetekselle. Hamsteri kuolee todennäköisesti ennenaikaisesti.
- m-m-manga
PIENI liikalihavuus ei haittaa paljoo... Meijän lemmikkit (gerbiilit) on ollu vaik kuin plösöi, mut vanhin (kuoli just pari päivää sit) oli ainakin NELJÄ (kuuluis elää 1-2vuotta).... Mut jos se on kamalan lihava nii PIENI laihduts. Mut VAAN VÄHÄN KERRALLAAN!!! LIIKA ÄKKI LAIHDUTUS VOI NÄYTTÄÄ SEURAUKSENSA
Gerbiilin kuuluukin elää 3-4 vuotta. Hamsterin elinikä sen sijaan on keskimäärin 1,5-2,5 vuotta. Naaraat kuolevat nuorempina.
- essi
Jos hamsteri syö siemenseosta, joka sisältää siemeniä (en siis tarkoita viljanjyviä vaan esim. auringonkukansiemeniä) tai pähkinöitä, poimi ne pois hamsterin ruoasta. Tämän voi siis tehdä joka tapauksessa, jos hamsteri vaikuttaa yhtään pullealta (tai muutenkin). Siemenet ja pähkinät ovat oikeasti hyvin rasvaisia, pähkinöissä rasvaa voi olla 40-50 % painosta.
Pähkinöiden ja auringonkukansiemenien nyppimisen voi tehdä, kunhan muistaa kuitenkin jättää ruokaan rasvaa. Rasva on elintärkeää, ilman sitä hamsteri sairastuu eikä saa energiaa riittävästi.
Tärkein asia hamsterin laihdutuksessa on liikunnan lisääminen. Hamsteria tulee pitää joka päivä ainakin puoli tuntia vapaana ja lisäksi tulisi tarkistaa, että juoksupyörä toimii moitteettomasti ja hamsterin asunto on riittävän suuri. Tällöin menetetyn läskin tilalle tulee lihasta eikä hamsterista tule laihaa "luikkua".
- rosku-92
Jos hamsteri on vähän pyöreähkö, se ei vielä haittaa. Liika lihavuus haittaa tottakai, hamsterin liikkumista esimerkiksi ja aika suurella todennäköisyydellä kuoleekin aikaisemmin.
- Miksuniksu
huomaa onko hamsteri liian lihava, minun hamsterini on vähän pyöreä, mutta en sitten tiedä onko se normaalin pyöreä, vaiko liian lihava.
Mistä sen näkee? Miksuniksu kirjoitti:
huomaa onko hamsteri liian lihava, minun hamsterini on vähän pyöreä, mutta en sitten tiedä onko se normaalin pyöreä, vaiko liian lihava.
Mistä sen näkee?Sitä voi testata kääpiöillä ja syyrialaisilla vähän eritavoin. Kääpiöhamsteri on lihava, kun se ei pääse helposti selältään takaisin mahalleen vaan jää "räpiköimään" selälleen. Syyrialaiselle hamsterille taas lihavuuden seurauksena kehittyy kainaloihin "rasvapallot", jotka tuntuvat kun kainaloa tunnustelee. Lihavuutta voi kokeilla myös ihan tunnustelemalla hamsteria: tuntuuko siinä olevan ylimääräistä? Kokemuksella oppii tunnistamaan lihavan hamsterin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164