Solussa merkkien määrä

Anu Saukko

Yhteen soluun voi tallettaa enimmillään 256 merkkiä että kaikki sailyy jos lehden kopioi. Saako mistään näkyviin montako merkkiä on kirjottanut soluun noin niinkuin reaaliaikaisesti.

3

1598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • makrolla saisi

tuon toteututeksi reaaliajassa, mutta kaavalla =PITUUS() voi ainakin tarkistaa merkkien määrän (välilyönnit mukana laskuissa)solussa. Esim. jos kirjoitat soluun A1 niin tee kaava vaikka B1:seen =PITUUS(A1). Tuloksen voi tarkistaa vasta poistuessasi solusta A1.

• koodillakaan.
        Viimeksi muutetun solun merkkien määrän saa esim. tilariville allaolevalla koodinpätkällä

taulukon moduuliin...

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
        On Error Resume Next
        Application.StatusBar = Len(Target)
        End Sub

• Excel 2007 tuo tähän parannuksen, voit kirjoittaa soluun muistaakseni noin 16000 merkkiä, rivejä on yli miljoona ja sarakkeita taisi olla myös yli 16000.

Solun sisällön laskemiseen nuo esitetyt; koodi ja soluun kirjoitettu kaava ovat erinomaisia keinoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      120
      3287
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2116
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1905
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      406
      1826
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1671
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1487
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      122
      1353
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1241
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1216
    10. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      442
      1116
    Aihe