Kuinka esim. laulajat, siis ihan levyttävät artistit opettelevat heille annetun uuden biisin, jos eivät sitä itse tee, vaan se tulee valmiina? Siis niin, että se menee tasan nuotilleen ja puhtaasti... Kun eihän sitä hetkessä välttämättä voi osata täysin oikein..
Kuinka opetella uusi biisi?
3
583
Vastaukset
- riippuu
...aika paljon siitä, onko klassisen puolen vai kevyen puolen laulaja. Suurin osa klasareista lukee nuottia sujuvasti, ilman sitä on oikeastaan mahdoton päästä oman alan töihin. Kevyen puolen tyypit taas joko nuoteista osaamisen mukaan taikka sitten korvakuulolta. Monet osaavat soittaa jotakin soitinta auttavasti, että saavat melodian selville. Ellei sitäkään, niin sitten joku toinen soittaa ja laulaja on täysin korvakuulon varassa.
Voisi sanoa niin, että mitä paremmin luet lappuja, sitä nopeammin uusien kappaleiden opiskelu käy. Mutta ei tämäkään nyrkkisääntö mikään aamen ole. Jos on tosihyvät korvat, niin niilläkin pääsee aikas pitkälle.- Latiliti Lalla
Sitten vielä se iänikuinen juttu, että tuo nuotilleen ja puhtaasti on vasta se ihan alku. Siitä lähdetään sitten tekemään siitä biisistä esitystä. Tulkinnat ja muut perussysteemit.
- ---
On niitä eroja viihde vastaan klassinen - mutta ei se kuitenkaan niin mustavalkoista ole.
Tiedän, että Elvis saapui nauhoitukseen ja kuunteli siinä jonkin "pienemmn tähden" valmiiksi opetteleman esityksen. Oppi kuulemma siten aika nopeasti.
Uskoisin hänen tunteneen myös nuotit koska soitteli jopa pianoa.
Pavarotti lasketaan varmaan klassisen puolen muusikoihin. Hänen nuottien tuntemuksesnsa väitetään olleen kovin heikkoa.
Itse opettelen nuotit pimputtamalla pianolla yhdellä sormella - riittävän hitaasti jotta oikeat sävelet löytyvät ja jäävät mieleen.
Aluksi kannattaa lallatella, sanat voi opetella myöhemminkin.
Ti-ti-taata tarvitaan jotta rytmi löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717